madkat Posted December 24, 2008 Share Posted December 24, 2008 ai trei butoane sub aeratoarele centrale de pe bord daca in cel mai din dreapta ai un led care clipeste (rosu) atunci ai imobilizator si nu poti decat la tester sa iti "faci" cip nou de cheie daca nu clipeste nimic doar cheie metalica e suficient Link to comment
cipanu25 Posted December 24, 2008 Share Posted December 24, 2008 Nu am imobilizator,dar nu pot/stiu sa dau contactul jos! Link to comment
run4fun Posted February 6, 2009 Share Posted February 6, 2009 Atasez si eu aici poze cu un contact de CIELO desfacut si felul cum se desface. Se apasa pe tzamburusul din Poza 1 si cu ajutorul cheii se aduce in pozitia de la Poza 2. Grija mare ca sare afara... Tineti-l cu ceva!!! Apoi se scoate tzamburusul si arcul. Acum se poate trage cu tot cu cheie GRIJA MARE. Sare ceva de acolo un arculet si un tzamburus (altul). Se scoate usor cheia. Pentru a se potrivii chea veche la contactul nou se schimba cela 14 tablite cu gaura. ATENTIE MARE! Daca le inversati ordinea... si nu o mai stiti puteti sa va luati altul nou. Grija si la arculetele de la fiecare tablita. Cand se introduce cheia toate trebuie sa intre inauntru altfel nu ati facut ceva bine. Problema la contactul meu a fost ca sa rupt bucata de metal care se vede in Poza 5. Bafta!!! Si grija mare la piese sa nu le pierdeti. Cu rabdare se rezolva. Asta e manevra pentru cei care schimba contactul si vor sa nu umble cu 2 chei dupa ei. Deci se poate. Link to comment
Devourer Posted May 26, 2009 Share Posted May 26, 2009 Se pare ca mi-a crapat si mie contactul. Simptome : nu se mai aprindea nimic atunci cand puneam contactul, dar in momentul in care dadeam la automat electromotorul totusi functiona. Am descoperit si ca, daca invarteam usor cheia, inainte de a porni electromotorul se aprindeau si indicatorii din bord. Am reusit astfel sa pornesc motorul , care functiona atat timp cat tineam cheia cu mana si nu o lasam sa revina in pozitia normala. Teoretic puteam in modul asta sa ajung pana acasa , masina avand cutie automata. (ma gaseam in parcare la Bricostore, iar magazinele de piese erau inchise, fiind duminica) In practica insa am observat ca dupa 2-3 minute incepea sa ma doara mana, forta arcului fiind neasteptat de mare. Asa ca m-am apucat de mesterit , am dat jos carcasa volanului si am reusit pana la urma sa rezolv temporar problema, atat cat sa pot ajunge pana acasa. Dupa aceea insa contactul a decedat definitiv (nu mai porneste nici macar electromotorul) Ce ar fi de facut ? Banuiesc ca trebuie schimbata numai partea de plastic, nu si cea metalica, deoarece cheia se invarte normal. Am observat un surub minuscul care se pare ca o fixeaza. Mai exista si alte suruburi sau acesta este singurul ? Nu mi se pare o operatiune complicata si ma gandesc sa nu mai apelez la mecanic. Eu am o problema asemanatoare la un espero 1.8. Simptome: cand vreau sa pun contactul nu se mai aprinde nimic in bord, dau la automat motorul porneste, dar numai cu cheia tinuta cu mana, cand dau drumul la cheie se opreste si motorul. Daca invart cheia in contact incet de tot, dau de un punct unde se pune contactul si se aprind si becurile in bord, iar daca mai misc un milimetru de cheie iarasi raman fara contact. Sa fie oare de la contact? Eu am patit-o in parcare la politehnica, dupa sustinerea examenului la mate(pe care l-am si picat ). Nu stiu ce sa fac, sa cumpar alt contact? Astept raspunsuri.Multumesc anticipat Link to comment
Dj_Dark Posted May 26, 2009 Share Posted May 26, 2009 (edited) Da. Cumperi contact electric. E ieftin. Edited May 26, 2009 by Dj_Dark Link to comment
Devourer Posted June 19, 2009 Share Posted June 19, 2009 Da. Cumperi contact electric. E ieftin. Multumesc Dj_Dark, asta am si facut. Am cumparat contact, l-am montat si este ok acum. Deoarece nu am mai facut treaba asta pana acum a trebuit sa il demontez/montez cu un prieten la telefon, sub indrumarea atenta a lui.. . Cum se zice totul e bine cand se termina cu bine. Link to comment
koss_x_treeme Posted November 27, 2010 Share Posted November 27, 2010 (edited) Ca să schimbi contactul electric mai e nevoie să demontezi contactul mecanic?? Se poate scoate contactul electric doar din surubelul ala mic fară să demontezi contactul mecanic cu cheie? Ms. ca idee am aceleasi simptome : Cred ca in curand ajung si eu la aceeasi problema cu livium. Cateodata cand opresc motorul si invart cheia inapoi pana la capat ca si cum as scoate-o din contact, casetofonul se opreste. Misc putin de cheie si incepe sa mearga. Chestia se intampla cam o data la 50 de porniri(~o data pe saptamana). Stiti cam ce inseamna o eventuala reparatie? Costuri si piese ... Numai ca in final si in pozitia a II au inceput sa mi se stinga martorii din bord. M-as fi dus cu mare plăcere la service că am înţeles că nu costă scump numai că maşina e imobilizată în garaj şi nu cunosc niciun electrician să vină acasă. Să o pornesc prin artificii nu mă risc să fac scurt. Mai bine mă risc să schimb contactul electric. S"> Edited November 27, 2010 by koss_x_treeme Link to comment
Viktor Posted November 27, 2010 Share Posted November 27, 2010 Ca să schimbi contactul electric mai e nevoie să demontezi contactul mecanic?? Nu. Doar piesa respectiva trebue demontata. 1 Link to comment
koss_x_treeme Posted November 28, 2010 Share Posted November 28, 2010 Din păcate am schimbat contactul electric şi tot la fel face. Mai mult ca sigur contactul mecanic e de vină. O să încerc să îl schimb şi pe el. Link to comment
lascarica Posted November 28, 2010 Share Posted November 28, 2010 Lasa contactul mecanic(si ala se poate da jos lejer si schimba) si baga o surubelnita in cel electric, porneste masina si du-te la un mecanic/electrician... Link to comment
koss_x_treeme Posted November 29, 2010 Share Posted November 29, 2010 (edited) Am reuşit să schimb şi contactul electric şi pe cel mecanic. La mine problema era din cel mecanic fiindcă am schimbat pe cel electric şi tot la fel facea. După ce am schimbat şi contacul mecanic merge perfect. Simptomele pe care le-am avut: Puneam cheia pe poziţia unu, nu mai mi se aprindea headunitul (rar pornea), revenind pe poziţia 0 mi se stingea headunitul, acesta se aprindea dacă roteam cheia foarte puţin spre poziţia I, uneori mi se stingeau şi becurile în bord pe poziţia cheii II dacă luam mâna de pe cheie. Alteori porneam maşina mergeam cu ea şi mă trezeam cu headunitul pornind din senin. Deseori pornea Headunitul şi când aveam cheia pe poziţia 0 dar după câteva minute. Costul reparaţiei 135 Roni : 35 Roni contactul electric din poza 1 şi 100 de Roni contactul mecanic (poza 2) pe care l-am luat kit împreună cu yalele de la uşile din faţă, torpedo şi portbagaj pe care o să le schimb când voi dispune de timp şi răbdare. A venit în kit şi cu o cheie de rezervă şi o plăcuţă cu seria cheii precum şi cu un stiker tot cu seria cheii cu cod de bare, Piese de origine GM. Pentru 50 de roni în plus eu zic că e ok ca să nu umblii cu 2 chei după tine. Instrucţiuni în poze. Atenţie mare. Contactul mecanic trebuie să iasă uşor din lăcaş şi să intre tot la fel de uşor. Nu trebuie bătut cu ciocan sau altceva în el. Atenţie dacă aveţi volanul blocat trebuie apăsată clema de blocare a volanului cu o şurubelniţă mică în jos de tot că altfel nu intra contactul. Mişcaţi de volan şi uitaţivă în compartimenul contactului (contactul mecanic fiind scos afara). O să vedeţi clema care se mişca. Aia trebuie apăsată în jos de tot cu o şurubelniţă, ceva, ( o apăsaţi pănă reuşiţi să rămâna apăsata de tot în jos apoi scoateţi şurubelniţa; clema e undeva in compartimentul contactului pe partea dinspre bord imposibil să nu o vedeţi dacă mişcaţi de volan şi blocaţi volanul, ea sare în sus.) şi apoi bagaţi contactul cu cheia în el pe poziţia II. Contactul se scoate tot cu cheia în el pe poziţia II băgând o sărmă ceva prin orificiul din poza 3 şi trăgând uşor de el. Numai bine şi spor la muncă. Sper să vă fie utile pozele în eventualitatea în care vă apucaţi de meşterit. Edited November 29, 2010 by koss_x_treeme 3 Link to comment
FelipeColombo2 Posted January 14, 2011 Share Posted January 14, 2011 Multumesc foarte foarte mult pentru poze . Mi`au fost de foarte mare ajutor Link to comment
argon Posted January 16, 2011 Share Posted January 16, 2011 (edited) Observ ca contactul electric se prinde si pe interior cu un surubel, pe acela cum il desfaci ? Edited January 16, 2011 by argon Link to comment
koss_x_treeme Posted February 1, 2011 Share Posted February 1, 2011 Nu e nevoie să îl desfaci, nici nu prea poţi, îl desfaci şurubul din partea exterioară şi iese contactul electric atunci, Iar când se baga la loc se bagă tot la fel cum s-a scos şi strângi doar şurubul exterior. Link to comment
ciuckymarius Posted February 22, 2011 Share Posted February 22, 2011 Buna, am nevoie disperata de o idee. Mi s-a rupt tija metalica de la contactul mecanic...am cumparat alt contact...l-am scos pe cel vechi iar acum am o mare problema...nu-l pot pune pe cel nou. Daca ma poate ajuta cineva...astept reply. plsssssss Link to comment
Viktor Posted February 22, 2011 Share Posted February 22, 2011 (edited) Mai incerca o data a citi postul #61, sau chiar mai in urma. Edited February 22, 2011 by Viktor Link to comment
vladislav25 Posted March 7, 2011 Share Posted March 7, 2011 am cumparat un set de butuci la masina si m-am apucat sa le schimb...le-am schimbat la portiere la portbagaj si am ajuns la contact unde am o MARE problema: ca sa scot butucul vechi am bagat o agrafa in gaurica si am miscat butucul sus jos si a iesit...problema este ca butucul nou nu vrea sa intre sub nici o forma...se aliniaza pe canal intra pe jumatate si se opreste...am batut si cu ciocanul si nimic...mai mult de atat nici butucul vechi nu mai intra...de ce? ce nu fac bine? clapita aia de pe butuc am prinso si cu scoci ca sa stea in jos in schimb nu mai vrea sa intre...va rog sa ma ajutati Link to comment
cris06 Posted March 7, 2011 Share Posted March 7, 2011 (edited) Ai bagat cheia in butuc? Tebuie rotita pana-ti intra butucul in sistemul de fixare de pe coloana de directie. Scrie mai sus. Edited March 7, 2011 by cris06 Link to comment
sflorin1970 Posted March 11, 2011 Share Posted March 11, 2011 (edited) koss_x_treeme : sa iti dea dumnezeu sanatate...dupa 2 ore de munca am intrat aici...2 minute a durat dupa ce am citit instructiunile tale...ms frumos. Edited March 11, 2011 by sflorin1970 1 Link to comment
dumitreltoma Posted March 16, 2011 Share Posted March 16, 2011 am cumparat un set de butuci la masina si m-am apucat sa le schimb...le-am schimbat la portiere la portbagaj si am ajuns la contact unde am o MARE problema: ca sa scot butucul vechi am bagat o agrafa in gaurica si am miscat butucul sus jos si a iesit...problema este ca butucul nou nu vrea sa intre sub nici o forma...se aliniaza pe canal intra pe jumatate si se opreste...am batut si cu ciocanul si nimic...mai mult de atat nici butucul vechi nu mai intra...de ce? ce nu fac bine? clapita aia de pe butuc am prinso si cu scoci ca sa stea in jos in schimb nu mai vrea sa intre...va rog sa ma ajutati Da, de problema asta m-am lovit si eu. Insa citisem postarea cu atitudinea non-violenta si am descoperit secretul. In interiorul acelui ax circular exista o componenta metalica de care se prinde acel carlig al contactului mecanic, este situata langa acea placuta care determina blocarea/deblocarea volanului, pe partea din interiorul contactului, spre motor, nu spre sofer. Ea se afla in interiorul cilindrului, spre capatul aflat langa locul de montare a contactului electric. Ea se ridica automat, insa pentru ca acel carlig sa o depaseasca trebuie gasita o cale de a o tine apasata cat timp se impinge in interior contactul mecanic. Pentru a o tine apasata, eu am utilizat o sarma introdusa prin orificiul mic din stanga, din exterior spre interior. A trebuit putin efort, pentru ca sarma era cam flexibila si isi modifica forma determinand ridicarea acelui prag, care ulterior bloca accesul carligului. Sarma nu trebuie sa fie prea groasa, pentru ca pe langa ea trebuie sa intre si axul care va face legatura cu cealalta componenta - contactul electric. Daca are altcineva alta solutie de a tine coborat acel prag, sa o puna aici... eu nu am descoperit alta. Mult succes celor care se vor confrunta de aceasta problema si multe multumiri celorlalti care au postat inainte si care m-au ajutat sa fac schimbarea contactelor electric si mecanic de unul singur. Link to comment
andreig85 Posted March 25, 2011 Share Posted March 25, 2011 salutare! am pe cineva cu un cielo din ''96 care tocmai a ramas cu contactul blocat in treapta a doua cred, cea in care isi face checkul, insa cheia se invarte in gol in contact, in ambele directii...ideea ar fi daca ar putea sa o porneasca cumva, contactul fiind in treapta a doua, ca sa poata ajunge acasa, nefiind in localitate. sau care ar fi problema? multumesc anticipat! Link to comment
mihaimacarei Posted July 22, 2011 Share Posted July 22, 2011 multe multumiri tuturor ! Mai ales fotografiilor si indicatiilor precise.Dumitreltoma mi-ai fost de ajutor mare la reintroducerea contactului mecanic inapoi. Multumesc tuturor !! Link to comment
danutza Posted July 25, 2011 Share Posted July 25, 2011 Am pilit putin varful ciocului astfel incat sa fie rotund si sa apese singur pragul cand il impingi. Link to comment
wwwero Posted September 2, 2011 Share Posted September 2, 2011 (edited) pt a lucra repede usor si fara nervi in zona incercuita in locul indicat de sageata se afla un orificiu in care se introduce o surubelnita lata ceva mai ingusta si se scoate capacul care tine presat arcul sistemului de blocare a volanului dupa care se executa operatiile enumerate mai sus cat de curand o sa revin cu poze mai explicite dureaza maxim 5 min sa schimbi contactul operatie executata personal Edited September 2, 2011 by wwwero 1 Link to comment
memo Posted September 12, 2011 Share Posted September 12, 2011 Salut,am schimbat contactul(partea mecanica)la espero si nu mai porneste.Am pus cheia veche langa contact,dar tot nu porneste????????? Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now