Jump to content

Ulei cutie viteze Matiz


Recommended Posts

La 46 mii Km nu e de mirare. Pe parcurs (daca nu sunt probleme) cantitatea de pilitura va fi mai mica (dar va fi), dupa cum se "aseaza" piesele in cutie. La o masina cu ~130 mii Km si dupa 9 ani de ulei neschimbat, cantitatea de pilitura a fost aceeasi descrisa de tine.

Link to comment

Nu e primul schimb de ulei, a mai fost schimbat la 10000 km de primul proprietar. Sau ma rog, asa scrie in cartea de service :)

 

Asa o fi la Matiz, dar eu n-am mai vazut pilitura in halul asta si nu e prima masina careia ii schimb uleiul din cutie. Acum mi se pare chiar ciudat ca uleiul arata normal iar vitezele puteau fi schimbate fara caraieli/agatari.

 

Revin cu precizari despre schimbari: dimineata m-a sunat sotia foarte incantata, dupa un drum de vreo 20 km prin oras. Zice ca masina toarce, la ralanti nu se aude nimic iar vitezele se schimba mult mai bine ca inainte (tot ieri am schimbat si uleiul de motor si filtrele).

 

De-abia astept sa probez pe cont propriu diferenta, mai ales ca nevasta-mea nu a sesizat niciodata vreo schimbare in bine sau in rau, indiferent ce schimburi/reparatii am facut la oricare dintre masinile anterioare. Acum nu doar ca a vazut diferenta, dar s-a entuziasmat in asa hal incat a simtit nevoia sa ma sune cu noaptea-n cap (pentru mine) ca sa-mi spuna :D

 

Azi ii schimb si bujiile.. doar ca sa ma simt eu bine, ca NGK-urile cu care merg de peste 25000 km arata si functioneaza perfect. Distanta dintre electrozi e cu foarte putin mai mare de 1,1 mm.

Link to comment
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
  • 5 weeks later...

Vreau sa schimb uleiul din cutia de viteze la un Matiz din 2000, 116 mii km. N-am idee cand a fost schimbat ultima data.

 

In principiu, masina va fi folosita mai mult toamna/iarna la drumuri scurte. Vara merg cu ea odata la 2 saptamani sa car plasele de la supermarket. Sa-i bag 75w80 sau merg pe vascozitatea "oficiala", 75w85?

Link to comment

75W85 se gasea/gaseste cam greu. Sunt multi producatori fara acest sortiment si indicatia lor este 75W80. Acesta a fost/este folosit foarte mult, fara probleme.

 

Ma gandeam sa pun Mannol. Se gaseste in tara relativ ieftin, sau pe eBay la nemti - cam scump (~170 lei cu tot cu transport). Inainte sa comand, o sa arunc un ochi si prin magazinele "fizice" din Timisoara.

Link to comment
  • 3 weeks later...

Buna ziua! Va rog sa ma ajutati si pe mine; vreau sa imi schimb uleiul de cutie si de la magazin mi-au dat ca ar fi bun Mannol hypoid getriebeoel sae 80w-90 api gl5. Ca spuneti e bun sau risc sa fac masina mea sa nu mai mearga bine?

Link to comment
  • 3 weeks later...

Ma gandeam sa pun Mannol. Se gaseste in tara relativ ieftin, sau pe eBay la nemti - cam scump (~170 lei cu tot cu transport). Inainte sa comand, o sa arunc un ochi si prin magazinele "fizice" din Timisoara.

 

Pana la urma am pus Mannol 75W85 GL4. Am gasit la un magazin in Timisoara cu 28 lei / 1L. Se simte ca schimba vitezele mai usor dupa unlocuire.

Link to comment

Eu am 2 ani de cand am trecut pe 75w80 si e chiar mai bine ca la inceput. Intra foarte usor in a-1-a chiar daca masina inca este in miscare plus ca in viteza a-5-a nu mai caraie cum facea inainte. Marea intrebare este acum, cat sa las actualul ulei in cutie in conditiile in care nu am cum sa fac 40.000 km in 2 ani cum zice la manual ?

Link to comment

Revizia se face la an sau 10.000 km ( ca au scurtat-o astia de la Craiova asta e alta poveste ), deci cred ca 3 sau 4 ani ii sunt suficienti uleiului in cutie daca nu depasesti 40.000 km in timpul asta.

Edited by korydon
Link to comment

Sunt de acord cu tot ce ati spus, doar ca mai toti producatorii de uleiuri specifica in fisele lor ca se recomanda schimbarea la 2 ani (repet, din cauza aditivilor care isi pierd proprietatile, nu dupa considerente ca arata bine, miroase bine sau nu are mizerie in el). Si eu schimb uleiul la 2 ani (am pus doar Elf Tranself NFJ 75w80 GL4) si verific anual nivelul (asta inseamna aprox 13000km). Fac acest lucru, deoarece la fiecare schimb vad ce se aduna pe surubul magnetic si aia e doar ce se vede, dar sigur exista si alte impuritati care pot fi depistate doar prin analiza chimica. Din pacate, aceasta masina are ca punct slab cutia de viteze si de aceea necesita interetinere deosebita, fata de alte masini. Ma batea gandul la un moment dat sa pun aditiv cu MOS2 de la Liqui Moly, care teoretic reduce uzura si sa observ la urmatorul schimb cata pilitura se aduna, dar nu imi permit sa fac experimente.

Link to comment

Schimbatul la 2 ani Matizul e scris la producatori in bazele alea de date cu care fac ei recomandari posesorilor de tot felul de masini. Parerea mea e ca le-au luat din manualele masinilor. In fisele tehnice nu prea am vazut.

Cutia asta de viteze nu prea grozava n-o prea rezolva niciun ulei.

La experimentul cu MoS2, nu risti nimic (decat eventual banii pe aditiv, daca n-are efect palpabil), dar nu cred ca reduce formarea de span.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Are cineva idee unde se gaseste surubul de nivel si saiba acestuia pentru cutia de viteze?

Este vorba de pozitiile 17-18 din poza.post-36075-0-68778600-1349645537_thumb.gif

Am apelat la un magazin unde se gaseste mai orice, dar fara succes, mi-au spus ca au comandat de la 4 furnizori piesele, raspunsul a fost ca "nu se pot comanda"...

Trebuie sa le schimb, pentru ca dupa inlocuirea uleiului curge pe la surub si nici nu mai pot sa il strang, e destul de tare si asa.

 

Merci!

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...