jimmyd Posted March 20, 2005 Share Posted March 20, 2005 mi s-a blocat rotita de la care modific intensitatea caldurii. am oprit caldura, ca in ultimele zile a fost cald afara, si ieri cand am vrut sa bag un pic de caldura... nu s-a mai rotit. adica nu a mai ajuns in zona rosie. se misca doar in zona albastra. a mai patit cineva chestia asta? ce trebuie facut/schimbat? ps: bine ca nu s-a blocat pe caldura... k vine vara Link to comment
bogdan_o Posted March 26, 2005 Share Posted March 26, 2005 Rotita aia trage/impinge de un cablu similar celui de acceleratie. Adica are o camasa cauciucata prin care trece un fir metalic. Este foarte probabil ca in cazul tau sa se fi deprins cablul din clema de fixare de pe rotita. In plus, cablul este fixat de clocul de climatizare cu niste agrafe. Daca s-a desprins din agrafele alea este din nou posibil sa nu iti mearga. Ultima si cea mai putin probabila cauza ar fi despicarea cabluri si intepenirea lui in camasa. Link to comment
relu17 Posted March 29, 2005 Share Posted March 29, 2005 La mine sarise cablul care actioneaza controlul caldurii(butonul se rotea foarte usor de la rece la cald) si a trebuit sa desfac bordul pe la locul pasagerului din dreapta. M-am chinuit cam o jumatate de ora pana am reusit sa montez cablul in locasul din buton pentru ca accesul este destul de greu daca nu ai maini de pianist. Link to comment
jimmyd Posted March 29, 2005 Author Share Posted March 29, 2005 mersi. s-a rezolvat!!! nu stiu ce a avut, dar am dat jos sertarul de fier in care este fixat casetofonul(a se citi player) si cel de deasupra (sunt impreuna). era fixat in doar 2 suruburi pe undeva deasupra player-ului si de acolo am fortat un pic niste clips-uri si am dat jos bucata cu cele trei controale pt aeroterma, dezaburire&shit, si caldura, si am vazut ce si cum. acu'... eu nu i-am facut nimic, decat am miscat de cablu un pic, si si-a dat drumu'. e drept, se invarte o idee mai greu (sau asta e impresia mea). baga si cald si rece. mersi ! Link to comment
Ghost Posted April 18, 2005 Share Posted April 18, 2005 La Cielo pe care il detin (de fapt e al lu' tata ) nu merge incalzirea cum trebuie, chiar cand e motorul cald. Nici dupa 50 Km nu incalzeste calumea... Ce sa aiba? Precizez ca la mine, dat la maxim, incalzeste ca si cum ar fi dat cu putin peste punctul neutru de la rotita... Link to comment
andreib Posted April 18, 2005 Share Posted April 18, 2005 Ventilatia merge bine, sufla aer cu aceeasi putere ca la tine? Exista mai multe posibilitati: 1. Circuitul radiatorului de incalzire infundat(mizaerie/rugina) 2. Robinetul de incalzire nu deschide in totalitate 3. Exista aer pe instalatia de racire si trebuie facuta o aerisire corespunzatoare 4. Lamelele radiatorului s-au umplut de paf si nu mai permit circulatia aerului si dau o incalzire mai grea Incearca sa verifici pe rand cele 4 posibilitati, incepand cu aerisirea, robinetul... Link to comment
khhamsin Posted April 19, 2005 Share Posted April 19, 2005 Cred ca va trebui schimbat termostatul... Pregateste-te cu unul nou (cca 150000), garnitura (10000) si antigel. Se schimba in 2 minute max. Link to comment
iuzar Posted April 19, 2005 Share Posted April 19, 2005 Votez pt termostat...am patit-o si eu... Link to comment
ovi_jer Posted April 19, 2005 Share Posted April 19, 2005 Daca acul la temperatura nu se ridica la jumatatea cadranului este termostatul iar daca acul sta normal ,caloriferul este infundat sau clapeta de la incalzire nu se deschide suficient. Link to comment
cristeck Posted April 19, 2005 Share Posted April 19, 2005 Daca acul la temperatura nu se ridica la jumatatea cadranului este termostatul iar daca acul sta normal ,caloriferul este infundat sau clapeta de la incalzire nu se deschide suficient. <{POST_SNAPBACK}> De acord. Link to comment
Ghost Posted April 19, 2005 Share Posted April 19, 2005 Incalzirea motorului nu are nimic (se incalzeste dupa 4-5 km, acul indicator creste de la 0 la jumatate) incalzirea mea nu merge... M-am gandit si eu ca ar putea sa fie de la radiator sau de la clapeta dar cum verific? Tre' sa ma duc neaparat la un service? Link to comment
Esperatul Posted November 15, 2005 Share Posted November 15, 2005 Revin cu problema cu incalzirea. Dupa ce am schimbat termostat + antiger si am sperat ca problema se va rezolva, s-a rezolvat partial. Reamintesc evolutia: 1. Schimbat antiger + curatare instalatie racire. 2. Incaput sa completez cu apa si substanta de oprit scurgerile. Nu se vedea vreo scurgere la radiator sau pe undeva, dar trebuia sa competez cu 1 litru lichid la ~500km. Termostatul era defect si nici incalzirea nu prea functiona . 3. Dupa aprox 3 flacoade de Stop Leak puse pe perioada a 7.000 km pierderile au cam incetat. 4. Schimbat termostat si antigel. Termostatul merge perfect, motorul se incalzeste. Acum tot nu incalzeste calumea in interior. Se incalzeste aerul mai tare doar daca il las la viteza mica. La viteza 2-3 , deja e doar caldutz. Probabil la iarna fara recirculare nu va fi nici atat. Solicit sfaturi pentru diagnosticarea si remedierea situatiei. 1. Cum stiu daca e de la robinetul de la calorifer sau de la calorifer? 2. Se poate schimba doar robinetul? 3. Cum se poate desfunda caloriferul? Am citit cu jet de aer/apa, e adevarat? Unde se poate face asta? 4. Se poate sa fie blocat vreun racord(T-urile de la gaz)? 5. Vreo idee cat ar putea costat operatiunea in cel mai rau caz? Merci anticipat. Link to comment
MCojo Posted November 15, 2005 Share Posted November 15, 2005 Il citez pe ovi_jer!!! clapeta de la incalzire nu se deschide suficient. Link to comment
alx Posted November 15, 2005 Share Posted November 15, 2005 Chiar daca nu e o rezolvare pt esperatul e o probabilitate pt ghost (desi e cu intarziere). Un prieten avea pb asta la un cielo si cauza s-a dovedit a fi lipsa cu desavarsire a lichidului de racire... Stupid si simplu. Link to comment
Esperatul Posted November 15, 2005 Share Posted November 15, 2005 Eu verific saptamanal nivelul la toate lichidele, tensiunea la baterie, etc. Cred ca atunci cand ajung in provincie o sa scot racordurile la calorifer si o sa-l pun la compresor sa vad cum e. Mai degraba ma intereseaza cum pot deosebi daca nu inchide/deschide de o problema a caloriferului. Link to comment
Mişulică Posted November 16, 2005 Share Posted November 16, 2005 aceeasi problema o am si eu. nu incalzeste cum trebuie...pe gurile laterale intra aproape rece. si ce am observat, cand mai era cald, ca nici ac nu mai mergea cum trebuie. abia scadea temperatura aerului cu 2-3 grade, undeva in jurul lui 20 grd Celsius. am verificat conductaraia si conducta care pleaca de la compresor e scut...era super rece. Si totusi in interior nu raceste. asta vara a mers perfect, inghetam in masina. acum ca am nevoie de caldura...observ ca nici caldura nu prea baga. am spus si de racire pentru ca ma gandesc ca ajuta la diagnosticare. sa auzim de bine Link to comment
daddy Posted November 16, 2005 Share Posted November 16, 2005 Daca prietenul nostru a folosit " Stop leak", este posibil ca acest produs minune sa nu fi infundat numai gaurile din instalatie, dar si conductele radiatorului de incalzire ... Link to comment
lauamd Posted November 16, 2005 Share Posted November 16, 2005 O sa iti spun si eu ceva : Mi s-a intamplat la multe masini. Pentru ca aerul cald sa intre in masina exista in grupul de climatizare un clapet ce dirijeaza aerul rece prin radiatorul de incalzire . Ei bine... e posibil ca aceasta poarta sau undeva in actionarea ei sa existe un impediment. Deci trebuie verificata inchiderea acesei clapete (e mai greu) sau daca ai noroc poate este de la mecanismul de actionare. Bagi capul sub torpedou si te uiti in timp ce invarti de butonul caldurii . Vei vedea parghia ce o actioneaza si poti verifica cursa ei. Pune mana si verifica daca e cursa completa. Daca nu e greuu... Inainte de a da grupul de climatizare jos pune mana pe conductele ce merg la caloriferul interior si vezi daca se incalzesc , daca da treb sa dai jos climatizarea... ai de munca... Sper sa fie doar clapeta. >- Link to comment
Esperatul Posted November 17, 2005 Share Posted November 17, 2005 (edited) Buun, am procedat in conformitate cu sfaturile primite. Demontat torpedou si identificat angrenajul care este actionat de comutatorul de aer cald. Firul respectiv este actionat pana la inceputul cursei de aer cald. Adica dupa ce trece de 25% din zona rosie rotirea acestuia nu mai produce nici un efect. Problema e ca am incercat si cu patentul sa compensez tragand de chestia aia pe care o actiona cablul si nu am reusit sa o misc mai mult. Aici m-am blocat. Idei? Merci anticipat. Edited November 17, 2005 by Esperatul Link to comment
lauamd Posted November 18, 2005 Share Posted November 18, 2005 Presupun ca ai demontata cablul pentru a nu retine. Deci daca ai pus mana pe conductele ce merg la calorifer,acestea sunt calde iar clapeta ramane blocata atunci mai mult ca sigur trebuie sa dai cutia climatizare jos pentru a vedea ce este inauntru. Dupa cum am mai spus este posibil sa fi intrat ceva acolo sau mecanismul sa se fi blocat. Link to comment
Esperatul Posted November 18, 2005 Share Posted November 18, 2005 (edited) Chestia e ca nu dau de calorifer! E o conducta care iese si una care intra pe undeva la mijloc in compartimentul motor si jos de tot. Acestea intra in dreptul consolei centrale care e acoperita foarte bine. Nu am cum sa vad daca se incalzeste suficient caloriferul pentru ca nu dau de el. Oricum, inarmat cu cartea, am demontat juma de masina fara prea mari progrese, doar am scos juma de kil de moloz de pe la turbina. Am vrut sa dau de o chestie numita volet aer cald, dar aceasta era o chestie rotunda in care intra un furtunel mic, si... cam atat, cand am dat de piesa asta m-am blocat, ma asteptam sa fie vreun robinet ceva. Chestia aia care este actionata de cablul de la reglaj intra tot undeva pe la consola centrala. Acum am inceput sa demontez consola centrala in acestui robinet(volet AC/aer cald). Piesa C din imagine o banui eu ca e defecta. Nu mai spun ca explicarea demontarii caloriferului e explicata in 6 poze, si pe acolo e si o chestie care se cheama evaporator si habar n-am ce e acela. Probabil reasamblarea o voi face in service, nu cred ca ma descurc sa o montez la loc. Atasez si schema incalzire Edited November 18, 2005 by Esperatul Link to comment
ovi_jer Posted November 18, 2005 Share Posted November 18, 2005 Foarte probabil sa ai camasuiala cablului sarita din opritor si se misca odata cu cablul vara a mai actiona parghia voletului. Link to comment
Esperatul Posted November 18, 2005 Share Posted November 18, 2005 La cablul respectiv m-am uitat primul si din pacate, merge bine cablul. Am eliminat toate cauzele si a ramas doar radiatorul infundat ca motiv. Chiar am prins cu cleme furtunele care duc spre vaporizator, am zis ca-i fura presiunea, fara urmari. Cand trec de pe rece pe cald, debitul aerului scade putin, acum nu stiu daca e normal sau nu. Am pus mana pe furtunele de intrare / iesire din calorifer si cel de intrare frige, cel de iesire cred ca e cu 10 grade mai rece. Urmatorii pasi care o sa-i fac sunt: desfacut furtune calorifer si suflat cu aer comprimat(in cateva zile, nu am utilajele pt asa ceva in Bucuresti). Daca nu tine, am vorbit deja cu nicubarbu pt calorifer. Cred ca am sechele de la berlina cand mergeai cu 2 paltoane pe tine si aeroterma facea ca o drujba si era in plus. Cu ocazia asta am invatat ca la Espero nu exista robinet la calorifer. Merci. Link to comment
ovi_jer Posted November 18, 2005 Share Posted November 18, 2005 Nu mai exista de mult asa ceva pe masini.Face parte din sistemul de racire indiferent daca e folosit sau nu pentru incalzire.Incearca cu apa la presiune nu cu aer si cu ceva detergent pentru depuneri gen calgon. Link to comment
lauamd Posted November 19, 2005 Share Posted November 19, 2005 Evaporatorul este radiatorul aerului conditionat. Il deosebesti de cel de incalzire prin constructia solida pe care o are si nu este rosiatic la culoare ca cel de incalzire. Ca sfat ar fi bine sa umbli pe dedesubt la furtunele de radiator pentru ca este mai usor. Sa ai grija pentru ca te vei chinui putin datorita furtunelor putin rigide.Radiatorul il poti demonta cu ajutorul unei tubulare mici de 6 (sau era 8 ) si il speli. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now