mr_ Posted January 26, 2008 Author Share Posted January 26, 2008 (edited) Sunt curios cat ar consuma un diesel in bucuresti. Probabil tot peste 10.. Pe aici eu scot consumuri urbane onorabile, insa traficul e destul de ok. Se intampla rar sa fie ciufulit ca in Buc. @c_french Franele nu sunt aceleasi, discurile fata-spate sunt pe motoarele diesel si pe 1.6 benzina parca. Lipsa de putere a motorului nu poate termina ambreiajul... mai degraba lipsa de pricepere a celui care a condus-o. Adica, manevre de genul mersului intr-o treapta prea inalta, si in loc sa retrogradeze, accelereaza ca innecatul si merge cu ambreiajul apasat. Am vazut si eu unii care merg cu a 3-a de la 15 la 50km/h cu ambreiajul patinand, si apoi se plang ca e anemica si se strica des... Motorul e subturat, in plus mai e si anemic, accelereaza, simt ca da in nas si calca ambreiajul, tureaza motorul, fara insa sa retrogradeze, accelereaza ca la plecarea de pe loc, cu ambreiajul patinat... Cate din masinile alea de firma au fost conduse de blonde? Eu am avut ibiza cu motor de 1.2 8V (71CP) si ambreiajul a tinut bine mersi pana cand am dat masina contra unei mese la restaurant Sau poate a fost pur si simplu un lot dubios. Ambreiajele inlocuite au tinut mai mult dupa? Motorul de 1.3 nu mai este pe modelul nou, a fost inlocuit cu 1.4 de 97CP. Jantele mele sunt pe 14' si in curand le voi pune incaltari de vara noi. Acum sunt cu alea de iarna, iar cele de vara sunt cam duse. Ma bate gandul la vredestein. Mi se pare un raport bun pret-performante, Michelinurile alea bune insa mult prea scumpe (energy nu se pune, sunt la fel de bune ca uniroyal made in ro). Pe o trotineta ca a mea e vorba aia tichie de margaritar. La urmatoarea, care sper sa aiba acolo minim 200CP ar fi altceva Planuisem chiar azi sa ma duc sa iau si sa pun pneurile de vara, insa incepand de vineri au inceput sa fie temperaturi negative si polei la orele matinale la care bantui eu, asa ca mai astept putin. Edited January 26, 2008 by mr_ Link to comment
laurentziu83 Posted January 27, 2008 Share Posted January 27, 2008 Mr, la voi nu se folosesc in general anvelope de ploaie? Un prieten si-a cumparat o masina de pe acolo si avea astfel de anvelope. Link to comment
mr_ Posted January 27, 2008 Author Share Posted January 27, 2008 Da, destul de mult. Eu pe Nubira am gume de ploaie, uniroyal, marca belgiana fabricata in Romania Insa nu inteleg de ce, ploua doar de doua ori pe an aici... si tine cate 6 luni Link to comment
zalmoxis Posted January 29, 2008 Share Posted January 29, 2008 Cred ca n-a fost ocazie sa ma duc in capitala si sa nu ma ploua...Cah!!!!...Capitala Europei desigur!!!!.... Link to comment
mr_ Posted February 9, 2008 Author Share Posted February 9, 2008 Cam asta-i tot ce poate in linie dreapta... si probabil nici cu chiptuning n-as incerca mai mult ca deja are 4000rpm Consumul 25% oras 75% autostrada (mers la 130) s-a intepenit la 6.3. La mers 25% oras 75% autostrada la 150, s-a dus la 6.8 Link to comment
NFS Posted February 10, 2008 Share Posted February 10, 2008 2.Un cauciuc mai subtire presupune ca greutatea masinii apasa pe o suprafata mai mica pe asfalt, deci mai multe kg/cm3, de aici aderenta sporita. cm2 vrei sa zici... Link to comment
mr_ Posted February 10, 2008 Author Share Posted February 10, 2008 Oricum nu-i adevarat Link to comment
NFS Posted February 10, 2008 Share Posted February 10, 2008 ... desi daca ne uitam la masinile de raliu iarna... au niste caucioace haios de subtiri. Link to comment
mr_ Posted February 10, 2008 Author Share Posted February 10, 2008 La alea de iarna scopul e sa ajunga la asfalt.. Insa doar pe asfalt treaba se schimba. Conteaza compozitia cauciucului, nu suprafata de contact. Link to comment
wallaby Posted April 17, 2008 Share Posted April 17, 2008 Cum te impaci cu Getz-ul mr? Consumul e ce te-ai asteptat sa fie sau mai bun? Link to comment
mr_ Posted April 29, 2008 Author Share Posted April 29, 2008 (edited) Consumul nu e stralucit... mergand la 130 pe autostrada e in jur de 6, iar la 150 in jur de 6.3. Am reusit sa scad spre 5-5.5 in Olanda, unde au restrictie de viteza peste tot In oras e pe la 6.5, insa totusi traficul e acceptabil, ajung uneori sa bag si a 5-a (si asta fara sa merg subturat, ca nu imi sta in caracter). Asta si datorita faptului ca fiind navetist plec inaintea nebuniei si ma intorc dupa... Pe drum normal, la 90km/h nu am incercat. De cand mi-am luat io diesel, adica din ianuarie, pretul motorinei a crescut cu 18% (de la 1.03 la 1.21). Iar GPL-ul a SCAZUT cu vreo 8% de la 0.59 la 0.55... La GPL explicatia e ca vine vara, pana acum de fiecare data iarna crestea pretul si vara scadea. Ce ma bucura e consumul de ulei 0 . Am 12.000km deja cu uleiul asta si nu a scazut nivelul cu nici un mm, nu ca alte diesele... desi a vazut si trasee lungi cu viteze relativ ridicate, redline, etc. Sper doar ca nu consuma ulei si-l inlocuieste cu motorina... ca unele spanuri de motoare mai au si obiceiul asta... Edited April 29, 2008 by mr_ Link to comment
andreib Posted April 29, 2008 Share Posted April 29, 2008 (edited) Deci in concluzie era mai ieftin cu un benzinar gepelist de 133cp decat cu un dizal de 88cp ) . Edited April 29, 2008 by andreib Link to comment
mr_ Posted April 29, 2008 Author Share Posted April 29, 2008 Cam asa ceva... insa am cautat de am innebunit una pe GPL care sa fie la aceeasi varsta si pret, sau o benzinara pe care sa pun eu GPL si sa ies la acelasi pret... Cine spune ca benzinarele se devalorizeaza mai repede la SH il invit sa-mi gaseasca si mie una devalorizata ) Paradoxul e ca e insa mai silentios dieselul decat benzinaru'... e drept ca nu au nici aceeasi varsta nici aceeasi cilindree Link to comment
laurentziu83 Posted April 29, 2008 Share Posted April 29, 2008 (edited) In alte tari asa o fi, in Romania dieselul e obiect de cult. In fine, mai mare bucuria pentru noi cei care cautam benzinare la care altii stramba din nas si le e frica de o eventuala bomba in portbagaj. F#*K, pana si in afara e mai ieftin gpl-ul decat la noi, sa-i ia dreaku pe astia... Edited April 29, 2008 by laurentziu83 Link to comment
andreib Posted April 29, 2008 Share Posted April 29, 2008 La nubira este o problema rezonanta esapamentului si imi imaginez ca nu face decat sa se agraveze odata cu imbatranirea evacuarii (si eventual tobe nu tocmai conforme cu originalul). Problema este rezolvabila relativ simplu prin un pic de insonorizant pe ici pe colo... Link to comment
mr_ Posted April 30, 2008 Author Share Posted April 30, 2008 @Andrei La Nubira rezonanta aia se trateaza si cu talpa... a mea 4500rpm tacea. Problema e ca asta inseamna peste 160 intr-a 5-a... E mai silentioasa la 170 decat la 140. @Laurentiu Si eu cred ca bomba din portbagaj e un dezavantaj real... poate singurul. Ocupa spatiu in portbagaj Link to comment
andreib Posted April 30, 2008 Share Posted April 30, 2008 Probabil e o problema a nubirei de 2l sau o specificitate a masinii tale, la mine nu se manifesta iar principala sursa de zgomot in habitaclu este zgomotul dinamic care creste proportional cu viteza... Link to comment
mr_ Posted May 1, 2008 Author Share Posted May 1, 2008 La mine era rezonanta tobelor predominanta...si are un maxim intre 130 si 140. Am schimbat tobele si tot asa facea. E un bas puternic care e cel mai deranjant. La getz motorul/tobele nu se aud in mers, sunetul predominant vine de la pneuri si aerodinamica. Getzul e a naibii de sensibil la vant lateral...chiar si cand nu e puternic, pe autostrada se simte mult mai tare decat la nubira. Link to comment
mr_ Posted September 16, 2008 Author Share Posted September 16, 2008 Acum vreo luna jumate am scos un consum care face paleasca un benzinar... 10L/100 km, de la plin la plin, 436km/43l. Si asta mergand regulamentar (autostrada si oras). Motivul - chestia portocalie din poze, aprox 1t moloz si 1t parchet... In rest, am trecut de 50k si in continuare singurul greiere vine de la fata detasabila a cd-playerului. Link to comment
mr_ Posted February 17, 2009 Author Share Posted February 17, 2009 (edited) Cu ocazia celei implinirii a trei primaveri, panarama mea a primit cadou un flashtuning, dimsport. Rezultatul e in graful de mai jos... 122CP si 256Nm. Versiunea stock are cativa cai in plus fata de ce scrie in carte... cu o forma a curbei care ma face sa cred ca initial e limitata intentionat. Am facut un test de 80-120, cu clima, intr-o zona nu tocmai dreapta. Intr-a 5-a timpul a scazut de la 12 la 8s. Nu are nimic riguros, insa totusi se simte binisor diferenta. In plus, merge mai rotund la turatii joase, inainte evitam sa o las sub 2000 ca vibra, acum e mai calma... PS Numaru nu de voi il ascund, ci de agentii de asigurari Edited February 17, 2009 by mr_ Link to comment
Lucian M Posted February 17, 2009 Share Posted February 17, 2009 Cat te-a costat si in ce a constat operatiunea? Link to comment
mr_ Posted February 17, 2009 Author Share Posted February 17, 2009 450E, fara factura (si deci fara tva...). Operatia a costat intr-un prim dynotest, recuperat hartile originale (pe care le am si eu acum), mesterit ceva la ele, bagat hartile noi, si un al doilea dynotest. In total a durat cam o ora si jumatate. Revenirea la configuratia originala e gratuita (de ex inainte sa o vand, ca sa nu am dureri de cap). Link to comment
AmunDei Posted February 17, 2009 Share Posted February 17, 2009 Pe grafic se vede ca inainte sarea un pic de 90. Acuma 122. Destul de mare cresterea, daca avea motorul de 1.6 o faceai racheta Link to comment
Lucian M Posted February 17, 2009 Share Posted February 17, 2009 Multisor pentru buzunarul meu, insa cred ca ar merita. De curiozitate- cat ar ajunge pentru motorul meu o asemenea operatiune? Referitor la consum- ti-ai facut vreo idee- a crescut sau e la fel? Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now