Tav Posted October 23, 2010 Share Posted October 23, 2010 La Matizurile noastre, care au o baterie foarte mica si care se descarca destul de usor, ar fi foarte util daca ar avea lumini de zi (pentru cei care circula mult ziua pe europene si pe numeroasele noastre autostrazi). Am observat in manualul de service al Matizului ca, pt. Europa de Vest exista echiparea cu DRL, dar nu se da si schema. Un prieten care mi-a solicitat acest lucru, i-am modificat comanda releului farurilor de pe maneta, pe contact (cand pune contactul se aprind farurile); in felul acesta nu mai uita sa aprinda farurile pe autostrada/european si scuteste si cativa wati (vreo 60, sunt cam putini, s-ar putea scuti mai multi) de la pozitii/luminare bord. imo „nu da bine ziua” , adica nu arata prea bine din afara, asa ca astept propuneri din partea voastra! Link to comment
augustinionut Posted October 23, 2010 Share Posted October 23, 2010 Cand pune contactul sa asculte o "pesa" la radio se aprind si atunci farurile? Link to comment
VAXXi Posted October 23, 2010 Share Posted October 23, 2010 Cred ca vrei ceva de genul asta ? Link to comment
CatalinC Posted October 23, 2010 Share Posted October 23, 2010 colegii dupa daciaclub se chinuie sa faca un modul care aprinde faza scurta ziua la 50% din capacitate.Ptr DRL . Cand pornesti farurile se trece pe 100% lumina . modulu dezactivanduse. e destul de interesant Link to comment
Tav Posted October 23, 2010 Author Share Posted October 23, 2010 (edited) Cand pune contactul sa asculte o "pesa" la radio se aprind si atunci farurile? cand pune contactul sa asculte o "pesa" (adica pe poz. I) nu se aprind, dar daca -l pune sa porneasca motorul (adica pe poz. II) se aprind... merci VAXXI pt. raspunsul prompt, dar nu as face DRL-ul pe faza scurta; mai degraba m-as gandi la un modul cu relee care sa-mi inserieze filamentele de faza lunga - prin inserierea a 2 becuri de 55W rezulta o putere de aprox 20W pe fiecare bec, putere ideala pt DRL , sau sa mi le alimenteze la 6V. Edited October 23, 2010 by Tav Link to comment
Tav Posted October 29, 2010 Author Share Posted October 29, 2010 ceva de genul asta as folosi mai degraba... filamentele de lunga se pun in serie si se aprind la o putere redusa cand se pune contactul pe "ignition", se dezactiveaza cand se aprind pozitiile sau cand se dau flash-uri. Link to comment
augustinionut Posted October 29, 2010 Share Posted October 29, 2010 Da' de ce alea de lunga si nu alea de intalnire? ar bate totusi mai jos si ar fi mai putin sacaitoare. Link to comment
Tav Posted October 30, 2010 Author Share Posted October 30, 2010 daca le inseriezi pe cele de intalnire , nu vor lumina suficient de puternic pt. drl; am facut proba inseriind pe rand filamentele de faza scurta, apoi pe cele de lunga, sa pot face o comparatie; rezutatele sunt destul de diferite, de aceea am ales cea de-a doua varianta; nu am gasit inca dioda de 10...15 A (nici nu prea am avut timp s-o caut), dupa ce o gasesc voi trece la treaba si o sa pun si niste poze... Link to comment
Tav Posted November 2, 2010 Author Share Posted November 2, 2010 (edited) am realizat astazi montajul pe masina; functioneaza super... singura problema a fost cu dioda , care se incalzea cam tare, motiv pt.care am inlocuit-o cu inca un releu. o sa postez schema actuala si o sa pun si niste poze. ...................................................................................................................... pana pun pozele, asta e schema finala pe care am folosit-o . Edited November 2, 2010 by Tav Link to comment
CatalinC Posted November 2, 2010 Share Posted November 2, 2010 super felicitari,asteptam cu interes Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now