Jump to content

Conectare ECM


Recommended Posts

Am reusit sa-mi fac o schema de conectare la ECU (interfata pt mufa ALDL), dar inca ezit sa fac proba pentru ca daca se arde ECU ma costa destul de mult. Daca a mai incercat cineva asa ceva, sau are informatii referitoare la acest subiect va rog nu ezitati sa-mi dati un ajutor.

Schema este luata de pe net si este pt. GM (Daewoo Espero are motor GM). Cred ca o sa-i mai adaug o siguranta la schema dar si asa ramane o mare problema cu posibila defectare a ECU.

Link to comment

Si eu alerg pe internet dupa informatii legate de ODB II. Am gasit si cateva scheme legate de interfete. Cea cu MAX232 se pare ca este cea mai buna. Fiind vorba de o comunicatie seriala simpla, nu cred ca ar fi posibil sa defectezi ECU (cred ca este bine sa te legi cu un PC portabil, fara conexiune cu reteaua). Matiz-ul are (din ce am aflat eu) conectarea pe ALDL in ODB II dar Espero parca vrea ceva de genul ALDL-12 (citez din memorie si poate ma insel). Am vazut si cateva programe, dar ramane de vazut daca sunt compatibile cu toate GM-urile, respectiv Daewoo.

Eu mai fac sapaturi. Daca gasesc ceva interesant, dau alarma. Oricum eu vreau sa ma conectez cu ECU. Cand?...

Link to comment

Multumesc de raspunsuri si astept sa vad daca s-a conectat cineva la ECU.

Eu am schema cu MAX232EPE, luata de pe net si ceva programe pentru GM. Si eu mai fac ceva sapaturi si cu ajutorul vostru si al lui Dumnezeu poate reusim sa vedem ce afiseaza ECU.

Eu am cautat un soft free care sa afiseze consumul in timp real dar fara succes din pacate. Daca stiti un program de acest gen va rog dati-mi un link.

Link to comment

Am dat de ceva interesant. Exista niste circuite integrate (ELM322 sau ELM323 cam 15-20 USD) care asigura interfatarea intre OBD II si seriala calculatorului setata pe 9600. Prin acest circuit comunicarea cu ECU este identica cu dialogul cu un modem. Unele comenzi sunt identice (ex:ATZ). Se pot folosi si programe de genul HyperTerminal. Se da in foaia integratului si un numar de comenzi care por fi folosite dar dialogul direct cu ECU in acest mod este greoi. Sunt multe programe free care folosesc aceasta interfata si care afiseza grafic parametri cititi. Data fiind simplitatea, cineva care a mai facut ceva programare, isi poate crea o aplicatie care sa-i satisfaca propriile exigente.

Eu voi mai sapa prin net dupa ceva informatii dar cred ca versiunea cu aceste circuite de interfatare este cea mai simpla si mai sigura. Incerc sa gasesc printre cunostinte pe cineva care se intoarce din USA si poate sa imi aduca un integrat care acolo se cumpara prin comanda.

Mai sapam. :lol:

Link to comment
  • 2 months later...
Am reusit sa-mi fac o schema de conectare la ECU (interfata pt mufa ALDL), dar inca ezit sa fac proba pentru ca daca se arde ECU ma costa destul de mult. Daca a mai incercat cineva asa ceva, sau are informatii referitoare la acest subiect va rog nu ezitati sa-mi dati un ajutor.

Schema este luata de pe net si este pt. GM (Daewoo Espero  are motor GM). Cred ca o sa-i mai adaug o siguranta la schema dar si asa ramane o mare problema cu posibila defectare a ECU.

 

Nu trebuie sa-ti fie prea mare frica. Solutia este foarte simpla. Utilizeaza un optocuplor la interfatarea cu ECU. De preferabil unul cu CMOS. Daca te intereseaza o colaborare (inclusiv pe partea de SW) da-mi un PM si mai vorbim. Este inutil sa-ti spun ca ma intereseaza si pe mine subiectul si as dori sa realizez un computer de bord pt Espero. :P

Link to comment

Apoi siguranta de care vorbesti unde vrei sa o pui? Pe liniile de comunicatie cu ECU nu are nici un sens :D iar pe alimentare nu are nici un rost :P . Care este rolul sigurantei in viziunea ta ? :wink:

Link to comment
  • 2 weeks later...

Salut,

vreau si eu schema exacta de conectare la ECU, am un Cielo Executive de 1.5 DOHC, si pe mufa respectiva (SAE 12/19) am doar 5 pini activi (la care am terminale), deci banuiesc ca e un gen de comunicatie seriala, pe site-urile cu aparate de diagnostic am vazut aparate care stiu pt daewoo si de obd si de "data link". Pana la urma ce obd e la daewoo 1 sau 2 ? si daca stie cineva ce e cu "data link" e protocol proprietar prin care poti afla mai multe?

as vrea sa-mi fac o interfata cu ecu care sa-mi arate mereu pe un lcd detalii despre motor (turatie, consum, etc).

 

daca aveti noutati ma gasisti pe yms ca "k1ngl1nux"

Link to comment

Shi pe mine ma intereseaza treaba cu OBD-ul. Se pare ca la romania e tabu, ca sa mai stoarca gg frinaru de la service nishte bani de la tine.

Eu ash vrea sa iau un OBD, din ala simplu de 100 de para,

http://216.65.58.60/Merchant2/merchant.mvc...egory_Code=CODE

care itzi spune doar codurile de eroare gen 'P-XYZ'. Adica afisheaza doar asta :oops: . Shi dupa aia te uitzi pe tabel sa vezi ce inseamna :)

 

Utile:

http://www.scantool.net/support/index.php?...iondetails&_i=2

 

http://www.scantool.net/support/index.php?...iondetails&_i=3

 

http://www.etools.org/files/public/generic...ls-02-17-03.htm

 

http://www.scantool.net/products/elmscan_iso.htm

 

http://www.diasiv.ru/VeDiS_A.pdf

Link to comment
  • 4 months later...

Pai.. si ce mai asteptati? Ce stie defapt o jucarica de asta sa arate? Consum instantaneu? Turatie, ceva parametrii de functionare a motorului??

Cumparati unul, veniti cu el la intalnire sa vaza si ochil nostru.. si poate cumparam mai multi :) ). E greu pana gasim un "cobai" ca dupa aia... :P

Link to comment
  • 1 month later...

Am cumparat de pe ebay un scan tool marca actron pentru masinile GM,Ford,Chrysler si OBD2.Eu am cumparat decit cartusele si cablurile pentr GM si OBD2.L-am incercat pe masina mea si nu am gasit la nici un model de masina GM(Chevrolet,Cadillac,Buick,Saturn si multe Altele) un motor compatibil cu al meu.Deci citeste parametrii total eronati de genul viteza ,temperaturi ,turatie ,integrator,etc, in schimb citeste codurile erorilor foarte bine. O sa mai revin cu amanunte dupa ce o sa il mai incerc si pe alte modele daewoo cu mufe aldl si mai ales pe cielo euro 3 cu obd2.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Pentru a comunica cu ECM-ul masini Cielo este necesara construirea unei interfete cu max 232 si flosirea unui program de dos pe care il gasiti pe paginile rusesti.Din pacate nu este operational decit pt. Cielo 1,5OHC si espero 1,8 OHC,pe Espero 1,5 DOHC nu l-am incercat.Problema acestui program este ca nu stie sa afiseze codurile de eroare in clar ci numai in cod de doua cifre exmplu cod 12 pt. a afla ce inseamna trebuie sa cautati in manual la capitolul "sistemul de alimentare cu combustibil".Eu am sa va atasez schema interfetei dar programul nu il pot da pt ca nu stiu ce statut are si nici cine este autorul[probabil un rus].Si sa nu uit la descriere parametri este jumatate in engleza jumatate in rusa.

post-670-1105389253_thumb.jpg

Link to comment

Programul il puteti descarca de aicihttp://www.autoelectric.ru/diag.html si nu stiu cit de legal este asa ca daca incalca regulile acestui forum rog un moderator sa stearga postul. :thumbl:

Link to comment

Urmarind lincul il poti descarca gratuit pe alte pagini trebuie sa platesti asa ca din cauza asta sint pus in incurcatura.Programul functioneaza si este testat de mine.Daca cineva se pricepe la reeditarea lui sa o faca asfel incit sa fie mai estetic.Eu o sa ii spun ce inseamna parametrii aceia in limba aia indescifrabila.El cuprinde tot ce afiseaza si scanerr 11 .

Link to comment

1-turatie motor

2-unghi avans

3-deschidere clapeta de acc. in procente

4-depresiunea in galeria de aspiratie

5-temperatura aerului aspirat

6-timpul de injectie in msec

7-nu mai stiu [trebuie sa-l pun pe o masina sa-mi dau seama]

8-deschidere clapetade acc. in volti [TPS]

9-temperatura lichid de racire

10-tensiune potentiometru de CO

11-viteza vehicul

12-tensiiune electrica de alimentare la bornele ECM

13-bloc corectie

14-bloc autocorectie

15-integratorul de combustibil

16-pozitia in pasi a IAC-ului

17-turatie impusa de ECM

18-turatie de relantii impusade ECM

19-presiunea atmosferica la pornirea motorului

20-tip ecm

21-cod defect

cam astea ar fi parametrii, in ordine, afisatii de acest programel.este necesar ca, calculatorul sa posede port serial si in cazul in care sint mai multe trebuie folosit COM 1 .BAFTA

Link to comment

Eu sunt tocmai in faza aceea: de inceput. Am facut interfatza si ma uit la ea. Cred ca-i pun un cablu de 20m, sa pot lucra din apartament (etaj1), ca afara-i un frig de m-a umplut de muci.

PS vezi ca sunt siteuri de traducere

Edited by tolin_afc
Link to comment

Chiar nu a reusit nimeni sa faca interfata si sa se conecteze la ECM.Daca prezinta interes o sa pun pe forum si valorile normale pt cielo,espero la functionarea la relantii[timp injectie,numar de pasi la IAC,avansul dat de ECM,valoare TPS, etc]

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...