BogdanG Posted May 28, 2006 Share Posted May 28, 2006 Pai oricum fuge asa ca ma declar multumit ,chiar daca are doar 120 CP ) Oricum masinile de serie nu sunt de fuga ,fie ele pe benzina sau motorina asa ca degeaba ai sute de cai sub capota daca nu ai si alte imbunatatiri .Daca vroiam masina de fuga i-mi luam Porsche GT ,poate in alta viata ) Dar sa-ti iei masina din clasa mare cu motor pe benzina mic doar de dragul de a face o economie de citeva mii de euro la cumparare .Sincer nu-i inteleg pe acesti oameni . Link to comment
tolin Posted May 28, 2006 Share Posted May 28, 2006 Offtopic: de cate ori vad aici un post semnat BogdanG, sunt linistit, motorul Diesel este inca o afacere si la autovehicule de placere. Link to comment
BogdanG Posted May 28, 2006 Share Posted May 28, 2006 Depinde de placere ,daca vrei cu adevarat adrenalina nu ai ce face cu un diesel ,poate doar sa sperii pietonii sau sa-i umplii de fum ) O sa-mi iau si o masina de suflet ,evident pe benzina ,sportiva ,asta dupa integrare (2007 sper ) ,oricum va fii o masina puternica din gama Golf evident dar vreau ceva cu 200CP sub capota nu jucarie . Link to comment
exode Posted May 28, 2006 Share Posted May 28, 2006 Salut! Dupa parerea mea diesel-ul inca este o afacere la o masina noua (la care nu iti faci probleme cu garantia cand iti trece prin cap sa-i pui gpl). In ce o sa scriu mai jos o sa presupun ca nu exista problema garantiei. Iau drept exemplu masina lui taica-miu: la laguna diferenta dintre motorul diesel de 120 de cai si cel pe benzina de 135 de cai este de aproximativ 1300 de euro. Ca sa pui gpl pe motorul respectiv de 135 de cai te costa undeva la 800-1000 de euro, daca nu chiar mai mult. Alt aspect, tot la motorul diesel al lagunei: eu conduc sportiv cand pun mana pe masina. La stilul asta de condus, cu clima cu tot, masina scoate un consum mediu de 9% in oras. Motorul pe benzina, la acelasi stil de condus, zic eu ca ar manca undeva la 12% cel putin. Rezulta, dupa niste calcule grosolane: la 100 de km de mers prin oras, gpl-ul ne aduce o economie de aproximativ 100.000. Dar, din pacate, exista inca problema garantiei. Problema care e destul de dureroasa la o masina noua, mai ales la o laguna la care piesele te rup Bineinteles, exista si alte aspecte: - sportivitatea scazuta a motorului diesel in comparatie cu un motor pe benzina. Niciodata nu o sa se comporte la fel, cu toate tehnologiile noi care au aparut. Dar, pe un om ca taica-miu, pe care il multumesc cei 120 de cai ai lagunei, nu il intereseaza aspectul. - fiabilitatea motoarelor diesel care, din cauza calitatii execrabile a motorinei din Romania, are de suferit. - spatiul ocupat de butelia gpl-ului ..si multe altele, probabil. Acum, lasand la o parte tot ce am scris (adica am aberat degeaba ), concluzia mea: depinde foarte mult de om, de stilul lui de condus, de cat de mult foloseste masina si, mai ales, de ideile preconcepute - vezi "cum sa umblu cu bomba in portbagaj" sau "nene, motorul a fost facut de la mama lui sa mearga pe benzina... asa il las". Eu, de exemplu, sunt super multumit de laguna tatalui dar acum caut un cielo pe care o sa-l echipez cu gpl si abia astept! Noroc si numai bine! "> Link to comment
Moshu Posted May 29, 2006 Share Posted May 29, 2006 @exode> pana la urma explica-ne si noua ce-ai vrut sa zici: zici ca diesel este o afacere si pe urma treci la gpl si-l ridici in slavi. Nu ca nu m-as bucura , dar n-am inteles mare lucru. Deci este afacere sau nu? Daca e afacere de ce nu-ti iai diesel? Pana la urma Laguna tatalui e diesel sau benzina? Sau benzina - gpl? Link to comment
alx Posted May 29, 2006 Share Posted May 29, 2006 Si de ce compari cielo (cu/fara GPL) cu laguna (DCI sau benzen)? Link to comment
Moshu Posted May 29, 2006 Share Posted May 29, 2006 O sa-mi iau si o masina de suflet ,evident pe benzina ,sportiva ,asta dupa integrare (2007 sper ) ,oricum va fii o masina puternica din gama Golf evident dar vreau ceva cu 200CP sub capota nu jucarie . Imi permiti sa te invit la un "sport" dupa 2007, cand imi voi lua o alfa spider, benzina evident, 240 cai, 3.2 V6, 24 valve. Sau daca e prea "tare", macar motorizarea de 2000 cu 165 cai. Poate uiti de golf... Link to comment
BogdanG Posted May 29, 2006 Share Posted May 29, 2006 (edited) Felicitarile mele Moshu ,dar eu ma refeream la o masina mai veche care nu se poate inmatricula momentan ,adica un Golf 2 G60 LIMITED de 210CP stock ,adica o masina de 950kg @210CP .Eu asta numesc performanta sa scoti 210CP dintr-un motor de 1.8L si un sprint de 7 sec pina la 100km/h . Daca vroiam un motor mai mare alegeam Corrado VR6 de 2.8L dar o sa coste foarte mult inmatricularea mai ales ca ambele masini sunt non euro . @Exode nu am inteles mai nimic din postul tau decit ca dieselul consuma mai putin ,asta stiam si noi .Iar comparatia Cielo GPL ,Laguna Diesel este deplasata . Edited May 29, 2006 by BogdanG Link to comment
Moshu Posted May 29, 2006 Share Posted May 29, 2006 Corect, Bogdane. Dar te declar castigator deja pentru ca din pacate nici dupa 2 integrari consecutive nu cred sa-mi permit un spider ("> Am zis-o pentru ca alfa este visul vietii mele (de sofer), daca ma-ntelegi... Fiecare cu pasarica lui pe roti 3.2 V6 24 V (3179 cc, 240 BHP-EEC, 242 Km/hr) An engine capacity of 3179 cc, 24 valves, six cylinders, a V structure, with a stroke reaching 78 mm. Developing 240 BHP at 6200 rpm and with a torque curve that reaches 289 Nm at 4800 rpm, the 3.2 V6 can propel the Alfa Spider along at a sensational top speed of 242 km/hr. It takes 6.3 seconds to accelerate from 0 to 100, and 25.8 seconds to cover a kilometer from a standing start. Exhilarating performance, for a really thrilling drive on any road. But it is also perfect for daily use, because it responds promptly even at low speeds. It is also very environmentally friendly, because it already fully conforms to the stringent Euro 3 limits on emissions. For further information please visit your national Alfa Romeo website. © copyright Alfa Romeo 2005 - Disclaimer Link to comment
BogdanG Posted May 29, 2006 Share Posted May 29, 2006 (edited) Si costa second hand numai 25oooE Este foarte scumpa aceasta masinuta chiar daca este rapida si frumoasa .Un Golf R32 3.2l V6 241 CP 4motion este mai ieftin si este EURO 4 . Oricum pina in 2007 mai este ceva timp si poate o sa apara diesele la fel de performante ) Edited May 29, 2006 by BogdanG Link to comment
Moshu Posted May 29, 2006 Share Posted May 29, 2006 Nu mai zic ca una noua incepe de la 41.000 euroi... Link to comment
exode Posted May 29, 2006 Share Posted May 29, 2006 Pai concluzia mea era ca depinde foarte mult de om. Si raspunsul meu la intrebarea din titlul thread-ului era ca "daca iei masina noua, este" Scuze daca n-am fost explicit PS: Am comparat laguna cu cielo doar pt ca sunt doua masini despre care pot vorbi cat de cat in cunostinta de cauza. De fapt comparam doar motorizarile, si anume diesel cu benzina. Noroc! "> Link to comment
BogdanG Posted May 29, 2006 Share Posted May 29, 2006 Raspuns aproape corect ,dar nu depinde doar de om ci si de citi km/an face acel om cu masina .Nu merita sa-ti iei diesel nou si sa mergi 5000km/an ,pur si simplu nu se justifica investitia . Link to comment
exode Posted May 29, 2006 Share Posted May 29, 2006 Pai normal ca depinde de cat de mult foloseste masina, dealtfel am si scris asta in primul post: ...Acum, lasand la o parte tot ce am scris (adica am aberat degeaba ), concluzia mea: depinde foarte mult de om, de stilul lui de condus, de cat de mult foloseste masina si, mai ales, de ideile preconcepute - vezi "cum sa umblu cu bomba in portbagaj" sau "nene, motorul a fost facut de la mama lui sa mearga pe benzina... asa il las". ... Link to comment
h Posted May 29, 2006 Share Posted May 29, 2006 Socoteala din punct de vedere bugetar este destul de simpla: a)Autoturism nou. Comparam pretul de achizitie/catalog pentru aceeasi tip, marca si generatie diesel versus otto. Apoi calculam consumurile anuale. Concluzia este simpla, investitia inclusiv consumul in exploatare se echilibreaza dupa minim 2 ani la o medie de 40 Km pe zi pe toata aceasta durata. Deci in primii 2-3 ani nu facem altceva decat sa achitam in avans la achizitionare diferenta de consum. Urmand ca in perioada urmatoare acelor ani, in functie de starea tehnica in care se mai afla autoturismul, sa ne bucuram de consumul specific mai avantajos al motorizarii diesel. Din pacate cam dupa acea perioada se cam termina si garantia. Evident ca, daca autoturismul este achizitionat in scopul unui rulaj zilnic mult superior celor 40Km, atunci calculele de refac dupa caz. Sigur ca intr-un regim de peste 150 Km zilnic, autoturismul diesel devine eficient ca si cost al carburantului. b)Autoturism SH. Aici, lucrurile se schimba putin. Daca avem noroc de un autoturism achizitionat din sursa sigura, corect intretinut, eventual nerulat RO, putem face economie la carburant de la bun inceput. Totusi, variabilele sunt destul de mari in functie de marca, cilindree si mai ales de noroc. h Link to comment
tolin Posted May 29, 2006 Share Posted May 29, 2006 Socoteala nu-i asa de simpla. Trebuie sa cuprinzi toate costurile cu autoturismul, de la cumparare si pana la vanzare, inclusiv timpul pierdut cu diverse operatiuni. Diferenta de pret impartita la nr. de km parcursi iti da indicatorul cel mai important, costul pe 1 km. Pentru unii s-ar putea sa fie o surpriza, un cost mai mare decat la taxi ! 1 Link to comment
h Posted May 29, 2006 Share Posted May 29, 2006 (edited) Ai perfecta dreptate la capitolul "diverse operatiuni". Din pacate stim cu toti ca in special in Romania, variabilele operatiunilor sunt atat de mari si neprevazute. De aceea am simplificat in postul anterior calculele la perioada de garantie a doua autoturisme identice dar cu carburant diferit. Marja de eroare poate fi nesemnificativa. Nu mai cita mesajul anterior! Edited May 29, 2006 by ovi_jer Link to comment
Moshu Posted May 29, 2006 Share Posted May 29, 2006 Socoteala nu-i asa de simpla. Trebuie sa cuprinzi toate costurile cu autoturismul, de la cumparare si pana la vanzare, inclusiv timpul pierdut cu diverse operatiuni. Diferenta de pret impartita la nr. de km parcursi iti da indicatorul cel mai important, costul pe 1 km. Pentru unii s-ar putea sa fie o surpriza, un cost mai mare decat la taxi ! Foarte adevarat! Si eu am facut socoteala asta. Dar sunt multi care o sa aiba o surpriza, mama, mama. Concluzionez din punctul meu de vedere: Autoturismul nu este o afacere, indiferent de carburant. Este cea mai paguboasa investitie pe care o poate face un individ. Nu incercati sa ma contraziceti, n-are rost. Stiu ca nimeni nu ar vrea sa fie asa... Se exclud vehiculele de firma, sau care "produc". Link to comment
BogdanG Posted May 29, 2006 Share Posted May 29, 2006 (edited) Foarte corecta remarca ta ,de aceea cind ma sui la volan consider ca sunt in interes de servici iar cind platesc motorina ma apuca toti dracii ) Oricum placerea de a conduce te face sa uiti de paguboasa investitie facuta Oricum eu am facut un calcul cind lucram si am ajuns la un 1000lei/km costuri de intretinere ,eu zic ca nu este foarte mult iar daca mai adaug 850E Casco pe an ajung la 1700E/an + motorina cam 1200E an =2900E /an .Tradus in lei /km inseamna 3431lei ,deci mult mai putin decit un TAXI . Edited May 29, 2006 by BogdanG Link to comment
tolin Posted May 29, 2006 Share Posted May 29, 2006 Am mai spus, masina ta e rentabila ptr. tine, dar vecinica mea, care merge 3+3 km x 250 zile pe an la scarbici + inca pe atata pana la supramagazine, adica 3.000 km /an, crezi ca iese mai bine decat cu taxiul ? Link to comment
BogdanG Posted May 29, 2006 Share Posted May 29, 2006 (edited) NU stiu ce masina are vecina ta .Daca este ceva de mic litraj cu un consum de 7% sa zicem, inseamna fix 2331 lei /km .Trebuie adaugata o revizie anuala care costa max 700RON +Casco 1800RON (bagat din burta )=2500RON /an adica 8333lei/km +2331 (motorina) =10.664 lei ,deci cam cit taxiul . Edited May 29, 2006 by BogdanG Link to comment
ovi_jer Posted May 29, 2006 Share Posted May 29, 2006 Foarte mult.Unde e rentabilitatea?Pe mine ma costa 2000 lei/km carburant si revizii. Link to comment
tolin Posted May 29, 2006 Share Posted May 29, 2006 @BogdanG > le stii ca un om mare. Daca mai adaugai si o rata lunara, vezi ca dai un avans si apoi mergi la un pret mai mare decat taxiul si te rogi sa n-o buseasca pentru a lua un pret bun la vanzare pentru a recupera din cheltuiala. Ghinion, chiar saptamana trecuta am vazut pejoul lovit rau pe dreapta ! Cred ca barbac-su e turbat ca nu i-a luat un Matiz. Link to comment
BogdanG Posted May 29, 2006 Share Posted May 29, 2006 Asta mai putin conteaza de aia se plateste Casco ,dar nu cred ca cineva de aici sta sa calculeze si amortizarea masinii .Daca te apuci sa faci asta nu mai are rost sa-ti iei masina pina si bicicleta devine scumpa ) Link to comment
tolin Posted May 29, 2006 Share Posted May 29, 2006 Plateste Casco, dar masina-i accidentata, revopsita si asta la vanzare conteaza. In plus, in titlul topicului se vorbeste de "afacere". Deci, s-o tratam ca atare. Si nu intamplator, in capitalele aglomerate, multi lefegii merg la scarbici cu alte mijloace. Eu prevad ca treaba asta se va face si in Bucuresti, in curand. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now