Jump to content

Recommended Posts

Faza este ca nu se aude un frecat continuu, ca sa zici ca sunt de la cauciucuri; ci "freaca" la un anumit interval de timp, interval ce scade odata cu cresterea vitezei. (practic "freaca" doar cand roata e intr-o anumita pozitie)

Ai capace la roti? Daca ai da jos capacul de la roata cu probleme, fa o tura cu masina si vezi daca mai face.

Link to comment

Salutare tuturor! Revin in acest topic cu o "problema" recenta. Dupa ultima spalare a masinii, probabil spalatorul a bagat carpa in soclul scrumierei si mi-a cazut becul in consola dintre scaune, asa ca mi-am facut de lucru :) . Insa, de la o vreme a aparut un zbarnait undeva la nivelul consolei dintre scaune sau schimbator, inca nu stiu. Se aude ca un zumzet metalic, cand o turez in jur de 3000 rpm si este extrem de enervant. Se aude si pe loc, daca zgaltai schimbatorul mai brusc. Avand in vedere ca maine voi demonta consola sa remediez treaba cu becul de la scrumiera, stiti cumva care poate fi cauza zbarnaitului? Multumesc anticipat pt. raspunsuri.

Link to comment

Multumesc Andrei pt. promptitudine! Am rezolvat. Am demontat in intregime consola dintre scaune, operatiune foarte simpla, am repus becul de la scrumiera (care se poate pune/scoate/schimba si mai simplu, demontand doar capacele de sub bord ale consolei, care se face prin tragere). Cat despre scartait, m-am gandit si eu si am golit complet cotiera si buzunarul ala de la frana de mana si tot chitzaia. La mine era slabit un surub al consolei si saiba lui facea zgomot. Problem solved! :)

Link to comment

Am observat o chestie la Nubira mea; nu stiu daca este chiar o problema, dar ... :

- de expl, daca merg, sa zicem, cu a 3a , ridic complet piciorul de pe acceleratie si apoi dau sa accelerez iar, trebuie sa apas foooarte incet pe pedala la inceputul cursei pt. ca altfel da in nas (face 1-2 socuri, pana prinde curaj, ca si cum as accelera prea tare dintr-o data. Intr-a 2a face si mai rau).

- chestia asta este vizibila mai ales cu motorul rece (la cald face la fel, dar mai putin); am patit o data cand eram cu motorul rece si a trebuit sa apas brusc acceleratia (n-am mai tinut-o din ambreiaj) si a facut un soc f. puternic!

 

 

Ceva similar, dar mult mai rau, patesc si cu Cielo mamei (2005, E3) - numai ca la ala am concluzionat ca e de la pedala - adica pur si simplu apasarea de la inceputul cursei n-o pot face destul de fin (parca e prinsa pedala in ceva si-si da drumul dintr-o data). Cam asa ceva si la Nubira mea.

 

A mai intalnit cineva "problema" asta? Mi se pare destul de enervant la mersul in oras.

Edited by LYM
Link to comment

Andrei, atentie mare la calitatea bieletelor ce vor fi montate! Eu am schimbat un set de bielete in noiembrie, cea pe stanga a inceput sa bata dupa 250 km, iar cea pe dreapta dupa 400.

Dupa demontarea lor, am constatat ca erau niste facaturi ordinare, acest lucru observandu-se la piulite, care in loc sa fie autoblocante, dintr-o bucata, erau de fapt niste pulite prinse la rece prin presare in 2 saibe ridate... Nice isn't it? :-W

 

 

Adi si Lym, curatati IAC, resetati si invatati masina cu stilul vostru de mers. Verificati si bujiile, sa fie de tipul recomandat si sa aiba gap de 1 mm.

Link to comment

@Lym

Ceva asemanator mi se intampla mie, dar la schimbarea din treapta I in a II-a, si daca incercam sa fac trecerea cat mai lin din acceleratie, si tot cu motorul rece (posibil ceva talpa de plumb la ambreiaj, in dotarea subsemnatului). In general, la schimbare, daca pica cu mult sub 2000 de ture treapta superioara se intampla fenomenul (in general sub 1600 ture). Dupa schimbarea bujiilor fenomenul s-a schimbat oleaca, astfel: cu motorul rece, in treptele I si II, in turatii sub 2000 de ture la frana de motor tinde sa ma puna cu nasul in parbriz, 3-4 socuri scurte, nu foarte deranjante. Nu stiu ce poate fi, poate maestrul Ovi ne lumineaza. :osanale:

Link to comment

La masina mea au capitulat (deja) bieletele antiruliu: la plecare de pe loc tronc, la schimbarea vitezelor idem, la drum denivelat la fel. Maine ma duc sa le schimb in garantie.

 

Cat despre fenomenul de mai sus, poate ar trebui sa curatati corpul clapetei de acceleratie si sistemul PCV ca se aduna multa mizerie acolo.

Link to comment

Am resetat-o, iar bujiile sunt noi. La IAC nu umblu ca precis il stric :D Si IAC = Ide Air Control, nu? Problema nu e la relanti

@Adi_Iacob - face si cand schimb a 2a :) Asa cred ca fac toate. Ia sa incerci si ce am zis eu: sa mergi cu a 3a la 50, sa iei piciorul complet si apoi sa accelerezi un pic mai brusc.

Edited by LYM
Link to comment
....chestia asta este vizibila mai ales cu motorul rece (la cald face la fel, dar mai putin).....

Si la mine face exact la fel, bujiile au aproximativ 20000 km nu stiu ce model sunt si nu m-am uitat deloc la ele sa vad in ce stare sunt, IAC-ul curatat de Mircea cam acu' o luna, tot atunci dat si reset, mers numai cu benzina petrom de 95, dar Nubira mea este batrana :D , trebuie sa iasa la pensie cat de curand pe cand a ta este noua din 2004 si are 30-40k km.

Link to comment

A mea nu face, nici pe gaz nici pe benzina, ceea ce spuneti voi... De-aia va intrebam daca e euro3...

Pe benzina face asa doar cand merg muuuuult numai pe gpl :D si se infunda injectoarele, dar dupa o zi doua de mers pe benzina, isi revine si nu mai face.

Link to comment

Cei care aveti problemele astea verificati sistemul PCV sau nu fie infundat.Acest lucru poate face ca frana de motor(taierea injectiei) sa fie mentinuta putin mai mult la trecerea decelerare-accelerare si sa apara fenomenul ''dat in nas''.

Link to comment
Cei care aveti problemele astea verificati sistemul PCV sau nu fie infundat...

 

Daca postezi o schema in care sa indici unde se afla valva PCV, maine ma bag la curatat, ca la ce am gasit pe IAC... inclin sa cred ca ai atins punctul sensibil. Si da, Mircea, la schimbarea crescatoare a vitezelor la 3000 de ture cade turatia pe la 2200. Asta inseamna ca o schimbare in jurul a 2500 ture duce SIGUR la subturare si o accelerare de Logan 1.4, cu consumul de rigoare. M-a apostrofat colegul Dumitran de ce nu folosesc si a 4-a in oras, si acum stiu de ce. Orasul mic, semafoare destule, treceri de pietoni la toate intersectiile si politisti zelosi fac inutila la Nubirika treapta a 4-a in town. Ah, ce uituc sunt... maretele si dragele noastre gropi, aflate in anotimpul multiplicarii si cresterii... :-W

Link to comment

Nubira nu are valva PCV,are decit sistem ventilare carter in regim de relanti si frana motor(sistem PCV).

Este furtunasul din poza de mai jos.

Trebuie verificat stutul din galeria de admisie si cel din capacul culbutorilor sa nu fie infundat.

Cel din capacul culbutorilor de obicei se infunda pentru ca este de dimensiuni mai mici.

Se desfunda cu ac de seringa.

PCV_nubira.JPG

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...