Jump to content

Buzzer Pt Faruri Pt Matiz


Recommended Posts

Am si eu nevoie de o schema electrnica pt un duzer care sa faca semnal acustic cand deschid usa la matiz si am farurile aprinse! Mi se intampla des sa las farurile aprinse si mi se descarca bateria. Poate averi careva o schema !

Link to comment

Iti trebuie:

- un buzzer care sa mearga la 12V (altfel iti mai trebuie o rezistenta in serie cu el, in functie de ce curent consuma); gasesti pe Maica Domnului

- un releu auto SPDT (adica are contact ce comuta la actionare); gasesti la orice magazin auto; nu trebuie curent mare; merge si un alt tip de releu la 12V si cu contacte corespunzatoare

- cate o dioda (orice dioda din seria 1N400x) pentru fiecare tip de consumator pe care vrei sa-l monitorizezi; daca te multumesti cu pozitiile, atunci poti sa nu pui dioda, dar nu strica sa faci un montaj cu 2 sau chiar 3, cine stie ce idei iti mai vin

- suplimentar poti utiliza un LED si o rezistenta pentru a indica faptul ca nu ai usile inchise bine

 

Face cam asa:

- daca nu ai cheia in contact si ai luminile aprinse si deschizi usa, atunci piuie (pe ce frecventa stie buzzerul, daca vrei intermitent mai trebuie oaresce, dar nu cred ca e cazul)

- daca ai cheia in contact si usile deschise, atunci se aprinde LED-ul (daca-l pui)

- in rest, nici nu sti ca e si chiar nici nu consuma

 

Realizarea practica, dupa cum vrei.

 

Succes!

post-482-1125343689_thumb.png

Link to comment

Nu crezi ca te complici atata vreme cat exista jucaria asta la Praktiker la pretul de (circa) 90.000 ROL?

Eu am cump acum 3-4 luni si am montat-o la service.

Link to comment

@body

 

Habar n-am daca ma complic!

Solicitarea era pentru o schema "electrnica" pentru "Buzzer Pt Faruri Pt Matiz".

Eu am "produs" una.

 

Si, ma rog, in ce consta complicatia?! Pentru mine unul, ar fi foarte complicat sa ma duc in service ca sa montez un buzzer.

Link to comment

Pai m-am dus la revizie si cu ocazia aia am montat dracia aia .Ideea e ca fiind in garantie...stii povestea...

Link to comment

Va salut!

 

Mi-am montat si eu un astfel de buzzer, achizitionat de la MOL cu 5,5 RON. Ce nu imi place la el ca suna intr-una si nu-l pot opri doar daca inchid usa sau opresc farurile. Mi-as dori sa faca vreo 3-5 beep-uri si apoi sa taca... fiindca inseamna ca stiu eu de ce e deschisa usa si arde farul ;)

Oare s-ar putea modifica acesta in vre-un fel?

 

Multumesc!

Link to comment

Inteleg ca dracia aia luata de la MOL (benzinaria?) nu are legatura cu contactul de la cheie si asta e neplacut, findca ala te ajuta la "logica" (ai cheia pe accesorii cel putin => stii tu ce faci, altfel, nu ;)

Ceea ce vrei se poate face oricum. Dar vor trebui ceva componente electornice (nu cine stie ce). Punem o schema (zilele astea) si te descurci.

Link to comment

Da, ma refeream la MOL (benzinaria). Probabil nu s-a priceput prea bine electricianul de la service-ul DAEWOO la care am fost (singurul din oras, din pacate) si mi-a legat astfel incat chiar daca am cheia in contact si deschid usa in timp ce sunt pornite pozitiile sau farul imi suna fara oprire. Eu mi-as dori sa sune doar daca e scoasa si cheia din contact... ca doar atunci e periculos sa ramana pornite farurile si mi-as mai dori, dupa cum am zis, sa faca vreo 3-5 beep-uri. Credeti ca se poate modifica instalatia existenta sau e nevoie de una noua? :)

Link to comment
Iti trebuie:

- un buzzer care sa mearga la 12V (altfel iti mai trebuie o rezistenta in serie cu el, in functie de ce curent consuma); gasesti pe Maica Domnului

- un releu auto SPDT (adica are contact ce comuta la actionare); gasesti la orice magazin auto; nu trebuie curent mare; merge si un alt tip de releu la 12V si cu contacte corespunzatoare

- cate o dioda (orice dioda din seria 1N400x) pentru fiecare tip de consumator pe care vrei sa-l monitorizezi; daca te multumesti cu pozitiile, atunci poti sa nu pui dioda, dar nu strica sa faci un montaj cu 2 sau chiar 3, cine stie ce idei iti mai vin

- suplimentar poti utiliza un LED si o rezistenta pentru a indica faptul ca nu ai usile inchise bine

 

Face cam asa:

- daca nu ai cheia in contact si ai luminile aprinse si deschizi usa, atunci piuie (pe ce frecventa stie buzzerul, daca vrei intermitent mai trebuie oaresce, dar nu cred ca e cazul)

- daca ai cheia in contact si usile deschise, atunci se aprinde LED-ul (daca-l pui)

- in rest, nici nu sti ca e si chiar nici nu consuma

 

Realizarea practica, dupa cum vrei.

 

Succes!

 

 

1. Care parte din logica raspunde la introducerea cheii in contact?

2. +12V Accesorii reprezinta orice alimentare care e libera?

Link to comment

@razor

 

1. Releul. In absenta lui si cu buzzerul pus direct pe circuitul intrerupatoarelor de la usi, va suna indiferent daca ai cheia sau nu pe contact (nu doar in contact, ci rasucita pe A sau M).

2. +12V Accesorii este +12V de la baterie "trecut" prin contact, fie pe pozitia A(ccesorii) fie pe pozitia M(otor). Se poate lua de exemplu din cutia de sigurante de pe circuitul ventilatorului sau al brichetei.

Link to comment

Si de exemplu pentru a face ca buzzerul sa bipaie de 3 ori as putea folosi un numarator cu un semnal de tact lent pe care sa-l folosesc si pentru buzzer (beepuri mai lungi sau mai scurte).

P.S. Nu e nici o problema daca leg pe acelasi circuit cu bricheta acest sistem? Ma gandesc sa nu fie o supraincarcare a sigurantei.

 

Edit: Poate LED-ul pentru usi deschise sa fie acela alocat din fabrica dar care nu este legat la un sistem de detectie.

Edited by Razor
Link to comment

Ca principiu se poate cu numarator.

Exista un circuit CMOS (4060) care este numarator de 14 biti. Cu un d-asta si cu niste porti se poate face cred un "greiere" care sa taca dupa un timp. Am incropit o schema, dar pana n-o testez, n-o public.

Consumul releului e nesemnificativ pe langa al brichetei, iar al montajului cu CMOS nici nu se pune.

Link to comment

mi-as dori si eu un astfel de dispozitiv pe care sa-l monteze cineva care se pricepe si ca urmare sa-mi beepaie de vreo 3 ori ca mai apoi sa taca pana la urmatorul eveniment. Spuneti-mi exact ce trebuie sa-i spun electricianului de la daewoo (tg-mures) care cand am fost sa-mi monteze buzzerul s-a cam chinuit sa gaseasca firele la care sa lege... pana la urma imi suna chiar daca am cheia sau nu in contact si deschid usa. M-as putea obisnui... in cazul in care as reusi sa opresc dracia dupa o vreme.

 

Multumesc

Link to comment

@micul gigant

 

Asa cum ziceam, nu cred ca ce ai luat tu de la MOL are si comanda de la contact (daca dracia are 2 doar fire, atunci nu are legatura cu contactul).

Un electrician auto, in mod normal, n-o sa poata sa ti-l faca sa bipaie (decat daca e si electronist amator). Dar ar trebui sa stie sa gaseasca mai repede firele (desi daca nue specializat in Daewoo, ar avea o scuza).

Link to comment

@Abram Burel

Nu se poate adapta acel montaj de la MOL pentru @micul gigant care sa contina si un releu legat la +12V A sau M? Pe firul care ar trebui sa se lege la o sursa sa se monteze acel releu iar celalalt terminal al releului sa fie pus pe contactul usii. EXACT ca la tine in schema.

P.S. Si diodele de rigoare.

 

Edit: @Abram Burel ce program folosesti pentru scheme? Orcad sau Model Sim, cumva?

Edited by Razor
Link to comment

@Razor

 

Sigur ca se poate. Cred ca ceea ce se gaseste la MOL e o simpla zbarnaitoare (buzzer). Cred ca "logica" cu releul ala e cea mai simpla chestie care se poate face si probabil si cea mai ieftina (a se vedea si pretul pentru un "original" de Cielo sau Espero, ~50RON).

 

Schemele, cu Eagle (vezi si PM).

Link to comment
  • 3 weeks later...

Revin, pentru cei curiosi, cu schema piuitorii de la Cielo/Espero.

Valorile unor piese inca nu le cunosc (schema a fost "ridicata" dupa niste poze, 10x Mişulică), dar nu este foarte important. Tranzistoarele nu sunt chiar tipul ala, dar compatibile (exceptand pozitia cracilor care sunt cu colectorul pe centru!).

Marcajele LIT, IGN, KEY si DR sunt cele de pe cablaj. Restul nu se vedeau si le-am dat eu un nume.

Exista doua moduri de actionare:

- circuitul de centura, cu IGN la contact si BLT la contactul de centura care e "inchis" daca nu e pusa centura; asta bipaie temporizat (se ocupa IC1A)

- circuitul de lumini aprinse, cu LIT la pozitii si DR la contactele de la usi; interesant e ca pe schema din manual acest circuit era chipurile destinat avertizarii de depasire a unei viteze! din acest motiv s-ar putea ca unora sa nu le mearga avertizarea de lumini (adica, poate au cablaj de avertizare la viteza, in acest caz trebuind trase niste firesuplimentare) tot IC1A faca ca atunci cand cheia e pe contact sa nu bipaie cu farurile aprinse.

Din pacate, nu este nici o conditionare ca sa taca dupa un timp de stat cu lumini aprinse, usa deschisa si cheie in buzunar si nici nu se poate utiliza ceva din circuit pentru asa ceva (modificarea circuitului ar fi teoretic posibila, dar practic cred ca ar fi ceva mai greu).

Cei ce vor sa utilizeze totusi o astfel de cutiuta pentru avertizor lumini cu temporizare (sa bipaie doar de cateva ori) si conditionata de contact, pot sa o faca cu schema cu releu si circuitul IGN-BLT conectat ca buzzer. Releul va asigura conditionarea, iar IC1A temporizarea. Evident ca in acest caz nu va mai bipai centura (si ce daca), iar celalalt circuit (LIT-DR) nu se va mai folosi (desi cu putina silinta s-ar putea folosi pentru alta avertizare.

post-482-1128238266_thumb.png

Edited by Abram Burel
Link to comment
  • 2 months later...

Pe mine ma intereseaza o chestie deasta pt faruri uitate aprinse , nu este montat asa ceva din fabrica?

Am avut un Renault 18 din 1983 si ala avea asa ceva.

Daca masina mea are optiunea asta unde ar trebuie sa verific sa vad de ce nu functioneaza?

Link to comment
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Nu am vrut sa mai deschid un topic nou pe aceasta tema, asa ca postez aici. Am cumparat un buzzer Lampa din Cora si nu functioneaza daca leg, cum scriu ei, firul rosu la headlight L/R si albastru la stergatoare/bricheta etc. Legat asa urla pana pornesc motorul, desi luminile sunt stinse. La care sigurante sa il leg (F3 cu F9 o fi bine). Mai exact, care este siguranta pt lumini de pozitie la Tico?

Multam'

Link to comment

F3 (15 A) este siguranta pentru lampi de gabarit (adica pozitie) printre altele.

 

F2 (15 A) este pentru faruri (stanga) si indicator faza lunga.

 

F1 (15 A) este pentru faruri (dreapta).

 

Informatiile le-am luat din manualul de utilizare al masinii (ne cel de reparatii!).

Link to comment

Scuze pt double-posting, dar nu m-am exprimat destul de clar in posturile anterioare. Problema mea cu buzzer-ul e ca acesta continua sa urle desi luminile nu sunt aprinse. O fi posibi sa-mi fi montat aia la firma de alarme&stuff alimentarea memoriei radio-cd pe firul de pozitii/faruri? :-?

Daca totusi leg frul rosu al buzzer-ului la lumina scrumierei (ca se aprinde o data cu pozitiile) si firul albastru la plusul brichetei o merge? Ca mi-e sa nu fac vreo boacana...

Help PLS!!

Edited by ticodriver
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...