Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 04/02/24 in all areas

  1. Revin cu update-ul legat de navigatia cu Android. Am reusit sa o instalez complet, scriu mai jos cateva lucruri mai importante legate de ea si de instalarea ei. - Am cumparat-o de pe Aliexpress si am dat aproximativ 1500 lei. Inainte de a o cumpara am intrebat mai multi vanzatori daca voi putea vedea pe ecran setarile de la clima (ca la navigatia originala). Astia de la care am luat-o mi-au spus sa trimit poza cu bordul si mi-au raspuns ca sigur va merge. Au avut dreptate, totul merge OK, inclusiv setarile de dual clima. - Partea de fit-in este bunicica. Pentru partea de ceas si butoanele de jos (avarie, traction control etc) a trebuit sa mesteresc cateva minute ca sa barbieresc plasticul ca sa vina frumos la fata. De asemenea, capacul din spate nu se potriveste 100% cu micul compartiment de depozitare de deasupra bordului, freaca putin cand il deschid. Overall as zice ca dupa un pic de DIY iese la 8/10 pe partea de aspect/ integrare. As zice ca pare de acolo si ca aspect, si potrivire de culoare. - Am luat echiparea de "top' pe procesor (8 core la 2.0GHz), si o configuratie "medie" RAM (4GB) si Flash (64GB). Vine cu Android 13 si se misca fluid in configuratia asta - Navigatia asta vine cu amplificator audio, radio etc. Eu am preferat sa pastrez unitatea audio a masinii si din navigatie am scos doar semnal line-out stereo. Totodata am scos toate firele care erau in plus, adica mai bine de jumatate din ele. - La unitatea originala intrarea line-in este pe fata, dar am tras fire de line catre spatele unitatii cu mufe RCA ca sa se vada frumos. - A fost ceva de munca pentru a face re-pin la mufa mama a navigatiei Android pentru a se potrivi cu navigatia originala. Inclusiv pinul de date care intra in modulul CANBUS al navigatiei Android era pe pus pozitie gresita... - Cumva am reusit sa pastrez si camera de masarier originala, desi initial nu a mers. Ca functionalitate am observat urmatoarele: - Daca intru in meniul de AC toate comenzile sunt afisate corect, inclusiv optiunile pe care masina le are/ nu le are. Insa in pop-up menu care apare cand esti in alt meniu si schimbi ceva din comenzile AC contine multe optiuni pe care masina nu le are, de exp: climatizare spate, incalzire scaune cu PWM etc. Aceste optiuni sunt "greyed out", dar se vad inacest po-up menu. - Sunetul care vine din navigatia Android pe line-out este are bass, se aude clar si puternic. Cam toti care au ascultat-o au ramas surprinsi cat de bine se aude, inclusiv eu 🙂 - Are Android Auto prin wi-fi chiar daca in specificatii spuneau ca este doar pe cablu. Cand se conecteaza, screen mirroringul merge excelent, cursiv, nu se deconecteaza etc. Deci big bonus 🙂. Partea proasta este ca din cand in cand nu vrea sa se conecteze, dar se rezolva cu un restart al navigatiei 😄 . In rest nu am avut niciodata nevoie sa dau restart. - Nu pot/ nu stiu sa schimb poza cu masina din ecranul principal, deci sunt blocat cu acel Maserati... - De apreciat ca au aparut deja niste update-uri pt unele module software din navigatie, inseamna ca chinezul munceste sa rezolve buguri. - Pentru ca am pierdut computerul de bord care era pe vechea navigatie, am cumparat o interfata OBD2 mai rasarita de pe emag si am conectat-o la navigatie pe BT cu ajutorul aplicatiei Car Scanner. Rezultatele au fost nesteptat de bune, acum am un computer de bord mult mai bun decat inainte 😄 :
    7 points
  2. Avem in sfarsit si numere. Arata bine in lumina asta .
    6 points
  3. Cum tănculeţu' meu are deja o vârstă și se cereau 4 portiere, m-am apucat să studiez piața ... și pentru că-s pragmatic, am ajuns tot la Suzuki. 1.4 mild-hybrid, echipare Passion, AllGrip. Luată la sfârșitul lui septembrie 2024, promoția cu roțile de iarnă. Așa se ia mașina de la dealer, lol: Așa arată un motor curat cum probabil nu va mai fi niciodată: Am pus huse de la huse.ro, foarte mulțumit de ele: Astea-s roțile de iarnă, mai frumoase decât alea de vară sincer să fiu (sunt un gri uni și cam anoste): Să punem AllGrip la treabă, pe la Muntele Roșu: ... atât la munte cât și la mare: ... și pe o vreme mizerabilă, la vecini:
    5 points
  4. Salutare! Retrospectiva loading.. Incepem cu vara lui 2023..Iulie cald si bine.. ultima zi la mare.. unde zice fimiu, hai sa mai stam o noapte (miercuri fiind). Ii zic lasa ca deja am stat 3 nopti etc. Inainte de a pleca spre casa zic sa ne prostim cu un Mc si merem la cel de la Delfinariu. Toate bune, iar cu matzu plin ne punem la drum, fac dreapta stanga si stand la un semafor in Constanta zic sa fac romaneasca sa apas pe frana mai tare de cateva ori sa mai dezmortesc etrieri si Surpriza! La a doua pedala se duce la fund.. putina panica si fara frane, trag in parcare.. furtun spate dreapta plesnise! Mare noroc ca eram in oras si nu ma prins pe A2 si sa pun fo frana de urgenta.. ala eram. Acum in parcare cu pata pe jos.. zic sa mai ramanem o noapte.. pana rezolvam. Deci dorinta lui fimiu.. aia a fost. Caut o noapte de cazare si dupa ma bag sub masina.. tai furtunul bag un surub in el leg cu soricei furtunul si fuga la cazare si sa ne bucuram de seara in satul de vacanta. A doua zi am stat pe cautari si telefoane. Un singur magazin a reusit sa-mi aduca ambele furtune spate la ora 16. Masina fiind parcata vis a vis de magazin am asteptam cuminte cu masina demontata 🙂 Si normal ca nu mergem doar cu un furtun nou si unul vechi. Am schimbat si stanga, aerisit si via capitala.. direct la intalnire ca era Joi 🙂
    5 points
  5. Ca prime impresii venind de pe un diesel automat, plus Alfa Romeo diesel manuala motorul este foarte silentios, si nu de putine ori dupa ce am plecat de la reprezentanta schimbam vitezele cand auzeam motorul dar ce sa vezi ca se aude de la 3000 de rotatii in sus. Intre 2000 si 3000 are un mormait frumusel pe care il prinzi daca esti cu urechea pe el. Cuplu chiar este ce trebuie pentru ca in treapta a4a la 20 km/h nu a dat in nas, a urcat in ture mai incet dar si-a facut treaba onorabil. Am prins si cateva dezavtivari de cilindri la mers constant pe centura si nu se simte absolut nimic cand se activeaza. Cam atat pentru primii 28 de km ai masinii, majoritatea bara la bara prin oras.
    5 points
  6. Am iesit in weekend si m-a prins noaptea (si ceata, dar acolo am mers doar cu proiectoare) pe munte. Osram-urile sunt mai luminoase si delimiteaza frumos raza, nu o arunca aiurea peste tot. Nu am primit nici un flash. Per total, multumit.
    5 points
  7. Bun, de unde sa incep :)) A venit alternatorul SH, care ce sa vezi, era defect deja :)) , alternatorul nou a mai ajuns inca odata la reparat, a fost montat pe masina si a cedat in mai putin de 5 minute, practic a iesit fum din el :)) Masina a stat pe stand-by vreo luna jumătate, pana am zis ca e momentul sa o duc la electrician sa verifice tot , se pare ca problema era de la alternator in tot acest timp , cel nou era o mizerie si cel sh era defect :)) 650 lei distractia la electrician cu refacut alternator, verificat troaca cap coada sa nu mai existe si altceva . Oficial de ieri si-a reintrat complet in drepturi ca masina daily , din August pana acum am condus ce am prins :)) Kia alor mei , un Caravelle pe care trebuia sa il tin apromixativ 2 saptamanii , dar a ramas la mine pana week-end-ul trecut . Imi era dor de Leganza, sa nu fiu nevoit sa calc frana in curbe, sa consume 15% bine, de partea asta nu imi era asa dor :)) Am gasit din pura întâmplare la AutoTotal set amortizoare spate originale, la 420 lei ambele, eu avand probleme pe spate cu unul dintre amortizoare, zic gata, am rezolvat-o si pe asta, teapa, mai exista pe stoc doar cel de pe stanga :)) am vorbit cu dealerul "semi-autorizat" de piese originale , pe numele lui @pompiliu92 sa tina un ochii deschis pentru un amortizor dreapta ca sa fie pereche măcar. Am luat prin August un set de bujii NGK fix pe ce recomanda coreeanul cu manute mici, mai caut un set de fișe mai de doamne ajuta , are o balbaiala ocazional la relantii , merge in 3 jumatate de minut, isi revine pentru 2-3 minute si dupa face iar :)) , bine, are cativa ani problema . Mi-a adus aminte telefonul ca astazi se implinesc 3 ani de la o intalnire istorica :))
    5 points
  8. Ieri am montat noul player, o chinezarie ieftina dedicata pe model. 4+32gb, quad core, se misca acceptabil si se aude mai bine decat playerul original. Are android, deci se poate instala cam orice... am pus waze, google maps avea, are chrome, netul il ia de pe wifi (telefon). Antena GPS, microfon si conectare cu tel pt apeluri, plus multe cabluri pt intrari si iesiri audio-video (nefolosite de mine). Pt ca usb-ul original nu se mai poate folosi (playerul nou are 2 cabluri usb), am comandat si un usb de panou, urmeaza sa vina.
    5 points
  9. Am mentionat un pic mai sus ca am luat si un vas de expansiune, motivul fiind ca cel de pe masina avea o problema la unul dintre "stuturile" de plastic pe unde imi pierdea antigel in sarcina. Deh, avea si el o varsta. Cat sa mai tina plasticul ala. Cu ocazia asta am schimbat si prinderea bateriei cu cea noua si am facut o curatenie in compartimentul motor. Tot in iulie am ajuns la venerabilul kilometraj de 144144 km si a trebuit sa imortalizez momentul. Cei de la Radacini au casat contabil ceva piese si au aparut pe site la un pret si mai redus fata de cum erau inainte, asa am profitat de ocazie si am luat: Pompa servofrână, consola față completă (varianta cu imitație de mahon), conducta AC, senzor bloc motor, furtun rezervor servodirecție, mâner exterior ușa spate stânga, senzor poziție arbore cotit, două bielete de directie, simering planetara, simering palier, glisor ușa fata dreapta, butuc fata dreapta, la care se mai adauga cateva suruburi luate din alta parte pentru aparatorile de noroi si pasaje roti. Cum intr-o zi am stat sa scot grila stergatoarelor afara pentru a "reinnegri" plasticul (acolo am inclus si suportul de numar + aparatorile de noroi) cu ajutorul unui pistol cu aer cald si Meguiar's Ultimate Black, am decis sa gresez si mecanismul bratelor si celelalte angrenaje. Si cateva poze de la 4Nostalgia Meet unde m-am vazut cu @mirceajo si @Dj_Dark.
    5 points
  10. Poftim Geo. Pentru linistea ta si siguranta pungasilor in cautare de cupru. Nu stiu daca asta e cu lipici sau magnet, interesul e sa fie montat in apropierea cablurilor.
    5 points
  11. Mno bun. Am ramas dator cu un update. Skodita e reparata si merge bine mersi. Se pare ca la capacul de culbutori exista un filtru epurator care a cedat si mi-a bagat ulei prin admisie, EGR si nitel pe la turbina. Tinand cont de aceste considerente, a fost schimbat capacul de culbutori (asta fiindca filtrul epurator e incastrat in el), alt EGR ca si ala era trosnit, reconditionat turbina ca avea joc axial (stiam de anul trecut ca face si overboost, mai ales ca cele de la KKK nu sunt foarte trainice), curatat admisia, garnituri noi si nu in ultimul rand un schimb de ulei + filtru. Dupa ce am luat-o de la service, i-am facut si o binemeritata baie, sa stea frumos langa sora ei. 😄
    5 points
  12. Daca tot avem anvelope noi, am luat si un set de arcuri "șprot" -40 fata spate, le aveam in plan cred ca din ziua cand am lua Leganza :)) , dar nu am reușit pana acum Zis si facut, luat arcuri, au inceput cautarile pentru amortizoare, eram fixat pe KYB pe gas, bineînțeles, ca nu am găsit stoc pe la nimeni , pe ulei nu ma incanta ideea sa le iau noi , asa ca am ales varianta de mijloc, sa dau amortizoarele jos de pe masina de piese si sa le duc la întărit. Daca tot trebuia umblat pe sub masina, am zis na, niste bascule noi nu strica, am gasit bascule CTR la 244 lei bucata :)) , inca sunt incantat de pret, dupa aproape 2 saptamanii , cu baculele am luat si antiruliu fata, pe spate spre surprinderea mea, se potrivesc alea de Nubira 2 de pe fata :)) Ieri au fost "aruncate" toate pe masina, s-au desfacut toate suruburile, bine cu putin mai multa forta :)), dar s-au desfacut :)) , bineînțeles am urmat procedura clasica deja la mine, toata lucrarea a fost sunt supravegherea lui @mirceajo si cu ajutorul lui si al altui prieten am reusit sa le punem pe masina ( la final au muncit ei mai mult decat mine) . Rezultatul e wow, imi era dor de feelingul asta , Nubira cand a primit arcuri sport , erau direct montate pe niste amortizoare cu vreo 50.000km si nu se simtea chiar asa de bine, am dat cateva ture cu ea pe niste viraje, eram fascinat tot cum poate sa stea :)) Mai sunt in plan niste chestii de făcut, dar momentan iau o pauza ( macar sper ca iau). Km 189xxx , sa ii am notați undeva :))
    5 points
  13. Pai altfel dadeam din colt in colt.
    4 points
  14. 295 km Ieri am avut programare la Administratia financiara pentru declarare mijoace de transport. Merg la birou la o domnita tanara, cu toate actele corecte, se uita ea la acte verifica toate cele si incepe sa inregistreze masina in sistem. La final dupa ce imi da "fisa de la ANAF" intreb si eu cat va fi impozitul pentru motorul asta de 2.5 hibrid. Intra iar in sistem pe CNP- ul meu si raspunsul vine sec - 700 ron. Eu stiind ca pentru hibride este o reducere de 90% incep si fac calcule cu voce tare : Daca 700 ron reprezinta reducerea de 90% din suma normala de plata inseamna ca pentru un 2.5 normal ar trebui sa platesc 7.000 de ron ? Domnita mai verificati va rog ca nu vreau sa platesc impozit pentru motor de submarin atomic ! Si verifica, verifica, si mai verifica inca o data siiiiii... imi cere actele iar sa refaca incadrarea la hibride pe motiv ca ce sa vezi nu a functionat bifa in sistem pentru hibrid. Intr-un final impozitul va fi 70 ron. Asa ca aveti grija cu motoarele mari hibride sa nu aveti surprize de genul.
    4 points
  15. Dragul de el, inca presteaza. E batran si aduna chit care sa astupe rugina, dar munceste la propriu, fara sa comenteze.
    4 points
  16. Hai si aici sa termin de actualizat pe 2024. Am mai luat un senzor ABS, un senzor ax came și un senzor presiune ulei ca le gasisem la preturi foarte bune in tara. Si ca tot vorbeam de preturi bune, am gasit in SUA o pompa de apa originala la $12 si un set de fise bujii originale cu marcaj Packard pe ele la 120 lei pe Aliexpress. Au fost masurate si aveau valori foarte bune. Pentru pofta sufletului, am reusit sa prind la precomanda o caseta nou nouta, prima dupa foarte multi ani, ca tot a lansat Eminem un album nou. Se aude chiar bine, fata de vechile casete. Am pastrat pentru final cea mai importanta noutate (cel putin pentru mine). Povesteam la inceputul anului ca am inceput demersurile pentru a obtine acreditarea FIVA Youngtimer Registration Document si in final am vesti. Va anunt cu deosebita bucurie ca a fost emisa prima acreditare FIVA Youngtimer din Romania si e la Nubira. Un An Nou Fericit si multa sanatate!
    4 points
  17. pfff pfff suflă praful de pe topic Vara asta am facut o treaba pe care vroiam s-o fac mai de mult si pe care-ar trebui sa o fi facut mai de mult: refacere protectiei anticoroziune, asa ca mi-am facut un frumos cos de cumparaturi cu de toate de la https://fertan.ro/, mi-am luat compresor si-am rezolvat-o (3 kilograme de ceara in sasiu, pe sasiu, pe tabla expusa, pe elementele corodate dupa curatare, etc). Dupa atatea schimburi de ulei, incepuse sa planga pe la busonul baii de ulei (in ciuda unui buson nou). Cum nu-mi plac carpelile, am luat baie si buson nou, rezolvat. Obisnuitele de mentenanta (uleiuri, curele, baterie etc) nici nu le mai mentionez; facute in continuare conform graficului de drumuri grele, c-asa imi place mie. Multumita DIN CAUZA lui @Geo_ZGA am mai facut si cateva upgrade-uri "de moft": - paravanturile cu care-am luat masina imbatranisera si se matuisera, asa ca am luat noi de la https://paravanturiauto.ro/ - huse noi de la https://www.huse.ro/ - si in sfarsit mult faimoasele leduri omologate Osram pe pozitii si far; comparatie pozitii, comparatie faruri, pozitii complet, faruri complet (telefonul nu surprinde foarte corect cum arata din pacate) 170800 km, 12413 litri de benzina. A, am schimbat si baghetele de la ambele geamuri; nu mai presau bine pe geam, a intrat umezeala, au ruginit macaralele (una era aproape dezintegrata), schimbat totul cu piesele originale Suzuki.
    4 points
  18. Daca tot am inceput epopeea ledurilor, am inlocuit si becurile pt daylight, tot cu Osram. La primul m-am chinuit ceva, nu intra deloc becul in soclu, f strans oringul. Pana la urma am scos proiectoarele, 3 suruburi fiecare, mult mai rapid si mai simplu. La numarul spate am avut doar niste chinezarii, o sa comand 2 t10 Osram, macar au durata de viata mai mare. Mai ramane cel pt marsalier, acolo e putin mai greu de ajuns si nu mi-a venit sa ma bag pe sub masina pe frig.
    4 points
  19. Doamna a primit pana la urma un mic cadou. Le pun mai dregraba pt namol, pe zapada oricum nu merg cu ea.
    4 points
  20. Salutare, A ajuns si Captiva la 170000km 🥳!
    4 points
  21. Topicul se poate inchide, masina a plecat, urmeaza o alta poveste frumoasa. Daca ar fii sa trag o linie cu bune si cu rele, pot spune ca a fost o masina buna, m-a plimbat mii de km prin diferite locuri fara nici o problema, dar a si primit atentia cuvenita, atentie pe care daca nu o primea trebuie sa recunosc ca nu ar fii fost ok, cu toate ca masina avea km ok si a fost cu reviziile la zii din primii km, trendul in care a fost construita nu o ajuta, tabla, electrica, subansamblele au fost sub ce ma asteptam de la o masina care noua a costat ceva, dar cu pasiune pentru fiare si ceva banii, poate fii tinuta pe linia de plutire, ba mai mult poate fii imbunatatita, lucru care l-am si facut. spre fericirea mea, o sa o vad destul de des, masina fiind vanduta unui prieten care o stie si i-a placut foarte mult, asa ca o sa mai apara prin poze langa cea noua. Intre timp Nubira pe care o ador si ma face sa zambesc si sa ma simt super de cate ori o conduc, bineinteles ca nu m-a lasat la greu si mi-a fost alaturi in cautarea unei alte masini, la fel cum a fost si la aceasta, este un fel de Iliescu 🤣 se uita la altii cum pleaca 😂
    4 points
  22. A fost concediul, nu prea am mai facut mare lucru la Panzer... acum 2 saptamani mi-au zgariat vacile usile, nu rau da' bine. Asta e, raptor la anul. Sambata s-a efectuat operatiunea suspensie, de catre mine si un amic, cu asistenta tehnica a lui Mircea. +5cm si ceva mai rigida ca originala. Pe langa arcuri si amortizoare, am mai montat furtune de frana mai lungi, suporti relocare amortizoare spate, bara transversala mai joasa si bucse excentrice pt corectie puntea fata. Au ramas scurte 2 furtune de vacuum fata (comandat, urmeaza sa le schimb) si un cablaj fata, pe care l-am tiganit cu un surub mai lung si niste piulite. Mai trebuie o geometrie acum, volanul e spre stanga. Daca tot era pe elevator, am facut si primul schimb de ulei la 8000km.
    4 points
  23. 253.000 km Schimbat discuri si placute fata spate plus bucsele trapez fata. Discuri cu continut marit de carbon de la TRW, placute tot TRW ceramice ( low dust ). Bucsele trapez vechi au fost Lemforder si au tinut cam 30.000 km. Acum am mers pe Meyle HD. Bucsele sunt aproape pline si in teorie ca si anduranta ar fi peste cele originale.
    4 points
  24. Revin cu un update legat de 2 lucruri ramase pe lista de proiecte de la Captiva: 1. Navigatia cu Android: a venit, am montat-o , a fost ceva debugging de facut insa i-am dat de cap. Cand reusesc sa montez totul la loc pun si poze, momentan mai am de tras un USB si de modificat un pic unitatea audio ca sa nu am cabluri trase prin fata. 2. Jantele de iarna: astea aratau cam rau de cand le luasem, asa ca le-am facut un refresh - am sablat zonele corodate, am smirgheluit jabntele cu smighel de 600 si 1000 apoi am dat cu wash primer pe zonele unde ajunsesem la aluminiu, apoi grund filler, apoi vopsea. Am avut noroc ca nu a trebuit sa smirgheluiesc fillerul, a iesit smooth. Vopseaua asta de la Parkside cica e rezistenta la zgarieturi, lovituri, combustibili etc, asa ca nu am mai luat lac. O sa vad dupa o iarna daca am facut alegerea corecta sau nu 🙂. Momentan sunt foarte multumit de cum au iesit, vopseaua are multe particule metalice si se vad frumos in lumina. Drumuri bune!
    4 points
  25. Tacerea mea de pana acum a fost legata de faptul ca nu am mai facut mare lucru la masina. Undeva in toamna trecuta am rupt 1200 de lei si am revopsit pragurile, urcand inaltimea stratului de Teroson pana aproape de portiere (piticul meu de pe creier). Anul asta lucrurile mergeau bine, pana am observat ca imi cam miroase a antigel in compartimentul motor. Mai disparea si antigelul asa un pic dar am zis aia e...mai rezista. Si acum doua saptamani dupa ce i-am dat un pic forja, nu a mai rezistat, a inceput sa curga de-a dreptul cu tupeu. Asa ca m-am infiintat la service-ul meu obisnuit, unde mi-au dar o veste extraordinara, curge carcasa pompei de apa dar pentru ca tot trebuie sa umble acolo, ei recomanda si schimbarea pompei si a curelusei de antrenare. Deja vreo 1500 + manopera. Si daca tot mi-au dat jos galeria de admisie de care ma tot plangeam eu, meh, hai sa o schimbam si pe aia sa economisesc la manopera viitoare. Totalul 2800 la care o sa se mai adauge 300 pentru o polishare de faruri si vreo 120 pentru schimbat cureaua de accesorii. Mi-am cam consumat bugetul de investitii pe anul asta si taman azi dupa ce am luat masina am descoperit ca m-a lasat senzorul de marsarier de pe cutie. Maine ma infig in problema sa vad ce iese. Dar motorul, oh, motorul toarce asa bine cu noua galerie, zici ca e masina nou. Si trage cu pasiune. I love it!
    4 points
  26. Ultima poza, inainte sa plece la Targu Mures 🙂 Masina s-a vandut, se poate inchide. Continuam noul proiect.
    4 points
  27. Oficial de Vineri, Leganza si-a reintrat in drepturi depline ( am stricat masina de la munca :)) ) , A primit saptamana trecuta un capac de motor de Evanda, acopera mai mult motorul, fata de cel original si arata o idee mai bine tot compartimentul motor. De cand am vazut pe Mosul lui @Salex inelele astea cromate am zis ca trebuie sa imi pun si eu neapărat , altfel nu functiona masina cum trebuie , mi-a luat cam 2 ani sa le comand :)) , dar vorba aia mai bine mai tarziu decat niciodată. Mai trebuie sa ii fac neapărat o geometrie, nu am reusit sa o fac pana acum, sper doar sa nu stric "antilopele" pana reușesc sa o fac. Ca urmatoare lucrari importante ca sa spun asa, ar trebui schimbat lichidul de frana, la ce negru si frumos e, tind sa cred ca are niste multicei ani , sa rezolv o pierdere la o conducta de servo, si o revizie la etrieri, nu imi place deloc cum se simte pedala
    4 points
  28. In seara asta, la intalnire, am schimbat difuzoarele fata si am pus sticle de oglinzi incalzite. Sunetul e mult mai bun, parca acum suna mai bine pe fata, iar oglinzile sunt perfect functionale, legate la dezaburire (ca si pe original). Japonezul a tras cablajul pana la mufa de pe usa, taiat firele, cositorit, izolat si tras in carcasa oglinzii.
    4 points
  29. Sambata am avut lucrare: discuri si placute fata TRW (pe spate nu era nevoie), culise curatate si unse la toti etrierii, tampon antibalans GM, bucse bascule Delphi (altceva nu am gasit) si uleiul de servo, pe care nu il schimbasem niciodata. Plus ulei, filtru ulei si filtru aer. Cu ocazia asta am observat si o uzura cam nasoala la anvelope, in special pe dreapta fata. Banuiesc ca de la acele bucse. Bataia principala de pe dreapta fata a disparut, a mai ramas una mai mica, posibil din amortizor (groapa sotiei de acum vreo 2 ani). Din pacate pe fata ramane putina infranata pe ambele roti, desi am refacut etrierii acum vreo 3 ani, va trebui sa-i refac iar. Momentan va sta in parcare pana dupa Paste.
    4 points
  30. in sfarsit am "reusit" sa ii montez un tips nou, ala vechi ma enerva maxim, se si strambase putin, in fine am gasit ceva frumos intrare pe 52 iesire pe 80, am taiat cam 15 cm din teava tobei si l-am montat cum trebuie, are colier special de evacuari, plus i-am dat si cu mastic. am instalat si un "nou" (folosit putin timp) radiator de AC salvat de @AndreiCiprian si @mirceajo de pe o alta Nubira, cel de pe masina mea la ultima verificare sa dovedit ca pierde prin zona incercuita, acum ramane sa incarc sistemul sa vad daca am facut o treaba buna sau nu 😁 in rest batraniaca se tine bine, urmeaza sa ii schimb si pompa de frana, deja am una refacuta care asteapta cuminte, sa vedem ce iese.
    4 points
  31. Nu ai raspuns la absolut nici o intrebare... decat cu alte intrebari. Nici macar la afirmatiile pe care le-ai facut. Aberezi crunt pe aici, doar de dragul de a parea destept... dar nu prea iti iese. Esti doar un troll plictisit, din ce vad, comentezi peste tot doar ca sa te contrazici aiurea.
    3 points
  32. Sambata m-am ocupat de izolarea fonica a plafonului... toate STP, strat de bitum vibro si burete fono peste. Nu a devenit S klass ca liniste interioara, dar ceva diferenta este, e putin mai bine. Si ca maruntis, am inlocuit sigla de pe grila cu una neagra.
    3 points
  33. Inca un moft, dar e si practic... mai gros si mai aderent. Ingrosat cu burete "original bmw", piele neagra neteda si cusatura rosie.
    3 points
  34. Putin peste 270.000 km pe odometru si Nera se tine binisor. Ca si stapanul, mai are ici colo o durere si cate un junghi dar aia e. Neplacut, problema intermitenta a senzorilor spate si luminilor de marsarier care mergeau intermitent, a devenit problema permanenta. Daca dau cu spatele trebuie sa pun avariile, ca altceva nu se mai aprinde :))) Am verificat deja senzorul si mufa aferenta de pe cutie si ambele sunt ok, pur si simplu e intrerupt undeva unul din cele doua fire care vin la senzor. Undeva in 2-3 m de cablu am o intrerupere, dar urmaritul si rezolvatul sunt probleme mai grele. Inca investighez solutii. Mai am si un usor barait enervant care apare in plaja de turatii 2000-2500 de ture dar nu in fiecare treapta. Saptamana viitoare o duc la self service sa ii schimb uleiul si cauciucurile si atunci o sa verific si pe unde ar putea barai. Strang suruburi si ce o mai fi de strans. Pe de alta parte, am instalat navigatia la care ma gandeam si pot spune ca se merita, chiar face o mare diferenta in bord. Hai ca-i bine, incet incet le fac pe toate :))
    3 points
  35. După 20 de ani - Joi, 07.11.2024 Se făcea că era marți și tocmai cădeam pe gânduri. ”Ce-ar fi dacă...” Și-am pus niște întrebări individuale. Prima a fost Ileana: ”Săru ' mâna, doamna! Mă întrebam dacă am putea să facem o joi joia asta”. Apoi i-am trimis mesaje lui Vaxxi, Mircea, Sharpe, Leutzu, Pepinno, Xenna și Xenon. Mircea a răspuns din prima că are aranjamente deja făcute, imposibil de ajuns joi. Leutzu joi abia ajungea în țară, deci, nu. Apoi a răspuns Ileana: ”Ooo, ce propunere indecentă, tentantă și nemaipomenită. Bineînțeles că da. Ești acasă? Bagă și pe grup. Deschide lista, de dragul vremilor apuse.” Am deschis. ”Bună seara, copii! Am stat și am cugetat și-am zis că e numa' bună vremea că să ne vedem joia asta. De dor și drag, așa...” Ami s-a manifestat la dorință, așa că am pus-o pe listă cu poza. Apoi a urmat Ileana, Vaxxi (Venim, bre!), Sharpe (Bă, dacă vine lumea, vin și io), Pepino (Cine ești, că nu te știu după număr)... Dimineața mi-au răspuns Xenonii, el sau ea, că ăștia sunt ca perușii, nu știi care e el și care e ea, de numerele la telefoane zic, că în realitate e evident că ea s-a însurat și el s-a măritat. Răspunde unul dintre ei, el să zicem: ”Băi, dacă o păcălesc pe mama Xenei să stea cu copiii, Albert și Einstein (auzi ce nume de copii!), o să venim, dacă nu, văd eu ce fac, tragem la sorți și vine ea, în fine, o să vedem”. Eram pe lămuritelea, când răspunde și ea: ”Băi, e complicat cu programul, dar o să încerc să vin”. ”Trageți la sorți”, îi propun eu. ”Ete, miula!”, răspunse ea, în binecunoscutu-i stil delicat. ”Ce sorți? Că eu sunt titulară în CCL!” Pentru cei noi ori abia înțărcați, aflați că legendara abreviere CCL vine din vremuri tumultoase, când activam clandestin sub denumirea de Cercul de Curve și Labagii. Și, cumva, cam așa era. În fine, revenind la firul narațiunii, am lămurit-o și cu Xena, apoi, tiptil, a început să se ocupe sala, într-un final fiind, după cum se observă și din poze Satori, Vaxxi + Victimitza, Blonda + jumătatele, Alx + jumătatea, Brainiac, Laurențiu, Ioana Fata Ilenei + jumătatele, Xena, Shenck, Pepino, Zmeuleanu' + Zmeoaica și subsemnatul dimpreună cu jumătatea mea mai bună. Am ajuns acolo, din pricină de trafic bucureștean, fix la ora stabilită, 19:00 adică. Pepu', pupa-l-aș pe el de mecanic genial, era acolo de vreo 10 minute și-și făcuse deja încălzirea cu cel mai celebru gălățean din Brăila, zicând aci de Laurențiu, evident. Apoi a venit și Ami, prin poza ei, care este, fapt pentru care am și marcat momentul cu o altă poză. La și-un sfert a apărut minunatul Alx, cunoscut pe vremuri ca ”Modus Man” (între timp s-a mai rafinat și el, a mai văzut lumea, Parisul, Marsilia, a aflat că sunt și mașini pe planetă), la vreo două minute apărând Vaxxi și a sa Victimitză, pentru că după alte două minute să apară Satori direct din vizuina unde a hibernat vreme de câteva decade, mai precis de când Chevrolet s-a oprit din făcut mașini reale. Pământul se zguduia, luna tremura, sticlele fugea și cine-mi apărea? Schenck, frați și surori, tot un zâmbet și un soare, voie bună și fericire, că scăpase și el de-acasă, he-he! Apoi apărură Zmeulenii, Brainiac (altă supriză a emisiunii), Blonda, Ileana și Ioana Fata Ilenei care este. După ce a venit și Sharpe, zic hai să ne apucăm de ceva potol, fraților, că de băut ne pișarăm destul. În drum spre ospătarul care este, îmi iau seama și-l sun pe Xenon, cu gândul să-l întreb politicos ”Bă, ce miula mea o mai ardeți mult?”. N-a răspuns. Îmi aduc aminte cine e purtătorul de coae al familiei și o sun pe Xena. - Hai, fată, unde sunteți? zic. - Nu unde sunteți, eu o să vin, că am vorbit cu el și i-am spus că el și-așa nu avea o funcție importantă în club, că eu am dus greul și înainte și după ce l-am cunoscut, că și-acuma tot eu cu copii, cu casă, cu pun'te masă scoal'te masă... - Fată, zic, pune semn la ce-ai de zis și continui aici. Acuma zi-mi dacă vii și la ce oră. - Vin, vin, zise prințesa noastră cea de toate zilele, dă-ne-o nouă astăzi. O juma' de oră și vin. Cam mult pentru mulți dintre noi, zic eu, dar așa a fost, după 45 de minute pe poarta întreprinderii a intrat ultima, dar cea dintâi, Xena! Și tare ne-am bucurat, pentru că am putut să începem să comandăm care ce voia de haleală, că ni se cam lungiseră urechile de foame și nu eram toți moldoveni, să știți, he-he! - La ce-ți sună ceasul? m-a întrebat la un moment dat Schenck. - Am pastile de prostată de luat, da' le-am luat în avans de acasă, zisei. - Ce-ai îmbătrânit, tătuțule, râse el. - Deh! răspunsei nostalgic. E bine că încă îmi mai simt coaele atunci când mă așez pe ele pe colacul de la veceu. - E bine, da, completă Schenck. Eu îmi dau seama că le mai am când îmi cad în apa. - Cum așa? mă nedumerii eu. - Da, mă, continuă Shenck. Nu ți s-a întâmplat să te duci la veceu și când te așezi pe scaun, pleosc!, să-ți cadă coaele în apa din vasul de veceu? - Dacă Ileana ar fi avut coae, putea să ne zică ea cum e, reflectai eu o secundă, da' așa poate Zamolxis (Zeu') poate să ne explice mai bine, că el e mai bătrân ca noi toți la un loc. Și, paf!, l-am sunat pe Zeu, pe video, adică, care nu mai știam nimic de el și, piula! N-a răspuns, probabil din pricină ca să nu-l vedem cât de mult i s-a lăsat fruntea pe ceafă (”chelie” i se spune în termeni medicali) și mai știu eu ce alte procese specifice bătrânilor i s-or mai fi declanșat. - Ca să nu mai vorbim acuma de ăia de nu sunt de față, zic, haide să v-o zic p-aia cu prostata. Eram în Franța, și-mi tot ieșeau niște analize proaste. ”Adiță, tată”, îmi zise doctorul de familie, ”îți dau trimite să faci o ecografie la rinichi, apoi vii înapoi și vedem pe ce direcție mergem.” Mi-a dat hârtia, am intrat pe internet, am făcut programare și m-am dus. Am ajuns la centrul de radiologie, am intrat, m-a luat o tanti în primire și i-am dat trimiterea de la doctor. ”Aici scrie că trebuie să faceți două ecografii”, zise ea. ”Două?” mă mirai. ”Da”, răspunse. ”Una la rinichi și una laaa... să mă uit mai bine că nu se înțelege. Oricum, doctorul decide dacă vi face pe amândouă odată, în mod normal trebuie să vă progamați pentru fiecare în parte. O să vorbesc cu el, poate vrea.” ”Aia de rinichi îmi trebuie neapărat”, zisei, ”pentru că am băut apă înainte și nu știu cât pot să mă mai țin.” ”Avem toaletă”, răspunse tanti. ”Da, mersi, dar trebuie să am vezica plină pentru ecografie”, zâmbii eu profesional. ”Rămâneți în sala de așteptare și o să vă cheme doctorul”, încheie ea și dispăru pe un hol. M-am dus în sala de așteptare și m-am așezat pe un scaun. În fața mea erau două uși: pe una scria „Toaletă mixtă“ și pe cealaltă „Intrare/Ieșire pacienți“. După câteva secunde a apărut un nene care își strângea picioarele a pipi, s-a uitat disperat în jur, a ochit ușa „Toaletă mixtă“ și a început să tragă de ea în disperare și în mod repetat. Ușa a refuzat să se deschidă și ăla a plecat înjurând. ”Domnu’ Voicu!” a strigat un nene cu ochelari ieșit pe ușa „Intrare/Ieșire“. ”Prezent!” am răspuns eu ca la apel. ”Intrați, vă rog!” m-a invitat el înăuntru. Înainte să intru, ochii mi-au fugit pe ușa „Toaletă mixtă“ și-am văzut că scria cu litere de-o șchioapă, e drept, de culoare albastră și nu roșie: „Ușa se deschide glisând către stânga“. Am intrat fericit de parcă descoperisem secretul nemuririi. ”Lăsați-vă puloverul și tricoul în antecameră”, zise doctorul, așezându-se la o masă unde erau o tastatură și un aparat cu monitor. Am intrat la bustul gol. ”Așezați-vă cu picioarele în afara patului, pe lateral și cu spatele la mine.” După ce-am luat poziția indicată, a început să-mi plimbe pe șold o chestie care semăna a deodorant cu bilă. ”Acum întoarceți-vă către mine”, zise după un minut. A urmat aceeași procedură. ”Acum cu fața în sus și dați-vă chiloții mai jos un pic.” După ce s-a plimbat cu chestia și pe deasupra cucului, a urmat surpriza emisiunii. ”Acum întoarceți-vă din nou cu fața la perete.” M-am executat întocmai. ”Dați-vă chiloții jos.” ”Ăăă... Să-mi dau chiloții jos? Până unde?” făcui eu nedumerit. ”Până mai jos de fese”, a răspuns el. ”Ăăă, păi, rinichii nu-s un pic mai sus?” am încercat eu cu speranță. ”Am terminat cu rinichii”, mi-a zis. ”Pe trimitere am văzut că doctorul v-a prescis și un examen de prostată. În mod normal ar trebui să mai veniți o dată, dar am decis să vă fac ambele examene acum.” Am înghețat cu fața la perete. ”Deci, pot să vă examinez cu degetul, cu ecograful sau cu sonda endoscopică”, reveni doctorul. ”Ce preferați?” ”Păi, care-i mai plăcut?” făcui eu gluma condamnatului. ”Dumneavoastră decideți”, răspunse el neutru. ”Hai cu ecograful”, am zis eu optimist. ”E un cap special”, continuă doctorul, ”pe care l-am trimis ieri dimineață la calibrat. Un client mi-a dat peste el și-mi rezultau imagini cu o eroare de 150 de ori mai mare decât normal.” ”Atunci, cu degetul”, încercai eu timid marea. ”Nu pot”, răspunse el, ”pentru că am reparat un gard acasă și mi-am dat cu ciocanul peste degetul de testare.” ”Endoscopul, merge?” întrebai eu tot cu fața la perete și în curul gol. ”Da, e singura variantă viabilă la acest moment.” ”Și-atunci de ce m-ați mai întrebat și de celelalte două?” făcui nedumerit. ”Așa cere legea”, răspunse sec doctorul. ”Deci, începem?” ”Da-haaa...” răspunsei eu fără convingere. ”Nu vă temeți, sonda are forma unui microfon mic, e dată cu gel și o să fiu blând în mișcări”, mă încurajă el. ”Nici n-o să simțiți când...” ”Hâmh!” m-am lipit eu instantaneu și instinctiv de perete de cum am simțit ceva rece și alunecos între buci. ”Da, e un pic rece la început, dar o să vă obișnuiți repede.” O senzație stranie mi-a cuprins tot corpul, iar creierul îmi dădea periodic comenzi să strâng din buci, teama mea cea mai mare fiind să nu-i scap lu’ ăla vreo bășină-n microfonul endoscopic. Cert este că cele câteva secunde de intromisiune și extromisiune mi s-au părut o eternitate. ”Gata, totul e bine, puteți să vă îmbrăcați în antecameră și să așteptați rezultatul în sală”, zise el repede și o tăie fără să se uite în urmă. M-am ridicat, cu o senzație de „sedus și abandonat“ și-n timp ce-mi aranjam chiloții cu pantalonii în vine, mă trezesc în spate cu o fătucă ce se uita insistentă printre picioarele mele. M-am uitat și eu, crezând că-i ca-n bancul ăla cu coaiele măgarului și ora exactă din ceasul de pe turnul primăriei. ”N-ați găsit cumva un card?” mă lumină ea la podul minții. ”Unde? În cur?” am îngăimat năuc. ”Hăă, nu, scuze, lăsați”, zâmbi ea și a dispărut după ușa pe care plecase doctorul mai înainte. Acuma, în încheierea povestirii, mă copii, știți care-a fost cea mai stranie chestie? - Care? Care? ziseră într-un cor Vaxxi, Ileana, Satori și restul adunării. - Când mi-a scos ăla sonda din cur, a ieșit ca și cum ai scoate dopul la șampanie, mă, a făcut pop!, așa de tare strânsesem din buci, he-he! Am râs cu lacrimi, unii dintre noi, eu aducându-mi aminte cu nostalgie de prima mea intromisiune rectală. Apoi am vorbit de fetele de pe vremuri (Mari D., Iulia), constatând că abia le mai țineam minte din pricină de ochii care nu se văd, se duc și nu se mai aduc, de prietenele anumitor personaje lipsă, că, na, obiceiurile bune nu mor, adică, vii la întâlnire, nu vorbim de tine, vorbim cu tine de cei care nu vin, în acest sens vorbind de Zeu (că de-aia l-am sunat), de Leutzu (că de-aia l-am sunat și p-ăsta, da' n-a răspuns) și așa mai departe. Una peste alta, fu bine că am reușit să-i vedem la mufă și pe video pe Iuzăr/Sebian sau cum și-o mai fi spus el pe vremuri, că nimeni nu mai știa câte conturi avea, pe Mahăru' cu care am schimbat două virgule și cu însuși NFS-ul, acest Don Sergio de la Plancha, acest Banderas al Clubului care s-a învățat la paella mai ceva ca broasca lui Senna la ploaie. Apropo de Senna, ne-am adus aminte de vremurile frumoase petrecute în sânul nostru și... ne-am adus aminte cum spărgeam semințe, mai ales noi, și cum i se aruncau în cap cadourile sub formă de broaște țestoase, mai ales lui. Am păstrat mai multe momente de culegere a lacrimilor de pe obraz. De râs, adică. De mâncat am mâncat fiecare câte ce a vrut, mai ales Ileana și Satori, care au dat rușinică la pițele și salatele noastre, ei comandându-și câte un metru și ceva de coaste de porc, după cum se poate dovedi și cu poozele aferente. Frumos a fost că nici eu, nici Schenck, nici Ileana și nici Satori (nu mai țin minte dacă el vede bine sau doar se preface, nu contează, dă bine la număr), nu vedeam pe meniu sau pe telefoane și a trebuit să facem poștă ochelarii lui Sharpe, de unde i-am schimbat numele în Cobra cea care vine cu Mobra, fiind singurul Sharpe cu ochelari de la masa noastră. ”He-he! Acu' doojdeani”, zise Alx, ”împrumutați cheile de la mașini, bani, semințe, acuma ochelari. Mâine poimâine cadrele de mers sau baterii pentru stimulatoare cardiace.” Apropo de telefoane, când voia și Ileana să sune pe careva sau la Salvare, ca să-i ia pulsul după coastele alea de porc date peste cap, evident că ochelarii lui Sharpe erau ocupați pe nasul altcuiva și-atunci se oferea mai tânărul Satori să o ajute (Dă la mine, că-ți arăt eu unde-s literele). Către final, așa, Xena a recunoscut că și-a ales bărbatul de pe drumul vieții personale, nu doar pe cel serviciu-acasă și retur, care și acum, după o decadă jumate și doi copii o alintă spunându-i: ”Bine că nu te-am lăsat să te măriți cu moldoveanul că aveai copii cu capul ca TV-ul ULED”. ”Cu contrast fain?”, întreba Xena. ”Nu, cu diagonală mare și subțire din profil”, răspundea Xenonu'. Nu, nu știm cine e ”moldoveanu'”. (Aiurea, evident că știm, da' dacă veneați la întâlnire știați și voi, nu?) Care vasăzică, dragi moșului, ne strâserăm spontan și total nepregătiți o sumă de oameni mari, brazi și paltinași, 20 la număr, care-i și întrece. Și, zice lumea, că noi și cu Dumas (tatăl, adică) ce mai avem de-astea după 20 de ani. Am mai sărit din unele chestii, am mai uitat din unele, dar în mare și vagi detalii, cam așa a fost, adică fain, frumos și minunat. Deie Domnu' să ne ție sănătoși și să mai comitem astfel de gesturi care ne fac bine la suflet și inimă. Și-am încălecat pe-o teleguță Și v-am mai scris o cronicuță. Pupături și toate cele bunele tuturor!
    3 points
  36. Unfortunately it was rod knock. Apparently when the engine was rebuilt two years ago the mechanic put the rod a 180 degree turned in the fourth cylinder, which -theoretically- caused the chankshaft bearing to move from its place. At least this is what the new mechanics said. I decided to fix the engine again, and I got the car back this week. I hope it will last longer this time...
    3 points
  37. Ieri am montat un mic display legat la obd, indica tot ce ar indica si un tester clasic generic. Plus sters erori, daca e cazul. Ma interesa in principal temperatura apei, dar e bine venit si voltajul. Azi m-am jucat putin cu banda camuflaj, imi place cum arata (executia la frana de mana mai slabuta).
    3 points
  38. Deci asta a fost inculpatul ! Ca de obicei Mircea a fost la inaltime si am rezolvat intr-o zi si Passy si Nubi. Pe langa toate cele am mai avut o surpriza neplacuta cu batranica si anume pe stanga fata o placuta de frana sparta in trei. Si asta sambata la ora 13 cand peste tot era inchis. Daaar mai exista si oameni cu suflet mare. Multumesc frumos Pompiliu !
    3 points
  39. Epica a zacut pana sambata, cand m-am dus sa indrept si echilibrez jantele (una singura era de indreptat) si sa inlocuiesc anvelopele fata (pe spate mai la toamna). Am mers tot pe Khumo ha32. Aveam acasa de ceva timp si un set de inele de centrare, mereu uitam sa le pun. Cele vechi erau sparte, unul singur a mai ramas intreg din 4. Intre timp am cumparat "un portbagaj" de piese, adica kit de ambreiaj Luk si volanta GM, kituri de reparatii pt etrierii fata, un alternator sh refacut (cica, vedem), burduf planetara GM (unul e crapat), plus alte cateva maruntisuri pt a o pregati de concediu. Astea le va face mecanicul, eu nu am nici timp si nici pregatirea necesara pt volanta (stiu ca nu e rocket science, dar nu imi permit sa stric ceva). Iar la alternator e cu motor lasat in jos, greu accesibil.
    3 points
  40. Testul pisica ii foarte simplu si se aplica in felul urmator : bagi o pisica in cabina, inchizi portierele, iar pe unde scoate capul pisica dai cu kit ! Asta tine de reparatii caroserie da' nu-i valabil in cazul tau, avind in vedere ca ai trecut prin ditai mai baltoaca si n-o intrat apa in cabina.
    3 points
  41. Să mai scoatem topicul de la naftalină zic... Prin aprilie m-a lăsat panoul de climatizare, mai bine spus, unul dintre becurile responsabile cu iluminarea a decis să-și dea demisia, i-au ajuns 25 de ani. Nu-mi plăcea cum (nu) se vedea noaptea jumătatea cu reglajul temperaturii, așa că am decis să iau măsuri. Cum piesa veche mai avea și alte hibe precum butonul de AC de pe care se ducea vopseaua neagră sau faptul că putea avea contacte imperfecte (am păcălit vreo 13 ani becul ăla cu câte o palmă sănătoasă), mi-a venit ideea să caut alta nouă. Zis și făcut: am avut norocul să o găsesc nouă, pe original, la un preț bunicel. Astăzi am montat-o. Îmi place mult verdele ăla viu în contrast cu cel spălăcit al casetofonului. De asemenea, reglajele merg mult mai precis.
    3 points
  42. A venit modulul de inchidere centralizata din China, il asteptam cu mare interes insa dupa ce l-am montat parca mai tare facea so...nu era ala neaparat problema. Un lucru bun este ca acum inchiderea din cheie functioneaza de la o distanta mult mai mare. Dar am rezolvat pana la urma problema, este o mufa cu 8 pini care intra in releu si m-am apucat sa-i scot pe rand, neavand o schema electrica, dupa ce am scos al2-lea, am testat, se inchid/deschid toate usile, nu mai armeaza aleator deci pentru mine e problema rezolvata. Ce rol avea cablul, habar n -am😁 Cred ca pana la urma problema porneste de la manunchiul de cabluri dintre usa soferului si caroserie, pe acolo am vazut la altii ca se toaca cablurile insa e ceva prea migalos pt mine. Am schimbat intre timp si ulei pompa servo , am folosit Mannol cu norma Dexron II-D exact cum este specificat in manual. Parca sa zic ca acum merge putin mai usor servo in rest nimic schimbat intrucat nu aveam zgomote sau alte probleme nici inainte. Schimbat si lichid frana Ate Dot4, acesta era efectiv namol! O singura data in viata masini s-a umblat la el atunci cand am avut problema cu un etrier spate. Pedala de frana este mult mai teapana dupa interventie. Cam atat pentru moment.
    3 points
  43. Salutare! M-am intors duminica din vacanta de 1 mai + Paste. Am facut cu familia aproximativ 1100 km intr-un tur prin tara: Predeal, Baile Tusnad, Praid, Viscri + retur si plimbari prin imprejurimi. Masina s-a comportat excelent, in sfarsit merge ca atunci cand am cumparat-o 🙂 . Am mers in general calm, dar au fost si zile/ zone in care am tras de ea, inclusiv pe serpentinele de la Brasov unde am mers sportiv. Am scos-o si pe cateva drumuri forestiere unde a trebuit sa merg cu grija. Consumul mediu general a fost 8.5l/100km, deci un consum bun pentru stilul de mers si pentru zonele muntoase. Ca impresii fata de inainte de reparatie: - trage mai bine de la turatii mai joase. - simt vibratii mai putine cand este subturata, chiar si la deal. Inainte masina incepea sa vibreze daca incercam sa urc o panta usoara in a 4-a cu 2000rpm spre exemplu. - a disparut complet lag-ul pe care il aveam cand ajungeam pe la 3600 rpm pana la 4200 rpm. Inainte simteam ca si cum as lua piciorul de acceleratie in intervalul asta de turatie, se comporta destul de ciudat. Dupa ce am schimbat motorina cu cea superioara am simtit o imbunatatire, insa doar dupa reparatie a disparut complet. - consumul a scazut cu aprox 0.5 l/100km in conditii similare de exploatare. In concluzie daca masina merge ciudat, e o idee buna sa verificati injectoarele 🙂 . Ma bucur ca am reparat-o si ca in sfarsit ma pot bucura din nou de masina. Ma gandesc serios sa ii fac update la unitatea multimedia, am gasit ceva interesant pe aliexpress, insa trebuie sa ma asigur ca merge afisajul climei pe nou display. Drumuri bune si fara evenimente tuturor!
    3 points
  44. Hristos a inviat! Daca tot a fost liber week-end-ul acesta, am zis sa dau o fuga pana la tara, initial era planuit cu masina lu' taicameu, dar ce sa vezi, s-a schimbat schimbarea :)) , asa ca am decis sa plec cu Leganza ( nu, n-am facut geometria) . Ce pot sa zic? Nu m-am mai distrat asa de mult timp :)) alergata cum se cuvine pe Dealu Negru, pe autostrada la dus am pastrat un 130-140 maxim ( era Sambata la 6 dimineata, eram singur) . In schimb la retur, am vrut sa evit aglomerația de ieri, cand s-a intors tot Bucureștiul, am zis sa ma intorc azi dis de dimineata, fiind un pic mai liber, am dublat limita de viteza de pe Dealu Negru :)) iar pe A1 am stat cuminte pe pilot la vreo 45-50km peste "legal" , cam toata autostrada. Am zis ca daca nu se rupe nimic, la cum am mers acum pe Dealu Negru, nu se mai rupe vreodată. Probabil daca era manuala masina ma distram un pic mai mult. Extrem de incantat sunt de suspensie si "antilope" imi era dor sa nu mai calc frana in curbe si sa stea masina cum trebuie pe strada. Ochiometric am avut un consum de 10.3% , enorm pentru un drum extern, dar la stilul de condus pe care l-am avut tind sa cred ca e okish ( stiu ca nu e, dar imi place sa ma mint singur) . Si bineinteles ca nu am scapat pe la tara pe un drum secundar ( nu cred ca trec 10 masini zilnic pe acolo ) sa ma opreasca politia :)) , amuzant a fost ca i-am văzut de la distanta suficient de mare si ma gandeam daca imi face semn sa ma opresc sau nu :)). Cand mi-a facut semn sa ma trag pe dreapta am avut o mica criza de ras de nu au înțeles polițiști ce am :)) . Fiind a 2 a zi de Paste, a trebuit sa suflu si in fiola, bineînțeles ca a fost 0, dar am stat cu putine emotii :)).
    3 points
  45. aparent cica am facut treaba buna 😀 mi-a tinut teorie nea figotehnistul ca de ce sh... bla bla bla... am pus totul pe ea, tine presiune, tine si vacuum, functioneaza foarte bine.
    3 points
  46. Salutare, Venise timpul sa bag bani in Captiva, asa ca am bagat 😄 . Nu mai tin minte daca am scris, dar peste 3500rpm simteam o pierdere de putere ca si cum as fi luat piciorul de pe acceleratie. Totodata, cand era rece afara, pornea sensibil mai greu. Am schimbat bujiile incandescente acum 2 ani si degeaba, tot asa facea. Acum o luna am schimbat basculele (bucsi fata uzate, bucsi spate rupte) si am facut o constatare generala. A reiesit ca pierde ulei si ca turbina trebuie reconditionata (aici mecanicul a gresit-o). Pentru bascule am platit aprox 1100 lei piese + manopera. Asa ca acum 2 sapt, pe 10 aprilie, am bagat-o in service pentru etansare garnituri pt ca pierdea peste tot - capac distributie (e pe lant), capac culbutori, baie ulei superioara, racitor ulei. Pentru ca oricum ma rupea la manopera, am cerut si schimbare de distributie. Si cum o cheltuiala duce la alta, am luat si injectoarele la verificat si reconditionat. Si bineinteles si turbina trecuta in deviz ca "de dus la reconditionat". Rezultate: - Turbina am luat-o si am dus-o la Auto Quick (eu am ales serviceul). Acolo a fost verificata pe banc si omul m-a sunat si mi-a spus ca merge perfect, nu are nici cel mai mic motiv sa o desfaca, desi a zis ca i-ar fi placut sa imi ia mai multi bani :). Omul mi-a dat turbina inapoi si raportul de test. Am platit 250 lei pt testare. - Injectoarele le-am dus la TDS (Total Diesel Service), tot eu ia-m ales dupa review-uri si pt ca erau oarecum in zona. Aici am dat 200 lei testarea (50 lei/injector) si 600 lei pentru reconditionarea injectorului gasit cu probleme (deci unul chiar avea probleme). Tipii mi s-au parut f profi, am primit rtaportul de testare pe injectorul cu probleme, nou cod C3I de pus in ECU, toate au fost impachetate ca sa fie protejate si curate. - Distributia, etansarea, garniturile si manopera pt demontat/montat tot (inclusiv turbina si injectoarele) au fost facute la Bosch Service de pe Sos. Morarilor. In general mi s-au parut f OK, distributia a fost montata de tipul care mi-a schimbat distributia si la Epica acum multi ani, foarte atent si calculat omul, face mecanica ca la carte. Dar scriu mai jos si ce mi s-a parut aiurea la ei. Am schimbat si cureaua de la accesorii (avea 6 ani), uleiul si filtru de ulei cu ocazia asta. Costul total piese + manopera: 11500 lei, o carca de bani. Deci totalul ar fi 13650 lei. Acum trec la partile mai naspa legate de service: primul mecanic, cel care a facut constatarea a bagat multe chestii din burta: - turbina a fost trecuta ca fiind de reconditionat desi nu avea nimic. Mecanicul care mi-a facut distributia chiar mi-a zis ca turbina nu are nimic si ca o duc degeaba, dar am ales sa merg la sigur, asa ca m-am luat dupa primul. - Tot mecanicul care a facut prima constatare a trecut la de schimbat supapa PCV, desi aia era schimbata de mine anul trecut si 100% nu are nici pe dracu. Le-am zis din start ca nu o schimb, ma ducea si aia la 1000 lei piese + manopera. - Al doilea mecanic, cel care a facut distributia a blocat injectoarele, masina nu pornea. El mi-a zis ca a facut aerisirea sistemului de injectie corect si mi-a spus exact ce a facut, eu nu eram de fata. A trecut sa duc din nou injectoarele la TDS ca sa mi le deblocheze. Din fericire nu mi-au luat bani. A doua oara injectia a fost aerisita cu mine de fata si masina a pornit. - Dupa ce au terminat cu masina, am luat-o si am facut o plimbare pana la Fundulea si inapoi. Tragea bine, insa era zgomotoasa, mai ales la relanti. M-am intors cu ea dupa proba si le-am spus, ei au zis ca injectoarele sunt problematice si ca nu au ce sa faca. Nici-unul din mecanicii de acolo nu s-a gandit ca injectorul reconditionat trebuie codat, asta desi avea un sticker portocaliu cu un cod pe el... noroc ca a fost trecut in documentatie si l-am putut coda singur. Mi se pare de cacao. Bineinteles ca dupa codare masina a inceput sa mearga super smooth si sa traga chiar mai bine ca prima oara. Ca si concluzie masina merge excelent acum, trage mai bine, consuma si o idee mai putin (conform computerului de bord cu 0.4l/100km) si pot sa am incredere deplina in ea la drum lung. Cateva poze: - Patinele de la distributie, as zice ca impecabile pentru cei >160.000km. Conform mecanicului si lantul era f OK. Deci distributia la Captiva 2.2 chiar este f OK, nu ca la mizeriile de VW 😄 . Nu prezinta decat foarte putina uzura, mai mergeau lejer inca 16000km 🙂 . - Seria injectorului cu probleme si codul vechi C3I, cel programat in memorie. Se poate vedea in poza urmatoare codul nou, generat de cei de la TDS dupa reconditionare. - Si ultima poza este cu corectiile calculatorului de injectie inainte si dupa codarea injectorului.
    3 points
  47. Ieri i-am facut "pasaport". 666, the number of the beast 😄 A venit si teava cu coturile, sper sa reusesc azi sa le duc la atelier.
    3 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
 

×
×
  • Create New...