Am rezolvat problema cu senzorul TPS.Mi-am luat inima-n dinti si l-am demontat.SURPRIZA:in conector am gasit putina apa, probabil de cand am spalat motorul la o spalatorie din oras in urma cu doua luni dupa revizie.L-am desfacut din suruburi cu o cheie torks,l-am scos de pe axul clapetei de acceleratie, i-am facut cateva curse de la un capat la altul (prin rasucire), i-am dat, pe conector (conectorul tata de pe senzor, NU mufa cu fire) , cu spray de contacte (alcool tehnic) si curatat cu un betisor de urechi.La montare am folosit un OHMETRU digital cu care am masurat rezistenta intre pinul de masa (corespunzator firului de culoare neagra) si cursor (corespunzator firului de culoare albastra din pozitia superioara), cu valoarea de 2,2Kohmi (conform fisei tehnice trebuie sa fie intre 1 si 3 Kohmi) pentru pozitia clapetei de acceleratie inchisa si 7,5 Kohmi cu clapeta deschisa la maxim (conform fisei tehnice trebuie sa fie intre 5,5 si 7,5 Kohmi).Inainte de demontare/curatire rezistenta era de 1,4 Kohmi de unde rezulta eroarea afisata pe scaner ca tensiunea pe senzor e prea scazuta (senzorul TPS este un potentiometru si se comporta ca un divizor rezistiv de tensiune).Am scos borna de la baterie iar dupa 10 minute, am pus-o la loc apoi IDLE LEARN. Acum parca e alta masina, vioaie nu mai cade in nas cand accelerez, nu mai moare motorul la relanti, merge rotund, nu mai sacadeaza cand accelerez.
PS:Masuratorile, cu ohmetrul, se fac doar pe pinii din senzorului montat pe corpul clapetei de acceleratie si cu mufa scoasa.Pe mufa puteti masura daca este prezenta tensiunea de 5 V (valori normale intre 4,5 si 5 V conform specificatiilor tehnice) intre firul negru si al doilea fir albastru cu contactul pe ON, fara actionarea demarorului.