Jump to content

dorin34

Membru
  • Posts

    3
  • Joined

  • Last visited

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Gender
    Male

Profile Information

  • Location
    Targu Jiu
  • Din
    Targu Jiu
  • Auto
    Daewoo
  • Model
    Matiz
  • An
    2007
  • Nr. Inmatr.
    GJ 20 SER

dorin34's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  1. Exact.Curatarea conectorului si 10-20 rasuciri de la un capat la celalalt(minim-maxim) pentru eliminarea (ruperea) depunerilor parazite de grafit de pe cursor si capete.Idle learn se face dupa deconectarea unei borne minim 10 secunde (eu l-am lasat cca 10 minute cat timp am desfacut/montat senzorul).
  2. Am rezolvat problema cu senzorul TPS.Mi-am luat inima-n dinti si l-am demontat.SURPRIZA:in conector am gasit putina apa, probabil de cand am spalat motorul la o spalatorie din oras in urma cu doua luni dupa revizie.L-am desfacut din suruburi cu o cheie torks,l-am scos de pe axul clapetei de acceleratie, i-am facut cateva curse de la un capat la altul (prin rasucire), i-am dat, pe conector (conectorul tata de pe senzor, NU mufa cu fire) , cu spray de contacte (alcool tehnic) si curatat cu un betisor de urechi.La montare am folosit un OHMETRU digital cu care am masurat rezistenta intre pinul de masa (corespunzator firului de culoare neagra) si cursor (corespunzator firului de culoare albastra din pozitia superioara), cu valoarea de 2,2Kohmi (conform fisei tehnice trebuie sa fie intre 1 si 3 Kohmi) pentru pozitia clapetei de acceleratie inchisa si 7,5 Kohmi cu clapeta deschisa la maxim (conform fisei tehnice trebuie sa fie intre 5,5 si 7,5 Kohmi).Inainte de demontare/curatire rezistenta era de 1,4 Kohmi de unde rezulta eroarea afisata pe scaner ca tensiunea pe senzor e prea scazuta (senzorul TPS este un potentiometru si se comporta ca un divizor rezistiv de tensiune).Am scos borna de la baterie iar dupa 10 minute, am pus-o la loc apoi IDLE LEARN. Acum parca e alta masina, vioaie nu mai cade in nas cand accelerez, nu mai moare motorul la relanti, merge rotund, nu mai sacadeaza cand accelerez. PS:Masuratorile, cu ohmetrul, se fac doar pe pinii din senzorului montat pe corpul clapetei de acceleratie si cu mufa scoasa.Pe mufa puteti masura daca este prezenta tensiunea de 5 V (valori normale intre 4,5 si 5 V conform specificatiilor tehnice) intre firul negru si al doilea fir albastru cu contactul pe ON, fara actionarea demarorului.
  3. Help.Am cumparat in 2007 un matiz, acum am 11500 Km la bord si mi s-a aprins becul CHECK de doua ori.La prima aprindere s-a stins singur dupa un parcurs de cca 50 Km iar la a doua, m-am dus in service si au pus scanerul pe masina.Pe aparat indica "TP sensor Low Voltage...", tehnicianul de la service a butonat ceva si s-a stins, apoi mi-a spus ca nu e ceva defect si ca pot circula cu masina fara probleme si ca de vina ar fi benzina folosita (eu folosesc top99+ de la Petrom).Sa-l cred pe tipul de la service, sau ma minte pentru a nu efectua vreo reparatie pe garantie? Multumesc.
 

×
×
  • Create New...