Am inceput cu o Dacia Nova 1,6 carburator dublu, super multumit de cum mergea, dar consuma o avere(nici nu vreti sa auziti).
Am continuat cu o Dacia Solenza 1,4 benzina cu injectie, masina destul de lenesa, consum ~8l/100km.
Acum am VW Golf IV 1.9TDI, 101cai, consum mediu pe ultimele 20000km de cand il am, aprox 6-6,3l.100km.
Faptul ca un diesel este net superior unei benzinare la capitolul fiabilitate cred ca este indiscutabil. Tot ce-mi pare rau acum dupa benzinara, sunt sunetul motorului in turatii 6-7000rpm, insa tot acest lucru este mai placut la diesel, faptul ca nu trebuie sa urci mult in ture ca sa simti puterea masinii. Azi vara am fost pe TranFagarasean cu masina, si cu o remorca destul de mare dupa mine(pentru bagaje, cort, etc.), ideea este ca un diesel are cuplu de obicei dublu fata de benzinar de aceeasi categorie, si nu stiu cum s-ar fi descurcat benzinarul cu remorca pe acele serpentine, unde chiar daca vrei, nu poti merge numai in turatii mari, iar la diesel puterea-i sta in cuplu. Eu am 240Nm la 1900 de ture, pe cand o benzina de 100 de cai(scuzati-mi generalizarea) are ~130Nm pe la 3000rpm.
@Tomy: sa-ti raspund la intrebarea "cum naiba sa cumperi diesel la mana a doua??". Pai..., mult mai degraba un diesel la mana a doua decat benzina, pe de alta parte insa, orice masina la mana a doua este ca si un loz in plic, doar dupa ce l-ai luat stii daca-i bun sau nu. In cazul meu, am dat 8300Euro pe masina in august 2006, masina este din 2001 si avea 188kkm. Am acum 209kkm, si ca ma crezi ca nu ma crezi, masina merge extraordinar de bine, este si a fost bine intretinuta si nu arata de varsta respectiva. Tot ce am schimbat la ea a fost un senzor de la ABS(senzorul de rotatie de la o roata)care m-a costat 130Ron+evident schimb ulei, filtre. Acum zi-mi tu ce masina mai buna puteam lua, benzinara evident, de acesti bani, cu aceleasi dotari?