Hai, tizule, nu e chiar asa de greu.
1. In primul rand, demonteaza filtrul de aer si carcasa acestuia pentru acces liber la curea.
2. Cu o cheie tubulara de 14, preferabil cu clichet, slabeste intinzatorul(e posibil sa nu-ti incapa cheia cu clichet si sa te chinui cu o inelara, depinde de forma clichetului). Asta inseamna sa rotesti surubul din mijlocul rolei intinzatorului in sens orar detensionand cureaua. Se scoata cureaua(atentie la pozitia si traseul acesteia, nu e cine stie ce dar uita-te mai intai sa nu te uiti lung dupa aia ca nu stii s-o mai montezi.
3. Tot cu cheia de 14 demonteaza apoi surubul intinzatorului care este undeva sub cel la care ai umblat mai devreme(sensul e antiorar). E destul de lung, asa ca rabdare. Ai grija ca intinzatorul e destul de greu si atunci cand va fi desfacut complet surubul va trebui sa-l tii bine.
4. Demonteaza rola de pe intinzator daca o schimbi si inlocuieste-o cu cea noua. Ti-ar fi de folos o menghina pentru operatiune, altfel e cam greu.
5. Pune intinzatorul la loc. Ai grija sa-l pozitionezi corect in locas, ti-am spus ca e destul de greu si pozitia incomoda. Cu insistenta reusesti, ai grija sa nu il scapi pe jos si sa spargi rola de plastic, asta e cel mai mare pericol. Strange-l bine, mai intai cu mana(te ajuta daca ai pus putina vaselina sau WD 40 pe surub inainte sa-l pui la loc) dupa care, atunci cand esti sigur ca a intrat in locas, cu cheia.
6. Potriveste cureaua pe traseul normal, pe care probabil l-ai memorat inainte, incepe cu alternatorul mai bine, apoi pompa servo, compresorul AC si arborele motor,pana iti ramane de pus doar pe intinzator. Baga apoi cheia de 14 prin curea(cum vezi in atasament), comprima intinzatorul (in sens orar) si potriveste cureaua pe intinzator. Dupa ce te-ai asigurat ca este pusa corect, slabeste cheia si cureaua se va autotensiona.
7. Monteaza la loc filtrul de aer.
Succes!
Curea.doc