Jump to content

gn_ro

Membru
  • Posts

    4
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Din
    Galati
  • Auto
    Daewoo
  • Model
    Tico
  • An
    1986

gn_ro's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  1. Salut, am o problema cu Tico al meu. A inceput brusc in trafic sa mearga parca in 2 pistoane, l-am mai dus cateva sute de metri ceva mai turat, iar la stop s-a oprit motorul si nu a mai vrut sa porneasca. Dat la cheie parca mergea un piston... Am ajuns impins in parcare, am descoperit ca pierdusem unul din suruburile de prindere de la capacul de la delcou, cel catre cabina, l-am inlocuit. Am scos bujiile vechi si doar bujia de la pistonul 3 era complet curata, celelalte de la 1 si 2 erau usor umede, m-am gandit ca s-a inecat, am scos si filtrul de aer (care e abia schimbat) si era cam ud carburatorul. L-am lasat peste noapte cu filtrul si bujiile scoase, am cumparat preventiv si un set de bujii compatibile cu RNIIYC-4 si le-am montat. Am incercat sa pornesc, pornea scurt si murea daca nu apasam acceleratia la maxim. In timp ce-l tractam la service, motorul a pornit, dar mergea tot parca in 1-2 pistoane. Am uitat sa spun ca am verificat tot circuitul electric, am scanteie pe fiecare fisa si pe fiecare bujie, fisele le-am schimbat prin mai, la fel si bobina si de atunci pana acum nu au fost probleme. Tot in mai am schimbat cureaua de distributie si garnitura de chiulasa (pentru ca am desfacut sa verificam si restul motorului, care arata foarte bine) si am reglat si jocurile 0,15 la admisie si 0,20 la evacuare, cum scrie in manual. Cei de la service l-au tinut o zi, spun ca au testat compresia si ca are 2 sau 3 la cilindrul 1 si 2 si 12 si ceva la al treilea (cel cu bujia curata). Este posibil asa ceva? Mi-au spus ca trebuie desfacut motorul si ca probabil trebuie segmentat... Eu nu am vazut probleme, cel putin nimic vizibil cand am desfacut si am schimbat garnitura de chiulasa. Cum cei de la service mi-au spus ca se pot ocupa de masina abia de la sfarsitul saptamanii viitoare, am ales sa iau masina de la service, care surprinzator a pornit si a mers tot asa aiurea, cu fum doar la pornire, dar dupa aproximativ 1-2km iar s-a oprit motorul si nu a mai vrut sa porneasca (s-a incalzit?) Are cineva vre-o idee? Imi vine foarte greu sa cred ca se poate pierde brusc compresia din cauza segmentilor...
  2. Asa este, dar eu am si instalatia de GPL, care nu-mi permite sa scot alternatorul decat dupa ce demontez "plamanul" si toate tevile de GPL... asa ca asta a fost cea mai buna si mai simpla metoda pentru mine.
  3. Bornele le curatasem, dar tot asa se comporta. Am povestit mai jos prin ce am trecut ca sa rezolv problema. Am demontat sfarsitul asta de saptamana jumatate de masina, dupa ce am asezat-o peste o groapa si am scos demarorul fara sa umblu la carburator, n-am vrut sa dereglez ceva, masina mai are si GPL, singurul lucru a fost sa scot bateria ca sa avem acces la un surub de la electromotor, cu o cheie inelara flexibila. Dupa ce l-am dat jos, l-am desfacut si am recositorit contactele de la solenoid, am schimbat carbunii cu un set nou, desi cei vechi erau cam trei-sferturi, l-am testat pe o baterie, mergea ok. L-am instalat pe masina si dupa ce am pus si suportul de motor inapoi, m-am gandit sa-i facem un test... surpriza: nu mergea, facea la fel. (Am uitat sa zic ca am notat cum erau toate piesele si le-am remontat identic.) Dat jos a doua oara, am refacut toate lipiturile la rotor, testat, merge ok. Am verificat apoi conexiunile la masa si la plus si l-am repus pe masina, doar intr-un surub. Incerc sa dau la cheie, da sa plece, dupa care iar acelasi comportament. A treia oara, dat jos si incercam sa vedem cum trebuie sa functioneze si de ce nu o face. Plus avea pe 2 dintre carbuni, ar fi trebuit sa aibe masa pe ceilalti doi. Masa trebuia sa intre pe undeva... prin capac, care era murdar, iar locul de contact pe aluminiu era cam pe jumatate topit. Am curatat foarte bine capacul, l-am pilit sa fie lucios am remontat demaror-ul cu capacul rotit la 180 grade, am pus demaror-ul pe masina, am dat la cheie si surpriza, rotea motorul mai repede decat inainte de a "muri". Am refacut legaturile de masa la galerie in fata si am adaugat o masa sub electromotor (gasisem un papuc rupt acolo) si am legat firul direct de la borna bateriei. Am montat totul inapoi si seara am avut inca o surpriza: farurile se aprind acum cu o lumina alba, nu mai este galbuie cum era anterior, concluzia: o legatura buna la masa ajuta intotdeauna. Edit: Am uitat sa precizez ca nu am demontat alternatorul, iar ordinea de demontare a fost: 1. demontare bara fata (3 suruburi in fata si cate 2 in lateral) 2. demontare scut mic motor, sub suport prindere motor 3. cric sub cutia de viteze, la imbinare cu motorul 4. scoatere suruburi din spate de la suport motor 5. desurubare cele 2 suruburi din fata de la suport motor 6. demontare cauciuc motor din fata (cel cu 2 tepuse) 7. demontare galerie (2 suruburi) din toba intermediara 8. scoatere toba intermediara (dupa ce se desface si din cea finala) 9. demontare cele 3 + 2 suruburi din suportul prins in blocul motor 10. scoatere suport motor 11. demontare borna plus si suruburi demaror 12. scoatere demaror
  4. Salut, sunt posesor de Tico de aproape un an de zile si pana acum nu am avut mari probleme. Ieri insa cand am vrut sa pornesc de unde eram parcat din oras, s-au aprins becurile in bord am dat cheia mai departe, dar nimic. Becurile au scazut putin in intensitate, dar sub capota nu s-a auzit nimic. Am pornit impins, am ajuns acasa, dar tot asa face. Am verificat am 12,25V pe baterie (dupa ce am testat ca functioneaza toti consumatorii) si nu stiu unde sa mai verific. Am verificat si masurat toate sigurantele. Am citit toate posturile si am vazut in doua posturi ca ar putea fi o problema de la mufa din spatele contactului, am verificat, nici macar nu are vre-o urma de oxid... O fi problema de la solenoid? de la electromotor? Inca un lucru foarte ciudat: am dat in timpul functionarii motorului pe pozitia de start (ca la pornire) si motorul s-a turat o idee mai tare... Tico al meu are si GPL si eram pe GPL atunci. Pe benzina nu am testat. Ce-o fi? Deja ma gandesc ca trebuie umblat la demaror... Stie cineva vre-un electrician bun in Galati? Masina mai are si alte mici probleme electrice (la blocul de faruri, alarma, contacte usi, etc.) si daca se poate as vrea sa le rezolv... Am uitat sa spun ca am gasit un fir rosu care pare adaugat si duce pe langa cel de la baterie la demaror sau asa pare si am masurat pe el 12V si mi s-a parut a fi pus pentru pornirea motorului direct pe baterie. Daca il pun la + la baterie se aude un usor declic si atat... acelasi declic pare a fi si cand da cineva la cheie si eu sunt langa motor.
 

×
×
  • Create New...