Bornele le curatasem, dar tot asa se comporta. Am povestit mai jos prin ce am trecut ca sa rezolv problema.
Am demontat sfarsitul asta de saptamana jumatate de masina, dupa ce am asezat-o peste o groapa si am scos demarorul fara sa umblu la carburator, n-am vrut sa dereglez ceva, masina mai are si GPL, singurul lucru a fost sa scot bateria ca sa avem acces la un surub de la electromotor, cu o cheie inelara flexibila.
Dupa ce l-am dat jos, l-am desfacut si am recositorit contactele de la solenoid, am schimbat carbunii cu un set nou, desi cei vechi erau cam trei-sferturi, l-am testat pe o baterie, mergea ok. L-am instalat pe masina si dupa ce am pus si suportul de motor inapoi, m-am gandit sa-i facem un test... surpriza: nu mergea, facea la fel. (Am uitat sa zic ca am notat cum erau toate piesele si le-am remontat identic.)
Dat jos a doua oara, am refacut toate lipiturile la rotor, testat, merge ok. Am verificat apoi conexiunile la masa si la plus si l-am repus pe masina, doar intr-un surub. Incerc sa dau la cheie, da sa plece, dupa care iar acelasi comportament.
A treia oara, dat jos si incercam sa vedem cum trebuie sa functioneze si de ce nu o face. Plus avea pe 2 dintre carbuni, ar fi trebuit sa aibe masa pe ceilalti doi. Masa trebuia sa intre pe undeva... prin capac, care era murdar, iar locul de contact pe aluminiu era cam pe jumatate topit. Am curatat foarte bine capacul, l-am pilit sa fie lucios am remontat demaror-ul cu capacul rotit la 180 grade, am pus demaror-ul pe masina, am dat la cheie si surpriza, rotea motorul mai repede decat inainte de a "muri".
Am refacut legaturile de masa la galerie in fata si am adaugat o masa sub electromotor (gasisem un papuc rupt acolo) si am legat firul direct de la borna bateriei.
Am montat totul inapoi si seara am avut inca o surpriza: farurile se aprind acum cu o lumina alba, nu mai este galbuie cum era anterior, concluzia: o legatura buna la masa ajuta intotdeauna.
Edit: Am uitat sa precizez ca nu am demontat alternatorul, iar ordinea de demontare a fost:
1. demontare bara fata (3 suruburi in fata si cate 2 in lateral)
2. demontare scut mic motor, sub suport prindere motor
3. cric sub cutia de viteze, la imbinare cu motorul
4. scoatere suruburi din spate de la suport motor
5. desurubare cele 2 suruburi din fata de la suport motor
6. demontare cauciuc motor din fata (cel cu 2 tepuse)
7. demontare galerie (2 suruburi) din toba intermediara
8. scoatere toba intermediara (dupa ce se desface si din cea finala)
9. demontare cele 3 + 2 suruburi din suportul prins in blocul motor
10. scoatere suport motor
11. demontare borna plus si suruburi demaror
12. scoatere demaror