Deschid un topic care despre care poate s-a mai discutat tangential:
nubira 1.6, 16v, gpl, 2007, euro 3, 80000km, simptome de noi (mai sunt 2 auto la fel in firma):
am mai postat simptomele si am primit si sfaturi. as avea nevoie de mai multe pareri.
- la relanti, turatia motorului oscileaza intre 800-1500rpm cand este motorul cald, (nu in continuu, ci intermitent, imediat dupa ce scot din viteza de obicei) iar la rece oscileaza intre 1000-2000 rpm; la rece turatia de 2000 rpm persista aproximativ 5-6 secunde, dupa care coboara la 1000rpm, dar in cazul utilizarii directiei sau a aerului conditionat, turatia incepe iar sa oscileze.
- In timpul mersului la turatii apropiate de relanti (~1500rpm), fenomenul de mai sus este perceput, cand se face o decelerare sau cand se reia accelerarea dupa ce piciorul a fost ridicat complet de pe pedala, motorul se tureaza brusc, si nu liniar, provocand o smuncitura a masinii (dupa care se accelereaza liniar, normal). Este sentimentul ca in momentul apasarii pedalei de acceleratie, clapeta se deschide brusc sarind o treapta sau mai multe. Aceasta situatie provoaca disconfort in mers !! Tot la viteze mici aproape de oprire a autoturismului, motorul se accelereaza singur in loc sa aiba tendinta normala de oprire.
- La drum intins, in regim normal de accelerare / reprize si la mers constant masina se comporta aproape normal, mai bine zis fenomenul descris mai sus devine aproape imperceptibil.
Aceleasi simptome si pe benzina si pe gpl.
Am curat corp clapeta conform sfatului lui Andreib, nu era prea murdar de altfel , verificat diferite contacte si vacuumuri. totul pare ok. Are reviziile la zi.
Un mecanic s-a exprimat: " nu este asa grav, altele fac mai rau...", alt mecanic:" asa fac modelele euro 3..."???
din cele studiate ma duce gandul la un corp clapeta (MTIA) de schimbat? are cineva o varianta sh, de proba eventual ??
Daca s-a mai confruntat cineva cu asa ceva si mai ales daca a gasit si o solutie, ar fi grozav de auzit !!
Multumesc,
Boby