Jump to content

luciann

Membru
  • Posts

    25
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Din
    Brasov
  • Auto
    Daewoo
  • Model
    Matiz
  • An
    2003

luciann's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  1. ITP valabil pana la 2017 inclusiv. Clima A/C (aer conditionat), excelent vara. Proiectoare ceata. CD Player SONY cu 4 difuzoare. Inchidere centralizata. Turometru digital electronic (din fabrica nu au). Temporizator electronic stergatoare (din fabrica nu au). 4 Anvelope de vara Pirelli + 2 anvelope de iarna. Scaune reglabile, bancheta rabatabila. Consum mic, 5-6%. Pret doar 650 eur, pentru ca tabla la praguri si aripi nu este perfecta... dar prag nou costa 69 ron si aripa noua 125 ron. Anul fabricatiei: 07.2003 Km rulati: 115,450 km Stare: Normala Combustibil: Benzina Capacitate cilindrica: 796 cm³ Putere: 52 CP (38 kW) Culoare: gri metalizat Amortizoare fata noi Monroe, distributie noua cu rola INA + curea Gates, curele AC si alternator noi Pereche stergatoare noi rezerva Lanturi de iarna pentru roti 3 chei inchidere Proprietar, consum mic, taxe mici (impozit 35 ron pe an!), nefumator, piese ieftine. tel: 0728 288 587 Se poate vedea in Brasov.
  2. Camerele radar fixe au coordonate GPS stiute de toata lumea (si lista lor, alcatuita de voluntari, e pe site-uri publice). GPS-ul afla unde anume esti tu pe glob cu precizie de 5 - 20 m, si trimite informatia la microcontrolerul de calcul al apropierii de camere, care calculeaza fata de acel loc un offset de +/- 300m. Daca una din camerele fixe (cu coordonatele x,y) pica in interiorul acelei regiuni, montajul anunta ca e o camera radar in apropiere.
  3. Offtopic! Pt detectare camere radar: modul GPS+antena GPS + microcontroler + SD card = total cost piese intre 130 sau 140 ron. Montajul incepe sa bipaie la apropierea de 200 - 300 m de "target" adica de camera radar si apasind butonul de "silence" montajul tace pina cind se modifica configuratia de camerele detectate (ne apropiem de alte camere, etc) Avantaje montajul meu fata de GPS-urile clasice cu ecran, de la magazin: - hotii nu sint atrasi de un astfel de aparat pt ca nu stiu ce este (nu are ecran!) - poate fi lasat nonstop in masina (vezi pct 1) - ca si cost este mai avantajos, dar numai pt cine se pricepe la electronica - siguranta mult mai mare in functionare a montajului meu (pt ca GPS-urile de la magazine ruleaza in schimb pe Windows mobile 5.0, etc ceea ce poate face ca softul lor sa se blocheze, sa "piarda" alarmarea auditiva si sa arate doar camerele, etc etc) - numar nelimitat al camerelor radar gestionate (in Europa sint cca 32000 camere radar acum si am citit ca la o astfel de baza de date bagata in IGO, softul respectiv se misca foarte greu si porneste in cca 70 - 90 secunde!) - protectia la erori de citire de pe SD card cu checksum la fiecare coordonata de camera precum si cu numere de ordine la fiecare sector de date de pe SD card. - firmware dedicat, construit in limbaj de asamblare (deci se elimina erorile compilatoarelor din ecuatia stabilitatii in functionare) Daca cineva vrea asa ceva pot face un topic cu schema si programul...
  4. "Computerul universal" e functional si afiseaza la momentul actual turatia instantanee (fara delay de 0.3 sau 0.9 sec ca celelalte turometre digitale cu numarare) si tensiunea bateriei. Se poate lua de pe forum pachetul complet (cablajul, schema si programul). Daca sint probleme cu programatul microcontrolerului si aveti drum prin Brasov se rezolva contra la o bere (suc) Eventual poate fac si un film sa il postez... Restul functiilor nu le-am programat pentru ca am avut un montaj mult mai urgent de facut: detectarea camerelor radar fixe (DN1, Cluj, Bacau, Valea Oltului, etc. in total 92 camere radar!) cu ajutorul unui GPS si a unui microcontroler de acelasi tip ca cel folosit aici.
  5. luciann

    CATERINCA

    Offtopic, dar totusi electronica
  6. AVR-urile de generatie noua suporta pe pini curenti mult mai mari decit cele de generatie veche (gen AT90S2313). In plus, inca 2 tranzistori inseamna piese in plus, cablaj mai mare, posibilitate de defect marita (mai multe piese -> mai multe vulnerabilitati) si mai putina eleganta a solutiei. Am pus si programul pt. ca exista foarte mare interes pe topicul de turometre pentru "ceva" de masurat turatia, iar cine doreste poate sa adopte solutia completa prezentata aici. Nu este un montaj de facut afacere din el pt ca pe viitor 99% dintre masini vor avea si turometre, si computere de bord, etc. si va disparea utilitatea unui astfel de montaj, asa ca ce conteaza daca e si programul?
  7. Deoarece nu am buton de edit la primul post, postez aici schema si cablajul corectate (am inclus pe schema si valorile componentelor, pinii la care se leaga display-ul, precum si intrarea suplimentara pentru semnalul de turatie de la bobina de inductie). Am atasat si programul in limbaj de asamblare pentru microcontrolerul AVR ATMEGA48 (peste 1100 linii de program!). Fiecare linie de program este comentata asa ca descarcati programul fara frica! Programul face pina acum urmatoarele: - turometru digital instantaneu cu autoscalare - voltmetru digital pt baterie masina cu autoscalare - comutarea din buton intre modurile de afisare posibile (cu scurt beep) - fake alarm noaptea (clipeste un led albastru pt ca hotii sa creada ca masina are alarma) In rest am implementat in proportie de 60-70% subrutina de masurare a cantitatii de benzina din rezervor, plus scheletul de program pentru restul de functii ale "Universal Car Computer". Memorie ocupata: 28% din memoria microcontrolerului, deci mai este spatiu la greeeu! Peste citeva zile sau o saptamina, o sa postez si un filmulet in care sa se vada "cum se misca" device-ul pe masina. ATENTIE! In arhiva zip sint mai multe fisiere decit cele atasate separat (si care exista deasemenea si in zip). afisor_lts_547ap.pdf universal_car_computer.zip universal_car_computer_atmega48.asm.txt
  8. Daca as fi stiut toate acestea cind aveam inca dacia... Ca vara trebuia sa pornesc si caldura inauntru, ca sa se raceasca motorul!
  9. Mentionez ca eu am A/C . Si acum iata si ideea ce sa se foloseasca in locul celulelor tip peltea" (citat domnul Abram Burel ) Se iau 7-8 "biscuiti" frigorifici albastri care se folosesc la lazile pt picnic, se pun in congelator, si cind are omu' un drum scurt de facut cu masina ii ia din congelator si ii pune la picioare (sau pe scaun!). Avantaje: - consum suplimentar de benzina zero - nu solicita instalatia electrica a masinii
  10. La sectiunea electronica, am dat o idee pt a scapa de camerele si radarele fixe din Romania (si nu numai din Romania). La ora actuala in baza de date a site-ului dat in primul post de acolo sint trecute cca 500 camere si radare, mai trebuie sa facem doar montajul pe care l-am propus eu... http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showtopic=24563
  11. Asa ceva vreau sa fac si eu (dar fara afisor, sau cu 2-3-4 leduri doar)! Aparatul mentionat de tine este 299 ron fara TVA = 355 ron cu TVA + 10 ron transport = 365 ron. Fisierul lui de actualizare este in format ".bin". Daca dispare site-ul de actualizare? Cu modulul GPS de la http://www.conexelectronic.ro/produs.php?id=39621 de 79ron (TVA este inclus) + antena pentru el tot de aici http://www.conexelectronic.ro/produs.php?id=39622 de 55 ron (TVA e inclus) ajungem la 134 ron plus 15 ron microcontroler, leduri, MAX232 (pt legare GPS la PC daca se doreste vizualizare pe o harta in Autoroute sau in alte programe), etc. se ajunge la 150 ron pret total. Am gasit la producator si documentatia completa: protocol comunicatie, comenzi, legaturi electrice, etc. Luni am drum pe la Bucuresti si o sa povestesc cum au decurs cumparaturile.
  12. Sa le luam pe rind: Receptoarele GPS ieftine (sub 600-700 ron) nu ofera si alerta la pozitiile radarelor fixe. Si oricum, orice GPS trebuie updatat cu noile pozitii ale radarelor. Iar daca datele sint stocate intr-un format proprietar trebuie asteptat dupa producator sa faca update. Cu un microcontroler, se iau datele noi ale radarelor, se scriu in memorie si gata! Receptorul GPS transmite datele pe seriala intr-un format standard (NMEA standard). Datele sint transmise in format text, si pot fi interpretate foarte usor cu un microcontroler. La fiecare secunda (sau la 2 secunde) receptorul GPS transmite aceste date (pozitia pe glob, altitudinea, viteza, etc) catre microcontroler. Un astfel de receptor se poate lega si la laptop cind vrem sa vedem si o harta pe un ecran. Deci cost total: receptor GPS 130 ron, microcontroler AVR 5 ron, buzzer+stabilizator 5V+rezistente 8ron Problema este ca in prezent au luat avint receptoarele GPS pe USB si Bluetooth cu care nu prea ne putem interfata. Am atasat lista de camere luata de pe site-ul mentionat in primul post Later Edit 1: M-am uitat pe http://www.comet.srl.ro/shop/index.html (propus de domnul Abram Burel) dar la acele receptoare trebuie antena, trebuie programate, etc. pt ca nu sint produs finit, sint doar niste chip-uri asamblate pe o placa de circuit imprimat. Exista receptoare GPS cu iesire seriala, pina in 150ron, cu antena integrata, carcasa, etc, dar trebuie gasite! Later Edit 2: Victorieee ! Modul GPS 160 ron http://www.conexelectronic.ro/produs.php?id=36367 Modul GPS numai 79 ron!!!! (fara antena) http://www.conexelectronic.ro/produs.php?id=39621 Daca gaseste cineva alt modul GPS mai convenabil de atit sa posteze! SpeedCams_RO_MyGuide.txt
  13. S-au inmultit camerele cu radar: Cluj, Valea Oltului, DN1, Iasi, etc. insa daca ai un PDA cu GPS este simplu. Dar daca nu? Iata solutia: Se poate conecta un microcontroler la un receptor GPS ieftin si cu iesire seriala. Cind datele de la GPS pica pe coordonatele camerelor stocate in microcontroler, sa aibe loc o avertizare a soferului. In principiu, pretul unui simplu receptor GPS (fara ecran) poate fi de cca 3-5 ori mai mic decit al unui PDA sau al unui GPS cu harta. Lista la zi a camerelor pt Romania de pus in microcontroler se va putea lua de la http://speedcams.tehnoplus.net/ Daca stie cineva un astfel de receptor GPS ieftin, pot face foarte usor partea de electronica+software
  14. Am inteles acum, totusi este putin cam aiurea; 2 piese care fac contact metal pe metal (fara nici un strat de ceva protectie intre ele) si se mai si rotesc cu viteza? Cit traiesti mai inveti cite o chestie. Later edit: M-am uitat in manualul de espero de pe forum, si din poze se pare ca ar exista totusi niste nervuri de "ceva" pe cele 2 suprafete ale cuplajului aflate in contact. Deci, datorita modului de constructie a cuplajului, daca se aplica ideea mea, nervurile se tocesc rapid si ADIO CUPLAJ! Oricum, am citit acolo in manual ca rezistenta opusa de compresor motorului masinii este variabila si depinde de crerea de frig. Deci, cel putin la espero in mod sigur, cu cit i se cere sistemului sa faca mai rece, cu atit maninca mai multa putere de la motor.
 

×
×
  • Create New...