-
Posts
1080 -
Joined
-
Days Won
19
About raven84
- Birthday 01/31/1984
Contact Methods
-
Gender
Male
Profile Information
-
Location
Galati
-
Din
Bucuresti
-
Auto
Skoda
-
Model
Octavia 2
-
An
2009
-
Nr. Inmatr.
B 984 BLK
Recent Profile Visitors
7492 profile views
raven84's Achievements
Newbie (1/14)
-
276k si ceva km. Am schimbat uleiul cu acelasi Mobil 1 5w30 pe care l-am folosit in ultimii 5 ani. Ma uitam la evolutia preturilor, platesc cu 40% mai mult pe un schimb de ulei ca inainte de pandemie...nebunie. Am deconectat si o mufa de pe cablajul navigatie, ca sa nu se mai aprinda cand nu e cheia in contact. Mai bine asa, dupa ce mi-a omorat de vreo doua ori bateria.
-
Am facut azi test din VCDS si lampile de marsarier si senzorii s-au aprins instant. Problema e intre senzorul de pe cutie si un controller numit j519 sau j393. Zic ca e unul sau celalalt pt ca pana in model year 2008 a fost J393, pe urma functiile de convenienta au fost transferate catre J519 pentru masinile produse in anii urmatori. Trebuie sa vad care e la mine fiindca am an de productie final 2008.
-
Putin peste 270.000 km pe odometru si Nera se tine binisor. Ca si stapanul, mai are ici colo o durere si cate un junghi dar aia e. Neplacut, problema intermitenta a senzorilor spate si luminilor de marsarier care mergeau intermitent, a devenit problema permanenta. Daca dau cu spatele trebuie sa pun avariile, ca altceva nu se mai aprinde :))) Am verificat deja senzorul si mufa aferenta de pe cutie si ambele sunt ok, pur si simplu e intrerupt undeva unul din cele doua fire care vin la senzor. Undeva in 2-3 m de cablu am o intrerupere, dar urmaritul si rezolvatul sunt probleme mai grele. Inca investighez solutii. Mai am si un usor barait enervant care apare in plaja de turatii 2000-2500 de ture dar nu in fiecare treapta. Saptamana viitoare o duc la self service sa ii schimb uleiul si cauciucurile si atunci o sa verific si pe unde ar putea barai. Strang suruburi si ce o mai fi de strans. Pe de alta parte, am instalat navigatia la care ma gandeam si pot spune ca se merita, chiar face o mare diferenta in bord. Hai ca-i bine, incet incet le fac pe toate :))
-
Ca follow up la postarea anterioara, lucrurile au mers interesant dupa toate interventiile enumerate mai sus. Pe de o parte motorul merge bine, pe de alta parte nu chiar atat de bine. Dar azi am reusit sa rezolv ce era mai complicat si culmea, pe gratis. Deci, vreau sa spun o chestie: masinile de azi nu sunt gandite sa reziste, au prea multa electronica, sunt prea complicate si desi aparent sunt gandite sa ofere confort, pe termen lung fiabilitatea unora dintre sisteme e discutabila iar respectul producatorilor fata de client e la fel de discutabil. In fine... Dupa schimbarea galeriei de admisie am remarcat un consum urban relativ cam mare (15-16%) dar si un miros de benzina si gaze nearse la relanti. Mai mult, a inceput sa reapara P0420 (eficienta catalizatorului sub limita minima). Recalibrasem deja clapeta de acceleratie cu softul VCDS dar am mai facut-o odata, insa fara nici o evolutie pozitiva majora. Deja ma gandeam ca am distrus catalizatorul si luam in calcul ca o sesiune de forja majora la peste 4000 de ture pe autostrada poate ar ajuta. Dar azi mi-am amintit ca mai e ceva de calibrat: galeria de admisie. Aceasta are senzorul ei care citeste deschiderea clapetelor din galerie si prin urmare estimeaza volumul de aer care intra in cilindri pentru a face amestecul cu carburantul. Daca valorile alea sunt aiurite, ar fi explicabil amestecul bogat. Asa ca am calibrat-o si pe aceea si am dat o tura de cartier...pufff eroarea de catalizator a disparut. Victorie! Acum mai am de facut o chestie, am eroare pe releul pompei de racire auxiliara (aparent o pompa care raceste turbina). Altfel, daca o sa am timp trebuie sa ii instalez sistemul de lumini la picioare, pe care il aman de 4 ani desi am kit-ul in dulap si trebuie sa vad daca as avea posibilitatea sa ii instalez o navigatie mai isteata. Da, e o masina veche (2009), da e o masina cu probleme de masina veche, da e zgariata cam peste tot, da ma enerveaza regulat. Dar chestia e ca...e platita deja. Si e o masina care una peste alta imi da un vibe bun la volan, o autoturism care ma face sa ma simt in siguranta cand o conduc si pe care o sa invete sa conduca si sotia. Asa ca va mai ramane in familie o perioada. Asteptati-va sa mai vedeti pe aici zidul plangerii cand mai pica vreo piesa. Anyway, am trecut de 270.000 km.
-
Tacerea mea de pana acum a fost legata de faptul ca nu am mai facut mare lucru la masina. Undeva in toamna trecuta am rupt 1200 de lei si am revopsit pragurile, urcand inaltimea stratului de Teroson pana aproape de portiere (piticul meu de pe creier). Anul asta lucrurile mergeau bine, pana am observat ca imi cam miroase a antigel in compartimentul motor. Mai disparea si antigelul asa un pic dar am zis aia e...mai rezista. Si acum doua saptamani dupa ce i-am dat un pic forja, nu a mai rezistat, a inceput sa curga de-a dreptul cu tupeu. Asa ca m-am infiintat la service-ul meu obisnuit, unde mi-au dar o veste extraordinara, curge carcasa pompei de apa dar pentru ca tot trebuie sa umble acolo, ei recomanda si schimbarea pompei si a curelusei de antrenare. Deja vreo 1500 + manopera. Si daca tot mi-au dat jos galeria de admisie de care ma tot plangeam eu, meh, hai sa o schimbam si pe aia sa economisesc la manopera viitoare. Totalul 2800 la care o sa se mai adauge 300 pentru o polishare de faruri si vreo 120 pentru schimbat cureaua de accesorii. Mi-am cam consumat bugetul de investitii pe anul asta si taman azi dupa ce am luat masina am descoperit ca m-a lasat senzorul de marsarier de pe cutie. Maine ma infig in problema sa vad ce iese. Dar motorul, oh, motorul toarce asa bine cu noua galerie, zici ca e masina nou. Si trage cu pasiune. I love it!
-
Azi am fost sa completez cu R134. Si surpriza surpriza 535 ml in instalatie. Deci problema nu e de aici, ceea ce pe de o parte este foarte bine, dar pe alta...Zau ca nu inteleg ce se intampla. Cum sa nu poata compresorul sa faca ce stie mai bine dar are instalatia plina si de ce se comporta diferit dupa ce e lasata in soare... Am doi suspecti in momentul de fata: calitatea agentului de racire si contactele electrice ale instalatie. Cum pe primul nu il pot diagnostica, merg pe al doilea si voi curata ce mufe electrice ar fi legate de instalatie sa vedem ce iese.
-
Si kilometrii au trecut de 250000. Toate sunt bune si frumoase dar cam calduroase. Am inlocuit supapele de umplere pentru instalatia de AC cu unele aftermarket (cele originale sunt aproape 100 RON bucata). Initial a mers totul ok, dar cred ca inca pierde gaz din instalatie pe la surubul de plastic al radiatorului de clima. De cate ori ramane in soare, Nera are o problema cu AC-ul, compresorul hasaie si maraie iar recele vine in valuri, care valuri sunt intercalate de ventilatie la temperatura de afara. Pornita insa la umbra, totul merge bine si fara probleme.
-
E greu cu masinile astea, cand ti-e lumea mai draga, atunci te trezesti cu ceva... Zilele trecute am remarcat ca sta teava de esapament stramba si odata cu ea toata toba finala. M-am gandit ca o fi scapat dintr-un suport ceva, dar la o prima inspectie a devenit evident ca toba are un singur suport si se sprijina in acesta si in teava care intra in toba. Ori bubu era la teava, care se mai tinea de toba doar intr-o portiune subtire din sudura originala. Vreo 130 de lei mai tarziu si o sudura buna, esapamentul sta bine iar :)) WhatsApp Video 2023-04-11 at 12.46.44.mp4
-
De acord cu @Viktor dar trebuie mentionat ceva aici. Desi nu imi convine, masina mea este una de familie, condusa aproape zilnic si cu o uzura inevitabila. Desi incerc sa o tin in cea mai buna forma tehnica, nu pot mereu sa tin pasul. prin urmare, sunt obligat sa fac unele alegeri, sa prioritizez unele lucruri inaintea altora. Acum am cauciucuri noi, bucsaraia e decenta, pivotii nu joaca etc. Deci anul asta imi mai raman galeria de admisie, vreo doi senzori si aerul conditionat de facut. Momentan e bine. La anul ma uit la articulatii, bucsaraie si tampoane, schimb ce e de schimbat. Ieri am schimbat si noilea cauciucuri, luate de la Best Tires. Nu ca le fac reclama dar sunt profi, au dat cu vaselina de cupru pe partea de discuri care intra in contact cu jantele si s-au asigurat ca rotile sunt montate cu prezoane stranse la cheie dinamometrica. Le-am lasat vechile cauciucuri sa le foloseasca cum vor, oricum nu mai sunt bune de nimic. Intre timp, pot sa zic ca in sfarsit am inceput sa folosesc suportul de cauciucuri luat din LIDL, pare sa fie f ok si sa tina gumele ok, fara sa se atinga intre ele.
-
Nu este exagerat de vizibila dar e o diferenta intre fata si spate. Daca voi putea rezolv si asta. :)) Acum mi-am amintit ca trebuie sa rezolv si aerul conditionat, se descarca odata la 2-3 luni, am vazut ca are una din supapele de incarcare pe unde bolboroseste un pic si cred ca o sa descarc complet instalatia si pe urma verific supapa si eventual vad ce trebuie inlocuit.
-
Asa am zis si eu ca geometria ajuta, insa nimeni nu se baga fiindca suruburile alea sunt intepenite in bucsele aferente, prin urmare ar trebui schimbate ceva piese pe acolo si nu am acum resursele pt asta. Drept e ca uzura exagerata e si vina mea, eu nu am rulat cauciucurile intre roti asa ca era de asteptat sa se intample asta dupa ceva ani. Cum spune americanul..."lesson learned". Anul asta ma ocup de schimbarea galeriei de admisie si posibil a sondei lambda plus o posibila revopsire a pragurilor ca a cam sarit vopseaua ici colo. Deci vreo 3500 RON bagati in Nera intr-un an, sau 5000 cu tot cu RCA :)) Zic ca ii ajunge. La anul vad si de geometria spate.
-
O buba mare la multe masini cu punte spate independenta, e acea aliniere ciudata a rotilor, unde cele din spate stau mai "cracanate" Dupa trei ani de rulat in proprietatea mea, anvelopele Pirelli cu care Nera a venit din Germania sunt duse. Pe fata, unul a facut o galma si le-am inlocuit pe amandoua cu un set de Dunlop 205/55 R16 Sport BluResponse 91V iar pe spate s-au uzat pana in toamna trecuta la nivelul la care au inceput sa se vada sarmele. Prin urmare am sa iau zilele urmatoare un alt set din acelasi model. Singura nemulturile e ca in sase luni s-au scumpit de la 300 la 380 ron bucata. Cam multisor dar aia e. Tabla subtire cu cheltuiala se tine.
-
Un an si ceva de la ultima postare...incredibil cum trece timpul de repede daca nu esti atent. In anul acesta, familia s-a imbogatit cu o noua membra (bebe nu masina 😄 ) iar job-ul a devenit mult mai dificil si consuma 9-10h pe zi, dar Octavia e tot acolo, isi face treaba bine si cu exceptia operatiilor de mentenanta, nu mai cere aproape nimic. Am observat o usoara crestere a consumului de ulei intre schimburi, gen acum pun 5-600 ml la 15.000km dar ramane de vazut cum evolueaza, momentan pare un consum relativ normal. După trei ani de chinuit, stopul de pe haion a decis sa decedeze oficial la final de ianuarie iar un pivot de pe fata a avut si el nevoie de schimbare pe motiv de joc in roata. Altfel kilometrii se aduna, am ajuns la aproape 250.000 pe ceas si sper sa sar de 300.000 in urmatorii trei ani pana o termin de platit. M-am decis sa tin o evidenta mai clara a cheltuielilor asa ca acum Octavia are propriu Google spreadsheet ca sa imi dea dureri de cap cand ma uit la final de an. Dar pentru moment e decent. Si fiindca maine am un drum mai lung pana la tara, am cumparat un difuzor sh pentru portiera pasager dreapta fata ca sa il inlocuiesc pe cel existent care se aude extrem de incet si aproape sigur are bubu. O sa fie un pic de munca, de vreme ce difuzoarele sunt nituite de portiera.
-
Cred ca merge mai bine asa, mai ales in weekend mai pot respira un pic, dar in timpul saptamanii e nebuneala la mine.
-
@chessa stii ca ma intereseaza foarte tare oferta ta. Trebuie doar sa gasesc un pic de timp ca-s mai prins decat piftia. Ieri am luat la mana bujia de la cilindrul 4. Avea cam 8mm gap-ul in loc de 7. L-am reglat si am curatat electrozii cu spray de frane (nu dati cu pietre). Instantaneu a inceput sa mearga mai bine. Azi le-am curatat si pe celelalte trei. Parca merge mai bine ca oricand in ultimii 2 ani. Pe de alta parte a ramas cu un tremurat la rece, chiar daca nu imi mai da misfire P304. E interesant ca la rece, porneste initial turata la putin peste 1000 de ture. Apoi incearca sa se linisteasca si sa coboare la relanti-ul normal, moment in care incepe sa tremure si din lipsa de un termen mai bun, "stranuta" odata. E un sunet care aduce aminte de cel care se produce cand aerul intra intr-o camera vidata. Mai am o supapa PCV prin subsol, cred ca am sa o curat si sa o pun inapoi, e cea originala a masinii si stiu ca are membrana intacta. Sa vad daca asta face vreo diferenta.