Problema am mai semnalat-o pe acest forum, dar nu am rezolvat-o inca. Este vorba despre un fel de infranare brusca, foarte scurta, dupa care urmeaza frana de motor. Am observat ca se intampla si la alti Matiji, dar nu toti. Cel mai mult se simte in treptele inferioare (1, 2 si 3) si nu intotdeauna. Cu o infinit de multa rabdare, daca iau piciorul de pe acceleratie foarte lent, hacul nu se produce in 99% din cazuri.
Presupunerea mea ar fi valva PCV, pe care am si schimbat-o de cateva ori, insa fara nici un rezultat (sursa de achizitie fiind mereu aceeasi, insa la intervale diferite de timp). Banuiesc ca dansa ar fi trebuit sa asigure o cantitate suficienta de aer pentru functionarea lina a motorului, in cazul unei depresiuni foarte mari dupa clapeta de acceleratie (clapeta inchisa brusc)...
Sau se ocupa de acest lucru IAC-ul? In cazul asta fiind ceva mai puturos, ajunge sa "dea drumul" la aer si sa asigure frana de motor corecta garnisita insa cu hacul in care el, IAC-ul, este indecis sau nu a ajuns inca la pozitia necesara.
Precizez (pentru clarificarea situatiei, in cazul in care are vreo legatura), motorul rece porneste intotdeauna la sfert, dar in momentul in care se incalzeste are circa 50% tendinta de a nu porni din prima sau decat cu o cheie de circa 2 sec; asta daca nu apas usor pe acceleratie, moment in care porneste mai mereu la sfert.
In speranta ca am fost suficient de explicit in descrierea problemei, astept sugestii de la toti cei care inteleg injectia unui motor pe benzina...
PS La alte masini care este principiul de functionare lina a motorului in cazul inchiderii clapetei de acceleratie? Pentru ca am observat acest fenomen neplacut numai la cativa Matiji (poate o proiectare incorecta, poate ceva piese care nu au calitetea necesara, etc)