-
Posts
4903 -
Joined
-
Days Won
218
Viktor's Achievements
Explorer (4/14)
-
Rare
-
Rare
-
Rare
-
Rare
-
Rare
Recent Badges
-
Mecanismul "biela manivela de 1 bou putere in actiune. Ieri, in ciuda faptului ca au anuntat ploaie m-am tinut batos sa ma dau pe tarlaua jungla sa-mi dau talentul cu ostensilele din dotare. Fortoasa scula, comparativ cu winch-ul mic. Daca lanturile ce le-am folosit in trecut pe winch-ul mic au rezistat cu brio, de data asta n-au avut vreo sansa, le-am rupt pe amindoua. Dupa manunchiul in cauza extras am trecut la nivelul 2, o tufoasa mai sanatoasa unde au cedat lanturile. Aveam cablu de ancora in locul lantului sa-mi continui activitatea insa mama natura s-a pus in curmezis, a inceput sa ploua si-am lasat-o balta. Macar am constatat slabiciunile ansamblului si anume, se cer lanturi/cabluri mai serioase ca bag seama scula in sine ii pe asteptari. In urma cu vreo 2 ani cred (poate mai bine, nu mai retin ...) dupa ploi serioase zile in sir urmat de vijalaie ce a cam facut ravagii printre pomi fructiferi ii sensul ca pomii (unii) aproape ca au fost pusi la pamint cedind din radacini, cu ansamlul asta i-am readus la viata, imediat de cum a incetat a stropi de sus, am tractat pomii pe pozitie, i-am indreptat urmat de proptele pentru a-i restabili, si-au revenit si astazi ma rasplatesc cu fructe gustoase. Si drujba cu rostul ei, da' in situatii gen winch'u face toti banii !
-
Revenim la winch si acareturi. Cind un arbore isi da acordul a te ancora de el cu winch-ul trebuie sa-i fim recunoscatori si sa-l protejam. La baza (tulpina) unde te prinzi cu lantul mi-s de parere a avea o protectie pentru a nu-l deteriora ca la mai bine de o tofa forta lantul la solo isi lasa amprenta si nu-i OK. Cind mi-am mai dat talentul cu din astea am avut in vedere a proteja, fie cu bucati de scindura intra arbore si lant, fie bulendre de tot lelu ... De data asta mi-am nimicit si acest pitic. Stiu ca nu se cade ca vara sa umbli cu anvelope de iarna da' nah, ii mai moale ca cea de vara si mai prieteniasa asa ca mi-am croit o ghidusie expres pentru. Nu-i de pus in vitrina, de hirjoana doar. O OK, da' ceva protectie trebuie sa avem si noi cind ni se face a ne catara pe virful unui copac, cu cit mai inalt cu atit mai palpitant, ii si mai cald aclolo sus, probabil unde ca-s mai aproape de soare, banui doar ... 😊 in special cind adie ceva mai binisor vintul iar virful copacului, acel balans de stinga - dreapta, ai senzatia ca se masoara in metri, poate o fi, nu stiu, cert e ca se balangane serios, motiv caruia apelam la ham, cireasa de pe tort, sa nu fie vorba de cireasa de pe coliva de nu e cazu' ... Acuma, nu's de mai e cineva pe aici cu astfel de "hoby" da-i palpitant, sigur nu te fura somnul, mai ales in virful bradului.
-
Eu unu promovez siguranta in trafic da' rampele astea le gasesc exagerate. Ideia exagerata si la ghici, ca nah, n-or stringe ele frinele din buci si in fata rampei sa-si dea ofu', sa fim seriosi.
-
Eu nu am o problema cu strainezii, da' la faza asta is obraznici ! Si sa fim corecti pina la capat, uneori la fel de obraznici sintem si noi, romanosii ! Bine, bine da', cum o rezolvi ? Vii cu tragaciul, te pui in curmezisul ulitei de la sine putere si birlanesti pina ce realizezi ca nu tine apoi te intorci cu soricul gros la autoritatile locale ? Si cum o rezolvam cu legalitatea de a sista circulatia pe un traseu anume, ha ? Sintem in codru sau cum ? Avem multe intrebari ...
-
Semne, Reguli, Prioritate De Trecere, Etc.
Viktor replied to Englishman's topic in Legislație și asigurări
Despre al cui consum vorbim cind ei de la Tanda si dai lu' Manda. Nu se prea leaga treaba. Fluidizare prin sugrumarea unui traseu de tranzit ? Serios ? Ma bucura la maxim ca Georgel fu trecut in rezerva ! 😂 Ar fi instaurat industria calului si trebuia sa-i acorzi prioritate mirtoagei de pe ulita ! 🤣🤣🤣 -
Semne, Reguli, Prioritate De Trecere, Etc.
Viktor replied to Englishman's topic in Legislație și asigurări
Asta ar insemna ca fiecare primarel in straie sa-si croiasca (spre casa) traseu principal/prioritar dupa cum ii cade bine. Asta nu ! La cum is reglementate astazi nu se pot atinge de ele, cel putin deloc usor. Nu trebuie nimic judecat a parte, sa nu incurcam mere cu pere, sa ai ditai mai tarlaua in fata ce sa o sugrume o mirtoaga de ulita. Altfel, daca intr-o localitate cu trafic scazut unde-i problema in a iesi in principala din secundara de moment ? Care ar fi avantajul unei astfel de modificari ca nu pricep neam. Da mai bine ochiului, orientare geografica sau care-i plusul valoare ? Sistezi si cirpesti un DN obtinind ce anume ? -
Adaug la postarea anterioara pirghia de legatura ce se plaseaza in apropierea cioatei undeva la ~1-2m cu inclinatie catre cioata pina in 45° ca in momentul tensionarii cablurilor urmat de procesul extractiei sa formeze un arc de cerc ce sa salte, asta in cazul unei cioate undeva la nivelul solului. Cind avem tulpina la mai bine de 1m inaltime ori arbore intreg, ancoram direct, cu cit mai sus cu atit mai bine. Ansamblu picior cu baza de 50/20cm, teava de 60mm diametru exterior, 5mm grosime perete si 1.97m inaltime toatala. Trainica, tine la tavaleala !
-
Semne, Reguli, Prioritate De Trecere, Etc.
Viktor replied to Englishman's topic in Legislație și asigurări
Acuma, legislativul cu codul rutier n-or fi oare mina-n mina ? O avea oare importanta in care din cele doua ii specificat "prioritar" si "secundar" cind se face referire la drumuri ? Da' chiar nu-i in regula sa treci la punctul "a" strazi principale si nu secunsare, is chiar culmea ! Nu pricep de ce complici si nu simplifici. Sa se stabileasca prioritatea in functie a ce ma rog, gradele fiecarei curbe, latimea, lungimea si citi de Gheo pe ulita ? Ii cit se poate de simplu astfel si logic, ai o clasificare a drumurilor si semnalizate caatare in functie de rangul acetuia. Cum sa pui un DN pe picior de egalitate cu un drum comunal cind DN-ul vrea sa insemne tranzit in general cu trafic intens iar Scafirlia din Deal pe ulitele carea se da un Gheo din an in Paste sa sugrumi tranzitul prin acordare de prioritate pe o amarita de curba lui Gheo cind i se facu de tat pe ulita ? Cool ar fi sa puna semafor, ce mai ! -
Semne, Reguli, Prioritate De Trecere, Etc.
Viktor replied to Englishman's topic in Legislație și asigurări
Oh, om batrin si m-ati facut sa pun mina pe carte ! Bravo mah, bravo voua ... Sa va fie ... de folos ! 😊 Clasificarea şi încadrarea drumurilor | Ordonanţă 43/1997 -
Pfoai ... ce praf in zona ! Il stergem imediat ! Treaba ii in felul rumator : in trecut mi-am mai pus mintea cu cite o cioata (mai mica, mai mare ...) pentru a o indeparta/scoate din pamint, cu cite un copac fie doborit, fie intreptat la loc dupa ce a fost afectat de vijalaie, etc. Cu ani in urma mi-am croit un ansamblu in acest sens insa ca si puller am folosit un winch de doar 2 tone, asta l-am avut cu care mi-am facut treaba, cabluri, lanturi, scripeti, picior metalic tip "T" intors cu ancore si inaltime de 1.80m cred pentru "cumpana" si modificare unghi extractie prin ridicare (las o poza mai jos drept ex.) tot tacimul. Mereu mi-a stat mintea la un winch mai fortos si cine isi aminteste cindva cautam luminna in ce priveste rotile dintate. Inca de pe atunci le-am rezolvat taiate la comanda apoi duse la strung si luat din grosime pentru a fi usurate plus axa de 30mm grosime, bucse, materislul de 10mm grosime pentru schelet croit pe jumatate si ... proiectul a stacnat pina in prezent. Nu stiu citi dintre voi v-ati luat la trinta cu o cioata in idea de a o extrage cu un hirlet si-un topor, da' te munceste de nu vezi bine, birlanesti toata ziua pina ii vii de hac. Asa ca, cu un ansamblu gen, cu winch si cele aferente legi cioata si o axtragi cu radacini cu tot fara sapatura. Winch-ul cel mic ii de 2 T (tone) asta vinjos il estimez undeva la 8-10 T. Cineva spunea la o prima vedere ca ar putea mai mult, nu stiu ... in orice caz ii mult mai vinjos ca precedentul. Ca dimensiuni : 50 cm lungime, 28cm latime, 40 cm inaltime plus coada/miner de 80cm, schelet da 10mm grosime, roti dintate de 25cm, role dirijare si protectie cablu, cirlige ancorare, clicheti cu arcuri tractiuni se frina, picioarele alea subtiri de 8mm doar insa din otel cu rol minuscul de a sta doar pe ele nefiind supuse altor forte (in sarcina nu apasa pe ele) doar ca rotile dintate sa aibe o baza sa nu stea pe pamint, pe rola cablu de 6mm si doar 10m de moment dar incape vreo 30m (astept sa vina) inele "inimioara" pentru cirlige cabluri confectionate din teava de-o juma' de tol dupa care au primit tratament de calire (ce-am gasit la magazin, ieftine da' niste table amarite asa ca ... mergem la sigur). Ancore tip "D" doua le aveam celelalte 4 le-am confectionat, ochi teava strangulare (cele cu lanturi sudate) confectionate, scripeti, carabine, lant si cabluri extra pentru cuplaj si serpentina ... plus alte maruntisuri. Cred ca are vreo 20 kile ca greutate da' nu-i bai ... de incalzire numa buna ! 😃
-
Semne, Reguli, Prioritate De Trecere, Etc.
Viktor replied to Englishman's topic in Legislație și asigurări
Ar fi cazul a apela la experienta lu' Dj-u Dark, fiind cel mai in masura a ne spune pe ce soi de dumuri calca bamvaul. Eu unu chiar nu stiu, nu retin de-i trecut pe undeva ca drum "principal" ori "secundar" da' trebuie sa aibe radacini undeva de au fost alintate astfel. Oricum, termenii is intr-atit de populari incit n-ai cum sa nu-ti dai seama despre ce-i vorba. Macar de asta ar fi marea problema ... Mai ieri intreba cineva pe net, un tinar banui, de unde poate sti ca el ca e pe un traseu/drum cu prioritate cind pe coltul intersectiei nu are indicator "drum cu prioritate". Pai, extrem de simplu, toata ulita ii un drum cu prioritate. Cit timp nu te deranjeaza un indicator cu STOP, "cedeaza" ori regula prioritatii de dreapta, si cea mai mica ulicioara ii prioritara. In penultima harta avem cele doua indicatoare "drum cu prioritate" pe DJ611, de care spuneam ca nu prea au ce cauta acolo, chiar nu ai ce cauta acolo, odata ce ai traversat intersectie, din nou esti pe traseu cu prioritate. In afara localitatii se practica si e bine venit indicatorul "drum cu prioritate" da' si asta pe traseul prioritar, indiferent ca-i inainte sau peste intersectie. Pe artera secundara la ce naiba necesar cind dupa traversare automat se ridica la rand detraseu prioritar. Intr-un oras unde naiba sa amplasezi atitea indicatoare si mai ales pentru ce ? Ai pe secundare STOP sau "cedeaza" la revedere, ii mai mult decit suficient. -
Semne, Reguli, Prioritate De Trecere, Etc.
Viktor replied to Englishman's topic in Legislație și asigurări
Aaa ... nici vorba de inteligenta artificiala, aia minimum foloseste majuscula in plus cunoaste legislatia si codul rutier din scoarta-n scoarta si cel mai probabil habar n-are de mistocareala. "Ii de-al nostru" ... -
Semne, Reguli, Prioritate De Trecere, Etc.
Viktor replied to Englishman's topic in Legislație și asigurări
Sa inteleg ca inclini a crede ca mai degraba ii vorba de inteligenta artificiala ? -
Auzi regula nene. Daca ar plati pentru acel loc de parcare l-as intelege.
-
La Temesvár ziua si cafteala ! 😅 Cafteala am zis ? Sa-mi fie cu iertare, da' aia-i muieristica cu tras de plete. S-o pus stropi de ploaie intre ghiolbani si cucurigu - cucurigu ... nici macar de un popcorn n-au fost in stare. Halal ...