În iunie (2009) a trebuit să merg la prima verificare a acumulatorului Bosch, aflat în garanţie și montat pe un Kalos.
Pasul1: La distribuitor, verificarea a dat rezultate proaste. La ralenti 13,00V, la acceleraţie 13,30V. Au folosit un aparat de măsură portabil. M-au trimis la service pentru a verifica partea electrică, acumulatorul fiind considerat fără probleme.
Pasul2: La service-ul GP (Chevrolet), testul computerizat al părţii electrice a indicat că ar fi probleme cu puntea de diode (cod 93740752) și cu releul de încărcare (cod 93740756).
Pasul3: Cum oferta de preţ al componentelor era piperată, am încercat o a 2a părere la un service recomandat ca bun pe partea electrică. Măsurătorile au arătat o comportare excelentă a încărcării acumulatorului, în jur de 14V.
Pasul4: După jumătate de oră, înapoi la distribuitor cu chef de scandal. Măsurătorile arată iar 13,30/ 13,60, folosind același tip de aparat ca și la service-ul de la pasul3. Concluzia: variaţii la încărcare.
Pasul5: A 2a zi. Examinarea încărcării acumulatorului la reprezentanţa Bosch, arată că totul e în regulă. Listarea zice: Capacitate pornire: 90% (BUNĂ); Test generator: ondulaţie bună, tensiune regulator 14.26 (BUNĂ); voltmetru: 14,29.
Pasul6: La distribuitor, măsurătorile arată bine (ralenti: 13,80, acceleraţie: 13,60). Garanţia reconfirmată.
Aș vrea să pricep de ce măsurătorile au dat rezulltate variabile?
Ar trebui să înlocuiesc puntea și releul? Cum au afectat ele aceste rezultate?
Aș fi vrut să nu influenţez un eventual răspuns, dar poate e bine să menţionez că mașina nu a fost pornită vreo 3-4 zile înainte de a merge la prima verificare. Există ocazional perioade de 2-3 zile cînd mașina nu e pornită.