-
Posts
274 -
Joined
-
Last visited
-
Days Won
2
About cristiangabi
- Birthday 12/19/1984
Contact Methods
-
Gender
Male
-
Yahoo
cristiangabi
Profile Information
-
Location
Constanta
-
Din
Constanta
-
Auto
Daewoo
-
Model
Matiz E AC
-
An
2004
-
Nr. Inmatr.
FOMist
cristiangabi's Achievements
Newbie (1/14)
-
Tineri, cumparam casa modesta in Constanta, Palazu Mare, Ovidiu, Lazu. Teren: minim 200mp Constanta; minim 300mp Ovidiu, Palazu Mare, Lazu, in zona linistita, inalta. Casa: constructie din BCA sau caramida, 2-3 camere luminoase, baie, bucatarie. Preferabil cu feresterele orientate spre sud, sa nu fie umbrite de o alta constructie. Cu sursa de caldura. Se va achizitiona cu avans + credit imobiliar (aprox 45000 euro). Multumesc
-
Dupa un calculator al noii taxe, pentru un Matiz din 2004 care costa undeva la 1600 euro, taxa 2013 este 1000 euro
-
De bine despre service-uri (sau de rau)
cristiangabi replied to Shenck's topic in Serviceuri, Magazine si Dealeri
Schimbul de placute de frana a fost facut la recomandarea lor deoarece se incingea o roata (piston frana blocat). Dupa o luna s-a blocat din nou. Pistonul se blocase din cauza unor granule de rugina care nu au fost curatate. Am fost la Iulius service. S-au desfacut si curatat etrierii (la interior) si pistoanele, schimbat lichid frana+aerisire , un piston frana pe spate blocat partial, saboti frana. Dupa 7 luni am fost in service pentru revizie si schmbarea unor bucse uzate. Am observat ca mansonul de cauciuc de la capul de planetara schimbat la Raver era facut varza (crapat/rupt). Desi a costat cu totul 178Lei e de foarte proasta calitate. Sper sa nu fi facut la fel si cu distributia. -
Viteza Functie De Treapta De Viteza Si Turatie La Matiz
cristiangabi replied to Elf's topic in Tutoriale, Tips & Tricks
Sunt masini care au "din fabrica" marcata zona optima: -
Viteza Functie De Treapta De Viteza Si Turatie La Matiz
cristiangabi replied to Elf's topic in Tutoriale, Tips & Tricks
Orice comentariu facut de dumneavoastra pe forum are rolul de a arata ce tonti sunt ceilalti; nu am vazut ca ati venit cu ceva sa-i ajutati din bunavointa. Zgomotul produs de motor e un argument stiintific sa schimbi vitezele? Tocmai din cauza ca Matizul nu este insonorizat soferii au tendinta sa schimbe prea devreme (si este valabil si la celelalte masini). Asta am tot incercat sa explic Explicatia completa cu argumente este aici: http://cristiangabi...icient-economic -
Viteza Functie De Treapta De Viteza Si Turatie La Matiz
cristiangabi replied to Elf's topic in Tutoriale, Tips & Tricks
Am masurat (cu ruleta) o anvelopa montata pe janta Fulda EcoControl 155/65R13 uzata maxim 0,5mm. perimetru: 1678mm din care se calculeaza raza de 267mm -
Pentru Matiz: diametru 12 x pasul 1,25 La Logan sunt "suruburi" nu "piulite".
-
Statistică Performante Motor ( Viteza/ Turatie/ Consum)
cristiangabi replied to cristiangabi's topic in Statistici AUTO
"ce cere el in topicul asta este pur si simplu o prostie".. V-am rugat sa nu deviati de la subiectul topicului ca sa comentati titlul, sau principiul ..daca ma puteti ajuta strict cu aceste informatii..va multumesc, daca aveti altceva de adaugat va rog sa postati in alta parte.- 4 replies
-
- Performanta
- motoare
-
(and 1 more)
Tagged with:
-
Va rog sa ma ajutati la relizarea unor grafice de performanta cat mai exacte pentru motoare. Am pregatit un chestionar si rog colegii care au computer de bord -si arata consumul instant- sa completeze cat mai multe date. Pe scurt trebuie verificat consumul instant de combustibil al masinii la aceeasi viteza si conditii de drum dar in doua trepte diferite de viteza. Chestionarul cuprinde urmatoarele: "modelul masinii / tipul motorului / puterea panta aproximativa a drumului / viteza constanta de test pe kilometraj -consumul instant / turatia / o treapta de viteza -consumul instant 2 / turatia turatia 2 / alta treapta de viteza" Exemplu de raspuns: "Dacia Logan / benzina 1.6 / 90cp drum drept / 80Km/h - 6 litri/100km / 2300rpm / tr. 5 - 5.7 litri/100km / 2700rpm / tr. 4" Va rog ca raspunsurile sa contina strict aceste informatii complete si cat mai exacte si sa nu deviem de la subiect. Multumesc
- 4 replies
-
- Performanta
- motoare
-
(and 1 more)
Tagged with:
-
Dupa aproape un an de teste am atasat versiunea finala a indicatorului de schimbare a vitezelor. Explicatii pentru fiecare zona. -minimul este intre 1900rpm (treapta de viteza 2)-2600 rpm (treapta de viteza 5) -cerculetul decupat este la 3500rpm (cand urcati un deal sau depasiti trebuie sa fiti peste aceasta zona in treapta respectiva) -maximul este la 4500rpm (nu ar trebui sa treceti de aceasta turatie atunci cand conduceti normal, economic) -stilul de mers: accelerari ferme pana la 60km/h in oras, 90-100 km/h in afara apoi pastrata viteza (la urcarea unei pante nu se utilizeaza treapta 5 decat daca o poti urca cu viteza peste 100km/h); folosita cat mai mult frana de motor (se lasa in viteza si retrogradat la nevoie) atunci cand ma apropii de intersectie, semafor, masina din fata etc. Rezultate: -consumul mediu este 6,1l/100km, preponderent urban cu drumuri scurte (anul trecut am avut 6,5). -motorul trage foarte bine in orice viteza, nici nu zici ca ai aceeasi masina, raspunde foarte bine la accelerari instant. -sunetul este foarte placut peste 3500rpm iar motorul este calm la relanti (nu mai vibreaza asa tare ca inainte). Documente utile: http://www.gmclub.ro..._80#entry503027 http://cristiangabi...enzina-gasoline Documentul este la scara 1:1, vector. Ce este cu rosu se decupeaza pe autocolant si se lipeste peste cadranul din bord. Indicator schimbare viteze Matiz.pdf
-
Pentru 4 buc nu iesi mai ieftin..de obicei este 5-8 lei valva si 15-20 lei montajul anvelopei pe janta, echilibrare si montaj pe masina. deci intre 80- 110 lei ptr toate 4. Daca le primesti deja montate (cauciuc pe janta) si echilibrate e usor sa le montezi singur pe masina. Din ce economisesti iei un manometru digital (16 lei la Kaufland). Daca vrei antifurturi roti (40-50 Lei) trebuie sa iei si o cheie ptr roti cu adaptor (17 si 19mm) undeva la 15 lei la Dedeman.
-
-
Noua clasificare Europeana (lista pentru anvelopele de iarna dimensiunea 155/65R13) Sava Eskimo S3+: Economie - F, Franare pe umed - C, zgomot - 67db Vredestein Snowtrac 3: Economie - F, Franare pe umed - C, zgomot - 68db Continental Wintercontact TS800: Economie - F, Franare pe umed - C, zgomot - 71db Semperit Master Grip: Economie - G, Franare pe umed - C, zgomot - 70db Uniroyal MS Plus 6: Economie - G, Franare pe umed - C, zgomot - 71db Fulda Kristall Montero: Economie - F, Franare pe umed - E, zgomot - 68db Nexen Winguard: Economie - F, Franare pe umed - E, zgomot - 72db Debica Frigo 2: Economie - E, Franare pe umed - F, zgomot - 69db Kumho KW7400: Economie - F, Franare pe umed - F, zgomot - 70db
-
-
Adaug cateva concluzii personale: 1.Motorul trebuie sa functioneze eficient adica la minim 90% din curba de cuplu. -Am analizat cateva grafice de performanta pentru diferite motoare . Concluzia este ca pentru benzinare trebuie sa tineti motorul peste 1800 de ture (cu cateva exceptii), pentru diesel/ benzinare cu turbina peste 1500 ture. -Zona de consum minim este undeva in jurul zonei de cuplu maxim la deschiderea la jumatate a clapetei de acceleratie, dar nu cel din specificatiile standard ale masinii ci zona de cuplul maxim care se poate vizualiza pe curba de cuplu . De exemplu motorul de Matiz are doua maxime: unul in jur de 3500rpm, scade putin, apoi creste mai mult la 4500rpm (turatie specificata la Matizul euro 3, dar curba reala si la Matizul euro 2. La pagina a doua a documentului aveti curba de cuplu reala a unui Matiz euro2) -Dieselurile sunt mai economice deoarece la accelerare intre 1500-2500rpm 95% din perioda va aflati la cuplul maxim, motorul are eficienta maxima. De aceea este mai dificil sa conduceti economic o masina pe benzina -Veti observa ca treptele de viteza sunt calculate astfel incat atunci cand schimbati la cuplul maxim (exemplu pentru un motor pe benzina) in jur de 3000rpm veti cadea in acei 90% din cuplu maxim adica in jur de 1800rpm. In concluzie, pentru a merge eficient: pe drum drept accelerati ferm pana la viteza de croaziera (50-60 Km/h in oras, 90-100 km/h in afara, schimband vitezele la 3000rpm) iar apoi doar pastrati viteza la o turatie peste 1800rpm. Cand urcati un deal, in functie de gradul de inclinatie trebuie sa urcati in ture astfel incat plaja de turatii la care conduceti sa fie cat mai apropiata zona de cuplu maxim. 2. Pentru a conduce cat mai economic trebuie sa pierzi cat mai putina energie: -apasati frana de picior numai pentru a opri, in rest utilizati frana de motor pentru a incetini (inainte semafor, stop sau cand cei din fata franeaza) sau pentru a mentine viteza legala la coborarea unei pante. (pentru asta trebuie sa formati un reflex sa anticipati traficul si nu sa accelerati cand e liber si sa franati cand cel din fata franeaza) -motorul nu se lasa sa se incalzeasca ci doar pentru a circula corect uleiul in motor adica max 30 de secunde in anotimpul rece, si nu se forjeaza pana nu se incalzeste. 3. Indicatii tehnice. -se verifica presiunea pneurilor in fiecare luna. Cel mai simplu, puneti benzina inainte de a merge acasa si faceti presiunea cu 0.2bar mai mult decat trebuie gratuit la benzinarie. Apoi dimineata, cand plecati, verificati/ scoateti aer daca este nevoie folosindu-va de un manometru (recomandat electronic) -se verifica sa se faca reviziile la timp, functionarea corecta a termostatului, sa nu carati obiecte inutile in/ pe masina Ideea este ca pentru cateva saptamani/luni o sa te chinui putin sa inveti sa conduci tinand cont de turatii, trafic, inclinatie, dar o sa intre in reflex si o sa simti cum masina o sa traga mult mai bine decat inainte, la un consum mai mic. Aceste lucruri ar trebui invatate de la scoala de soferi si practicate pe masinile personale, dar instructorii sunt ori foarte in varsta si zic sa nu o turezi ca sar cilindri, ori tinerei care apasa acceleratia tare incepand de la 1000 de ture ca altfel nu trage si intre deou semafoare aplica tehnica acceleratie frana stanga dreapta acceleratie frana.