Jump to content

vlad_paul

Membru
  • Posts

    2
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Din
    Iasi
  • Auto
    Daewoo
  • Model
    Matiz
  • An
    2004
  • Nr. Inmatr.
    B-34-vmk

vlad_paul's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  1. Pana la spalatorie am fost tractat de un prieten (o adevarata aventura , viscol puternic, sufa rupta in mijlocul unei mari intersectii semaforizate si multa carne in frigider de la soferii nervosi). Motorul a fost oprit pana acolo. De acasa pana la spalatorie sunt max 4 km. Completarea cu antigel am facut-o in 2 ture. O data dupa ce am curatat furunurile (inainte de a da o cheie si a-l lasa sa mearga in gol 30-60 secunde). Atunci insa a scazut cu putin sub minim si trebuia sa ii mai cumpar niste antigel din peco. Si o a doua oara in peco cand am completat pana f aproape de maxim. Motorul nu a mers absolut deloc pana nu a fost dezghetat (inclusiv furtunur) complet . Astazi dupa-amiaza (14.30) am pornit-o iar. Am lasat-o 2-3 minute la relanti. Apoi am plecat. Motorul se auzea ok. Nu mai dadea rateuri iar pe toba nu mai iesea decat f putin abur. Am parcurs cam 10 km fara nici o problema cu schimbari si turatii bune in treptele 1,2,3,4. Singura diferenta a fost ca ieri aeroterma am deschis-o imediat la nivelul 4 iar azi deloc. Habar nu am ce se intampla. Din toata aventura am ramas cu nitica experienta si o arsura gigant la baza palmei (atinsesem din greseala galeria de evacuare )
  2. Salutare ! Am o mica problema cu matizul meu achizitionat de curand (2 luni). Matiz-ul este fabricat in 2004 si are 70.000 de km. Inainte sa dea inghetul, din neglijenta, am uitat sa completez necesarul de antigel (era cam cu un deget sub minimul admis). Nu a mai vrut cu nici un chip sa porneasca dimineata (-7 grade C). Furtunele si pompa de apa erau inghetate bocna. Singura solutie ar fi fost incalzirea. Am bagat-o intr-o spalatorie , am turnat cu galeata apa fierbinte peste motor, radiator, in vasul de expansiune si in furtunuri. Furtunurile erau "imbacsite" cu zapada si cuburi de gheata. Intr-un final am reusit sa destup si sa curat toate furtunurile. Am completat cu necesarul de antigel concentrat si apa distilata (50% / 50%). Am strans cureaua de la alternator. Am inlocuit si am pus la loc filtrul de aer si toate colierele de la furtunuri. Inainte de a turna apa fierbinte am incercat sa etansez tot ce era de etansat (un singur lucru mi-a omis: joja care era scoasa ). Masina se comporta bine, zgomotul motorului era ok. Pornea la sfert . Am mers cam 5 km pana acasa (cu oprire la benzinaria Mol unde am mai bagat cam 5L de benzina fara pb si completarea de antigel concentrat + apa distilata nivelul atingand pct maxim. ) fara nici un fel de probleme. Urc in casa, halesc ceva in graba si plec. Marsarier, treapta 1 si cand dau sa bag a 2-a motorul nu mai vroia sa traga sub nici o forma. Schimb inapoi 1 si motorul se opreste. Dau cheie, porneste (cu greu). Cobor, verific antigel , nivel ok cu 1 mm sub max. Pe toba iesea fum alb si dens si arunca afara picuri de ulei uzat. Pe toba se auzeau rateuri. Oare un simplu schimb de ulei ar solutiona problema? Ast. reactia voastra. O noapte faina ! P.S. Mentionez ca nu am umblat la chiulasa sau celelalte componente. Doar am curatat furtunurile si filtrul de aer si le-am pus la loc.
 

×
×
  • Create New...