Jump to content

galen

Membru
  • Posts

    9
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Profile Information

  • Din
    Cluj-Napoca
  • Auto
    daewoo
  • Model
    cielo
  • An
    1997
  • Nr. Inmatr.
    cj-11-ckv

galen's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  1. Demontarea baii de ulei se face simplu, nu trebuie data jos teava de evacuare. Sorbul pompei se demonteaza la fel de simplu din 3 suruburi . Apoi se spala totul cu apa sub presiune si se usuca. Operqatiunea a fost foarte utila, deoarece jumatate din suprafata sitei sorbului era colmatata. Diferenta se constata imediat la pornire, cand becul de ulei se stinge deja din demaror. Cu aceasta ocazie e bine sa schimbati garnitura baii. Garnitura noua se etanseaza cu silicon termorezistent (rosu sau negru). Daca tot am reparat si reparat, am curatat si senzorul de acceleratie (se sprayaza in interior cu un fas de vd 40) si valva de aer de ralenti comandata de motoras se curata deasemenea cu solventi (atat conul din varful axului cat si scaunul). Bineinteles ca la final am pus ulei nou si deasemenea lichid antigel. Si normal, ar fi fost culmea ca motorul sa nu functioneze absolut impecabil. Deasemenea lichidul antigel ramane acum la nivel!
  2. Am uitat sa spun ca pentru a castiga spatiu suplimentar pentru lucrul la distributie este mai bine sa demontati de pe motor si alternatorul, cel mai simplu cu suport cu tot(suportul e prins in 3 suruburi pe bloc). Deasemenea pentru a putea pune mai usor cureaua noua pe pinioane se poate pretensiona si arcul de la rola intinzatorului prin suprapunerea qaurilor de pe suportul rolei si de pe indicatorul mobil si introducerea ulterioara prin ele a unui burghiu care se extrage cu patentul dupa montarea curelei. Apoi se regleaza tensionarea corecta prin rotirea asa cum am spus a corpului excentric al pompei pana la suprapunerea ca in poza a reperelor . Adaug doua poze, una inainte de reglaj, a doua dupa tensionarea curelei cu reperele de pe rola suprapuse corect.
  3. Am uns-o pana la urma ca de obicei cu un strat subtire de ulei. Stransa apoi cu cheia dinamomentrica la 25 kN si apoi inca de doua ori 60 grade cu cheia si inca 30 grade. Urmeaza sa mai strag 30 dupa ce voi porni motorul. Revenind la tacheti, voi spune ca am demontat si supapele cu bila si arc, operatie care se face prin tragerea capacelor cu un patent (mare atentie se face la mica distanta de o laveta pusa pe bancul de lucru ca sa nu sara arculetul si bila mai stiu eu unde). Apoi se pot spala foarte bine injectand solvent cu o seringa prin orificiul de acces al uleiului. Operatiunea se repeta pana nu mai iese mizerie. Am sa pun o poza super reusita cu tachetii (luata de pe forum-eu nu am reusit sa fac alta mai buna).Curatarea lor perfecta este esentiala, altfel ulterior strangerii chiulasei sunt mult mai greu de scos/montat. Chiulasa am spalat-o sub presiune maxima cu karcherul (am unul foarte serios) inclusiv toate canalele si anexele Am facut-o luna!. Inlocuirea pompei de apa si a distributiei este insa o treaba mult mai serioasa decat am crezut, ai nevoie neaparat de canal sau elevator. Asa ca am mutat operatiunile in garajul incalzit si dotat cu canal. In plus nu recomand sa execute aceasta operatiune decat amatorilor cu experienta in mecanica si mecanisme.Operatiunea nu este descrisa in amanuntime nicaieri si sunt multe trick-uri si implicit riscuri de a proceda incomplet sau gresit. . 1.Dupa ce se demonteaza curelele de AC, cea de auxiliare si semicapacul superior de plastic al distributiei, in primul rand se verifica daca motorul e "la semne", respectiv crestatura de pe fulia vilbrochenului trebuie sa "bata" cu cuiul de plastic de pe semicapacul de plastic inferior distributie, iar crestatura de pe pinionul de distributie cu semnul de pe chiulasa sau sa fie exact la ora 12. 2.Apoi se demonteaza pinionul de distributie tinand contra prin blocarea axului cu came intre o cama si carcasa folosind de exemplu o cheie de bujii. 3.Se demonteaza capacul de vizitare a volantei si se blocheaza volanta cu o surubelnita ca in poza. Asta ca sa se poata demonta fulia volantului (cheie tubulara de 18). Apoi se demonteaza si semicapacul inferior al distributiei (3 suruburi de 6) 4. Dupa ce se da jos fulia pompei de servodirectie urmeaza pompa, care e al naibii de greu de scos, in special holenderul de la furunul de presiune. Recomand sa-l incalziti cu atentie sa nu afectati furtunul. Alt trick e ca trebuie demontata teava metalica de pe joasa presiune de pe pompa, altfel pompa nu are loc sa iasa datorita spatiului critic. Se scot prima data suruburile de prindere pe bloc ale pompei , se trage putin inafara si apoi cu o inelara de 10 se scot suruburile de la cuplajul tevii , se scoate intai teava si apoi pompa care fara teava de joasa presiune poate fi scoasa. Normal ca inainte de demontare se recupereaza lichidul hidraulic. (recomand sa-l sifonati prima data pe cel din rezervorul pompei ). 5. Acum se poate demonta cureaua de distributie si rola intinzatoare dupa care urmeaza capacul interior de plastic al curelei de distributie si in sfarsit poate fi scoasa si pompa de apa. Aceasta este prinsa cu 3 suruburi de 6 cu cap inbus care sunt foarte bine stranse. Folositi chei inbus noi si perfect calibrate, altfel riscati sa stricati capul inbus. Eu am reusit asta la unul dintre ele si am rezolvat batand fortat un bit torx de diametru potrivit. Pompa de apa se scoate prin fortare laterala, dar daca nu aveti de loc joc la ax mai bine nu o scoateti pentru ca garnitura de etansare nu este refolosibila si nu se livreaza separat. Eu a trebuit sa o demontez si bine am facut pentru ca era multa rugina si mizerie de curatat acolo. Nu am gasit insa garnitura noua, asa ca am schimbat pana la urma pompa cam (75 lei), desi avea doar 100k km si parea impecabila. 6. Montarea se face in ordine inversa . Prima data pompa, apoi capacul interior de plastic, rola intinzatoare, pinionul arborelui de distributie. Reglajul intinderii se face exclusiv prin rotirea pompei de apa care este excentrica. Pentru asta se slabesc suruburile inbus mai sus pomenite sau nu se strag complet la montarea pompei noi si se roteste pompa cu o cheie reglabila (pompa are un hexagon de cheie) care sa incapa in stramtul spatiu accesibil. Daca nu aveti cheie potrivita (caszulm meu de ex.) se confectioneaza "ad hoc" un SDV ca in poza. Tensionarea se face pana cand reperul mobil de pe suportul rolei intinzatoare se situeaza intre reperele fixe. Se roteste de la surubul pinionului distributie motorul de cateva ori sa se aseze bine cureaua si reglajul se repeta. Apoi se strang ca lumea inbusurile si celebrul reglaj este terminat. Cureaua veche era in perfecta stare(ca noua, fara crapaturi sau urme de uzura), cu toti cei 50k km parcursi de cand a fost schimbata ultima data.Rola deasemenea se invarte usor fara "agataturi" . Ceea ce ma face sa presupun ca nu este nici un motiv sa schimbi un kit de distributie mai repede decat se schimba la vw-uri de ex., adica cam 100mii. Daca tot am fost pus pe "renovat motorul" si am curatat peste tot mizeria acumulata, ma apuc acum sa dau si baia jos ca sa curat ca lumea atat baia cat si sorbul pompei.
  4. Schimb toate curelele si probabil si pompa de apa, sa vad ce fabricatie e. Pe mine ma intereseaza fiabilitatea si tractiunea, nu performanta, umblu cu gpl si trag remorca cu ea. Car mobra de teren, ca aia e neanmatriculata. Azi am demontat verificat si curatat toti tachetii, cam aveau multa mizerie prin ei. Toate depunerile din ulei se sedimenteaza acolo. Se prind infasurati in carpa in menghina si se forteaza capacele jos de pe guler cu o surubelnita. Se fac farmacie atat pistonasele cat si cilindri si se resertizeaza capacelul cu un punctator (tot unde au fost sertizate original). Deasemenea am montat chiulasa. Maine incep sa ma ocup de distributie dupa ce-mi iau curelele.
  5. Normal ca am incalzit motorul ca era cam "inghesuiala "pe afara si asa ies mai usor furtune, etc. Motorul n-a fost fiert de cand e la mine si termostatul e bun, chiulasa e ok. Sigur ca sunt motociclist si suntem cunostinte vechi "Conserva" asta nu mi-a facut probleme pana acuma, asa ca bajbai putin pana invat sa ma descurc prin ea. Apa trebuie s-o scot complet ca a intrat mizerie in ea cand am curatat blocul de urme de garnitura si jeg. Pana acum am "servizat" doar franele (cap coada), am inlocuit linia de esapament, arcurile spate si am izolat-o.In rest boierie masina asta. Trag nadejde ca daca o mesteresc corect va umbla alte 50 mii fara necazuri. Adica la cat ma dau eu cu conserva, inca vre-o 7 ani. Lumea zice sa nu pun nimic pe garnitura , dar eu tot o ung cu putin ulei (antilipire) ca nu vad nici un motiv rational sa fie contraindicat. Pana la urma am curatat chiulasa si topul blocului cilindrilor cu un cutit bont si apoi cu smirghel fin pana la "oglinda". Cam 4 ore de lucru manual . Asa ca la atata munca merita sa schimb si distributia, poate si pompa de apa.
  6. Merci pt sfat, nu este din fericire cazul. Motorul si chiulasa au doar 100k si au fost tratate cu bun simt. Garnitura s-a suflat intre cilindrul 1 si canalizatia de apa deoarece a fost "sculptata" anterior (am luat masina acum 7 ani SH ) ca sa se majoreze debitul de apa in chiulasa. Atat de sculptata incat la 1 mai ramasese doar cercul de metal frontiera cu compresia. Acum am pus o garnitura Victor Reintz care cu o exceptie are doar cate o gaura cam de 4-5 la fantele de comunicare apa intre bloc si chiulasa. Si normal n-am de gand s-o sculptez. In cilindrul 1 am gasit deasupra pistonului cam 3 linguri de apa, ceea ce nu lasa nici un dubiu asupra a ce s-a intamplat. In rest supapele, axa, culbutorii in perfecta regula. Oricum am verificat planeitatea cu o rigla si pare perfecta. Am curatat-o cu grija si nu cred ca voi avea probleme. Stii cumva cum se scoate apa din blocul motor? Are cumva ceva aerisitor? Desi cred ca am sa scot si pompa de apa s-o evaluez cu aceasta ocazie si va iesi apa pe acolo. M-am hotarat sa schimb si cureaua de distributie cu aceasta ocazie, ca are cam 50 mii.
  7. Uitasem sa scot unul dintre suruburile de la chiulasa, il slabisem doar, era aproape intuneric. Dar mai e un trick, galeria de admisie este prinsa de un suport care vine de la bloc cu doua suruburi (cap de 13). Acelea prind si un distribuitor pentru lichidul de racire. Suruburile se pot scoata fara probleme de dedesubtul masinii daca ai canal, altfel insa m-am ajutat de o oglinda sa le localizez si apoi le-am demontat "blind" pe pipaite cu o cheie cu un clichet mica si un tub de 13. Chiulasa a iesit apoi fara probleme dupa demontarea a inca doua furtune. Atentie cand scoateti carterul axei cu came, va trebui sa puneti in ordine culbutorii si pastilele impingatoarele de supape, piese pe care nu le mai tine nimic dupa demontarea carterului. Am gasit silicon rosu la imbinarea intre carter si chiulasa, semn ca motorul a mai fost desfacut in istoric. Garnitura chiar arata rau, destul de mancata cu urme de scapari clare de apa pe la cilindrul 1. Problema care o vad acum este curatarea suprafetelor, blocul cilindrilor nu e o problema, dar au ramas fragmente de garnitura lipite zdravan de chiulasa, care e din aluminiu. Ma gandesc sa folosesc ceva solvent si raclete facute din lemn de esenta tare. Daca folosesc ceva cutit ma tem ca zgarii inevitabil suprafata. Va fi o munca de chinez batran si melancolic . Va tin la curent.
  8. Cred ca aveti dreptate. Cu tot "socul termic" m-am apucat de munca. Bateria jos, robinetul de la radiator imposibil de accesat decent si merge greu (sunt si ceva cablaje electrice in zona), asa ca am dat radiatorul jos (se da jos extrem de usor doua suruburi de 6 cu tubulara de 10 jos si furtunele la fel si e "al meu") . In plus faci rost de spatiu suplimentar. Apoi jos airbox-ul si racordurile de aer, cureaua de alternator, pus distributia la semn, dat jos capacul de plastic al distributiei, cureaua (doar de pe pinionul mare sa nu mai umblu la intinzator) si pinionul de pe axa cu came jos. Apoi timoneria de acceleratie, furtunul de vacum de la servofrana, distribuitorul (facut semne pe el inainte sa nu mai reglez avansul), fisele de la bujii. Au urmat cele doua suruburi de la esapament (cheie de 15) toate mufele de la cablaraie (senzori, injectoare, distribuitor, etc.) .Turul si returul de benzina de la rampa injectoarelor, si furtunele de apa de la chiulasa. In fine capacul culbutorilor jos si cele 10 suruburi de strangere ale chiulasei la fel. Problema e ca in ciuda socurilor cu ciocanul de cauciuc nu se misca nici carterul axei cu came, nici intreg ansamblul chiulasei cu galeriile montate pe ea. Ma rog, n-am insistat ca dupa amiaza de lucru s-a incheiat, continui maine. Sper ca n-am uitat sa slabesc sau sa scot ceva. Cam cat de tare si mai ales unde sa lovesc ca sa se desprinda chiulasa? M-am uitat dupa cupluri si am gasit pe cineva care sfatuieste (normal dupa metoda spiralei ) 24 Nm apoi 60+60+30 grade. E corect? Garnitura de chiulasa cumparata e uscata. Trebuie unsa cu ceva inainte de montare? merci!
  9. Cielo 8 valve 1997. Antigelul "ramane" la minim pentru ca in "intelepciunea sa" constructorul nu a pozitionat furtunul de jos la fundul rezervorului. De aceea te poti pacali usor, pentru ca aparent mai ai ceva antigel in vas, dar de fapt lipseste deja din motor un litru sau mai mult. Cred ca am ajuns sa am si eu aceeasi problema la 100k km. Bun, admiteam in ultimii ani usoare completari, aprox. 500g la 3-4 mii de km. Am ceva pori la radiator, nu curge nimic sub masina, nici in functionare, nici dupa. Nici pana acum, nici azi dimineata. Dar iarna vad mereu putin abur iesind dinspre baza radiatorului. Nu am dat importanta pentru ca stiu ca scurgerea e minora. Ieri am avut insa un drum mai lung, cam 600 km dus intors in conditii de iarna. De la inceput a trebuit sa completez aproape un litru de antigel, am observat imediat, pentru ca daca pierd acel litru si nivelul ajunge la minimum in vas, se givreaza schimbatorul de caldura al instalatiei de gpl. Dupa circa 80 km parcursi cobor sa verific luminile de pozitie ale remorcii (tractam remorca) . Cu motorul la ralenti observ un mers neregulat al motorului si mult fum alb la esapament. Cu tot gerul de afara, anormal de mult fum alb. Ma uit imediat la antigel si constat ca trebuie sa completez. Nu aveam antigel, asa ca am bagat din nou cam un litru de apa. Tot drumul a trebuit sa completez apa, in total s-au dus cam 6 - 8 litri fara tendinta de crestere sau scadere consum de apa. In permanenta acelasi mers neregulat in ralenti (parca in 3 cilindri). Daca acceleram, mersul motorului revenea insa la normal. Observasem si anterior fenomenul, dimineata motorul pornea initial in 3 cilindri si doar dupa cateva secunde pornea si al 4-lea dupa care mergea normal inclusiv la ralenti. N-am dat importanta, ma gandeam ca se 'termina" o bujie. Presupun ca in mod evident m-a lasat garnitura de chiulasa. Si probabil ca ai aceeasi problema daca motorul consuma mult antigel. Eu oscilez doar intre varianta de a o schimba acum sau de a astepta pana in primavara. Stie careva, ar ajuta sa aditivez antigelul cu prafurile acelea anti-scurgeri? Presupun ca la o utilizare doar in oras si la sarcini mici si drumuri scurte ar mai tine probabil pana sa pot efectua operatia in "confort termic". Ce parere aveti?
 

×
×
  • Create New...