Salut,
Imi poate recomanda cineva un service in Bucuresti? Sau un mecanic bun, chiar poate un coleg de forum? Am nevoie de o diagnosticare urgenta si eventual o reparatie la motor la Nubira 2.
Am intrebat si cativa colegi pe PM, dar am zis sa postez si aici in ideea ca primesc vreo recomandare. Fara Radacini sau King Auto ca deja am fost pe la ei cu alte ocazii, si experientele nu au fost extraordinare; dupa cei de la Radacini, cred ca schimbam jumatate de masina si nu stiu daca tot se rezolva problema.
Problema actuala se prezinta astfel:
De vreo 3 zile a inceput sa aiba un zgomot puternic in compartimentul motor. Este ca o bataie metalica, foarte puternica, un gen de tacanit de pompa de injectie diesel, dar foarte puternic si care apare in sarcina, la turatii mici. De exemplu, apare in viteza 1, cand se pleaca de pe loc pana pe la 2300 - 2500 rpm, si tot asa, cu schimbarea fiecarei viteze, cand masina merge un pic mai subturata si apesi brusc acceleratia. Nu se aude nici un zgomot la pornire (cand este motorul rece) ci apare cum se incalzeste putin motorul. La relanti totul este in regula, fara nici un fel de zgomot si de asemenea cand o accelerez pe loc, fara sa fie in sarcina, nu se aude nimic sau uneori se aude foarte foarte incet si pentru 1-2 secunde (dar incomparabil ca zgomot cu comportamentul din sarcina). Am incercat, cand schimb vitezele, sa o accelerez cat de putin si foarte liniar, si atunci zgomotul apare sporadic, cu o intensitate redusa, sau nu apare deloc. Cum apas putin mai tare acceleratia ca sa o ridic in ture, cum se aude tacanitul acela puternic de zici ca iese injectorul afara.
Am fost la un mecanic si mi-a spus ca sunt tachetii si ca este uleiul de vina si sincer nu prea mai am chef sa fac incercari asa dupa ureche (mecanicul nu il cunosc, am ajuns la el printr-o cunostiinta..dar omul nu este specialist pe daewoo..este doar mecanic). Nu spun ca nu aceasta ar fi problema, dar in cazul de fata eu chiar nu cred ca este comportament de tachet uzat; daca ar fi asa ar fi un lucru relativ mai usor de rezolvat dupa parerea mea, dar..
Uleiul cu care a mers aceasta masina in ultimii 5 ani si 70.000 Km este Valvoline Durablend 10W40, schimbat de fiecare data la 8 - 10.000 Km.
Pana acum cateva zile, motorul nu a facut nici un zgomot; cum s-a incalzit afara, brusc a aparut acest zgomot.
Mai mult, masina pare sa nu mai mearga rotund, da semne de intreruperi (dar putin sesizabile) si porneste mai greu cand motorul se incalzeste (aceasta este o problema mai veche a ei). Mai mult decat atat, la iesire pe esapament, gazele au miros puternic de benzina (acest lucru l-am sesizat cam de 1 luna de zile).
Am schimbat acum 2 zile bobina de inductie (la recomandarea mecanicului) si degeaba; face la fel. Ieri am schimbat Ieri am schimbat si bujiile si fisele si uleiul si tot degeaba. Bujiile vechi erau negre de fum, iar uleiul mirosea incredibil de tare a benzina; motorul a inceput sa faca din ce in ce mai rau, aproape ca mersul "in 3 pistoane" si am decis sa nu mai merg cu masina pana nu ajung cu ea in service.
Numai bine si La Multi Ani celor care-si sarbatoresc astazi numele!