Intrucat scriu prima data va salut pe toti.
Problema mea : 5000 Km, avertizor motor aprins, fuga la service conform manual, prima stupoare dl de la receptie "va fac o programare pt maine", "nu se intampla nimic pana maine, cunoastem problema, trebiue schimbate niste supape dar nu avem". A doua zi a pus testerul cod: P0300 multiple cylinder misfire. A resetat calculatorul si fuga la drum "reveniti cu un telefon saptamana viitoare sa vedem daca au sosit supapele intrucat sunt comandate de ceva timp". Dupa 300Km becul se aprinde din nou plus tremuraturi la relanti. Dau tel supapele nu au sosit dar in schimb au primit factura pt ele (tipic romanesc). Zic bine nu doresc sa fac scandal dar de unde ridic o masina la schimb (daca nu se poate repara in 24h). Intre timp am citit acest topic. "Pai daca nu merge veniti sa va dam cu un spray primit special de la GM pana sosesc supapele". Prima data cand am fost in service am avut o discutie "tehnica" despre condus turat, tip combustibil si forma supapelor. Problema din spusele d-lui este la un lot ce sa comercializat in Romania (si se pare si in Europa) timp de 1,5 ani la motoarele de 1,4l si 1,6l cu 16 supape. Remediere consta in schimbarea supapelor cu un alt lot ce au un nou profil, care sa rada eventualele depuneri de calamina. In legatura cu profilul supapelor si cu depunerile de calamina am avut o discutie cu un sef service care mi-a confirmat ca daca intradevar profilul este cel desenat de mine atunci nu este bun si mi-a desenat el profilul (care era aproximativ cu cel desenat pt noile supape de dl de la service) si ca problema depuneri de calamina se pare ca este din electronica care nu gestioneaza bine aprinderea si EGR-ul. El zice ca aceste motoare EURO 4 au fost "aruncate" pe piata datorita concurentei fara a sta suficient in probe. Azi am fost in serivice s-a dat cu spray minune (cu desfacut de injectoare) masina merge brici, dar astept supape. Problema nu este din benzina din discutile amicale cu dir regional OMV (prieten) care ma pus in legatura cu dir de vanzari Opel care a confirmat neoficial ca problema se stie pana in Corea se discuta aprovizionarea lenta cu supape la fiecare intalnire cu cei de la GM si Chevrolet ( se pare ca fabrica de motoare din Corea este subdimensionata). Eu am circulat cu exceptia a 2 plinuri Petrom 98 numai cu OMV95. Dupa cum se stie OMV95 este produsa in tara diferenta intre comercianti consta in aditiv, in schimb OMV100 produs 100% in Viena si corespunde normelor Eur4 si se pare chiar 5.