Jump to content

INCUBUSS

Membru
  • Posts

    3
  • Joined

  • Last visited

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Din
    CONSTANTA
  • Auto
    TOYOTA
  • Model
    COROLLA
  • An
    2004

INCUBUSS's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  1. Eu enumeram dotarile de siguranta ale unei masini de 4 stele. Pretensionarea la care te referi tu este un simplu arc care-ti trage centura inapoi sa nu-ti atarne prin masina, nicidecum sa te fixeze in scaun in momentul impactului, iar limitarea efortului este impotriva ranilor din zona toracelui, o centura simpla actioneaza ca o chinga, e ca si cum ti-ai da drumul de pe macara legat cu un cablu fix. Iar cat despre airbag-uri... eu cred ca ti-ai dori sa ai unul cand dai cu pieptul de volan sau cu capul de parbriz in momentul accidentului, sa nu mai zic cand iti fracturezi pelvisul la impact lateral. Iar daca ai fi atent, nu am zis nicaieri ca proiectarea ar avea ponderea asta in costul masinii, ci doar o parte. Costuri de cercetare care nu sunt deloc neglijabile, avand in vedere ca de la proiectare la productoia in serie dureaza cativa ani si cateva zeci de teste la fiecare element de caroserie si mecanic. Costuri care sunt amortizate prin pretul masinii.
  2. Inca o chestie m-a socat, cineva de aici care zice ca are cateva sute de mii de km la volan si experienta mai multor masini, si-a ales masina viselor dupa faptul ca l-a impresionat un matiz venit la reparat dupa un accident devastator. Lasa-ma sa-ti spun prietene ca dupa un accident devastator masina nu se mai repara, e dauna totala, fier vechi adica; daca-ti intra coastele in plamani si iti rupi mainile sangele nu se vede, iar un matiz la o viteza mai mare de 20 km/h daca l-ai pocnit... arata devastat. Cat despre cei de la NCAP, faza cu partinirea europenilor... e o copilarie, mai uitati-va o data va rog, sau pt prima data a multor meseriasi care posteaza aici, pe situl celor de la EURONCAP ( www.euroncap.com si vedeti cate marci non-europene, honda, suzuki, mazda, toyota, dihatsu, au 4 stele sau mai mult, asa ca protectia producatorilor europeni pica. Totul tine de ce stie masina aia efectiv sa faca, scoasa din orice context economic. Cati dintre voi la dealerul auto ati intrebat daca masina are ABS sau airbag-uri? 90% din masinile de volum, cu vanzari mari, vandute in romania, nu au dotarile astea, pentru ca cei care le cumpara nu le vor, nu vor sa dea banii si pe asa ceva "ce-mi trebuie mie si alea, de ce sa platesc inca x euro in plus?!". Sunt lucruri care nu-ti trebuiesc in fiecare zi, dar in ziua in care ar conta nu le-ai avut. In ziua de azi nu se mai fac masini proaste, numai ca unele sunt mai bune iar standardele cresc.
  3. My friends, nu inteleg ce va mira atat faptul ca nu are multe stele la NCAP!? Dotarile de siguranta dintr-o masina de 4 stele (nu zic 5) costa cat jumatate dintr-un Aveo. Aici se includ: -airbag (x4, x8; + centrale, senzori de soc etc.) -centuri pretensionate pirotehnic + limitator de efort; -servodirectie asistata (efect progresiv, dinamic, etc.) -ABS, EBD -scaune cu sistem WIL -sisteme ISOFIX -senzori de centura cu avertizare sonora -coloana de directie si pedalier deformabile, Apoi intervine si proiectarea caroseriei, a masinii in general, a carei cercetare costa, cu zone de absortie a socului, deformari controlate pe anumite directii, in anumita masura, ranforsari in zonele de risc (bare de otel + tesaturi de kevlar in portiere, traverse cu rol de disipare a socului si de protectie, materialele folosite (otel de diferite duritati, plastice din care sa nu sara aschii, securizarea geamurilor, etc...) Modul de fixare a componentelor, unele funt facute sa cedeze, altele sa ramana pe pozitia lor. Degeaba masina aparent nu este avariata prea mult daca tu dupa accident esti ca un ou in blender. Si multe alte chichite, unde si cum sunt amplasate indicatoarele de bord, butoanele (astea sa nu-ti iei ochii de la drum prea mult) Indiferent cum ati lua in calcul valoarea acestor dotari o sa descoperiti, probabil cu stupoare unii dintre voi, meseriasii adica, ca suma lor este undeva la 50-60% din valoarea celor mai multe masini woo/chevy, de unde bani si de restul !? Stati o clipa si ganditi la rece.
 

×
×
  • Create New...