My friends, nu inteleg ce va mira atat faptul ca nu are multe stele la NCAP!?
Dotarile de siguranta dintr-o masina de 4 stele (nu zic 5) costa cat jumatate dintr-un Aveo. Aici se includ:
-airbag (x4, x8; + centrale, senzori de soc etc.)
-centuri pretensionate pirotehnic + limitator de efort;
-servodirectie asistata (efect progresiv, dinamic, etc.)
-ABS, EBD
-scaune cu sistem WIL
-sisteme ISOFIX
-senzori de centura cu avertizare sonora
-coloana de directie si pedalier deformabile,
Apoi intervine si proiectarea caroseriei, a masinii in general, a carei cercetare costa, cu zone de absortie a socului, deformari controlate pe anumite directii, in anumita masura, ranforsari in zonele de risc (bare de otel + tesaturi de kevlar in portiere, traverse cu rol de disipare a socului si de protectie, materialele folosite (otel de diferite duritati, plastice din care sa nu sara aschii, securizarea geamurilor, etc...) Modul de fixare a componentelor, unele funt facute sa cedeze, altele sa ramana pe pozitia lor.
Degeaba masina aparent nu este avariata prea mult daca tu dupa accident esti ca un ou in blender.
Si multe alte chichite, unde si cum sunt amplasate indicatoarele de bord, butoanele (astea sa nu-ti iei ochii de la drum prea mult)
Indiferent cum ati lua in calcul valoarea acestor dotari o sa descoperiti, probabil cu stupoare unii dintre voi, meseriasii adica, ca suma lor este undeva la 50-60% din valoarea celor mai multe masini woo/chevy, de unde bani si de restul !?
Stati o clipa si ganditi la rece.