Buna.
La cca 75 000 km dau la cheie se aprind martorii din bord dar motorul nu mai porneste. Scot cheia martorii raman aprinsi. Demontez borna minus a bateriei si...
Intru pe forum, ma documentez; observ cu "satisfactie" ca multa lume relateaza aceeasi problema si ca sunt prezentate si o serie de rezolvari.
Trec la treaba. Indepartaez cochilia volanului. Scot mufa de pe contactul electric. Desfac surebelul situat sub volan in partea stanga si extrag contactul electric. Odata cu contactul iese si o bucata din tija contactului mecanic sau butucului.
Concluzie: butuc contact pornire defect, mai exact partea (tija) care intra in contactul electric, rupta.
Cu cheia in contact in pozitia I, introduc o sarma de 2,5 mm diametru in orificiul aflat sub volan in partea dreapta si extrag butucul. Comand un butuc nou, original, varianta ieftina fara chip. Matizul meu e cu imobilizatorul deci cu cheie cu chip. Din cele doua piese (contactul vechi si respectiv cel nou) bricolez un contact functional.
Toate buna si frumoase numai ca acest "nou" butuc nu il pot introduce la loc, nu intra pana in capat. Nu stiu ce as putea folosi ca sa mentin apasata piesa aceea ce tine de sistemul de blocare a volanului pentru a putea introduce butucul pana in capat. Practic vreo 3 mm ar trebui sa mai intre.
Am inlocuit si contactul electric deoarece tija "noului" butuct avea joc in vechiul contact electric uzat.
Daca aveti vreo sugestie...
Multumesc anticipat.