
Ciprian_newbie
Membru-
Posts
20 -
Joined
-
Last visited
About Ciprian_newbie
- Birthday 01/27/1974
Contact Methods
-
MSN
ungureanu_ciprian
-
Website URL
http://
-
Yahoo
ungureanu_d_ciprian
Profile Information
-
Din
Bucuresti
-
Auto
Daewoo
-
Model
Tico
-
An
1998
-
Nr. Inmatr.
B21MZO
Ciprian_newbie's Achievements
Newbie (1/14)
-
ok... e bine sa mai si circule informatia printre noi... tipul de la care l-am primit il cheama George si are un id ceva in genul killer_becali sau ceva asemanator ... oricum este revoltator ce se intempla pe sosele...mai devreme a fost o stire la TV cu uni care furau din TIR-uri din mers...si mai sunt si alte exemple. Ceva similar se intampla in Italia anilor 90 cand se arunca cu blovani mari de pe poduri in timp ce pe sub pod treceau masini, se faceau pariuri substantiale pe baza preciziei loviturii. Au fost cazuri terminate cu decese...
-
Am primit mesajul de mai jos de la un coleg, il dau si eu mai departe in dorinta de a va prevenii. Nu stiu cat este de adevarat mesajul oricum in ideea ca este mai bine sa previi decat vindeci eu il postez. La randul vostru daca mai stiti si alte exemple publicati-le asa vom contribuii la evitarea unor evenimete grave prin care am putea trece oricare dintre noi, domnilor. "ATENTIE: Pe autostrada soarelui cat si pe Pitesti exista grupuri organizate care jefuiesc soferii si ocupantii autovehiculelor. Modul de operare este urmatorul: unii stau pe poduri si atarna niste piulite mari de o sfoara cam in dreptul parbrizului autoturismelor. Toata treaba se intampla noaptea; vii cu masina lovesti piulita in viteza pentru ca nu o vezi si speriat te opresti mai incolo sa vezi ce s-a intamplat. Cei dupa pod care au o vedere panoramica anunta imediat un alt grup care sta la panda ceva mai incolo in directia unde se opreste masina si daca ai facut greseala sa opresti esti talharit." P.S. ...daca am postat gresit rog sa fiu scuzat si accept sa fie mutat topicul unde ii este locul.
-
Ciprian_newbie started following Pedala
-
Ciprian_newbie started following c0pilu
-
Salutare Domnilor, de mai bine de o luna, la fiecare accelerare si franare, se aud niste zgomote in stalpul din dreapta fata(cel cu parbrizul undeva sub nivelul bordului), stalpul de pe stanga (cel pe care este fixata usa dini spate), din asta se aud cel mai bine scartaiturile si se mai aude din spate pe partea dreapta. Mentionez ca masina a fost lovita pe partea dreapta si reparata destul de bine in perioada in care a folosit-o fostul proprietar. Nu trage stanga sau dreapta scoasa din viteza in mers isi pastreaza inertia pe o distanta mare. Fenomenul a aprut dupa ce am mers prin niste hartoape inimaginabile de starzi obligat de lucrarea care se fac pe soseaua bucuresti magurele. Ce parere aveti? sunt lonjeroane sau vre-o fisura pe undeva? unde pot sa merg sa imi evalueze situatia?. Va multumesc anticipat.
-
OK... pai as incepe cu raspunsul pentru Tolin...am efectuat primii trei pasi dar cu motorul la temperatura de prag a ventilatorului exct cand declanseaza el...si pasul trei la-m facut tot atunci pantru ca oricat de cald era motorul nu iesea complet socul, am omis in schimb si reglajul socului la rece. Am filtul de are destul de curat pt orice eventualitate ma gandesc sa il schimb, bujiile sunt bune fisele sunt noi si avansul static este reglat cu un stroboscop "home-made" initial Duminica am facut avansul la 7 grade...aseara l-am adus la 8 grade si mi se pare mai "rorund" dar si mai turat la relanti (cam 1000 true, putin peste)iar la rece nu mai lucreaza socul tre sa il tin eu din acceleratie cateva minute ca sa ajunga la o temperatura minima pe care o accepta motorul altfel se opreste sau merge foarte neregulat, repet, asta se intampla dimineata cand motorul este rece. Cu ultima fraza i-am raspuns si lui Pedala.Am o vaga bauiala asupra capsulei de soc pt ca daca reglez socul sa tina bine la frig nu iese complet la cald daca il fac sa iasa cand e cald motorul, nu actioneaza la rece. Mai fac cateva incercari si daca vad ca nu iese reglajul, am sa cumpar multa bere si am sa vizitez pe unii dintre colegii mei de pe forum Multe multumiri pentru sfaturi...
-
TUROMETRU!!! pentru Tico si Matiz
Ciprian_newbie replied to FLEX's topic in Electronică și software auto
Salutare Domnilor, imi pare rau sa observ ca in loc de scheme si exemple de portiuni de circuie forme de unda si alte simboluri specifice "breslei" s-a incins o mare cearta...FTJ, FTS si FTB nu sunt decat niste conventii fiecare e liber sa se foloseasca de ele cum doreste atata timp cat nu abereaza si se face inteles de ceilalti... Referitor la problema initiala, cea cu impulsurile pt matiz euro 3, eu zic ca este destul curent pe acolo si se poate culege inductiv chiar de pe cablu, stiu eu cu un tor de ferita eventual, prin care se trece cablul de alimentare bobina, in secundar se mai infasoara cateva zeci de spire, semnalul obtinut se amplifica cu un operational fara prea mari pretentii si gata..."Parerea mea" si dispare problema de spike-uri si alte fenomene neplacute...in plus metoda are avantajul unui cuplaj mutual neexistand nici un pericol pt montajul turometrului...Bafta maxima Onorabililor. P.S. a desfacut cineva un turometru de la Adelaida? si daca da poate ne zice si noua ce metoda de masura folosesc inpricinatii... -
Primele impresii dupa o zi de mers cu noile "setari" la carburator dupa metoda "Pedala", are mai multa viata motorul DAR, la metoda pe care o recomanda Pedala as mai venii si cu mentiunile lui Sena pe care am sa le iau in considerate cat mai curand, pentru ca: la rece nu este constant relantiul cam tremura motorul...(aici Giony are perfecta dreptate)mai trebiue vazut cum functioneaza motorul si la rece...acum e posibil sa imi trebuiasaca un nou termoelement...mai am rabdare pt ca abia acum incep sa inteleg cum functioneaza carburatorul. Sena, ideea ta cu sonda lambda mi se pare de "geniu" ...se poate face un aparat de noxe fara prea mari batai de cap in plus iti este de mare ajutor cand reglezi motorul...daca vrei o mana de ajutor la realizarea practica a montajului electronic iti stau la dispozitie...Multumesc mult pt idei, oameni buni, un om informat face cat doi
-
Multumiri Pedala, datorita procedeului tau am reglat carburatorul...imi merge mai bine acum ticozauru'...inca nu i-am facut consumul, care sper sa imi iasa cat mai bun. Totusi nu am reusit sa fac sa coboare relantiul mai jos de 1000 ture in conditiile in care mototrul e cald socul scos iar surubul de la clapeta nu atinge parghia clapetei. Singurul rezultat l-am obtinut din avans...am scazut la 7 grade avansul si mi-a coborat relantiul binisor... Ce idee imi dai?(la ce am zis pana acum o singra indoiala mai am, in privinta stroboscopului care este facut de mine dupa o schema "clasica" luata de pe un forum de Dacii )... Mentionez ca inainte de reglaj aveam un consum maricel cam 7,5%, iar relantiul imi statea pe la 1200 cu motorul cald...iata ce am gasit cu ocazia reglajului...socul, nu iesea complet dupa pornirea ventilatorului in plus parghia de acceleratie imi statea putin trasa datorita cablului de acceleratie, acum l-am lasat cu putin joc pt siguranta Studiind putin manualul service as mai adauga la metoda ta de reglare si faptul ca furtunul compensatorului de mers in gol la cald trebuie astupat cu un dop conform celor spuse de cei care au scris manualul, desi personal nu am observat nici o diferenta cu sau fara dop .
-
TUROMETRU!!! pentru Tico si Matiz
Ciprian_newbie replied to FLEX's topic in Electronică și software auto
Salutare domnilor, in sfarsit mi-am facut timp sa imi montez un turometru conceptie proprie pe Ticozaur, l-am facut din diverse resturi gasite prin cutiile mele cu maimutze,un PIC16f84 si un LCD cu 2x16 caractere in rest nimicuri, mai tre sa ii fac o carcasa eleganta si e gata. O singura problema ar mai fi, vreau sa il fac mai precis si mai rapid in masurarea turatiei, pt ca acum masor timp de 500ms cu si calculez turatia cu o formula care care mi se pare cam inprecisa. Are cineva o idee cum pot sa imi imbunatatesc indicatia?(turatia din imagine este masurata la rece cu socul in functiune in rest cand iese socul imi sta pe la 1200 ture/min). Ma gandesc sa il fac sa imi citeasca un traductor de vacuum si sa masor si consumul dar asta dupa ce schimb F84 cu un F628... mai tre sa ma incarc cu putina motivatie si mai fac si efortul asta, cred eu ca merita. -
OK, asa am sa fac, o sa iau seringa si un furtun subtire si mai trag pe la joja surplusul de ulei pana ajung la nivelul specificat...multe multumiri, domnilor.
-
La multi ani ! domnilor, am si eu o mare dilema, am schimbat uleiul la Ticozaur dupa ce in prealabil i-am facut o spalare cu motor flush mi-au lasat sa curga si ultima pictura de ulei pe la surubul de la baia de ulei, mi-au schimbat si filtrul si mi-au pus 3litri de ulei si cca. 180ml de tratament pt motor. Intrebarea mea este: ce se poate intepla daca in loc de 2,7 litri mi-au pus 3 litri, am verificat la joja si nivelul depaseste cam de-o latime de deget nivelul maxim. A mai trecut cineva prin situatia mea? ce se poate intampla?? Multumiri anticipate.
-
Salut voios de pionier am schimbat in sfarsit aseara cuiul poantou si am facut ce imi doream de mult sa dau o tura cu masina dupa ce am curatat carburatorul, schimbat garniturile si cuiul poantou. Consider ca a meritat efortul, tinand cont ca inainte masinica murea dupa un timp de la pornire, isi pierdea puterea, daca nu calcam ambreiajul se oprea motorul in timpul mersului. Am scos carburatorul l-am desfacut in trei, am cumparat un spray cu care am dat prin toate orificiile carbului, n-a ramas nimic fara sa ii dau cu spray. E bine ca atunci cand desfaceti carbul sa aveti un set nou de garnituri (eventual un kit de reparatii daca exista asa ceva si pt Tico). Am mai gasit si un tub de cauciuc crapat, pe asta l-am reparat cu silicon pt garnituri (albastru) o sa il schimb cu prima ocazie, probleme au mai fost si cu acel cui care nu am idee cum s-a stricat ca nu am umblat la el, de aceea e bine sa fie verificat atunci cand se desface carburatorul. Acum merge foarte bine Ticozaurul nu mai sunt probleme. Le multumesc inca odata celor care m-au sfatuit pe forum si va urez la toti sarbatori fericite
-
Am umblat azi la cuiul poantou, surpriza are varf de cauciuc , m-as fi bucurat sa ai dreptate in in ce priveste materialul cuiului...Am alaturat o poza in care se vede ce imi tinea deschis cuiul ... este tocmai varful acestuia care s-a desprins si se asezase intre cui si scaunul pe care inchide. Am sa cumpar maine cuiul, costa 20 ron. Multe multumiri. gelumitu am mai verificat si restul ansamblului scaun cui poantou, plutitor si paghia lui sunt impecabile, astept sa imi cumpar maine cui nou si sa targ o tura de control . Iti multumesc si tie pt sfat. Poti apela oricand pe parte electrica sau pe orice problema la ticozaur , daca e cazul
-
Mii de multumiri Gelumitu pt. ajutor raman dator pe viitor. Am pus alea asa cum mi-ai zis, dar acum mai am o problema, dupa ce am curatat carbul. i-am pus garnituri noi, convins de fapta buna pe care am facut-o l-am pus la loc pe masina si ce sa vezi ...problema mare domle', nivel foarte mare in camera de nivel constant, se ineaca in timpul mersului, galgaie benzina in ajutajele carbului. Ce am stricat? ca am lucrat cu cea mai mare atentie.Ar putea sa fie de la sprayul pe care l-am folosit(pt carburatoare facut de Gold Eagle)? cuiul pontou are parti din plastic sau cauciuc? acum tre sa il dau iar jos de pe masina sa vad ce are, poate imi dai vre-un sfat. Multumiri inca odata
-
Salutare oameni buni, am si eu o mica dilema, astazi am desfacut carburatorul de la Tico ca sa il curat, totul a decurs ok pana cand pe la sfarsitul spalarii m-am trezit ca mi-au picat in vasul in care il spalam,piesele marcate cu rosu din imaginea alaturata. De unde au picat si in ce ordine sa le pun la loc. Mii de multumiri anticipate.