Na c-am facuto si p-asta...am schimbat amortizoarele singur
unelte
-presa de arc (de preferat una de tico, eu am folosit una de dacie cu modificari)
-cheie de 17(tubulara-inelara) pentru suruburile care tin bratul amortizorului de ansamblul rotii
-cheie de 12(tubulara) pentru suruburile care tin amortizorul de sasiu (sub capota)
-cheie tubulara de (..) sau cheia cu care desfaceti prezoanele
durata
-eu 9 ore
-mod normal 3 maxim 4
cum se face
-se da jos roata (dooooh)
-se desfac piulitele de la suruburile, 2x cheie tubulara(inelara) 17, care tin bratul amortizorului (e bine sa aveti spray degripant, sunt f bine stranse si tre sa te apesi serios pe ele)
-nu se scot inca suruburile
-se defac piulitele de sub capota (partea superioara ) 2x cheie tubulara 12
-se scot suruburile (17'')
-se lasa ansamblul rotii in jos (cap bara, bascula,etrier,planetara,disc)
-se scoata siguranta de la conducta de frana, in spate undeva, cu o surubelnita si un ciocan
-se scoate cu grija conducta de frana fara a o rani
-se indeparteaza amortizorul cu tot cu arc
-se comprima arcul si se desfileteaza piulita din capatul amortizorului (atentie are si o saiba care sa nu o pierdeti)
-tineti minte ordinea componentelor cand le desfaceti, le curatati si le ungeti cu vaselina (unde este cazul)
-se monteaza noul amortizor in interiorul arcului comprimat
-se pun componentele
-se repeta ordinea de montare pe maisina in ordine inversa
-nu orientatii arcul comprimat spre nimeni, mie mi-a scapat odata si mi-a indoit tabla de la garaj
-nu murdariti discul de frana cu ulei sau alti compusi pe care ii folositi pe langa el (degripant, vaselina)
sper sa fie de folos si sa fi postat unde trebuie...din pacate n-am poze