
jake
Cont inchis-
Posts
30 -
Joined
-
Last visited
Profile Information
-
Din
Bacau
-
Auto
Daewoo
-
Model
Matiz
-
An
2006
-
Nr. Inmatr.
BC-07-M>>
jake's Achievements
Newbie (1/14)
-
Na uite ca am mai dat pe aici sa vad daca mi-a fost sters contul. Si daca tot n-a fost sters am pus o intrebare nevinovata ... Merit warn pentru asta, nu-i asa ? 80 % ?
-
Se poate contribui cu 300 RON la fondul forumului lunar timp de 1 an in urmatoarele conditii: 1. Mi se sterge warnul cu scuze ; 2. Post de moderator sa impart si eu warn-uri si ban-uri in stinga si in dreapt dupa pofta inimii .
-
Daca am jignit pe cineva imi cer scuze. Nu-l cunosc pe D-nul respectiv ( asa cum nici el nu ma cunoaste pe mine ) si nu aveam dreptul sa fac asemenea aprecieri la adresa lui. Nu intru in dispute nici de nici o parte in conflict. Oricum hotarirea de retragere ramine definitiva.
-
Am observat cu surprindere azi ca am warn 20 %, fara nici o averrtizare MP, nimic, pe hoteste si pe ascuns. Nici o problema, fiecare cu obiceiurile lui, dar de ce numai 20 % stau eu si ma intreb ? Eu as fi propus minim 90 %. Sau mai bine ban pe 99 ani . Sa mi se spuna deschis ca nu sint binevenit pe acest forum, ca nu am ce cauta aici, si nu era nici o problema. Mare lucru tot nu aveam de aflat, tot respectul pentru o singura persoana, stie el cine, care intr-adevar a demonstrat ca e om si ca stie meserie. Oricum declar in mod public si oficial ca nu mai postez nimic pe acest forum, imi autosuspend contul, care poate fi sters din acest moment IMPREUNA CU TOATE MESAJELE POSTATE DE MINE PINA ACUM care sint proprietatea mea. Si cu aceasta v-am salutat Domnilor, mi-a parut bine de cunostinta si va urez succes in continuare !
-
A Spalat Cineva Motorul Lui Matiz La Spalatorie?
jake replied to Obi_wan_Kenobi's topic in Tutoriale, Tips & Tricks
Nu va speriati cu spalatul motorului. E apa, se usuca dupa ce se incalzeste. Nu-i dauneaza in nici un fel, dar nici nu-l ajuta, scurgerile de ulei se pot depista de un ochi experimentat si cu motorul nespalat. Personal spal intotdeauna un motor inainte sa-l dau jos sa-l desfac, ajuta extraordinar de mult sa fie curat inainte sa-l desfaci, usureaza mult de tot munca si riscul sa ajunga mizerie unde nu trebuie dupa ce l-ai desfacut scade aproape la zero. -
Nu mi-o luati in nume de rau, nu ma injurati - sau puteti sa o faceti daca asta va face sa va simtiti mai bine - nu contest solutia teoretica sau realizarea practica, dop, pix sau orice altceva , dar la mine pe masina turometrul va fi conectat la ECM sau nu va fi conectat deloc. Daca ECM nu are iesire de turatie, atunci masina nu va avea turometru. Fiecare cu piticii lui ( adica ma refer la mine, nu la piticii altora, sa nu se simta cumva cineva vizat ). Am zis.
-
Hai ca va mai intreb un singur lucru, si pe urma va las in pace . Merge ELM323 sa citesti Matiz E3 ? Da sau nu , fara amanunte.
-
Stie cineva vre-un link despre kw -urile de la Matiz E3 sau mai general procedura de initializare ? E init lent sau rapid, ISO8 ? Nu l-am pacalit cu nimic pina acum, softuri si interfete care merg ceas pe alte masini.
-
Da, asa e, solutii sint multe, inclusiv ce ai scris tu e perfect valabil. Varianta mea are avantajul de a faca bipapitul cit mai placut si nu enervant, sa pot sta chair pe marginea drumului cu pozitiile aprinse. Sigur nu ma gindeam la un sunet de buzzer care sa sune ca o alarma antiaeriana ( care e si asta posibila tehnic cu PIC ! aviz amatorilor ) ci la ceva de tipul bip-bip de doua ori scurt 0.1-0.2 sec si apoi pauza 2 sec., adica un buzzer personalizat, nu din comert. asta asa ca tot scrie pe afisaj nr. masinii, sa-l personalizez complet !
-
Ieri am iesit din oras si am aprins farurile cu toate ca lumea nu prea obisnuieste. Cum nu obisnuiesc nici eu, bineinteles ca le-am uitat aprinse cind am terminat plimbarea. Ce m-am gindit eu : daca tot turometrul pe care il fac si e aproape gata partea de masurare a turatiei, la varianta finala care va veni pe masina sa iau un plus de la luminile de pozitie, sa-l duc intr-un pin liber al PIC-ului si PIC-ul sa dea niste bip-bip-uri cind POZITIE = 1 && RPM = 0 Mie mi se pare cel mai simplu in faza asta in care sint cu prototipul , totul vine in aceeasi carcasa, piese suplimentare minime, doar un buzzer in plus in carcasa aia. Credeti ca ar fi o chestie ?
-
Problema Cu Turometrul La Un Bord Lcd De Kadett
jake replied to Lao's topic in Electronică și software auto
Asta imi aminteste de un film in care erau la o bomba 2 fire, unul rosu, unul albastru. Daca il taia pe cel gresit, exploda. Probe de-astea cu uite-firu-nu-i-asta-e-celalalt... Dar chiar nu se gaseste o schema de Kadett sa se uite cineva care se pricepe sa vada cum se monteaza ? Si cu schema aia cu diode de mai sus ai toate sansele sa fi ars intrarea in turometru datorita tensiunii autoinduse. Parerea mea - daca imi este permis sa am si eu una - dupa ce am citit aici, este ca purceaua e moarta-n cotet. Sincer sper totusi sa ma insel. -
Problema Cu Turometrul La Un Bord Lcd De Kadett
jake replied to Lao's topic in Electronică și software auto
Trebuie sa gasesti un electronist bun, si cind zic bun inseamna unul care stie meserie, nu ca aia care innoada firele de plus si le lasa dezizolate prin motor. Si tot acel electronist trebuie sa aiba si chef si placere sa faca treaba, ca degeaba e bun daca e sictirit . Si trebuie sa stie si sa caute o schema electrica si stie sa o citeasca, daca incepe cu hai sa incercam sa punem firul ala colo sau colo si daca nu merge schimabam firele intre ele, e clar, cauti pe altul. Si iti mai spun ceva : pe astia buni nu prea-i gasesti prin service-uri. In general pe electricienii de service i-a darimat momentul in care s-a trecut pe scara larga de la delcoul cu platine la cel magnetic sau optic, dar cind s-a trecut la aprinderea controlata de microprocesor, deja nici nu pot pronunta cuvintul " microprocesor " . In concluzie electronica auto e un domeniu delicat si cind ai prins pe unul bun sa faci in asa fel sa nu te superi cu el . -
Greu sa mai intelegi ceva din treaba asta cu uleiurile ! Mie la garantie ( revizia 1000 km ) mi-au pus Castrol 15W40 . La Cielo puneau 5W40, tot Castrol. Cind i-am intrebat ce-i cu mizeria asta de 15W40 de foloseam la olcit " Nu dom'ne, asta e pt. Matiz ! " ?? 15W40 iarna, in luna ianuarie ei pun 15 W40 ! Macar de ziceau dracului ca le aduceam eu sa-mi puna macar 10W40 - dar pe urma parca vad ca ziceau ca pierd garantia. Pun ulei gros iarna la motor de 1000Km. Oricum de acum incolo voi folosi 10W40 pe riscul meu, mai rau decit 15W40 nici intr-un caz nu poate dauna motorului, daca nu cumva deja s-au " raschetat " camele si culbutorii , sa am sa le dau cu axul cu came in cap, nu in capul cilindrilor ci in capul mamii lor de ?@%#*&!@% .
-
Matiz - Se Aprinde "check" Si Nimeni Nu Stie De Ce
jake replied to Bia's topic in Probleme tehnice Tico și Matiz
Din ce am citit eu in niste manuale de reparatie ( in speta supernova E2 si solenza E3 ) am constatat ca diferentele majore intre E2 la SN si E3 la SLZ ar fi ca la E3 pompa de benzina are filtrul capsulat in ea si nu poate fi schimbat si regulatorul de presiune in rezervor iar la E2 filtrul e in exterior si de asemeni regulatorul de presiune e la intrarea in rampa de injectie. La E2 pres de alimentare e de 3 bar si la E3 de 3,5 bar. Injectoarele au acelasi cod de piesa de schimb la toate motoarele E7J de pe modelele mai sus amintite. Se subintelege nr, diferit de sonde lambda in cele doua cazuri . De-asta ma mira putin discutia despre nr, de orificii ale unui injector de benzina, ca injectoare de benzina cu mai multe orificii eu personal nu am auzit - dar poate gresesc. -
Ar trebui sa intrebi la fabrica, sa comunici seria masinii nume, prenume etc. si daca datele sint OK iti zic ei codul, ca altfel cass-uri de-astea care nu mai stie lumea codul... Stim si noi ... Aoleu, cass de deu pus pe Dacie... Acuma nu mai stiu la ce fabrica sa intrebi, la Pitesti sau la Craiova, dar banuiesc ca nici unii nici altii nu-ti vor da un raspuns care sa te ajute !