Conduc doua Matize, unul din 2000(euro II), al firmei si unul din 2007(euro III) personal.
Probleme la primul: suspensii spate inlocuite in garantie la 10.000km, caseta de directie schimbata in garantie la 20.000km; jante din dotarea din fabrica foarte moi si descentrate (suspectez uzarea casetei directie din acest motiv)-dupa ce le-am schimbat cu jante negre (nevopsite) nu am mai avut probleme; si cea mai urata chestie avuta a fost ca atunci cand motorul se incalzea un pic, cand ajungeam in intersectie si trebuia sa las motorul la relanti, se accelera singur, aparea check in bord si se oprea. am fost de cateva ori in service si nu iesea nimic suspect in urma verificarii cu scanerul. Pana la urma am stat pe capul lor si am refacut conditiile de aparitie a defectului, adica i-am pus sa tureze motorul cu scanerul cuplat pana cateva minute si apoi sa lase la relanti pana apare check-ul in bord si dupa vreo 5 minute scanerul a aratat ca senzorul de caldura de la galeria de evacuare cand trecea de 95 grade C transmitea calculatorului informatia de 5 grade C. Pe motorul cald calculatorul dadea benzina mai multa "crezand" ca-i rece si il ineca. Dupa ce s-a schimbat senzorul nu am mai avut probleme de acest tip. Am mai avut o alta belea, am atins putin microscutul si cand schimbam vitezele sau porneam de pe loc, ceva din lantul de tobe, racord toba sau nustiuce atingea in microscut si zbarnaia metalic si foarte naspa'.Si asta a fost greu de depistat ca nu se vedea in mod normal(adica cu motorul oprit sau pornit sau turat ci doar cand era subturat) nimic suspect. Acum am 80.000 km si Matizuca merge brici. Este perfect reglat, nu mai zbarnaie nimic si mai mult chiar, am mers cu el cu 170 km/h(intr-o vale mai lunga si cu ceva vant din spate) si a fost ok, chiar senzatie de controlabil. Pe la 130 vibra la 145 era chiar neplacut insa cum am trecut de 150, parca s-a "lipit" brotacelul de carosabil si rula foarte elegant.
Cu cealalta (euro III) am 5000 km, jantele descentrate rau din fabrica (nimic nou, stiam, le-am centrat-ok) motorul este mult mai zgomotos, papa mai multa benzina (poate si rodajul inca nu e finalizat) este mai lenes mai ales in treapta a 5-a (am ajuns la 130km/h cu mare greutate, cred ca in vreo 2 km) comparativ cu cealalta, probleme cu amortizoarele pe spate care mai ales cand e frig sunt dure si zgomotoase (au un scartait enervant rau).
Am si eu o itrebare, poate stie cineva sa imi raspunda: de ce cand benzina se cam termina (se aprinde rosu-benzina in bord) si mai urci si un deal sau pur si simplu cand motorul este subturat si benzina putina, apare un miros cumplit de sulf (sau baliga, KK...)care intra in habitaclu. Are legatura cu catalizatorul?
Si alta intrebare: de unde "soarbe"aer exterior instalatia de ventilare? Doar prin placa de ventilatie?