
LittleM@n
Membru-
Posts
18 -
Joined
-
Last visited
Profile Information
-
Din
Bucuresti
-
Auto
Toyota
-
Model
Yaris
-
An
1999
LittleM@n's Achievements
Newbie (1/14)
-
Intr-un final m-am hotarat si am modificat instalatia asa cum am conceput-o initial. Am luat + de comanda de la ledul care lumineaza intrerupatorul de reglat faruri, am schimbat releul cu unul care are evoie doar de vreo 150mA maxim (si tensiune de rupere de 30A), si am tras apoi f r de masa la comanda. Acum se aprind si ele cum trebuie, numai cand merg si pozitiile; vad ca nu se incalzeste firul care ducea la led asa exagerat...lipiturile le-am facut la rece, si am izolat bine firele. Cam asta e tot. Va multumesc mult pentru sustinere
-
Nu am asa ceva la scrumiera O sa ma leg pana la urma de un fir dintr-ala. Tnx.
-
Ok, am inteles. O sa tai firele pana la urma si le leg la cea de iluminare. Daca ia foc, pe voi dau vina Si ca sa iau de la bricheta era chinu' naibii (trebuia sa desfac juma de bord), si am o vaga impresie ca este inca functionala dupa ce scoti cheia din contact...nu sunt sigur. Deci ar durat prea mult si se facea noapte... Dar in zilele urmatoare o sa revin la forma (proiectului) initiala P.S.: N-am treaba cu service-ul, nu or sa comenteze nimic, pentru ca serviceul este eu. :thumbsup:
-
Nu am dat ignore, dar intreb daca acest curent de 0.15A influenteaza atat de mult firele de iluminare, dupa cum spuneam mai sus... P.S.: Si crede-ma ca le-as fi taiat cu mare placere, dar n-am avut chef de certuri...chiar ar lua foc repede?
-
Gata, ieri le-am legat, astazi am terminat si de pus siliconul la papucii de la becuri. Pentru ca nu am reusit sa-mi fac papuci pe care sa-i introduc in gaurile deja existente dar nefolosite din cutia cu sigurante din motor, am tras firele prin gauri si le-am lipit pe releu. Am reusit totusi sa pun un papuc pentru siguranta (de 15A), iar pe ea sa o pun de rigleta de + care vine de la baterie si alimenteaza toate sigurantele. De la siguranta asta m-am dus la papaucul 30 al releului, iar din papucul 87 am plecat catre becuri. Minusul de la becuri l-am pus la surub un surub de impamantare deja existent. Pentru ca tata (care m-a ajutat) nu m-a lastat sa tai firele de la instalatia originala a masinii, a trebuit ca plusul de la comanda sa-l iau direct de la pinul 30 al releului. Adica am pus un mic fir intre 30 si 85. Iar pinul 86 este masa pe care am pus si intrerupatorul (am tras un fir de la 86 in masina la intrerupator, si un fir de la intrerupator in motor la alt surub de impamantare). Totul a decurs bine, arata acceptabil, dar astazi a aparut prima problema Era deja sa le uit aprinse! Am avut aprinse si pozitiile, dar le oprisem, iar proiectoarele, cum nu au cum sa ma anunte, raman pornite daca sunt neatent. Va intreb, care este consumul mediu in instalatia de iluminare a bordului (ledurile din bord), si daca se arde sau ia foc ceva daca ma leg totusi cu plusul pentru comanda de el. Am masurat cu multimetru, iar curentul pe releu in circuitul de comanda cand este pornit este de 142 - 143 de mA. Ar putea sa tina instalatia de iluminare a bordului acest surplus? Multumesc.
-
Dap, o s-o fac cum a zis si nonel (care seamana mult cu ce au spus si ceilalti), cu exceptia alimentarii la pinul 85. O iau de pe firul verde care vine de la pozitii cand sunt pe on si aprind ledurile de bord (ca sa fie luminat) (nu de alta, dar firul vine exact langa locul unde vreau sa pun butonul). In privinta butonului, da, am unul care are 4 picioare, si led inauntru. L-am alimentat de la baterie (de ceas), am apasat pe el sa vad daca se aprinde cumva si nu am vazut nimic...in fine, o sa mai incerc cu butonul (mai am unul doar cu 2 picioare si fara led daca cu asta nu va dori sa mearga). @stefanivlad: Poti sa faci cum am fac si eu aici, sa tragi firul de comanda al releului (pinul 85, sau 86 -- unul din ele duce la masa, altul la butonul de ceata) la un nou buton, pe care sa-l alimentezi de la un fir care duce la ceva care se aprinde/actioneaza atunci cand aprinzi pozitiile. Asta trebuie dibuit. Eu am cartea de service a masinii in care sunt toate schemele electrice, deci mi-a fost simplu sa depistez de ce sa ma leg. La mine, cum am zis si mai sus, orice fir verde care pleaca de la intrerupatorul de faruri aprinde instalatia de iluminare interioara. Eu momentan astept weekendul, ca sa pot desface un pic masina, si in mod special cutia cu sigurante din motor, unde sunt si sigurantele de faruri, ca sa montez acolo niste papuci, si sa fac legaturile acolo (e deja loc pentru alte sigurante, si chiar si pt releu, dar nu au legaturile facute). Ca si tine, vreau sa iasa frumos, ca si cum ar fi originala, nu cu fire atarnate prin motor. Suuces.
-
a, deci doar trag firul si gata... am inteleees...sa vedem. De maine ma apuc sa tai prin masina ) Va mai tin la curent cu desfasurarea. Multumesc mult de ajutor.
-
Am gasit si am cumparat releu: maluska, cod: FRC3A; are 4 picioare (conectorii 30, 85, 86 si 87 / 87A) , si cica tensiune de rupere de 70A. A fost singurul pe care l-am gasit... Inca o intrebare: firul de comanda pentru releu, cel actionat de buton, il trag de la + intrerupatorului de pozitii. Dar, ce curent trece pe acolo? Adica trag firul, pun butonul, il duc la releu si gata? Nu trebuie sa ii pun o rezistenta ceva, isi trage el cat ii trebuie?
-
Merci mult de raspuns...de 10A am facut si eu calculul, asa ca raman la asta...si daca se arde aia e, pun de 15A M-am gandit si io la inceput tot fara releu...acuma am facut deja calculele, unde le pun, am luat releu si fire, tot...in fine, o sa-l fac cu releu acum, macar or sa se stinga cand sting pozitiile Ce nu am gasit, este mufa pentru bec HB4...stiti cumva unde se gaseste?
-
Vreau sa stiu si eu un magazin bun in Bucuresti de unde sa ma duc si sa iau piese de calitate pentru dracovenie. Maine ma duc sa iau becurile si trebuie sa ma apuc de treaba. Deci, daca stiti, va sunt recunoscator. Multumesc mult!
-
Thank you, thank you!!! Sunteti niste buni Si ca va daca am inteles tot, la partea a doua pe care a pus-o freemind, vin cu firul de la baterie (cu siguranta pe el) la releu, si din acelasi papuc plec la buton? Iar de la buton la intorc la singurul papuc ramas disponibil la releu, nu? Practic este cam ce a spus Mircea mai devreme: de la + la baterie se duce la un picior de releu (cu siguranta pe el), si iese pe partea aialalta la proiectoare, masa se leaga la caroserie, iar butonul de comanda, un cap e + pe care il pot lua de la +-ul de baterie (varianta lui freemind), sau de la comanda stopului de ceata (varianta lui Mircea), iar minusul de la buton il duc la ultimul papuc ramas liber de la releu. Gata, am priceput. Si m-am lamurit si cu siguranta (15A, sunt linistit ) si cu firele, 1.5mm (le iau multif... cum le zici tu, evident; mai stiu si io cate ceva ) (merci Abram Burel). No problem, o sa izolez firele de o sa le fac burduf, la asta m-am gandit de la inceput (si cu termocontractori si cu izolir). A... ... e posibil ca un radiocasetofon sa aiba releu? Ca stiu ca atunci cand am inlocuit radioul din masina cu unul nou, in afara de faptul ca era o brambureala aiurita acolo, si dupa ce m-am chinuit vreo 3 ore iarna, noaptea, pe frig, la munte, sa fac legaturile (am taiat cablurile de la mufa veche si de la cea noua si le-am imbinat intre ele...o intreaga poveste cu culorile, in fine), am ramas la sfarsit cu vechiul radio + un manunchi de fire, care multe din ele erau legate de o cutiutza ciudata, murdara si de plastic, care avea inauntru un circuit, o siguranta, etc...ala sa fie oare un releu? Si daca da, credeti ca poate fi folosit? (siguranta care era pe fire era de 10A). P.S.: btw, nu am mai pus nici un releu la loc cand am pus radio nou, si vad ca functioneaza foarte bine pana acum...sa ma ingrijorez?
-
Da, masina are 7 ani, iar plasticul de la faruri s-a ingalbenit un pic. Dar, cel de la sofer l-am schimbat anul trecut, s-a observat o diferenta, dar nu mare. Iar lentila nu am, e far cu bec H4 si cu o oglinda de forma mai ciudata.
-
Am inteles. Merci mult. @ga^dele: Am pe cealalta masina philips vision plus, si ale mele bat mai mult ca alea...dar tot nu-s multumit. Toata lumea imi zice ca e bine, dar daca eu nu ma simt in siguranta...(apropo, si in teste Osram-urile Silverstar au iesit mai bine ca vision plus, chiar daca doar cu 0.5-1%. Cat despre blue vision, parerea mea e ca sunt niste prostii. Nu bat foarte departe fata de unele normale (nu se ridica la nivelul Silverstar sau vision plus nici cat negru sub ungie), si au lumina albastra, care, pe mine unul, ma oboseste. Daca pun xenon pe proiectoare, atunci va fi cu siguranta de temperatura 3000K...in cel mai rau caz 4000K. Iar despre woofer la buton, mp3-ul meu are meniu de pornit sau oprit wooferul Oricum, e bine de stiut. Multumesc mult pentru raspunsuri.
-
Ce viteza maxima ati prins cu masina voastra
LittleM@n replied to ovidiuc's topic in Statistici AUTO
Yaris 1.0: 170 km/h pe Comarnic-Ploiesti cu Petrom Top 99+, cu vizibilitate si atentie maxima. Motorul cred ca mai putea putin (daca stateam asa cateva minute probabil), dar colegii de trafic cu Logan 1.5 dCi nu ma lasa niciodata. Viteza de croaziera ~150. Este stabila la viteza aia, iar franele tin bine(in mai putin de jumatate de secunda poti sa ajungi la 135-140), si nu ai nici un moment impresia de nesiguranta. A, sa nu uit: anvelope Toyo Proxes T1R 195/50R15 (dimensiune standard pentru varinta SR de Yaris). -
De putin timp (cred ca sunt cam 6 luni)...si am pus Osram Silverstar pentru ca alea de dinainte ma enervau la culme ca aveam acceasi problema. Dar stiti de ce? Pentru ca si alea erau tot Orsam Silverstar. Dupa ce le-am luat am constatat. Oricum, am vazut si alte becuri cum se vad, iar ale mele sunt mult peste...dar mi s-a pus pata acum si vreau faruri de ceata. Asta 1, pentru ca 2, am schimbat bara cu una de TS (varianta sport de la Yaris), si a venit cu gauri pentru farurile de ceata...si arata cam urat fara...si daca tot le pun, nu vreau sa fie de forma. Deci trebuie sa ma apuc sa fac instalatia; pot sa leg minusul de la bec direct pe caroserie?