beje Posted March 31, 2006 Share Posted March 31, 2006 Buna ziua, Sunt nou pe acest forum, de fapt asta e primul meu mesaj. Am o problema si se pare ca search-ul nu m-a ajutat... Am un Matiz din 2001, cumparat de ocazie acum 1 an de zile, caruia i se invarte foarte greu volanul. Oricum parca se invarte mai greu decat atunci cand am luat-o. Ca termen de comparatie la DSN-ul pe care l-am avut se invartea mult mai usor. Ce as putea sa ii fac? Multumesc, Vlad Link to comment
mike.omega Posted March 31, 2006 Share Posted March 31, 2006 Functioneaza greu in mers sau pe loc? Prima data as verifica presiune pneurilor si apoi caseta de directie Link to comment
JMu Posted March 31, 2006 Share Posted March 31, 2006 Macar spune daca e SE POWER sau simplu, fara servo. Link to comment
beje Posted March 31, 2006 Author Share Posted March 31, 2006 Nu are servo in dotare. Volanul se invarte greu in special pe loc, dar nici in mers nu prea imi place... din nou termenul de comparatie e DSN-ul pe care l-am avut. Link to comment
Pedala Posted March 31, 2006 Share Posted March 31, 2006 Trebuie verificat tot trenul de rulare fata. Poate fi in primul rand de la caseta de directie (probabil avea joc si a fost stransa), apoi flanse de amortizoare, pivoti, bielete de directie. Daca misti rapid volanul stanga dreapta se aude o bataie? Link to comment
getablonda Posted April 3, 2006 Share Posted April 3, 2006 Intradevar, poate fi de la caseta de directie: acolo se face reglarea fortei de rotire a volanului. Daca e prea strans, volanul se roteste greu si nu revine pe directia inainte dupa ce iei curbele; Daca nu e strans suficient, troncane coloana de directie. Uita-te in manualul de service si te lamuresti Link to comment
stefannn Posted March 23, 2008 Share Posted March 23, 2008 Am simtit si eu ca volanul la Matizul meu se misca greu astazi cand am condus matizul unui prieten. Daca nu ma urcam la volanul altei masini nu-mi dadeam seama de asta. Masina mea este un SE din 2005 iar masina colegului un E din 2004. Poate ma poate ajuta si pe mine cineva cu o solutie la problema mea; Multumesc mult! Link to comment
bishnitzarul Posted March 23, 2008 Share Posted March 23, 2008 Am simtit si eu ca volanul la Matizul meu se misca greu astazi cand am condus matizul unui prieten. Daca nu ma urcam la volanul altei masini nu-mi dadeam seama de asta. Masina mea este un SE din 2005 iar masina colegului un E din 2004. Poate ma poate ajuta si pe mine cineva cu o solutie la problema mea; Multumesc mult! Pai u ai servo la masinuta pe cand cel cu e-ul nu are. Vezi sa nu fi ramas fara ulei in vasul pentru servo sau sa nu fie caseta de directie dusa Link to comment
tolin Posted March 23, 2008 Share Posted March 23, 2008 (edited) Nu are servo in dotare. Volanul se invarte greu in special pe loc, dar nici in mers nu prea imi place... din nou termenul de comparatie e DSN-ul pe care l-am avut. - nu se compara mere cu pere; - nu se roteste volanul cu masina pe loc; - verifica presiunea in pneuri; - lasa caseta de directie in pace, nu cum esti sfatuit, vei avea probleme cu ea doar daca continui sa rotesti volanul cu masina pe loc. Edited March 23, 2008 by tolin Link to comment
muscarul Posted March 24, 2008 Share Posted March 24, 2008 Am si eu o intrebare: vineri am schimbat cauciucurile de iarna cu cele de vara, ocazie cu care am constatat ca se invarte mult mai greu volanu (Matiz E, fara servo). Se poate sa fie de vina textura cauciucurilor? (ma gandesc ca cele de iarna, fiind si cald, erau mai moi). Sau sa fie presiunea in ele prea mica/mare? Este posibil sa imi fi bulit ceva la caseta de directie cand a strans prezoanele? Link to comment
VAXXi Posted March 24, 2008 Share Posted March 24, 2008 Textura in nici un caz, presiunea da. Link to comment
Tommy Posted March 24, 2008 Share Posted March 24, 2008 Ce treaba sa aiba prezoanele cu caseta Ai presiune prea mica cred. Fiind mai tari cele de vara ar trebui sa se invarta mai usor. Link to comment
zapacitu Posted March 24, 2008 Share Posted March 24, 2008 (edited) Am si eu o intrebare: vineri am schimbat cauciucurile de iarna cu cele de vara, ocazie cu care am constatat ca se invarte mult mai greu volanu (Matiz E, fara servo).Se poate sa fie de vina textura cauciucurilor? (ma gandesc ca cele de iarna, fiind si cald, erau mai moi). Sau sa fie presiunea in ele prea mica/mare? Este posibil sa imi fi bulit ceva la caseta de directie cand a strans prezoanele? Nu cumva sint alta dimensiune cele de vara? Asa am patit si eu cind am schimbat anvelopele, dar invers.Acum se invarte volanul mult mai usor. Am avut 155/65/13 si acu am 155/70/13. Edited March 24, 2008 by zapacitu Link to comment
Salex Posted March 24, 2008 Share Posted March 24, 2008 Eu cred ca si structura anvelopei conteaza, ma refer strict la partea de crampoane. Cele de la anvelopele de iarna sint lamelare sau in zig-zag sau fagure, motiv pentru care sint mai maleabile. Cele de vara au profilul plin, motiv pentru care nu se deformeaza deloc iar rotirea pe loc nu transmite in volan altceva decit influenta frecarii cu asfaltul. Si la mine cu anvelopele de iarna volanul se invirte mai usor, ceea ce mi se pare normal. Nu-mi spuneti ca anvelopele voastre de iarna au aderenta mai buna pe timp de vara decit anvelopele de vara sau all-season, ca nu va cred ! Inainte sa le schimb aproape la fiecare semafor plecam cu scirtit de roti si la orice frinare ceva mai aspra se blocau imediat rotile. La asta se poate adauga desigur presiunea incorecta, gradul mare de uzura al anevopelor sau suprafata diferita de testare (asfalt f. rugos sau f. neted) Link to comment
Tommy Posted March 24, 2008 Share Posted March 24, 2008 Nu prea am inteles teoria ta; cu cat o roata e mai tare, pe loc se invarte mai usor. Aderenta aproape nu are treaba in cazul asta, adica da diferente mici. Spre exemplificare.. ia o roata cu presiune 1 atm si vei vedea. Umfla la 2 si la 3 si urmaresti diferentele De asta un cauciuc de iarna se invarte mai greu, din cauza ca are o compozitie mai moale si pe loc da o frecare mai mare, nu a structurii lamelare sau de alt fel. De asta si consumul mai mare de regula cu roti de iarna. Faptul ca opreste mai prost vara e alta mancare de peste. Dar pe o vreme de asta.. pe la 10 grade, e greu de spus daca e mai bun un cauciuc de iarna sau unul de vara. Eu unul prefer de vara. Link to comment
Salex Posted March 24, 2008 Share Posted March 24, 2008 Nu prea am inteles teoria ta; cu cat o roata e mai tare, pe loc se invarte mai usor. Aderenta aproape nu are treaba in cazul asta, adica da diferente mici. Spre exemplificare.. ia o roata cu presiune 1 atm si vei vedea. Umfla la 2 si la 3 si urmaresti diferentele Evident, aici ai dreptate. "Usurinta" in cazul acesta (daca testam pe acceasi anvelopa) se datoreaza micsorarii suprafetei de contact cu asfaltul. Chiar daca in teorie forta de frinare nu depinde de suprafata de contact, in practica lucrurile nu stau ideal si presiunea incorecta am dat-o si eu ca posibila cauza. In 15 ani de cind conduc si ma bag in masini am trecut prin de toate , sesizez imediat la o masina pe care o conduc de citva timp daca presiunea a scazut la 1,7 in loc de 2,0 sa zicem. De asta un cauciuc de iarna se invarte mai greu, din cauza ca are o compozitie mai moale si pe loc da o frecare mai mare, nu a structurii lamelare sau de alt fel. De asta si consumul mai mare de regula cu roti de iarna. Faptul ca opreste mai prost vara e alta mancare de peste. Ei bine, la mine cu anvelopele de iarna volanul se invirte mai usor Sint de acord cu tine in legatura cu aderenta crescuta provenita din compozitia cauciucului insa eu pun cresterea consumului pe seama pierderii de randament. Iar aderenta crescuta haide sa o luam in calcul doar in domeniul de temperaturi unde ar trebui sa lucreze. La fel cum mersul iarna cu anvelope de vara nu e f. OK, nici mersul vara cu anvelope de iarna nu il consider OK. O prezicare, omul a constatat o modificare in comportament la intervale mici de timp, hai sa zicem o ora ... Nu cred ca e cazul sa discutam comparativ cum se comporta o anvelopa de iarna la -10C si una de vara la 20C : Am si eu o intrebare: vineri am schimbat cauciucurile de iarna cu cele de vara, ocazie cu care am constatat ca se invarte mult mai greu volanu (Matiz E, fara servo). Dar pe o vreme de asta.. pe la 10 grade, e greu de spus daca e mai bun un cauciuc de iarna sau unul de vara. Eu unul prefer de vara. Sa zicem ca sintem pe granita si ca ar putea exista pareri impartite. Eu unul am trecut pe anvelope de vara de mai bine de 2 saptamini. Totusi, nu cred ca asta e important pentru topicul de fata, inca o data spun ca omul a sesizat diferenta in volan la intervale f. scrute de timp, deci nu cred ca e cazul sa facem o discutie gen anvelope de iarna vs. anvelope de vara. Pur si simplu eu cred ca nu are nici o problema, ca directia lui se comporta normal. In cazul meu, la toate anvelopele de iarna pe care le-am avut (toate de firma buna si modele de top) am constatat acelasi comportament. Daca e anormal, inseamna ca am si eu o problema cu directia Link to comment
muscarul Posted March 25, 2008 Share Posted March 25, 2008 Ce treaba sa aiba prezoanele cu caseta Ma gandeam ca in momentul in care le-a strans, a miscat ceva pe acolo, in sensul ca s-a transmis de la roata la caseta, sau ceva de genul asta. Nu stiu, eu is mai afon la mecanica Nu cumva sint alta dimensiune cele de vara? Asa am patit si eu cind am schimbat anvelopele, dar invers.Acum se invarte volanul mult mai usor. Am avut 155/65/13 si acu am 155/70/13. Sunt aceeasi dimensiune, 155/65/13 Link to comment
Mengelaus Posted May 14, 2008 Share Posted May 14, 2008 Buna dimineata.Am si eu o problema asemanatoare.Din momentul in care am trecut la cauciucurile de vara volanul se invarte mai greu.Si in plus trage stanga;destul de tare chiar.Mentionez ca inainte mergea perfect drept.Si am observat treaba asta imediat ce-am plecat de la vulcanizare.Rotile au fost echilibrate inainte sa le puna baietii pe masina. E ciudat ca se invarte mai greu volanul pentru ca si atunci cand le-am pus pe cele de iarna a inceput sa se invarta mai greu, dar era normal.Acum ce motiv sa aiba? Dar cel mai mult ma ingrijoreaza faptul ca trage stanga.In mod sigur nu am luat nici o groapa sau altceva inainte sa intru la vulcanizare.Aveti vreo idee?O zi faina. Link to comment
papie Posted May 14, 2008 Share Posted May 14, 2008 Mai intai verifica (din nou daca e cazul) presiunea in pneuri, daca este egala schimba rotile intre ele (stg. cu dreapta), daca dupa aceste operatii masina "trage" in aceeasi directie ai probleme cu unghiurile trenului de rulare, daca "trage" in directia rotii cu probleme, anvelope diferite ca uzura sau specificatii si/sau idem pentru jante. Link to comment
Mengelaus Posted May 14, 2008 Share Posted May 14, 2008 Problema e ca jantele si anvelopele sunt la fel la specificatii si la uzura. De fapt eu am indoit mai demult intr-o groapa jantele de pe dreapta nu cele de pe stanga.Dar nu-mi dau seama cum puteau sa apara probleme la directie dupa un schimb de anvelope. Link to comment
ldarius Posted May 14, 2008 Share Posted May 14, 2008 (edited) Si eu cu o nelamurire: e normal ca la un SE POWER sa se miste volanul mai greu in momentul in care A/C e cuplat? Adica sesizabil mai greu. Ca si cum n-as mai avea servo... Edited May 14, 2008 by ldarius Link to comment
micutu Posted May 14, 2008 Share Posted May 14, 2008 Problema e ca jantele si anvelopele sunt la fel la specificatii si la uzura. De fapt eu am indoit mai demult intr-o groapa jantele de pe dreapta nu cele de pe stanga.Dar nu-mi dau seama cum puteau sa apara probleme la directie dupa un schimb de anvelope. Daca zici ca ti le-au echilibrat pe toate, fuguta si fa un unghi de fuga, baga presiune egala in toate rotile(pe la Lukoil-uri gasesti compresoare la care setezi presiunea), si vezi daca e ok ca risti sa le strici de noi! Si eu am avut aceeasi problema la tizu meu de noua, si s-a rezolvat asa, numai ca le-am pus pe cele de pe spate pe fata la 10k - acum numai trage decat datorita inclinatiei drumului. Si volanul se invarte mai usor cu cat presiunea e mai mare din roti...in carte scrie 2.1 fata si 2.3 spate - eu imi pun 2.3 pe toate si nu am nici o problema! @ Idarius: Phai daca ai servo pe el, da, e normal pt ca motorul invarte pompa de ulei pt servo odata si la asta se adauga compresorul AC. Faza asta se intapla cand stai pe loc la relanti; Tureaza motorul si ai sa vezi nu numai ca iti intra aer mai mult si mai rece in habitaclu de la AC dar si ca volanul se invarte mai usor - sa ma corecteze cineva daca gresesc! Link to comment
ldarius Posted May 15, 2008 Share Posted May 15, 2008 Nu gresesti. Totusi nu ma asteptam sa fie atat de sesizabila treaba asta cu volanul. Ma rog, atat de evidenta si enervanta... Link to comment
NFS Posted May 15, 2008 Share Posted May 15, 2008 Asa e si la a mea. Nu m-am prins decat cand m-am urcat pe a lu' Ami. Parca e vorba de o bucsa de teflon de pe la coloana de directie. Dupa ce am schimbat-o, o vreme a mers mai usor. Acum iar merge greu. Link to comment
Mengelaus Posted June 2, 2008 Share Posted June 2, 2008 S-a rezolvat problema expusa cu o pagina in urma.Am facut inca o echilibrare la toate rotile si apoi le-am pus pe cele din spate pe fata, pentru orice eventualitate, si acum merge drept masina Tot interesandu-ma pe la oameni mai priceputi ca mine in treaba asta, am aflat ca e o prostie sa faci echilibrare la roti imediat dupa ce le pui pe masina(cazul meu;schimbatul cauciucurilor de iarna cu cele de vara pe aceleasi jante).Ideal ar fi sa mergi intai cu ele un numar de kilometri( cam 200- 300) si abia apoi sa faci echilibrarea. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now