vlivius1 Posted April 1, 2006 Share Posted April 1, 2006 Salutare Am Cielo '96 la care vreau sa-i schimb antigelul. Problema este ca nu stiu de unde sa incep si cel mai important lucru pe care vreau sa-l stiu este; daca trebui sa-i fac aerisire ca la Dacie? sau se aeriseste singura . Multam Link to comment
lauamd Posted April 1, 2006 Share Posted April 1, 2006 Deci. Dai drumul robinetului aflat la partea inferioară din dreapta radiatorului,de preferat cu motorul încălzit pentru a prinde termostatul deschis şi a goli şi restul de antigel ce rămâne în motor. Dacă nu nici o problemă. După golire , restrângi şi eventual dacă vrei poţi spăla vreo 10 min motorul cu o substanţă de spălare şi apă distilată,dacă nu nici o problemă. După golire torni antigelul nou (cam 2 L) şi apă până ajunge la nivel şi porneşti. Laşi să meargă şi eşti cu ochii pe vasul de expansiune pentru că atunci când deschide termostatul apa din vas va dispare.Completezi, pui buşonul şi laşi să meargă până porneşte de două ori electroventilatorul. Dacă nivelul scade prea mult sub minim desfaci şi completezi ,dacă nu laşi aşa. A doua zi dimineaţă verifici nivelul şi dacă este necesar completezi. "> Link to comment
vlivius1 Posted April 1, 2006 Author Share Posted April 1, 2006 Merci mult Astazi dupa amiaza o sa rez prb. Stii cum se numeste solutia care se pune pt curatare? Am uitat sa mentionez ca masina are cutie v automata. Eu parca stiu din cartea ei ca intra vreo 6 litri Link to comment
Cumnatu Posted June 12, 2006 Share Posted June 12, 2006 Deci ?/ Cum se numeste solutia respectiva ?? "Dai drumul robinetului aflat la partea inferioară din dreapta radiatorului," , dreapta cum te uiti la masina sau cum stai in masin >?/ Link to comment
sorin77 Posted June 12, 2006 Share Posted June 12, 2006 (edited) Solutie de curatare: se poate pune apa cu otet sau mai exista astfel de solutii in peco -tebuie intrebat. Am citit pe aici pe forum ca unii pun Calgon si il lasa peste noapte apoi clatesc bine si pun antigel nou -parerea mea e ca e cam extrema faza cu Calgonu' La orice solutie de curatat folosita trebuie sa clatesti bine bine instalatia inainte de a baga un nou continut. Continutul trebuie sa fie format numai din apa distilata si antigel. Raportul apa distilata/antigel e stabilit si de eticheta produsului Antigel, respectiv temeperatura prag pana la care vrei sa fi protejat. Eventual se masoara cu un dispozitiv special densitatea amestecului obtinut. In loc de indicatia de densitate se trece pe dispozitiv direct temperatura pana la care te protejaza amestecul. Daca privesti masina din fata, radiatorul are un robinet pe partea stanga jos orientat in spre motor. Daca te bagi sub masina (in saht /groapa) si privesi la radiator, atunci respectivul apare in partea dreapta jos -asa cum spune lauamd. Atentie insa robinetul respectiv se desface destul de greu si mai ales se strange destul de greu. DAca nu e strans cum trebuie o sa iti curga in mers. Acum cativa ani eu mi-am confectionat un fel de cheie ca sa am forta mai mare in strangerea/desfacerea respectivului surub fluture. Instalatia nu necesita aerisire. Se aeriseste singura. Oricum ai proceda dupa umplere trebuie sa urmaresti nivelul cu motorul pornit si busonul de aerisire scos. Apoi astepti cu motorul pornit pana se ajunge la temperatura lui normala de functionare. Dupa ce deschide termostatul e posibil sa mai fie nevoie de compeltat cu lichid.In zilele urmatoare operatiei de schimbare lichid trebuie sa urmaresti ce se petrece cu nivelul lichidului in vasul de expansiune. In sine operatia de curatare a sistemului de racire prin folosirea de substante chimice este usor coroziva. Astfel te poti trezi cu pori desfundati, etc si deci noi posibile pierderi de lichid, asa ca atentie! Edited June 12, 2006 by sorin77 Link to comment
ovi_jer Posted June 12, 2006 Share Posted June 12, 2006 Calgonul care este un detergent de rufe mai are si rolul de a curata depunerile fara a ataca racordurile de cauciuc sau semeringurile. Nu are nici un efect daca nu circula deci trebuie pus si circulat cu masina 1-2 ore apoi dat jos si spalat numai cu apa instalatia. Link to comment
calinrussu Posted June 14, 2006 Share Posted June 14, 2006 Atentie insa robinetul respectiv se desface destul de greu si mai ales se strange destul de greu. DAca nu e strans cum trebuie o sa iti curga in mers. Acum cativa ani eu mi-am confectionat un fel de cheie ca sa am forta mai mare in strangerea/desfacerea respectivului surub fluture. La mine "robinetul" e un dop filetat care intra intr-o piulita-in-carcasa-cu-cleme, din plastic. Asta s-a rupt , si tot antigelul s-a dus (in timpul mersului), la 2 zile dupa ce a fost "strans" la service. Asa ca atentie la forte ... Link to comment
D_M_X Posted June 14, 2006 Share Posted June 14, 2006 eu am procedat in felul urmator...am scos radiatorul,i-am scos acel robinet dupa care l-am spalat cu apa calda cam jumatate de ora in continuu.L-am clatit f bine de cateva ori si am pus si presiune cu apa calda pe elementii lui(e important ca intre acei elemnti sa fie cat mai putine gunoaie(muste,praf etc.) Dupa care l-am montat la loc si am completat cu antigel si apa distilata...rezultatul ----- am o racire mult mai buna.Am efectuat operatiunea si in toamna si acum 3 sapt Link to comment
raskala Posted November 26, 2006 Share Posted November 26, 2006 Astazi am urcat pe rampa masina si am cautat surubul (robinetul) radiatorului de m-am saturat si nu am reusit sa-l gasesc.Ati intalnit radiatoare fara acel robinet? Link to comment
ovi_jer Posted November 26, 2006 Share Posted November 26, 2006 Da, in special la espero 1,8. Link to comment
raskala Posted November 26, 2006 Share Posted November 26, 2006 ovi_jer da-mi si o solutie daca se poate. Ca se cam raceste afara si eu nu am facut schimbul de antigel. Link to comment
ovi_jer Posted November 26, 2006 Share Posted November 26, 2006 Trebuie sa desfaci racordul de jos al radiatorului ca sa dai drumul la antigel. Link to comment
Cumnatu Posted December 24, 2006 Share Posted December 24, 2006 (edited) EU m-am benoclat azi dimmineata de mi-a venit rau si n-am gasit racordul de care zici ( si zice si in manual ). Trebuie neaparat sa fi sub masina ca sa ai acces la el sau ar trebuii sa ajungi cu mana de sus ? Poate nu ma uit eu unde trebuie. Astept raspuns cat se poate de rapid, azi vreau sa schimb antigelul ca la carte ( cum scrie in manual ) cu spalaturi de vas de expansiune cu tot, dar m-am blocat la inceput ! Multumesc ! Edited December 24, 2006 by Cumnatu Link to comment
ovi_jer Posted December 24, 2006 Share Posted December 24, 2006 Din cauza racitorului de ulei (la modelele cu cutie automata )care se afla in radiatorul de racire racordul inferior nu mai este chiar inferior si nu poti goli tot antigelul pe acolo. Asadar ai nevoie de canal sau rampa pentru golire pe la unul din furtunele caloriferului care sunt pe partea din spate a motorului la intrarea in habitaclu.Desfaci colierul usor si tragi cu grija sa nu rupi vreo conducta. Link to comment
dobrescucris Posted December 25, 2006 Share Posted December 25, 2006 (edited) In procesul de scoatere a vasului de expansiune, pt a-l spala, a curs antigel (cam 200ml), din furtunul inferior al vasului, pe ce se afla sub el (cutie viteze, caseta servodirectie?, ceva racorduri si tevi..). Intrebarea este: antigelul este acid sau dauneaza in vreun fel cauciucului, fierului, vopselei,etc? Grabeste aparitia ruginei sau mancarea garniturilor..? Sau se va usca si nu va fi nici o problema..? Sper sa ma ingrijorez degeaba.. Este inflamabil? E ceva ce se incinge excesiv in zona aia? Pe motor nu a sarit. Eu am sters cat de cat pe unde am ajuns.. dar mai jos a ramas destul de ud.. Edited December 25, 2006 by dobrescucris Link to comment
Mircea Posted December 25, 2006 Share Posted December 25, 2006 Antigelul ataca vopseaua. Spala bine cu apa acolo unde a curs. Link to comment
Cumnatu Posted December 26, 2006 Share Posted December 26, 2006 (edited) Asadar ai nevoie de canal sau rampa pentru golire pe la unul din furtunele caloriferului care sunt pe partea din spate a motorului la intrarea in habitaclu. Inteleg ca din picioare nu se ajunge acolo, nu ? Neavand la dispozitie nici o rampa ajung la concluzia ca nu am cum sa imi fac singur schimbul si spalaturile aferente. Stie cineva vre-un service deschis zilele astea ? M-ar interesa sa fac si vre-o 2 spalaturi ale sistemului. Multumesc ! Edited December 26, 2006 by Cumnatu Link to comment
ovi_jer Posted December 26, 2006 Share Posted December 26, 2006 Imi este greu sa cred ca nu gasesti un service de cartier sau vulcanizare care sa presteze asemenea servicii. Link to comment
Bel_Ze-but Posted January 2, 2007 Share Posted January 2, 2007 (edited) Am citit azi postul lui Vaxxi ( de la sectiunea antigel rosu sau verde - Matiz) unde specifica : "Nu se poate pune direct un antigel rosu (cu acid organic) intr-o masina care nu a fost proiectata pentru asa ceva, deoarece sistemul de racire este incompatibil cu proprietatile acestui tip de antigel (risc de supraincalzire si coroziune a partilor metalice din sistemul de racire)." Eu am schimbat antigelul la mijlocul lui noiembrie, dupa ce am spalat sistemul de racire cu un flacon de nu mai stiu ce (de la 2+2 parca) si l-am clatit cu f. multa apa. Mi-a fost recomandat de la magazin un antigel rosu fluorescent facut in Germania, pe care l-am si bagat in instalatie (plus doi litri de apa distilata. Se inserase , asa ca am mai dat putin si pe langa borcan, rezultatul fiind ca si acum , pe proeminenta de la mijlocul recipientului am o dara roz usor stralucitoare. Nivelul n-a scazut deloc, acul de la temperatura n-a urcat ( nici macar nu a ajuns la jumate - in conditiile in care turatia cu care s-a obisnuit motorul este de 3800-4500). Sa inteleg ca este mai bine sa spal din nou si sa schimb antigelul cu unul verde, albastru sau galben? . Ori e chiar imperios necesar si cat mai urgent? A mai folosit cineva antigel rosu pe Cielo? De cand si cu ce consecinte ? Vaxxi, care e sursa informatiei din postul tau, pentru a o analiza si a intelege mai bine incompatibilitatile cu motoarele mai vechi (ca al meu- 1997) ? Merci. Edited January 2, 2007 by Bel_Ze-but Link to comment
laur_gle Posted January 3, 2007 Share Posted January 3, 2007 Eu am schimbat antigelul cu unul rosu de la Texaco , dar scria clar pe el ca este pe baza de etilenglicol si fara silicati ( care ar ataca aluminiul ) . Nu cred ca este o conditie ca toate cele rosii sa fie pe baza de acizi organici . Trebuie citite specificatiile producatorului . Pina acum nici o problema , temperatura apei nu trece de jumatatea indicatorului din bord indiferent de regimul de mers. Link to comment
ovi_jer Posted January 16, 2007 Share Posted January 16, 2007 Aici se discuta numai despre schimbarea antigelului ! Link to comment
dobrescucris Posted February 3, 2007 Share Posted February 3, 2007 Intrucat la schimbarea antigelului au mai ramas 2L din lichidul vechi in masina (au incaput 2L apa si 2.2L antigel), am cumparat un dispozitiv de masurat punctul de inghet al antigelului. Poate cineva sa-mi spuna daca a mai folosit asa ceva, si cum se procedeaza exact..? Ca instructiunile nu sunt f explicite.. Ma intereseaza in special daca le-am asezat bine una in alta cele 3 piese, si cat antigel trebuie sa trag in eprubeta aia.. o umplu? Sau doar cat sa acopar cu antigel substanta aceea rosie dinauntru? O tin cu varful in sus banuiesc..? Link to comment
Wolfman Posted February 3, 2007 Share Posted February 3, 2007 L-ai montat invers , tii dispozitivul de para de cauciuc pe care apesi ca sa tragi antigel. Gradatiile trebuie sa fie in sus iar partea rosie sa se ridice cam cu 1 cm deasupra dopului de cauciuc din partea inferioara. O masuratoare corecta se face cu antigelul la aproximativ 20 grade, temperatura influenteaza mult indicatiile... Link to comment
dobrescucris Posted February 3, 2007 Share Posted February 3, 2007 Mersi frumos! Acum totul mi-e clar O sa postez rezultatul indata ce incerc, sa vad daca e bun de ceva. E luat cu 9 lei de la un Rompetrol (am intrebat la vreo 5-6 benzinarii inainte.. pana am gasit ceva). Link to comment
CARAIVAN Posted October 29, 2007 Share Posted October 29, 2007 va salut! pentru un schim de antigel la un cielo din 97" cat antigel trebuie? si mai ales ce marci de produs ? ma refer la antigel nediluat .Ar trebui schimbat antigelul daca din 97 pana acum nu a fost schimbat chiar daca nu are nici o depunere pe vas? Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now