july4060 Posted December 9, 2009 Share Posted December 9, 2009 Eu am schimbat antigelul cu unul rosu de la Texaco , dar scria clar pe el ca este pe baza de etilenglicol si fara silicati ( care ar ataca aluminiul ) . Nu cred ca este o conditie ca toate cele rosii sa fie pe baza de acizi organici . Trebuie citite specificatiile producatorului . Pina acum nici o problema , temperatura apei nu trece de jumatatea indicatorului din bord indiferent de regimul de mers. Salut,chiar voiam sa va spun ca nici la mine nu se ridica temperatura mai sus de jumatate,oare este bine?Ca la mine sa fisurat un racord,cel de pe partea stg, si am completat cu apa si tot nu se ridica peste jumatate.Astazi vreau sa-l spal(radiatorul) si sa bag antigel,rosu,fara silicati. Link to comment
Wolfman Posted December 9, 2009 Share Posted December 9, 2009 Cielo (si nu numai, dintre modelele Daewoo) sta foarte bine la capitolul racire, eu n-am reusit sa fac sa treaca de jumatate acul de temperatura nici dupa ce am urcat 10 km in viteza 1-a cu masina incarcata full. Link to comment
koss_x_treeme Posted May 4, 2010 Share Posted May 4, 2010 (edited) Eu am pus antigel in decembrie si cand ma uit acum in vasul de expansiune... surpriza...mai era putin lichid pe fundul vasului. Am mai complectat cu 1.4 litrii. Va intreb de ce oare a mancat asa de mult lichid. Nu imi curge pe nicaieri fiindca m-am uitat atent. Sa fie pompa de apa de vina? Edited May 4, 2010 by koss_x_treeme Link to comment
Viktor Posted May 4, 2010 Share Posted May 4, 2010 Depinde cit lichid ai pus in Decembrie. Daca ai avut aer in instalatie si nu ai verificat lichidul in scurt timp de la schimb, e normal sa dispara din vas. Link to comment
Salex Posted May 4, 2010 Share Posted May 4, 2010 Va intreb de ce oare a mancat asa de mult lichid. Nu imi curge pe nicaieri fiindca m-am uitat atent. Sa fie pompa de apa de vina? Cum ar putea pompa de apa sa iti pape lichid de racire ? Variante plauzibile: 1. Colier slabit (de la virsta si de la temperatura) - probabilitate mare. 1,5 litri in decurs de cca 6 luni nu e mare afacere. Lichidul nu curge sub motor pentru ca se evapora 2. Garnitura de chiulasa ciupita - probabilitate mica, ai fi observat si alte simptome. Link to comment
koss_x_treeme Posted June 1, 2010 Share Posted June 1, 2010 M-am uitat acum in vasul de expansiune si e doar putin lichid pe fundul vasului.. M-am uitat si pe la coliere si radiator dar nu am vazut nicio urma de apa. Cum este posibil sa se duca toata apa din vas in decurs de o luna? Este ceva grav? Care ar fi problema. Alte simptome nu am vazut. Masina merge bine. Link to comment
Salex Posted June 1, 2010 Share Posted June 1, 2010 Incearca sa detectezi urmele de scurgeri dimineata cu motorul rece. Atunci cind motorul e fierbinte, daca scurgerile sint mici, eveporarea se produce cvasi-instantaneu. Cauta cu atentie in zona dinspre firewall, verifica toate colierele de acolo. Link to comment
onlyone Posted June 1, 2010 Share Posted June 1, 2010 (edited) mie de exemplu imi pierdea antigel pe la dopurile de aluminiu (parca din aluminiu sunt) care sunt bagate in blocul motor, alea care au rol sa sara daca vine un inghet nasol si incepe sa iti inghete lichidul de racire care nu a fost dozat corespunzator Edited June 1, 2010 by onlyone Link to comment
koss_x_treeme Posted August 27, 2010 Share Posted August 27, 2010 (edited) Voi la cati km mai complectati cu antigel? Mie iar mi-a scazut nivelul la minim dupa ce mai imi scazuse acum o saptamana la minum dar mai complectasem cu 500ml de antigel pana ajunsese la maxim. Acum iar e sub minim chiar. O sa o las asa pana se aprind becurile in bord si creste temperatura. Eu nu mai deschid capota aia sa ma uit la nivelul de la antigel in veci. Mi-a mai zis un mester ca se evapora, altul ca asa e la toate.. Dar din cate am vazut in manual antigelul se schimba doar la 40.000 de km. deci 40.000 de km sau 2 ani nu trebuie sa umblii la el. Trebuie insa verificat din 10k in 10k de km.. Mama lui la mine pierde 0.5 litrii la 100 km. Pompa de apa am schimbato, calorifer verificat, furtune verificate, deci 100% la mine e din chiulasa.. desii mi-au zis mesterii ca nu exista asa ceva. Asa o las pana o ramane fara apa si s-or aprinde beculete. Ma jur eu nu mai deschid capota sa ma uit la nivel (mai trebuie sa desfac si busonul ca nu se vede la mine prin vas iar intra aer in instalatie) si sa mai complectez. Cand s-or aprinde beculete o duc in service si le-o pun in cap. In 3 ani am deschis capota de 3 ori. Acum am ajuns sa o deschid din 3 in 3 zile... Am 110.000 km . o sa verific pe la 150.000 antigelul.. Pana atunci nu mai deschid capota decat daca se aprinde in bord check engine.. Edited August 27, 2010 by koss_x_treeme Link to comment
onlyone Posted August 27, 2010 Share Posted August 27, 2010 (edited) pai nu ti-e evident ca pierzi lichid pe undeva? daca nu se duce in ulei, se duce in cilindrii. nu scoate fum sau aburi pe teava de esapament? ce risti deca continui asa? o sa ramai fara apa, o sa ti se arda garnitura total si apa o sa intre in ulei, cand o sa ti se caleze motorul si o sa se aprinda martorul din bord, deja motorul tau o sa fie varza iar operatiunea costisitoare. mecanicii care ti-au zis ca asa fac toate sunt dobitoci. apa aia nu are pe unde sa se evapore, decat daca ai un furtun fisurat, cu pori, sau o prindere slabita, sau radiatorul gaurit. prin urmare noi nu completam cu antigel ca nu avem de ce. eu doar verific odata la 500 km antigelul sa fiu sigur ca nu incepe sa scada in mod dubios, ceea ce ar semnala o problema. Edited August 27, 2010 by onlyone Link to comment
Viktor Posted August 28, 2010 Share Posted August 28, 2010 Asa o las pana o ramane fara apa si s-or aprinde beculete. Nu-i bine. Piesa din imagine ii ceva mai ascunsa si mai greu de depistat scurgerile, arunca un ochi acolo. Link to comment
Salex Posted August 28, 2010 Share Posted August 28, 2010 @koss_x_treeme: Colegii ti-au cam spus anterior tot ce era de spus. Totusi, vreau sa completez si eu pe-aici, pe-acolo Mi-a mai zis un mester ca se evapora, altul ca asa e la toate.. Instalatia este etansa si functioneaza sub presiune. Ma rog, asa ar trebui sa fie la masinile noastre. Ca urmare, unde dispar vaporii aia rezultati conform teoriei mecanicului tau ??? 100% la mine e din chiulasa.. desii mi-au zis mesterii ca nu exista asa ceva. E posibil chiar sa ai dreptate insa trebuie inspectata bine instalatia inainte de a desface motorul. Ai sesizat vreu miros de leustean fiert atunci cind motorul se incalzeste bine ? Asa o las pana o ramane fara apa si s-or aprinde beculete. Ma jur eu nu mai deschid capota sa ma uit la nivel (mai trebuie sa desfac si busonul ca nu se vede la mine prin vas iar intra aer in instalatie) si sa mai complectez. Cand s-or aprinde beculete o duc in service si le-o pun in cap. ... Am 110.000 km . o sa verific pe la 150.000 antigelul.. Pana atunci nu mai deschid capota decat daca se aprinde in bord check engine.. Daca faci asta nu prea are rost sa te mai agiti la 150.000. Parerea mea este ca nu o sa apuci nici 15 Septembrie. Scapa de mecanici sub orice forma. Gaseste-ti niste oameni mai pusi pe treaba, astia ai tai am impresia ca au o lene cronica in singe sau nu au chef sa isi friga degetele cautind pierderile de lichid. Link to comment
DGT Posted August 28, 2010 Share Posted August 28, 2010 Am 110.000 km . o sa verific pe la 150.000 antigelul.. Pana atunci nu mai deschid capota decat daca se aprinde in bord check engine.. Cand s-o intampla asta e deja prea tarziu. Intr-un an de zile eu n-am pus nici gram de antigel. Decat sa schimbi motorul schimba mai bine mecanici. E mai ieftin. @Salex ti-a facut o recomandare foarte buna. Si pana schimbi mecanici eu zic sa verifici antigelul si totodata sa fii atent la ceasurile de apa din bord, cu caldurile astea de la noi sa nu calezi motorul. Link to comment
koss_x_treeme Posted August 29, 2010 Share Posted August 29, 2010 (edited) Am mai inspectat astazi circuitul de racire Am gasit cateva pierderi de lichid. Pe la furtunul de la vasul de expansiune la capatul de la vas si cel care intra pe langa clapeta de aer. E posibil sa pierd 500ml in 200 km pe aici. Mai jos pozele. O sa mai iau niste coliere si sa pun silicon sa etansez bine acolo. Am observat si ca rasufla capacul de la vasul de expansiune, cu masina stand pe loc, nefiind presiune mare in instalatie totusi rasufla. O sa iau si capac nou sa il schimb. Later edit: Lol, am observat din prima poza facuta cu blitz ca vasul de expansiune pare crapat in zona in care are stutul pentru furtun. O sa inspectez maine pe zi.. din poza asa pare .. crapat.. Edited August 29, 2010 by koss_x_treeme Link to comment
danutza Posted August 29, 2010 Share Posted August 29, 2010 Ai pierderi si pe la furtune, dar cel mai mult cred ca se evapora pe la capac daca acesta e defect. La furtunul de la vasul de expansiune verifica sa nu fie fisurat vasul. Link to comment
koss_x_treeme Posted August 31, 2010 Share Posted August 31, 2010 (edited) Vasul de expansiune era crapat putin la imbinare pe partea dinspre bord, si erau urme de antigel scurs si uscat pe sub el si pe el. Am dat cu silicon pe capetele de la furtune sa se etanseze mai bine. Am pus alt vas nou si capac. O sa revin dupa cateva sute de km sa va spun daca mai pierd sau nu. Am observat cand am scos vasul vechi ca vin niste fire de la instalatia electrica exact prin spatele vasului inspre bord si acestea aveau varnishul tocit de la vas. Le-am izolat. Ar fi ideal sa aruncati si voi o privire pe acolo pe la fire fiindca atunci cand se bosumfla vasul le toceste varnisul, pot sa faca scurt. Edited August 31, 2010 by koss_x_treeme Link to comment
onlyone Posted September 1, 2010 Share Posted September 1, 2010 Dar mecanicii aia care ti-au inspectat instalatia cum de nu au vazut ce era evident? Du-te si da-le in cap cu vasul vechi crapat si sfatuieste-i sa isi caute altceva de lucru ca sunt varza. Link to comment
Viktor Posted September 1, 2010 Share Posted September 1, 2010 Dar mecanicii aia care ti-au inspectat instalatia cum de nu au vazut ce era evident? Pentru ca el nu a fost la mecanici, ci la gradinari, o asemenea problema un mecanic o depisteaza in 5 min. Link to comment
koss_x_treeme Posted September 1, 2010 Share Posted September 1, 2010 Era vasul crapat in spate deci nu se putea vedea. Decat cand l-am scos sa-l inloiesc am vazut crapatura. Daca si acum o sa mai pierd si o sa scada sub minim, asta e, inseamna ca mai am si altceva mai grav. Link to comment
Salex Posted September 1, 2010 Share Posted September 1, 2010 (edited) E trist faptul ca incerci sa le iei apararea . Gestul tau e frumos insa chiar nu e cazul. Pierderea a 500ml lichid de racire nu poate fi introdusa la categoria "Asa face toate !" de catre mecanic si clientul sa fie impacat cu lucrul asta. Pina la urma, genul asta de atitudine plina de intelegere ii face pe domnii mecanici sa devina .. gradinari, asa cum le zicea colegul mai sus. Este inadmisibil sa te prezinti cu o problema reala, palpabila si sa primesti astfel de raspunsuri. Parerea mea ! PS: cind te duci la un electronist cu un TV sau mai stiu eu ce defect, accepti scuze de genul "asa face toate, domnule !". Pentru ca, mai tirziu, sa descoperi un tranzistor sau condensator busit. O sa spui la fel, "Piesa asta era intr-un loc imposibil de vazut" ? Edited September 1, 2010 by Salex Link to comment
koss_x_treeme Posted September 4, 2010 Share Posted September 4, 2010 Iar am inceput sa pierd masiv apa pe la stutul de iese din clapeta de aer. E ruginit si nu mai face priza bine cu furtunul. Stutul ala se poate schimba sau e corp comun cu clapeta de aer? Link to comment
Viktor Posted September 4, 2010 Share Posted September 4, 2010 (edited) Daca nu-i gaurit, il poti salva. Pentru asta trebue dat tot corpul jos, ambele stuturi le cureti foarte bine, tot-odata si clapeta de aer daca tot ai dat-o jos, montezi corpul la loc, acea portiune de furtun care a fost deja pe stut o tai jos ca oricum nu va mai stringe cum trebue, pui un strat subtire de silicon pe stut si conectezi furtunul la loc. Nu tai di furtun mai mult decit ii necesar, va ramine scurt si tre sa-l schimbi. LE. Uite aici un produs foarte bun pentru asa ceva, asta cind lipeste ... tre sa tragi serios de el sa-l dezlipesti. Edited September 4, 2010 by viktor Link to comment
tolin Posted September 4, 2010 Share Posted September 4, 2010 Si cu "acidul antigelic" din instalatia de racire si din motor ce trebuie sa faca ? Link to comment
koss_x_treeme Posted September 17, 2010 Share Posted September 17, 2010 (edited) Am rezolvat cu stutul de apa de la clapeta de aer. S-a rezolvat cu silicon negru pentru garnituri rezistent la temperatură. Apoi am observat ca furtunul superior de vine din radiator în termostat e copt, dadea puţină apă şi pe acolo. Furtun nou, coliere noi. Acum am observat că picura apă şi pe la dopul din motor situat deasupra filtrului de ulei (o picatură pe minut).. O să-l schimb şi pe ală. Bănuiesc că a fost iarna trecută grea de mi-au crapat furtunele şi mai nou au cedat şi dopurile din motor se pare. Curios că am pus în iarna antigel cu apă distilată fifty fifty. Am luat antigel de la Petrom. 16 roni litrul dar se pare că nu e bun de nimic. Cu toate că scria că distilat 50/50 ţine la -30. Maşina astă iarnă a fost în garaj.. deci cred că nici la -15 nu a ţinut. Mai e puţin vine iarna voi ce firmă de antigel mai bună ştiţi. Nu vreau să mă mai risc cu antigel prost. Mai bine dau triplu pe un antigel bun decât să investesc ulterior în reparaţii mai ales dacă sunt temperaturi scazute la iarnă. Edited September 17, 2010 by koss_x_treeme Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now