alleks Posted November 6, 2011 Share Posted November 6, 2011 Ca si smv, sunt debusolat, desi am citit tot topicul. Pana la urma, e vreo metoda de a goli tot lichidul de racire, fara a da jos radiatorul? Ziceti ca robinetul ala face figuri si nu vreau sa-l pun la incercare p-al meu, ca sunt foarte constient de calitatea oricarei piese din cielo-uri, mai ales cele romanesti. Si plus ca va cred pe cuvant ca ramaneti cu ele in mana. Deci urmam sfatul din manual si scoatem furtunele, dupa care umplem si rasumplem cu apa instalatia, ca sa diluam ce-a ramas in radiator (dupa cum zicea si smv)? Link to comment
Salex Posted November 6, 2011 Share Posted November 6, 2011 Pana la urma, e vreo metoda de a goli tot lichidul de racire, fara a da jos radiatorul? Nu. Chiar daca dai radiatorul, nu vei reusi sa scoti TOT lichidul de racire. Link to comment
alleks Posted November 7, 2011 Share Posted November 7, 2011 (edited) Ma rog, stiu asta, intelegi ce vreau sa zic. Daca golesti doar prin furtunul din partea inferioara a radiatorului, ramane cam mult lichid in radiator. Cineva imi daduse o idee de bagat un furtun in radiator si scos prin intermediul lui. Poate apelez la varianta asta. Edited November 7, 2011 by alleks Link to comment
Viktor Posted November 7, 2011 Share Posted November 7, 2011 Nu e cazul ca cineva sa o faca pe ginecologu cind radiatorul este prins in doua suruburi (sa zicem patru, cu cele doua ale ventilatorului), unde mai pun ca-i faci si o baie buna, atit la interior cit si exterior. Link to comment
smv Posted November 12, 2011 Share Posted November 12, 2011 Scoaterea radiatorului nu este utila decat pentru rezolvarea problemelor legate de acesta (curatare, reparare robinet). Peste 2 L lichid vor ramane in blocul motor care la Cielo nu este prevazut cu un mijloc oarecare de golire (cum are Dacia un buson langa carcasa distributiei). Eu am scos lichidul pe la robinetul radiatorului pe care nu am reusit sa-l rup fiindca schimbul anterior l-am facut tot eu si l-am strans cu grija, nu cum fac vulcanizatorii cu rotile. Ca atare, singura metoda este diluarea prin umpleri succesive cu apa distilata, astfel incat cei 2 L, mereu retinuti in bloc, sa se apropie cat mai mult de puritatea apei distilate ( depinde de rabdarea, pretentiile si buzunarul fiecaruia). Daca nu exista ceva demontabil care sa asigure purjarea la fundul "partii ude" a blocului, nu vad cum poate fi golit. Dupa aceasta operatiune de Sisif trebuie sa mai avem pregatiti 3 L antigel conc. si 1,5 L apa distilata. Toate cele bune ! Link to comment
Dj_Dark Posted November 14, 2011 Share Posted November 14, 2011 (edited) Ai incercat sa defaci furtunul ce leaga teava de plastic cu pompa de apa? Asa scoti cea mai mare cantitate de apa din motor. Nu mai stiu exact la ce nivel e pompa raportat cu blocul dar stiu ca e cela mai jos punct din instalatia de racire. Edited November 14, 2011 by Dj_Dark Link to comment
smv Posted November 14, 2011 Share Posted November 14, 2011 Nu, fiindca nici nu prea am conditii "de vizionare", mai exact, rampa sau sant de vizitare. Eu ma folosesc de iesirea din curte (care la mine este in panta) la schimb ulei, antigel, statonand cu rotile din fata pe "buza" pantei. Acum, am schimbat antigelul cu G12, cu eforturile pe care le-am relatat. Urmeaza sa studiez sfatul pentru a evita pe viitor aceasta situatie. Totusi, mi se pare o inabilitate de proiectare sa nu prevezi un accesoriu simplu si sa fii nevoit sa demontezi subansambluri pt. a avea posibilitatea efectuarii corecte a unui banal schimb de lichid. Nici macar nu exista explicatii pertinente in documentatie. In proiectarea responsabila se mai are in vedere si terotehnica. Inca nu am avut nevoie sa umblu prea mult in aceasta masina dar probabil ca pentru a schimba un bec trebuie sa demontezi jumatate din ea ! Halal proiect ! Multumesc mult pentru informatie si... rulaj fara probleme ! Link to comment
Dj_Dark Posted November 14, 2011 Share Posted November 14, 2011 Inchipuie-ti ca Espero nu are nici macar robinet pe radiator Link to comment
cosminescu Posted December 6, 2011 Share Posted December 6, 2011 (edited) Salutare. In week-end am golit instalatia de racire, am spalat-o folosind o solutie gasita la Norauto, apoi doua clatiri cu apa distilata. Am schimbat si termostat-ul. Cel vechi avea arcul atat de slab ca il comprimam cu mana. Am pus antigel nou Mobil. Dupa operatie, constat ca motorul se incalzeste mai greu ca inainte, iar acul se ridica tot pana la acelasi nivel. Maxim de temperatura a insemnat acul un mm deasupra liniei la care se afla in poza atasata. Edited December 6, 2011 by cosminescu Link to comment
Dj_Dark Posted December 6, 2011 Share Posted December 6, 2011 Temperatura acolo trebuie sa stea cu ventilatorul oprit si 1 mm peste acea linie inainte sa porneasca. Faptul ca se incalzeste mai greu poate sa fie de la noul termostat care nu inchide bine ( sau deschide prea devreme, in ultimul timp sunt din ce in ce mai proaste). Link to comment
cosminescu Posted December 6, 2011 Share Posted December 6, 2011 Temperatura acolo trebuie sa stea cu ventilatorul oprit si 1 mm peste acea linie inainte sa porneasca. Faptul ca se incalzeste mai greu poate sa fie de la noul termostat care nu inchide bine ( sau deschide prea devreme, in ultimul timp sunt din ce in ce mai proaste). Pana sa ajunga acul la linia aia, furtunul care vine de la termostat este caldut, iar cel de iesire din radiator este rece. Dupa ce acul ajunge la dunga aia, ambele furtune sunt fierbinti. Am observat ca dupa ce urca acul la 1 mm peste dunga, coboara iar sub dunga, apoi ciclul se repeta. Cu alte cuvinte porneste ventilatorul. Pana la urma, bag seama ca totul e in parametri, iar faptul ca se incalzeste mai greu poate fi urmare a spalarii instalatiei (a curs mult jeg) Link to comment
Dj_Dark Posted December 6, 2011 Share Posted December 6, 2011 Atunci totul e in regula. Link to comment
mariantitan Posted January 15, 2012 Share Posted January 15, 2012 E o problema daca in loc de apa distilata se pune apa de la robinet pentru diluarea antigelului? Daca da ,poate afla si meseriasii!!!!!!!!!! Link to comment
Salex Posted January 15, 2012 Share Posted January 15, 2012 Da, este o problema uriasa ! Link to comment
Shift1 Posted January 15, 2012 Share Posted January 15, 2012 Una din proprietatile apei distilate este faptul ca punctul de fierbere este mai ridicat fata de cel al apei de la robinet.. 1 Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now