Salex Posted July 29, 2010 Share Posted July 29, 2010 (edited) ...Nu are nici un filtru, nu ai ce sa schimbi... Nu cunosc instalatia de Matiz insa, la alte instalatii, exista intr-adevar un filtru. Este un filtru capilar si are rolul de a retine mici reziduuri. Infundarea lui poate provoca supra-presiune in instalatie ceea ce, evident, duce la oprirea compresorului. LE: se curata, nu se schimba Edited July 29, 2010 by Salex 1 Link to comment
adisoru Posted August 11, 2010 Share Posted August 11, 2010 (edited) Am Matiz din 2004, euro2, iar cand porneste aerul conditionat (cu motorul la relanti doar) scade turatia de la 950rpm la 500rpm pentru 2-3 secunde, apoi isi revine. Sa aiba compresorul lubrifiere proasta? De asemenea cand opresc din buton AC-ul ramane motorul la relanti turat la fix 1500rpm. De abia dupa 15-20 minute de mers cu masina incepe sa scada relantiul la 950rpm. Am facut reset si IdleLearn de nenumarate ori si la fel se manifesta. Eu banuiesc o gripare a compresorului de AC si ceva probleme la IAC. Are cineva vre-o alta sugestie sugestie? Multumesc! Edited August 11, 2010 by adisoru Link to comment
getablonda Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 Salex, ai dreptate, acel colector are si rol de filtru si uscator. Adisoru, cind pornesti AC, ECM mareste turatia pentru a compensa pierderea de putere. Link to comment
adisoru Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 Corect ce spui, atunci la mine de ce scade turatia in primele secunde dupa ce pornesc AC? Am eu cumva un ECM "lenes" si pana se gandeste el sa creasca turatia motorul da sa moara?Si apoi dupa ce opresc AC motorul de ce mai ramane turat? ECM-ul nu realizeaza ca eu am oprit AC-ul? Asta nu inteleg eu si nu imi dau seama ce problema ar putea fi Link to comment
wwillym Posted August 13, 2010 Share Posted August 13, 2010 (edited) Nu ECM-ul e lenes, probabil IAC-cul e cel care reactioneaza mai incet. Demonteaza IAC, curata bine, probabil tija lui e plina cu depuneri si se misca mai greu, asta fiind cauza reactiei intarziate. Bineinteles, trebuie si IDLE learn. Edited August 13, 2010 by wwillym Link to comment
Vivaldi Posted August 14, 2010 Share Posted August 14, 2010 (edited) Salutare Intreb si eu plin de rusine (ca nu stiu raspunsul dupa 5 ani de condus matiz si 50.000 km) Intrebare: Matizul are filtru de polen ? (exista vreun element de filtrare prin care trece aerul racit inainte de a-l baga in habitaclu? ) si daca da unde se afla? Eu pina acum am schimbat doar filtru de aer cel de la admisia motorului. Edited August 14, 2010 by Vivaldi Link to comment
wwillym Posted August 15, 2010 Share Posted August 15, 2010 Matizul nu are filtru de polen/habitaclu. Link to comment
srulz Posted September 7, 2010 Share Posted September 7, 2010 Salut, am avut o problema cu un zgomot infernal (huruit ca de rulment) mai ales la relanti si la turatii mici. Dupa o istorie de cateva luni am reusit sa il rezolv. IN speranta ca va fi de folos cuiva experienta mea, postez urmatoarele: zgomotul a aparut in timp si s-a accentuat dupa 3-4 luni, era chiar deranjant. Initial am banuit pompa de apa sau vreo rola de la distributie, insa am asteptat pana la 120.000 km si le-am schimbat pe toate, dar, zgomotul a ramas... Apoi, m-am gandit la cutia de viteze sau ambreiaj si fiindca agata intr-a 2-a si a 3-a am schimbat kitul de ambreiaj. S-a rezolvat cu vitezele, dar, zgomotul a ramas. Am ajuns la concluzia ca poate fi de la alternator (rulmentii) sau compresotrul de aer. Fiiindca, prima era cureaua de aer, am scos-o si la prima cheie a disparut zgomotul. Fericit ca am gasit problema am apucat sa caut rulment cuplaj magnetic A/C, insa la magazinele de piese Daewoo parca vorbeam de nave spatiale. De nervi, am demontat fulia de pe compresor (slabind suruburile de fixare, pe pozitie sa nu dau jos compresorul, mai greu dar, merita...). Cu fulia in mana am umblat peste tot, fara rezultat, cica nu se gaseste decat atasata de compresor )... Am avut inspiratia sa merg la un dealer SKF, desi rulmentul e japan si spre norocul meu un baiat luminat mi-a dat de pe raft un rulment NACHI cod 35BG5220-DL (exact ce scria pe rulmentul meu). In final dupa alte cazne si injuraturi, matizul fiind mult prea inghesuit, am reusit sa le montez la loc. Problema in sine este comuna oricarui compresor de aer, insa la Matiz e lucru greu sa gasesti rulmentul ca piesa. Cel putin in Constanta... Toate cele bune ! 1 Link to comment
ghYtza Posted September 19, 2010 Share Posted September 19, 2010 Salut.O noua problema cu AC:In urma cu vreo luna jumate doua luni am constatat ca am ramas fara freon brusc, aproape de pe o zi pe alta.Am mers la verificare/ incarcare instalatie unde,dupa verificarea cu lumina UV nu s-a descoperit nici o scurgere.A rencarcat instalatia cu frreon+ulei si nu am avut probleme pana ieri cand constat ca nu mai baga aer rece deloc.Compresorul cupleaza/decupleaza ceea ce denota ca este freon in instalatie.Conducta de joasa presiune ,de la compresor la evaporator ramane la temperatura mediului si daca strang cu mana de acel furtun cu ac pornit imi da impresia ca formeaza vid acolo.Conducta de la compresor la vaporizator se incinge de nu poti tine mana pe ea.Ce sa fie oare? Dupa simptome ar fi supapa de expansiune blocata inchis dar nu stiu ce sa mai cred.Astept pareri,sfaturi. Va multumesc Link to comment
alexalb Posted May 17, 2011 Share Posted May 17, 2011 in urma cu 2 zile am constata ca nu mai mai aveam aerconditionat din cauza ca nu mai aveam freon in instalatie.e posibil sa se duca freonul din instaltie dupa 2 ani fara sa fie o scurgere pe undeva?conducta pe care o banuiesc ca ar scapa freon ar fi aceasta conducta 1 din cauza la clema de prindere pe caroserie .voi pe unde ati avut probleme la intalatie de AC. Link to comment
ghYtza Posted May 25, 2011 Share Posted May 25, 2011 Exact pe la clema aia s-a gaurit conducta si la mine, se pierdea freonul in 4-5 luni de zile Link to comment
tomescus Posted July 12, 2011 Share Posted July 12, 2011 Am montat o instalatie de ac pe matizul meu E2 2004. Am urmat pasii indicati in topicul de instalare aer conditionat matiz si sunt multumit de ce a iesit. Raceste binisor si la relanti iar cand merg continuu instalatia este chiar eficienta. Am insa o nelamurire. AC-ul este cuplat. Cand sunt in treapta 1 20km/h, treapta 2 40 km/h, treapta 3 60km/h, treapta 4 80 km/h, la motor aud un zgomot ciudat, ca un vuiet, asemanator cu zgomotul care apare la limitare. Motorul parca trage mai greu, dar pot accelera in continuare. Nu am mai trecut de turatia la care apare zgomotul, ci a schimbat treapta de viteza nestiind daca functionarea este normala. Am lasat pe liber si am turat motorul- zgomoul n-a mai aparut indiferent de regimul la care am tinut motorul. Astfel sa zicem ca am exclus compresorul. Daca avea probleme se materializau si la functionarea pe liber-asa cred eu. Nu am mai condus un matiz cu AC si deci nu am termen de comparatie legat de zgomotul motorului cu AC cuplat. Poate este normal sa vuie asa cand da de greu. Sper sa ma puteti ajuta cu ceva sfaturi daca eu am fost destul de explicit. Ah, cureaua este intinsa bine, am verificat-o de dimineatza. Link to comment
cristics Posted July 12, 2011 Share Posted July 12, 2011 la motor aud un zgomot ciudat, ca un vuiet, asemanator cu zgomotul care apare la limitare. Asa face si al meu, care e luat de pe un Matiz adus de afara, dar cred ca sunt probleme la cuplajul compresorului. Si la mine merge, raceste (e al treilea an, dar a mai pierdut din freon pt ca nu mai imi ingheata picioarele cand e dirijat sa bata jos). Ne poate lamuri doar cineva care are original, de nou. Link to comment
niki Posted July 12, 2011 Share Posted July 12, 2011 La cuplare compresor se aude un click (sunet mai ascutit), turatia motorului creste automat. E nevoie sa apesi mai tare pe pedala, pt ca simti ca masina nu mai trage. Vuietul poate fi ventilatorul, sau faptul ca treb sa turezi motorul (creste zi zgomotul produs de acesta) Link to comment
cristics Posted July 12, 2011 Share Posted July 12, 2011 (edited) Banuiesc ca sunetul vine de la cuplaj, deoarece, cel la care duc masina a intins cureaua prea tare si pana sa imi dau seama, asta iarna, fara sa folosesc A/C-ul, aveam un sunet de bile de rulmenti. Am dat cureaua jos si am vazut ca sunetul de acolo se trage. Acum, cand cuplez A/C-ul, la turatii mici nu zice nimic, doar la turatii mari se aude un vuiet intermitent (cam ca la limitarea turatiei motorului). Edited July 12, 2011 by cristics Link to comment
tomescus Posted July 12, 2011 Share Posted July 12, 2011 (edited) cristics Zgomotul apare numai la turatii mari cand motorul este in sarcina si ac cuplat. Pe liber cu ac cuplat, oricat as creste turatia nu apare zgomotul descris de mine. O sa incerc sa mai slabesc putin cureaua sa vad daca e vreo schimbare. Problema pe care mi-o pun acum e sa nu cumva sa se deterioreze compresorul daca il turez mai mult. Multumesc. niki Nu este zgomot de motor turat ci unul asemanator cu cel care apare la limitare. Cu ac cuplat pana la treapta 1 20 km/h, tr 2 40 km/h, tr 3 60 km/h, etc nu imi apare nici un zgomot suspect. Odata ce depasesc turatia corespunzatoare treptei indicate de mine, aud un vuiet de la motor. Edited July 12, 2011 by tomescus Link to comment
tomescus Posted July 25, 2011 Share Posted July 25, 2011 (edited) Mda, am descoperit de unde provenea zgomotul. Nu stransesem bine 2 suruburi de fixare al compresorului in suport. La o anumita turatie intra in rezonanta si scoatea zgomotul amintit. Am strans si totul este ok. Edited July 25, 2011 by tomescus Link to comment
malevolente Posted August 5, 2011 Share Posted August 5, 2011 (edited) Salutare, am si eu o problema : am un Matiz SE (43000 km) care a stat cam 4 ani degeaba si am inceput sa mai merg cu el sa nu se strice de tot. Printre altele cand l-am luat la plimbare nu mai avea aer conditionat. Am fost si i-am reumplut instalatia cu refrigerant si acum merge aerul conditionat foarte bine dar doar la relanti. Problema apare in mers. Cupleaza si decupleaza aerul din zece in zece secunde. Pe langa ca merge in hacuri (nu credeam ca aerul sa il afecteze asa tare) banuiesc ca o sa cedeze daca il mai folosesc. Nu il accelerez tare dar imediat cum creste un pic turatia face treaba asta. Am incercat inclusiv pe loc si face la fel doar ca efectul de cuplare si decuplare e mult mai dramatic, motorul, nefiind in sarcina,se tureaza foarte tare cand se decupleaza compresorul . Care credeti ca ar fi problema? Presiune prea mare la refrigerant? Senzorul de la evaporator pandaliu? Vreau sa il duc din nou in service, dar pentru siguranta prefer sa stiu dinainte care ar fi problema sa pot fi aburit mai greu . Edited August 5, 2011 by malevolente Link to comment
korydon Posted August 5, 2011 Share Posted August 5, 2011 Nu il accelerez tare dar imediat cum creste un pic turatia face treaba asta. Rau faci ca nu il accelerezi. E normal ce se intampla cu AC-ul tau, lasa-l in pace. Mergi mai turat. Link to comment
malevolente Posted August 5, 2011 Share Posted August 5, 2011 (edited) Korydon, sa nu intelegi ca nu am mers cu el si turat (oricum stiu ca decupleaza AC daca accelerezi brusc), dar e cu atat mai deranjant sa simti ca accelerezi si decelerezi la intervale de 5-10 secunde, de zici ca ai apa in benzina. Plus ca e deranjant si pentru confort ca te zgaltaie deoarece cand intra aerul se comporta ca frana de motor. Eu tot consider ca e o problema si ca nu asa trebuie sa faca. Chiar daca merg cu viteza constanta (pedala de acceleratie in acelasi loc), turat sau nu, face continuu treaba asta. La cealalta masina (100KW diesel) compresorul se cupleaza si se decupleaza la intervale de cateva minute, asa cum consider ca e normal. Problema cred ca este de la ECU care primeste de undeva(senzor?) informatii eronate si cupleaza/decupleaza aerul aiurea. Edited August 5, 2011 by malevolente Link to comment
Salex Posted August 5, 2011 Share Posted August 5, 2011 Am fost si i-am reumplut instalatia cu refrigerant si acum merge aerul conditionat foarte bine dar doar la relanti. Problema apare in mers. Cupleaza si decupleaza aerul din zece in zece secunde ... Nu il accelerez tare dar imediat cum creste un pic turatia face treaba asta. Pare sa fie presiune prea mare in instalatie. Cind ti-au incarcat-o nu au verificat functionarea la ralanti si la turatie ceva mai mare (2500-3500 RPM) ? Link to comment
jorky1987 Posted August 5, 2011 Share Posted August 5, 2011 Am umplut ,ieri, instalatia cu freon dupa 2 ani ( de cand am luat masina) in care nu pornisem aerul conditionat. Pana acum totul este ok- baga aer rece foarte bine,compresorul merge ok, cu cateva mici ezitari la inceput. Cand am umblat la ventile nu mai avea freon deloc nu instalatie. Sper doar sa nu aiba scapari de freon ( a verificat tipul de la service cu o lampa stroboscopica si nu avea probleme). Link to comment
mirceastanescu Posted August 17, 2011 Share Posted August 17, 2011 (edited) de ce nu se aprinde becul de la butonul ac? am inversat si ledul dar tot degeaba. Ce valori trebuie sa am ( volti )la firele de la butonul ac? Edited August 17, 2011 by mirceastanescu Link to comment
alex_axn Posted August 18, 2011 Share Posted August 18, 2011 Salutare, Desi AC merge bine, adica nu ma plang ca nu face suficient racoare, ma intreb daca ar trebui sa schimb agentul refrigerant sau sa fac vreo "revizie" AC-ului. Masina are 6 ani si pana acum nu am facut nicio revizie la AC. Multumesc si o zi buna! Link to comment
ghYtza Posted August 19, 2011 Share Posted August 19, 2011 Cand am umblat la ventile nu mai avea freon deloc nu instalatie. Sper doar sa nu aiba scapari de freon ( a verificat tipul de la service cu o lampa stroboscopica si nu avea probleme). Stroboscopul e pentru reglajul avansului din cate stiu eu,probabil a fost o lampa UV Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now