bara Posted August 21, 2011 Share Posted August 21, 2011 Salutare, am si eu o problema : am un Matiz SE (43000 km) care a stat cam 4 ani degeaba si am inceput sa mai merg cu el sa nu se strice de tot. Printre altele cand l-am luat la plimbare nu mai avea aer conditionat. Am fost si i-am reumplut instalatia cu refrigerant si acum merge aerul conditionat foarte bine dar doar la relanti. Problema apare in mers. Cupleaza si decupleaza aerul din zece in zece secunde. Pe langa ca merge in hacuri (nu credeam ca aerul sa il afecteze asa tare) banuiesc ca o sa cedeze daca il mai folosesc. Nu il accelerez tare dar imediat cum creste un pic turatia face treaba asta. Am incercat inclusiv pe loc si face la fel doar ca efectul de cuplare si decuplare e mult mai dramatic, motorul, nefiind in sarcina,se tureaza foarte tare cand se decupleaza compresorul . Care credeti ca ar fi problema? Presiune prea mare la refrigerant? Senzorul de la evaporator pandaliu? Vreau sa il duc din nou in service, dar pentru siguranta prefer sa stiu dinainte care ar fi problema sa pot fi aburit mai greu . ai verificat senzorul de presiune de la uscator? as vrea sa stiu si eu cit poate sa coste o instalatie de aer conditionat second hand pt un matiz Link to comment
bara Posted August 22, 2011 Share Posted August 22, 2011 as vrea sa stiu si eu cit poate costa o instalatie completa de aer conditionat pentru un matiz Link to comment
calinjack Posted August 25, 2011 Share Posted August 25, 2011 600 EURO era noua .adica cu atat costa mai mult varianta cu AC Link to comment
Salex Posted August 25, 2011 Share Posted August 25, 2011 Salutare, Desi AC merge bine, adica nu ma plang ca nu face suficient racoare, ma intreb daca ar trebui sa schimb agentul refrigerant sau sa fac vreo "revizie" AC-ului. Masina are 6 ani si pana acum nu am facut nicio revizie la AC. Multumesc si o zi buna! Manualul de service/ graficul de revizii nu te ajuta ? Link to comment
hellcat Posted August 26, 2011 Share Posted August 26, 2011 Vreau sa inlocuiesc garniturile torice (oringurile) de la tevile instalatiei de a/c. Cine stie ce dimensiuni au sa-mi spuna si mie, sa stiu ce sa caut. Link to comment
ramonal Posted September 8, 2011 Share Posted September 8, 2011 Cine stie pe unde as putea pierde uleiul din compresorul de la A/C? Instalatia inca raceste dar nu le fel de bine! Tot compresorul e murdar/imbaxit de ulei cu praf...pe unde ar putea sa curga. La matiz e vorba! Link to comment
hellcat Posted September 14, 2011 Share Posted September 14, 2011 Vreau sa inlocuiesc garniturile torice (oringurile) de la tevile instalatiei de a/c. Cine stie ce dimensiuni au sa-mi spuna si mie, sa stiu ce sa caut. Foarte util forumu'...am dat relativ usor de codurile garniturilor si le-am comandat...spor la gasit si altora! Link to comment
Marian_77 Posted October 9, 2011 Share Posted October 9, 2011 Salutare!! Am si eu o mica problema. Am o un matiz din 2002 si am o nelamurire. In momentul cand pornesc AC-ul pe rece functioneaza de minune, dar in momentul cand il dau pe cald( recirculat in masina) nu baga caldura. Ma poate lamuri cineva care ar fi problema si cum as putea rezolva problema. Va multumesc anticipat!! Link to comment
calinjack Posted October 9, 2011 Share Posted October 9, 2011 inchide AC cand dai pe cald.si cand e pe aer de afara tot nu incalzeste? Link to comment
tomis Posted October 9, 2011 Share Posted October 9, 2011 (edited) cand pornesc AC-ul pe rece AC se ocupa numai cu rece. Cu caldul se ocupa Incalzirea, in care scop masina dispune de un calorifer in care circula (permanent) lichidul de racire, iar suflarea se face cu aer din exterior sau recirculat (la alegere). La o masina din 2002, probabil caloriferul s-a infundat. Mai rar sa fie din sistemul de dirijare a fluxului de aer. Edited October 9, 2011 by tomis Link to comment
Marian_77 Posted October 11, 2011 Share Posted October 11, 2011 AC se ocupa numai cu rece. Cu caldul se ocupa Incalzirea, in care scop masina dispune de un calorifer in care circula (permanent) lichidul de racire, iar suflarea se face cu aer din exterior sau recirculat (la alegere). La o masina din 2002, probabil caloriferul s-a infundat. Mai rar sa fie din sistemul de dirijare a fluxului de aer. Toata problema erea de la Termostat care ramasese blocat pe deschis. Va multumesc tuturor Link to comment
Ativix Posted October 19, 2011 Share Posted October 19, 2011 (edited) Esti complet offtopic, vezi Achizitie Matiz SH. Edited October 19, 2011 by VAXXi Link to comment
Vivaldi Posted March 30, 2012 Share Posted March 30, 2012 Buna ziua Anul trecut dupa o tamponare usoara ( am intrat cu botul in spatele unui papuc) am pierdut freonul din instalatie. Din ce am reusit eu sa vad radiatorul nu pare lovit dar e posibil sa fie vreo conducta fisurata sau vreo cupla. Intrebarea ar fi: stie cineva un service (bun si ieftin) in Bucuresti ( de preferat pe soseaua Chitilei sau in Sectorul 3) unde sa duc si eu masinuta sa o repare si sa imi dea si ceva garantie la lucrare (macar 2-3 luni) ? As dori ceva verificat unde ati fost si ati fost multumiti Multunesc. Link to comment
tynel Posted April 1, 2012 Share Posted April 1, 2012 (edited) Stie cineva la cat timp se schimba freonul din instalatia de AC ? De 4 ani si ceva nu l-am schimbat deloc (matizul l-am cumparat nou) si tot functioneaza perfect . As vrea,totusi,sa il schimb. Edited April 1, 2012 by tynel Link to comment
tomis Posted April 1, 2012 Share Posted April 1, 2012 (edited) Probabil acelas termen ca un frigider casnic http://www.epa.gov/ozone/title6/609/recharge.html Edited April 1, 2012 by tomis Link to comment
Vivaldi Posted April 2, 2012 Share Posted April 2, 2012 (edited) Stie cineva la cat timp se schimba freonul din instalatia de AC ? De 4 ani si ceva nu l-am schimbat deloc (matizul l-am cumparat nou) si tot functioneaza perfect . As vrea,totusi,sa il schimb. Sa nu patesti ca un prieten care dupa o revizia de 60k le-a zis celor de la service sa-i verifice si instalatia de AC (desi mergea perfect) Si uite asa pentru ca "mesterii" au stiut meserie a platit baiatu in final 12 milioane toata distractia (vreo 3 incarcari cu freon si o teava de 6 milioane) plus o multime de drumuri pe la diverse service-uri. In alta ordine de idei nu imi poate recomanda nimeni un serice bun pentru AC la matiz? (in Bucuresti) Edited April 2, 2012 by Vivaldi Link to comment
VAXXi Posted April 2, 2012 Share Posted April 2, 2012 In alta ordine de idei, de ai auzit ? service pentru aer conditionat Link to comment
catalin818 Posted May 1, 2012 Share Posted May 1, 2012 Buna ziua ! DUpa o iarna in care nu am pornit aerul conditionat, a venit vremea sa-i dau drumul, insa surpriza : atunci cand il pornesc SCARTAIE de-l ia mama naibii. Ce sa fie? Mentionez ca eu am cumparat matizul in martie 2010 si nu prea baga aer rece. Dupa ce am fost la service si i-am bagat freon, mergea de nu puteai sa stai in masina , mergea perfect. Acum scartaie rau de tot si nu mai baga nici aer rece(de fapt imi e teama sa-l tin mai mult de 1 minut aprins). Multumesc! Link to comment
tomis Posted May 1, 2012 Share Posted May 1, 2012 Se recomanda pornirea periodica a AC, chiar si iarna, un timp scurt, pentru a activa ungerea compresorului. Altfel, pericol ancrasare. Posibil asa ceva, poti vedea ridicand capota, de unde vine scartaitul. Mai departe nu mai stiu daca isi da drumul sau isi da duhul. Link to comment
augustinionut Posted May 1, 2012 Share Posted May 1, 2012 Poate e de la cureaua accesorii... Link to comment
tomis Posted May 1, 2012 Share Posted May 1, 2012 Poate, dar daca are AC, are si servo si cureaua e permanent in actiune. Zice ca scartaie pe AC. Link to comment
augustinionut Posted May 1, 2012 Share Posted May 1, 2012 Pai sa bage nasu' sub capota sa vada ce scartaie. Poate fi si cuplajul la compresor. Link to comment
catalin818 Posted May 4, 2012 Share Posted May 4, 2012 Matizul nu are servo. O sa bag nasul sub capota sa vedem ce e pe-acolo, cu toate ca nu prea ma pricep. De-asta am cerut si ajutorul pe forum. MUltumesc! Link to comment
cristiangabi Posted May 4, 2012 Share Posted May 4, 2012 (edited) Iti scartaie si cand pornesti masina sau pe umezeala? E posibil sa fie de la cureaua Alternator. ( e cererea mai mare de curent cand se cupleaza ambreiajul compresorului). Daca iti tacane ceva in zona transmisiei e posibil sa pierzi cureaua de Alternator (am patit-o zilele trecute dupa o lunga perioada de scartait). Daca nu ai mai utilizat de mult AC-ul e recomandata o verificare sau incarcare ulei AC si Refrigerent (100-120Lei) Edited May 4, 2012 by cristiangabi Link to comment
adisoru Posted June 5, 2012 Share Posted June 5, 2012 Salut, Am incarcat zilele trecut instalatia de la Matiz cu freon, pentru ca nu mai racea asa tare. Iar dupa 3 zile de la incarcare nu mai raceste deloc, nici macar cum racea inainte. Instalatia nu mai avea pic de freon in ea. Am fost din nou la service si mi s-a spus: ai radiatorul plin de mizerie, nu mai face racirea bine si se supraincinge instalatia iar atunci supapa compresorului da afara freonul ca sa nu explodeze. Trebuie demontat radiatorul si curatat. Vi se pare viabila explicatia? Mai ales ca nu am folosit aproape deloc AC-ul dupa incarcarea cu freon. Cand sa aiba timp instalatia sa se incinga? Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now