getablonda Posted June 29, 2007 Share Posted June 29, 2007 Nu mai chinui Matizul aiurea! Comportamentul pe care l-ai descris este normal: cand accelerezi brusc, AC-ul se decupleaza pentru ca asa e proiectat sa faca. Problema ta (si a lui "catastef") este compresorul. Chiar daca mai ai inca aer rece in masina, compresorul este pe moarte, prin gripare, asta explicand si pierderea de putere la cuplarea AC-ului, cat si zgomotul pe care il face. Cauza este functionarea fara lubrifiantul care se baga odata cu agentul refrigerent, lubrifiant pe care l-ai pierdut si nu ti l-au mai pus inapoi cand ai facut umplerea instalatiei. Link to comment
orange Posted July 10, 2007 Share Posted July 10, 2007 Mai am un post cu cateva luni in urma cu ceva asemanator. Matizul nou, AC-ul cand il cuplam taia din putere incredibil, dar cum nu am mai probat alt matiz, atunci mi s-a parut "normal". Cee putin baga ceva aer rece, dar dupa 3 luni a incetat sa mai bage (foarte rar, undeva in 100km mai bag 5-10 min). Prima data la service (Citiy Center, o sa am grija sa pun de fiecare data la cat sunt de tepari) cica e freonul..verificat, normal, schimbat totusi, problema persista. Am revenit dupa catva timp pentru remediere si cand am preluat masina pe factura trecusera compresor schimbat (ba am si facut un fel de cerere la Daewoo Craiova in care mentionam problemele). La garaj, am intrebat si mecanicul care se ocupase de AC ce a avut si asta imi zice aproximativ ca o garnitura a fost prost montata si o bucata din ea a intrat pe o conducta infundand traseul ; compresorul parea neatins, avea praful la locul lui. Tot in ziua aceea, reclamand ca motorul porneste la a doua cheie de cele mai multe ori, mi-au curatat injectoarele. Cert este ca dupa ce am luat masina Ac-ul merge ok (a trecut 1 an, de curand am mers peste 300km cu el pornit tot timpul), nu taie in halul acela din putere, masina era simtitor mai sprintena (si fara AC) Link to comment
flavius07890 Posted February 22, 2008 Share Posted February 22, 2008 O alta problema delicata,mi-a survenit cu putin timp in urma.in masina era cald,am pornit motorul,am pornit ventilatorul la treapta a ll-a,racire maxima,iar cand am dat drumu' la AC...s-a oprit motorul... asta e problema.de ce s-a oprit?ce s-a intamplat? Link to comment
getablonda Posted February 22, 2008 Share Posted February 22, 2008 Probabil ca ai compresorul blocat... Link to comment
Mircea Posted February 22, 2008 Share Posted February 22, 2008 La relanti presupun... De cand nu ai mai folosit AC? Link to comment
flavius07890 Posted February 23, 2008 Share Posted February 23, 2008 La relanti presupun... De cand nu ai mai folosit AC? da,la relanti.nu l-am folosit de 3 saptamani,dar si atunci putin.i-am dat drumu' putin ,dupa cum scrie la carte sa ii dau drumu' cel putin o data pe saptamana daca e frig. Link to comment
tolin Posted February 23, 2008 Share Posted February 23, 2008 De ce nu mergi la service sa reclami asta la garantie ? Link to comment
Mircea Posted February 23, 2008 Share Posted February 23, 2008 E o chestie de idle learn, parerea mea. Motorasul de Matiz oricum tinde sa lesine cand dai drumul la Ac. Link to comment
muscarul Posted March 6, 2008 Share Posted March 6, 2008 Deci cred ca a nebunit matizucu' Ieri am dat drumu la AC, ca era vremea cam ploioasa, si in oras trage mai bine. AM incercat de zeci de ori, cand apasam bumbu de AC tragea mai bine masina. Eu stiam ca trebuie sa ii taie din elan, nu stiu... Oricum, nu am remarcat numai eu, ci si un prieten care era cu mine. Ce sa fie oare, e normal asa? Link to comment
muscarul Posted March 6, 2008 Share Posted March 6, 2008 Mai, asa am zis si eu la inceput... Nu stiu care e explicatia, cert e ca nu mi s-a parut numai mie. Nu stiu ce o fi, de aia am si scris aici. Initial am zis ca e butonul meu pe invers, si cand e oprit e de fapt pornit si viceversa. Da nu e asa, ca aud compresorul... Sa fie in legatura cu restrictorul si rezonatorul scoase? desi nu prea cred... Pacat ca nu esti din Cluj, ca ti-as arata cum merge... Link to comment
cristi_vb Posted March 6, 2008 Share Posted March 6, 2008 (edited) S-ar putea sa zic o tampenie dar uite ce cred eu: cand e frig afara si ai AC pornit compresorul sta cuplat foarte putin si totodata se mareste turatia motorului la relanti pentru a prelua si sarcina de la compresor si poate din cauza asta iti da impresia de mai multa putere. La mine iarna cand dau drumu la AC nu se simte nici o scadere din puterea motorului cum e vara cand zici ca lesina motorul. Edited March 6, 2008 by cristi_vb Link to comment
muscarul Posted March 6, 2008 Share Posted March 6, 2008 Exact asa e la mine, e mai vioaie. Vara nu stiu cum e, ca am Matizaurul din 1 Decembrie... E deodata cu Romania (in posesiunea mea, of course). Link to comment
madkat Posted March 6, 2008 Share Posted March 6, 2008 dar frig baga? clicul ambreiajului compresorului se aude? sa nu cumva sa fi pierdut freon si sa nu porneasca de fapt compresorul ci la actionarea butonului doar sa se aprinda becul si sa faca ECU-ul corectia de turatie - si de aici senzatia de masina mai vioaie... Link to comment
flavius07890 Posted March 6, 2008 Share Posted March 6, 2008 cand pornesc ac ,in scurt timp se aude suierand la motor,apoi se opreste,iar incepe,si tot asa pana il opresc.ac merge perfect. ce sa fie? Link to comment
muscarul Posted March 6, 2008 Share Posted March 6, 2008 La mine baga frig,e ok din punctul asta de vedere. Si cupleaza compresorul,ca se aude si tremura un pic... deci nu e nimic bai cu compresorul Link to comment
atreidex Posted May 30, 2008 Share Posted May 30, 2008 Cred ca am si eu o problema cu aerul conditionat la matix euro4. In ultimele zile a fost deosebit de cald in Bucuresti si am simtit ca aerul conditionat nu mai face fata. astazi chiar l-am inchis si am preferat sa merg cu geamul deschis - parca se simtea mai racoare in masina. Nu stiu de la ce poate fi, oare sa o fi piscat-o "freonul" pe la plimbare printr-o scurgere ceva sau sa fie alta problema? Ceva aer rece baga el insa insuficient. Ce e drept foloseam ventilatia pe treapta 4, si am citit aici pe forum ca ar fi indicat sa o tii in treapta 2 maxim 3 ca pe treapta 4 mai mult rau faci. Am sa testez maine sa vad daca de la asta o fi. Am incercat sa merg cat mai turat posibil, m-am uitat sub capota asa cam ca boul la poarta noua si nu mi s-a parut nimic suspect Stiu ca situatia e mult prea generala pentru un raspuns exact de aceea m-ar interesa indeosebi un service de incredere unde sa pot sa o inspectez nitel PS: Stie cineva cum pot face trecerea de garantie? In sensul ca am cumparat masina cum o luna jumatate aprox. si as vrea sa trec garantia de pe numele fostului proprietar pe numele meu... Imi trebuie ceva documente speciale sau merg pur si simplu cu cartea service? Multumesc mult! Link to comment
niki Posted July 2, 2008 Share Posted July 2, 2008 (edited) Am hotarat sa ma duc la service sa faca o verificare a presiunii freonului. Baga rece dar nu cat as fi vrut eu. Cand a desfacut capacelele ca sa cupleze parataul de masurat\umplere la unu din ventile se vedea clar "umezeala" care facea mici bule. Cert e ca nu se simtea diferenta intre anu trecut si anu asta la facut rece. Dupa masuratori au gasit ca avea 240g lipsa (din 530-550 parca). Facut umplere si vidare a mai strans ventilu . Acu sa speram ca nu mai pierde. Nici dupa umplerea asta nu pare sa fac cine stie ce racoare.in schim paca atunci can se cupleaza aerul conditionat nu se mai aude asa puternic "clicul" si parca nu mai vine masina "in nas". O sa incerc metoda cu termometru la aeratoare. Edited July 2, 2008 by niki Link to comment
divafocus1 Posted July 4, 2008 Share Posted July 4, 2008 (edited) AM si eu o problema cu un matiz din 2006. dupa 5-10 minute ce pornesc aerul conditionat motorul mi se opreste. Am fost la reprezentanta, am schimbat filtrul de aer, reset, idle learn. Degeaba. cei de la reprezentanta au zis ca sunt depasiti. Ce pot face????? AM si eu o problema cu un matiz din 2006. dupa 5-10 minute ce pornesc aerul conditionat motorul mi se opreste. Am fost la reprezentanta, am schimbat filtrul de aer, reset, idle learn. Degeaba. cei de la reprezentanta au zis ca sunt depasiti. Ce pot face????? Edited July 4, 2008 by divafocus1 Link to comment
ovidiu88 Posted July 12, 2008 Share Posted July 12, 2008 Va rog sa ma ajutati cu o problema care apare atunci cand a/c este pornit si anume apare apa pe presul din dreapta si sub el.Am citit intr-un post mai devreme despre un furtun,dar nu vad decat un stut dar nici urma de furtun,cum dau de el?Vad acolo doar o cutie care e prinsa cu niste suruburi,trebuie sa desfac capacul sa ajung la el?.Ma dispera faptul sa tot scot presul ca sa las apa sa se evapore.As trage mocheta dar asta insemna sa desfac si plasticul ce o tine.Dati-mi un sfat va rog.Merci.Ceao Link to comment
bishnitzarul Posted July 12, 2008 Share Posted July 12, 2008 Va rog sa ma ajutati cu o problema care apare atunci cand a/c este pornit si anume apare apa pe presul din dreapta si sub el.Am citit intr-un post mai devreme despre un furtun,dar nu vad decat un stut dar nici urma de furtun,cum dau de el?Vad acolo doar o cutie care e prinsa cu niste suruburi,trebuie sa desfac capacul sa ajung la el?.Ma dispera faptul sa tot scot presul ca sa las apa sa se evapore.As trage mocheta dar asta insemna sa desfac si plasticul ce o tine.Dati-mi un sfat va rog.Merci.Ceao [/quot Scoti presul afara, pe unde iti baga aer la picioare ai sa vezi ca mocheta este prinsa cu arici...tragi de mocheta si sub ea ai sa gasesti un burete maro...tragi si de acel burete si ai sa vezi furtunasul de scurgere...vezi sa fie bine fixat in gaura. Link to comment
smailmiami Posted July 13, 2008 Share Posted July 13, 2008 Tu ai montat instalatia mai tarziu, e posibil sa nu fi montat si furtunasul de scurgeree a condesnsului ? Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now