Mircea Posted August 7, 2009 Share Posted August 7, 2009 E mai simplu cu un spray special pentru asa ceva, care nu este coroziv... Link to comment
cristics Posted August 7, 2009 Share Posted August 7, 2009 Am incercat cu un anumit spray si nu a disparut mirosul decat pt 1 zi sau doua. Depinde cat de infestata e instalatia (la mine e o instalatie second hand si mi-a umplut si tapiteria de miros).Spray-ul costa cel putin 20RON, iar Bionetul e doar 6RON,ajunge de mai multe ori si miroase a mere verzi.Coroziv nu este, este special pt. curatat si dezinfectat instalatiile de a/c auto sau din casa de legionella.Mai exista si masinarii care fac treaba asta, la service, dar mult mai scump. Link to comment
niki Posted August 7, 2009 Share Posted August 7, 2009 La mine miroase doar dupa ce opresc aerul si las ventilatia(pt a usca tubulatura). Am folosit si eu un spary dar nu are nici un efect(parerea mea) Link to comment
cristics Posted August 8, 2009 Share Posted August 8, 2009 La mine miroase doar dupa ce opresc aerul si las ventilatia(pt a usca tubulatura). E normal, pt ca nu-ti poti da seama de miros bagand aer proaspat.Recircula aerul din interior si vezi daca mai miroase(cu a/c sau fara a/c, nu are importanta). Link to comment
Costi VLN Posted August 8, 2009 Share Posted August 8, 2009 Acest miros se datoreaza condensului care ramas prinde miros urat,de clocit.Indicat este ca dupa fiecare folosire a AC-ului sa mai functioneze ventilatia 3-5 minute sa se usuce traseul.Eventual aproape ajuns de destinatie inchizi AC-ul si mai lasi putin ventilatia.Eu asa procedez.Cu un spray am inteles ca s-ar putea scapa de acest miros neplacut.Am citit cum ca deja ai folosit.Dai si tu de mai multe ori,trebuie sa se elimine.Multa bafta. Link to comment
Maty Posted August 17, 2009 Share Posted August 17, 2009 Unde gasim BIONET sau alt produs eficient pentru disparitia mirosului din instalatia de aer conditionat? Link to comment
Doru_Neo Posted August 18, 2009 Share Posted August 18, 2009 Eu am folosit un spray pentru AC cumparat din carrefour se gaseste la raionul cu AC-uri casnice.<h3 class="r"> </h3> Link to comment
niki Posted August 19, 2009 Share Posted August 19, 2009 (edited) @ CRISTICS Nu . Pe recirculare nu miroase (nici cu Ac pornit si nici oprit). Miroase putin doar dupa ce opresc AC si comut pe aer de afara. Edited August 19, 2009 by niki Link to comment
dam_xam Posted August 23, 2009 Share Posted August 23, 2009 (edited) Acest miros se datoreaza condensului care ramas prinde miros urat,de clocit.Indicat este ca dupa fiecare folosire a AC-ului sa mai functioneze ventilatia 3-5 minute sa se usuce traseul.Eventual aproape ajuns de destinatie inchizi AC-ul si mai lasi putin ventilatia Sincer, dar e o aiureala ceea ce spui. Evaporatorul aerului conditionat se imbicseste cu mizerie creind acel miros urit, facilitind apoi aparatia bacteriei legionela. Legionela este o bacterie care infecteaza plaminii, creind simptomatologia unei gripe. Persoana netratata de aceasta bacterie poate ajunge in situatii grave de insuficienta respiratorie si renala ce pot fi letale. Aceasta problema este comuna tuturor aparatelor de aer conditionat precum si cele casnice. In primul rind trebuie curatat/schimbat filtrul de aer si polen de pe traseul AC. Se scot filtrele. Cu un spray de igenizare si odorizare se curata evaporatorul astfel: sprayul are un furtunas, acesta va fi introdus prin gurile de aer de pe bord si se va spreia din abundenta. Spuma creata va curata gurile de aer si se va scurge pe evaporatorul AC-ului actionind asupra mizeriei de pe acesta. Porniti AC-ul, iar condensul ce se va forma va elimina spuma cu mizeria de pe evaporator. Dupa ~15 minute de functionare a AC-ului puteti pune filtrele de aer si polen si sa-l utilizati fara probleme. 1. obligatoriu filtrele trebuie curatate sau schimbate 2. nu folositi spray-ul de igenizare cu zgircenie, in general o curatire este suficienta pentru un sezon. In Iasi am gasit la Kubitech mai multe tipuri de sprayuri pentru igenizare si odorizare la preturi ce variaza intre 30 si 80 lei (eu mi-am luat un spray la 50 lei pentru ca-mi placea parfumul) functie de cantitate si sint fabricate in Italia sau Germania. offtopic - Mi-am cumparat si pentru AC-ul de acasa unde mai intii mi-am spalat filtrele si apoi am spreiat direct pe evaporator. Cu AC-ul pus pe deumidificare (~15-20 min) s-a curatat evaporatorul (unitatea interna). Am pus filtrele la loc dupa ce s-au uscat si gata. Edited August 23, 2009 by dam_xam Link to comment
ramonal Posted September 25, 2009 Share Posted September 25, 2009 Cand dau drumul la A/C la Matiz dupa cativa km de mers se opreste si nu porneste decat daca inchid ventilatia si o pornesc iar, in acest timp in masina se face foate cald si se simte puternic condens ca atunci cand inchizi A/C si lasi pe ventilatie doar. Ce sa verific? De ce se opreste compresorul? E normal sa se simta acel condens daca opresc A/C ?! Link to comment
ghYtza Posted July 5, 2010 Share Posted July 5, 2010 Salut,stie cineva unde se repara/incarca instalatie AC in Brasov? Link to comment
closchkutza Posted July 5, 2010 Share Posted July 5, 2010 (edited) Stie cineva un service bun unde pot face o reumplere a instalatiei de AC in Bucuresti? Cred ca a pierdut ceva freon pentru ca nu mai are eficienta pe care o avea acum 2-3 ani si in plus, la accelerare in sarcina cu AC-ul pornit se aude un suierat ca de turbina dinspre motor. Fara AC cuplat nu se aude nimic deci sigur este de la compresor sau ceva conex acestuia. Edited July 5, 2010 by closchkutza Link to comment
ghYtza Posted July 10, 2010 Share Posted July 10, 2010 Stie cineva daca compresorul AC e normal sa stea cuplat si la ralanti fara sa decupleze? Sau doar la turatii mai mari trebuie sa decupleze? Tocmai i-am facut umplerea cu freon+ulei si mi se pare ca la ralanti nu mai decupleaza. Este normal?? Link to comment
danutza Posted July 10, 2010 Share Posted July 10, 2010 Este normal sa stea cuplat si la relanti. Closkutza@ verifica daca e buna cureaua de la AC. Link to comment
closchkutza Posted July 12, 2010 Share Posted July 12, 2010 (edited) Este buna, ca e schimbata in toamna, odata cu cea de distributie. Cureaua este Gates, la fel ca cea originala. Edited July 12, 2010 by closchkutza Link to comment
argon Posted July 12, 2010 Share Posted July 12, 2010 (edited) Stie cineva daca compresorul AC e normal sa stea cuplat si la ralanti fara sa decupleze? Sau doar la turatii mai mari trebuie sa decupleze? Tocmai i-am facut umplerea cu freon+ulei si mi se pare ca la ralanti nu mai decupleaza. Este normal?? Cum sa decupleze la ralanti? nu decupleaza nici la turatii mari, decupleaza doar la schimbarea brusca de turatie, asa e facut sa te ajute la accelerari in forta, depasiri de exemplu sau plecarea de pe loc. Edited July 12, 2010 by argon Link to comment
closchkutza Posted July 12, 2010 Share Posted July 12, 2010 Nu este adevarat. La mine de cand am luat masina. Nu stiu daca la ralanti decupleaza, insa de exemplu la mers constant cu 40km/h decupleaza, cupleaza la loc, si tot asa, fara ca temperatura aerului sa fie afectata in vreun fel. Link to comment
argon Posted July 12, 2010 Share Posted July 12, 2010 (edited) Asa e la Tico cand il pui pe eco, la Matiz merge tot timpul daca e in parametrii buni, decupleaza doar cand accelerezi brusc si cupleaza inapoi in cateva secunde. Daca decupleaza la turatie constanta e ceva in neregula cu presiunile. Temperatura e afectata dar nu-ti dai seama din cauza inertiei termice, adica variaza lent. Edited July 12, 2010 by argon 1 Link to comment
closchkutza Posted July 12, 2010 Share Posted July 12, 2010 (edited) Eu nu cred ca ar fi mers 3.5 ani si ar fi facut racoare daca era ceva in neregula cu el. Ca idee, decupleaza cam la interval de ~30 de secunde si sta decuplat cam 15-20 secunde. Incepe sa decupleze numai dupa ce incepe sa bage aer rece-rece. Edited July 12, 2010 by closchkutza Link to comment
dodo07 Posted July 12, 2010 Share Posted July 12, 2010 Si la mine, se aude un suierat scurt timp, la inceput cand pornesc AC. Daca ventilatorul este pe treapta cea mai mica se simte cum cupleaza si decupleaza compresorul (ia din putere)dar fara sa deranjeze. Daca ventilatorul e pe turatii mai mari si e vara-vara nu mai decupleaza. Si in manual gasesti ca atunci cand temperatura termistorului la evaporator coboara la 1 grad C, pentru a preveni inghetarea vaporilor de freon si infundarea evaporatorului, ECM comanda decuplarea compresorului si-l cupleaza din nou la 2,5 grd.C. Link to comment
ghYtza Posted July 12, 2010 Share Posted July 12, 2010 Asa e la Tico cand il pui pe eco, la Matiz merge tot timpul daca e in parametrii buni, decupleaza doar cand accelerezi brusc si cupleaza inapoi in cateva secunde. Daca decupleaza la turatie constanta e ceva in neregula cu presiunile. Temperatura e afectata dar nu-ti dai seama din cauza inertiei termice, adica variaza lent. Probat si la alte masini si intradevar decupleaza la variatie de turatie dar si la turatie mare dar constanta! Link to comment
argon Posted July 12, 2010 Share Posted July 12, 2010 (edited) Eu nu cred ca ar fi mers 3.5 ani si ar fi facut racoare daca era ceva in neregula cu el. Ca idee, decupleaza cam la interval de ~30 de secunde si sta decuplat cam 15-20 secunde. Incepe sa decupleze numai dupa ce incepe sa bage aer rece-rece. nu mi se pare normal, e un aer conditionat manual simplu, nici macar ca la Tico unde are un sistem sa-l decupleze in modul eco, si zic dintr-o experienta personala, la fel imi decupla in mers, racea, nu zic nu, masina din 2004, nu fusese umblat la instraltie, am fost la service-ul mare Daewoo de la mine din oras, si a constatat ceva presiuni neconforme pe joase sau inalte, sau amndoua, chiar nu-mi amintesc, plus cantitate neconforma de agent, a incarcat instalatia ca la carte(golit, recuperat ulei, vidat, incarcat, testat parametrii) si nu mai decupleaza in mers, doar la forja. Nici nu cred ca e sanatos pentru ambreiajul compresorului sa cupleze-decupleze toata ziua. Edited July 12, 2010 by argon Link to comment
closchkutza Posted July 12, 2010 Share Posted July 12, 2010 Asa cum a zis cineva mai sus, si in carte scrie ca la o anumita temperatura a radiatorului de racire se decupleaza automat compresorul. Eu pe spatele chestiei asteia am pus decuplarile. Trebuie si eu sa fac o verificare a instalatiei, mi se pare ca nu mai raceste la fel de bine, sunt curios daca dupa o reumplere o sa faca tot la fel. Link to comment
argon Posted July 12, 2010 Share Posted July 12, 2010 (edited) EU am fost cand am luat-o, sa o stiu in regula, unii zic ca la 2 ani se face verificarea, ar fi fost cazul dupa 6 in cazul meu, si impins de faptul ca nu mi se parea normal ca decupleaza in mers. Treaba cu decuplatul e la Tico din cate stiu eu, la Matiz cat e pornit merge, nu are nici un senzor, dar poate stiu gresit. Edited July 12, 2010 by argon Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now