mr_ Posted April 9, 2006 Share Posted April 9, 2006 Multumita baietilor de la Starr Performance care dau licenta evaluation de efilive gratis, Tyrannus pt myaldl si Ovi_jer care a publicat xml-ul pentru leganza, si evident a unei interfete aduse prin contrabanda din Ro, am reusit si io sa ma conectez la ECM-ul rablei mele. Problema e ca habar n-am daca datele citite sunt sau nu optime pentru masina mea. O sa sap mai adanc cu manualul in mana. Insa se pare ca am o problema. Un cod de eroare: Senzorul de oxigen nu variaza. Insa e straniu, pentru ca l-am vazut variind cu ochii mei, la fiecare screenshot cu efilive valoarea era alta. Si totusi, sunt momente in care valoarea pare sa fie alandala, scade la minim pentru cateva secunde, apoi urca iar, desi regimul e mentinut cat de cat constant. Asta am reusit s-o vad abia cand am testat myaldl, in mod de achizitie continua. O sa bag niste poze, fiecare pereche de poze 51-52, 61-62, 71-72 corespunde unui moment. Link to comment
ovi_jer Posted April 9, 2006 Share Posted April 9, 2006 Incearca sa faci niste loguri cu efi si sa le pui aici.Screen-urile nu sant relevante.Pe gaz sau benzina ti-a facut? Link to comment
mr_ Posted April 9, 2006 Author Share Posted April 9, 2006 Pe benzina. O sa incerc sa fac log-uri, dupa ce invat cum... Link to comment
ovi_jer Posted April 9, 2006 Share Posted April 9, 2006 Codul de eroare este aratat de efi?Sau ti s-a parut tie din indicatii ca nu ti-ar merge bine? Link to comment
mr_ Posted April 9, 2006 Author Share Posted April 9, 2006 Efi mi l-a aratat. Cum se fac log-urile? Link to comment
ovi_jer Posted April 9, 2006 Share Posted April 9, 2006 Da am vazut.Incearca sa stergi codul de eroare cu efi.Nu stiu sigur dar cred ca in versiunea free nu te lasa sa faci loguri sau sa stergi codurile de eroare.Cat priveste eroarea poate sa fie una veche dintr-un simplu contact imperfect pentru ca vad ca ea variaza. Link to comment
mr_ Posted April 9, 2006 Author Share Posted April 9, 2006 (edited) O sa incerc peste vreo ora... si log-ul, si stergerea codurilor de eroare. La mine e posibil sa fi fost butonul logging pe off. Ca sa obtin un log util, trebuie sa o torturez, sau sa la las la relenti? Edited April 9, 2006 by mr_ Link to comment
ovi_jer Posted April 9, 2006 Share Posted April 9, 2006 Faci 2 loguri unul pe benzina si unul pe gpl de 2 min fiecare cu 1 minut la relanti si restul timpului la 2000 rot/min si varfuri de 4000 rot/min. Oricum e posibil sa mai ai coduri de eroare dar pe care nu le vezi in varianta free.Daca martorul check nu este aprins la bord eroarea nu este activa si este decit stocata in ecm. Link to comment
mr_ Posted April 9, 2006 Author Share Posted April 9, 2006 N-am reusit sa fac log-uri... se pare ca versiunea free nu merge. Ia doar 10 cadre, (1 sec la 10fps, sau 2 sec la 5fps) si se opreste, si nici macar bucatica aia de log nu o pot salva. Nici Myaldl nu face log... imi da I/O error daca incerc. In schimb am reusit sa sterg codurile de eroare cu Myaldl (efi nu vrea nici asta), si nu a mai reaparut. O sa incerc sa imprumut de undeva efi full... Link to comment
tyranus Posted April 9, 2006 Share Posted April 9, 2006 (edited) @ mr_ : Pentru a realiza log-uri, cu MyAldl, procedeaza in felul urmator : 1. Creaza un fisier text in ce folder doresti => de expl. x.txt. - MyALDL are un bug care nu iti permite sa creezi un fisier cu ce nume doresti atunci cand acesta lipseste si sa-l deschida :=> cred ca de aceea iti da I/O error. 2. Apesi pe butonul din stga checkbox-ului "Lof to File" si alegi fisierul pe care l-ai creat. de expl. x.txt 3. Bifezi checkbox-ul mai sus mentionat Gata! Succces! PS La pagina cu error code din MyALDL te-ai uitat? Edited April 9, 2006 by tyranus Link to comment
mr_ Posted April 9, 2006 Author Share Posted April 9, 2006 (edited) M-am uitat, insa nu ma ajutau informatiile in plus. Am aflat doar ce versiune de windows me am, ca nu eram foarte sigur Thanks, o sa incerc din nou. sper sa nu o sa-mi umple hardul in 15s Later edit Uite mesajul de eroare complet, doar ca avea alta extensie Ovi_jer Becul la bord nu e aprins. Si nici nu mi s-a intamplat sa se aprinda vreodata in mers, cu exceptia trecerilor (voluntare sau nu) de pe gaz pe benzina. Atunci sta aprins cateva secunde si se stinge, indiferent daca trecerea o face singur (de obicei se intampla cand motorul e inca rece) sau o fac eu din buton. Am facut log-urile cu myaldl. Acum, cum le pot citi si interpreta? Ce inseamna mai exact pagina din imagine? gaz.txt benzina.txt Edited April 9, 2006 by mr_ Link to comment
ovi_jer Posted April 9, 2006 Share Posted April 9, 2006 De acolo e eroarea, de la trecere.Ramane aprins de la gaz-benzina sau benzina-gaz? Link to comment
mr_ Posted April 9, 2006 Author Share Posted April 9, 2006 Nu ramane aprins, se stinge dupa cateva secunde. Si apare doar la trecerea gaz-benzina, nu si invers. Cat am incercat sa fac logurile alea, am observat ca totusi valoarea sondei lambda o falfaie la turatii inalte (scade uneori pana la cativa mv pentru un scurt timp), iar cea a avansului la aprindere o falfaie la relenti, desi sta constant la turatii mari. Link to comment
ovi_jer Posted April 9, 2006 Share Posted April 9, 2006 Sonda trebuie sa varieze intre 0-1132mV iar valoarea optima este 450mV.Avansul la relanti trebuie sa fie intre 3-6 grade si apoi sa creasca odata cu turatia.Fa urmatorul test :in timp ce esti conectat la ecm fa o trecere de pe gaz pe benzina si vezi care este valoarea sondei imediat dupa trecere timp de un minut. Link to comment
mr_ Posted April 9, 2006 Author Share Posted April 9, 2006 Voi incerca, maine. Spui de valoarea la relenti, sau in sarcina? Am senzatia ca la mine la relenti e undeva pe la 600mv. Cu motorul cald, la relenti timpii de injectie sunt pe la 2ms. La relenti avansul la aprindere e aprox 3grade, insa nu ramane constat, uneori scade la 0. pe masura ce creste turatia creste si avansul, si ramane stabil. Din ce am citit prin tot felul de articolase, pe gaz avansul la aprindere ar trebui sa fie mai mare decat pe benzina, ori eu nu am observat mare diferenta. Link to comment
ovi_jer Posted April 9, 2006 Share Posted April 9, 2006 Valoarea sondei este valabila in toate regimurile dar numai pe benzina.Pe gaz este irelevanta valoarea pentru ca este simulata . Avansul optim ar fi 5-6 grade la relanti dar se pare ca nu e chiar buna benzina nici in belgia ) pentru ca avansul este dictat in mare masura de senzorul de detonatii.Durata de injectie este buna daca valorea care o spui este pe benzina si nu pe gpl. Link to comment
mr_ Posted April 9, 2006 Author Share Posted April 9, 2006 E pe benzina, pe GPL stiam ca datale nu sunt fiabile si nu m-am complicat. Singurul test facut pe gaz a fost atunci cand am facut log-ul cu MyAldl. Cu motorul rece complet timpul de injectie la relenti e pe la 4.5s (insa turatia e la peste 1000rpm), si apoi scade pana pe la 1.9ms (iar turatia la 850). O sa bag benzina de 98 si o sa incerc din nou, sunt curios daca se schimba avansul la relenti. Pe gaz, valoarea avansului e pe bune sau e emulata? Link to comment
tyranus Posted April 10, 2006 Share Posted April 10, 2006 @mr_ : lucrez la player-ul pt datele inregistrate de MyALDL. Deci rabdare. Cu aceasta ocazie il asigur si pe pavcostel ca nu l-am uitat (din greseala am sters niste surse asa ca o iau de la capat), dar vreau sa introduc playerul in softul de baza. Sper ca pana la sfarsitul saptamanii sa fie gata. "> Link to comment
mr_ Posted April 10, 2006 Author Share Posted April 10, 2006 PAi nu pot decat sa-ti urez mult succes Daca in versiunea 2.0 bagi si citirea codurilor de eroare, ii scoti din afaceri pe aia de la starr performance Sa ne tii la curent!!! Link to comment
tolin Posted April 10, 2006 Share Posted April 10, 2006 Offtopic: Daca in versiunea 2.0 bagi si citirea codurilor de eroare, ii scoti din afaceri pe aia de la starr performance E cam greu asta, pentru aia lucreaza o armata de oameni din toata lumea, iar tyranus e cam singur in demersul lui remarcabil. Link to comment
mr_ Posted April 11, 2006 Author Share Posted April 11, 2006 Am glumit, Tolin Oricum, e admirabil ce a facut Tyrannus. Apropo, ai idee cati sunt de multi cei de la starr performance? Chiar sunt curios. Oricum, cred ca Tyrannus a rezolvat problema cea mai grea, cu traducerea fluxului de date. Citirea parametrilor si a codurilor de eroare cred ca este suficienta pentru un amator ca mine (si merita oricand niste beri ), asa ca optiunile in plus de la efi se adreseaza doar profesionistilor, care si-ar putea recupera investitia intr-o licenta. Deja versiunea actuala de la myaldl este la nivelul efi V4 evaluation. Citirea o fac amandoua, in plus myaldl face si log, efi citeste si o parte din codurile de eroare, insa myaldl le sterge. Daca in versiunea viitoare myaldl citeste si codurile de eroare, deja e mai bun decat Efi evaluation. Link to comment
tolin Posted April 11, 2006 Share Posted April 11, 2006 Cel care a gandit efi4 (ALDL) a judecat foarte bine, oricat s-a stradui ei n-ar fi putut acoperi toate masinile, asa ca au scos definitiile afara, le-au facut publice si asa au beneficiat ajutorul utilizatorilor. Daca nu era un utilizator anonim din fabrica de la Craiova, atunci efi4 nu ar fi fost posibil de utilizat la motoarele Daewoo. Plecand de la acele definitii, ovi_jer a facut utilizabila definitia pentru Leganza si a completat tabelul codurilor de eroare. Daca ar fi avut mai multe masini la dispozitie ar fi extins aria de aplicabilitate a programului. Link to comment
mr_ Posted April 11, 2006 Author Share Posted April 11, 2006 Exact. Tocmai de asta spun ca versiunea cu licenta nu se adreseaza unui amator care are nevoie de el pentru o singura masina. Un garaj care castiga bani cu el are interesul sa poate fi folosit la cat mai multe masini, insa pe mine personal ma intereseaza sa mearga la masina mea si sa fie cat mai ieftin. Mie nu-mi convine sa platesc pentru o functionalitate pe care nu o voi folosi niciodata. Link to comment
ovi_jer Posted April 11, 2006 Share Posted April 11, 2006 Problema este ca nu poti face o diagnosticare corecta numai din citire parametrii sau coduri de eroare.Atita timp cat nu poti face modificari ale anumitor parametrii cum ar fi avans,injectie,relanti si altele poti citii parametrii o viata intreaga fara rezolvare. Link to comment
mr_ Posted April 11, 2006 Author Share Posted April 11, 2006 Corect. Insa nici modificarea parametrilor nu e neaparat la indemana amatorilor ca mine, care descopera prima oara ce-i aia un ECM. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now