bestpisik Posted April 9, 2006 Share Posted April 9, 2006 Buna ziua tuturor! Am o problema spinoasa: vineri seara am gasit masina lovita in parcare, intre aripa si portiera. Nu parea ceva grav, doar putin indoita si ceva vopsea sarita. Cum n-aveam contractul de casco la mine si vroiam sa scutesc timp am pornit-o spre casa sa-l iau urmand sa ma duc ulterior la politie cu toate actele. DAR pe drum, dupa vreo 200m, trecand peste o gropita (ca asta e) a inceput un zgomot infernal de frecare fier pe fier. Am oprit si am observat ca masina "cazuse" pe partea cu lovitura. Adica aripa se lasase rau in jos, sper sa intelegeti ce spun, sunt total atehnica. Cum in zona nu era nici o parcare, am tarat masina intr-un zgomot infernal pana acasa. Aici mi-am dat seama ca nu mai e cazul s-o misc din loc, s-a uitat sotul meu putin la ea si a zis amortizorul e miscat din loc si roata se balambane (deic sistemul de directie poate fi rupt) Vreau sa va intreb cateva lucruri: -1. sa le spun celor de la casco exact ce s-a intamplat sau e posibil sa-mi nu mai plateasca reparatia ca am circulat cu ea si ca din cauza asta stricaciunea s-a agravat? -2. ce trebuie sa urmaresc la reparatia masinii? Pe constatarea de la politie scrie portiera, aripa si ansamblu roata dreapta fata -3. mai am sanse sa am masina sigura? Va multumesc ca m-ati ascultat, mi-ar prinde tare bine niste sfaturi! Link to comment
A.C_MATIZ Posted April 9, 2006 Share Posted April 9, 2006 Probabil ca in urma loviturii amortizorul a fost rupt.Uita-te la janta daca are urme de lovituri.Bine ar fii daca celor de la asigurari nu le spui de groapa.Daca masina nu poate fi miscata trebuie dusa cu o platforma la un sevice si acolo sa se faca constatarea de la asigurari. La reparatie trebuie urmarit sa schimbe amortizorul daca este rupt.Si reparatia usii si a aripii.Le poti spune ca in momentul in care ai plecat din parcare a cazut si roata. In cel mai rau caz daca nu o sa creada va trebui sa platesti un amortizor si manopera aferenta. Link to comment
BogdanG Posted April 9, 2006 Share Posted April 9, 2006 @bestpisik ...polita CASCO cuprinde orice fel de accident auto indiferent daca tu esti devina sau nu ...deci ca sa nu faci multe drumuri inutil mergi la un service auto pt constatari mecanice ...de acolo te duci la politie ...si completeaza nenea politaiu tot ce trebuie ...dupa care bagi masina in service ...eventual cu decontare directa ca sa nu faci drumuri aiurea . Eu am trecut peste o bordura si am distrus tot sub masina ...inclusiv radiator de AC si alte piese de peste 2000E si nu a fost nici o problema desi multe piese s-au deteriorat pt ca am folosit masina in continuare . Link to comment
Senna Posted April 9, 2006 Share Posted April 9, 2006 Ar fi ideal daca la constatarea CASCO vei obtine obtine schimbarea intregului ansamblu roata dreapta (amortizor, fuzeta, bara tirant/stabilizatoare+bucsi, brat inferior) deoarece exista riscul ca aceste piese sa se fi deformat in urma accidentului. Profita de ocazie si insista si pt schimbarea casetei de directie impreuna cu capetele de bara. Ar trebui schimbat si amortizorul stanga, pt a nu aparea dezechilibru intre parti odata cu instalarea unui amortizor nou pe dreapta intrucat cel din stanga are un grad de uzura. Iti doresc succes la negocieri si sa ne tii la curent! Link to comment
BogdanG Posted April 9, 2006 Share Posted April 9, 2006 (edited) Daca din dinamica accidentului reiese ca trebuie schimbate ...se schimba ...daca din usa zgiriata tu vrei sa schimbi un amotizor este mai greu . Deci se fac 2 note de constatare in acest caz ...una pt zgirietura si una pt groapa desi recomand gura canal este mai buna decit o groapa. Edited April 9, 2006 by BogdanG Link to comment
Tommy Posted April 9, 2006 Share Posted April 9, 2006 (edited) Eu zic musai sa mergi si cu o cafea la agentul constator, si eventual ia cu tine pe cineva care se pricepe la masini cat de cat, in caz ca nu esti foarte ..pregatita in domeniu. Edited April 9, 2006 by Tommy Link to comment
Shenck Posted April 9, 2006 Share Posted April 9, 2006 La politie, trebuei sa vada masina. Vezi ca ai doar 2 zile sa ajungi, asa ca mergi cit mai repede. Link to comment
masterbobs Posted April 10, 2006 Share Posted April 10, 2006 (edited) Datorita faptului ca am trecut deja prin asa ceva....(inca trec) din experienta capatata pasii ar fi urmatorii: A drumul la politie 1. In ce sector te aflii? Pentru ca in functie de ce sector apartii te duci la sectia de accidente usoare de care apartiidin experienta mea Sectia de accidente usoare din candiano Popescu Sector 5 Sectia de accidente usoare Militari(gorjului parca) Sector 6 2. Acolo cand ajungi te duci direct in fata si ceri pe langa formularul clasic si informatii pentru cazul tau (le povestesti doar despre faptul ca ai gasit-o lovita in parcare; asta trebuie sa si declari) 3. Din experienta proprie cel mai bine e sa te duci seara la politie(a se citi noaptea dupa ora 24:00) B drumul la asigurator 1. te duci cu masina la un agent constatator ce tine de polita ta CASCO 2. acolo ori te duci cu gura mare(adica OPC sau PCR-pile, cunostinte si relatii) ori te duci cu spaga(in functie de ce vrei sa mai repari porneste de la (500.000lei sau mai mult) C drumul la service 1. In functie de ce metoda adopti mai sus vei cauta un service cu decontare directa...(adoptand metoda cu spaga poti gasi un service unde in baza unei "RECOMANDARI" te vor trata altfel...adica nu o sa ai probleme privind inlocuirea pieselor,etc... PS bafta si nervi de otel...si in plus fata de orice termen de rezolvare ce iti vor recomanda diversi insi pe acest traseu mai adauga cel putin 3 zile... "> Edited April 10, 2006 by masterbobs Link to comment
bestpisik Posted April 10, 2006 Author Share Posted April 10, 2006 Multumesc tuturor pt raspunsuri. La poilitie fusesem de sambata. Azi am izbutit sa duc masina la service (pe plarforma!!|). Aici toti s-au minunat de cat de rau arata ansamblul rotii. Nu am spus nimic despre groapa si am fost in general cat mai laconica. Daca Doamne fereste mai patesc asa ceva o las unde e...chiar daca e in mijlocul padurii!!! Agentul constatator a scris urmatoarele: - amortizor - fuzeta - planetara - cap de planetara - portiera (indreptat) - aripa ( indreptat) -bara de protectie Parca atat, dar am fost atat de socata ca nu-mi amintesc chiar tot si v-am spus ca nu sunt prea tehnica. Acum sincer..credeti ca mai am sanse sa am masina sigura? Nu stiu nimic despre acest service, dar a fost singura optiune pe care am gasit-o la repezeala. Eu imi duc de regula masina la IATSA la Campina unde sunt niste baieti tare priceputi si tarifele mai mult decat rezonabile. Link to comment
ticodriver Posted April 10, 2006 Share Posted April 10, 2006 Pai daca iti inlocuiesc toate alea, ar trebui sa fie mai sigura decat inainte...ma rog, cat de sigur poate fi un Ticozaur Link to comment
Senna Posted April 10, 2006 Share Posted April 10, 2006 Daca iti schimba fuzeta sper sa iti dea si rulmenti noi odata cu ea...eu mergeam pana in panzele albe si ceream si butuc+disc, ca s-ar putea sa-ti ramana roata cu fulaj. Link to comment
Abram Burel Posted April 10, 2006 Share Posted April 10, 2006 Daca mergi la un service "agreat" de asigurator, atunci poti obtine eventual o "suplimentare" daca "expertul" de acolo face o constatare si cu asta te duci inapoi la asigurator. S-ar putea sa nu fie cazul, desi dupa o fuzeta rupta (mie mi se pare ca asta s-a intamplat la trecerea prin groapa cu pricina - chestia cu zgarietura din parcare e doar o coincidenta nefericita) e greu de presupus ca directia e intreaga. La asta trebuie sa se uite mecanicii si cu siguranta ca o vor face. Discuta cu ei daca au relatie (si "buna") cu asiguratorul tau si vezi cum procedati. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now