Jump to content

Ezitari In Regim De Mers Constant (2200-2900 Rpm)


Recommended Posts

  • Replies 75
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Din pacate nu au in ce carnet de garantie sa scrie ceva.

Cand a venit masina (a fost comandata direct de pe vapor) nu a venit cu carnet de garantie pentru romania.

GM a trimis carnetul mai tarziu. Cand a ajuns s-a constatat ca era in limba maghiara asa ca fost trimis innapoi. Cand o sa-l primesc o sa mai vad...

Link to comment
  • 3 weeks later...

Alin75, am avut si eu aceleasi simptome si le-am remediat la dealer "Radacini". Iata cum a decurs lucrarea:

a venit electricianul ( nu un mecanic auto ) cu un aparat ceva gen "laptop", l-a conectat la o priza sub volan ( habar n-aveam ca exista asa ceva acolo ), a apasat niste butoane ceva... si gata. La inrtebarea mea mi-a raspuns ca a treebuit sa reseteze niste parametri. Dupa aceea, seful de service a testat masina in trafic, mi-a adus cheile si totul a fost ok. Mi-a spus ca resetarea este necesara pt. a putea sa mergi cu masina in oras subturata,... si fie vorba intre noi asa si mergem.

Nu am spus ce model am, iata: Lacetti CDX 1,6 Platinum cutie manuala, luat in februarie ac. :D

in rest sunt f.f. multumit

Link to comment

Vin si eu cu o intrebare, nu cumva aveati AC-ul pornit in timpul acesta ? pt ca la mine a revenit exact aceiasi problema, in a 3-a la 50 are aceste tendinte de a da in nas, dar NUMAI cu AC-ul pornit ... speram sa fi scapat, dar se pare ca nu :(

 

edit: ok, dat o tura prin oras si constat urmatoarele : aceasta problema se manifesta (surprinzator) numai la viteze intre 50-60, in treapta a 3-a.

- mers a 2-a cu 40 ... ok

- mers a 2-a cu 50 ... ok

- mers a 2-a cu 60 ... ok

- mers a 3-a cu 40 ... ok

- mers a 3-a cu 50 ... "innecat"

- mers a 3-a cu 60 ... nici innecat, dar nici ok, undeva spre ok, ca si cum ar da sa iasa din plaja in care face probleme

- mers a 4-a cu 60 ... ok

 

O sa incerc sa-i dau un reset (sa-mi iau inima in dinti) si daca se va schimba ceva, sau nu, voi posta.

Edited by Alinutz
Link to comment

S-ar putea rezolva ceva cu un reset si un idle learn ? (facute de mine)

 

edit : evit sa merg in service-ul din Craiova ca sunt niste mare mafioti cei de acolo ... de aceea intrebam daca as putea sa scap cumva fara sa ajung prin service :D daca nu se poate, asta e ...

Edited by Alinutz
Link to comment

Alinutz, nu, nu aveam AC-ul pornit. Pur si simplu dupa ce se incalzea, se intampla ce am povestit.

Dar, in alta ordine de idei, vad ca majoritatea aveti cunostinte avansate in ceea ce priveste electronica, macanica... autoturismului in general si a Chevroletului in particular, fata de mine care sunt doar un "utilizator", desi am state relativ vechi de conducator auto (din 1989).

Cine are Lacetti Sedan, si nu numai, poate sa-mi spuna la ce valoare este normal sa indice turometrul la ralanti ?. La ce interval de timp se curata filtrul de AC si cum ?. La ce turatie este bine sau indicat sa schimbi viteza ?

Multumesc. :osanale:

Link to comment

@sank - ce stim noi e mult "din carti", un pic de experienta si cultura tehnica din ce-am apucat sa surubarim fiecare (pe vreo dacie, oltcit etc).

In manualele indicate de Tolin_afc poti gasi unele raspunsuri, cu conditia sa fii un pic in tema.

La ce intrebi tu o sa-ti raspund eu desi esti cam off-topic (scuze celor mai rigurosi cu regulamentul):

- la cvasitotalitatea motoarelor GMDAT/Chevrolet ralantiul la cald este de cca 850 rpm. E normal ca la rece sa sara de 1000 si ceva.

- filtrul A/C nu prea ai cum sa-l cureti, el se inlocuieste la revizii (15k sau un an)

- foloseste functia search pe forum pentru turatia de schimbare a vitezei; exista chiar si un sondaj. Sa-ti zic totusi trei elemente de baza:

A > plaja de turatii "optime" la un motor cu 16 supape incepe peste 2000 rpm, de-abia la 3200-3500 ai cuplul maxim;

B > limita superioara depinde de cat de economic/sportiv vrei sa mergi (vei ajunge uneori si la 4000 -sa vezi ce bine trage motorul!);

C > cutia este etajata astfel incat schimbatul incepand de la 3000 in treapta a II-a nu te duce sub 2000 in a III-a. Urmatoarele schimbari au caderi mai mici de turatie.

Restul ... cauta si citeste ce s-a scris. Vei constata ca: economic la consum nu inseamna automat si costuri totale de intretinere minime...

Link to comment
Alin75, am avut si eu aceleasi simptome si le-am remediat la dealer "Radacini". Iata cum a decurs lucrarea:

a venit electricianul ( nu un mecanic auto ) cu un aparat ceva gen "laptop", l-a conectat la o priza sub volan ( habar n-aveam ca exista asa ceva acolo ), a apasat niste butoane ceva... si gata. La inrtebarea mea mi-a raspuns ca a treebuit sa reseteze niste parametri. Dupa aceea, seful de service a testat masina in trafic, mi-a adus cheile si totul a fost ok. Mi-a spus ca resetarea este necesara pt. a putea sa mergi cu masina in oras subturata,... si fie vorba intre noi asa si mergem.

Nu am spus ce model am, iata: Lacetti CDX 1,6 Platinum cutie manuala, luat in februarie ac. :D

in rest sunt f.f. multumit

 

Si eu am luat masina la sfarsitul lui ianuarie 2006 (Lacetti 1.6 Platinum). Exact asta au facut la service; s-au conectat cu testerul la mufa de sub volan.

NU cred ca au facut doar reset la ECU. Reset +Idle Learn (vezi http://chevy.mrmax.dp.ua/EN/documents/Nubi...n.html#J1F0ILP) am facut si eu inainte de a merge in service si nu s-a schimbat nimic.

La mine banuiesc ca au rescris firmware-ul in ECM (asta am auzit eu ...). Au vrut initial sa-l schimbe dar nu aveau modelul asta.

Intre timp am mers cu masina aproape 1500km si nu a mai aparut aceasta problema.

 

Note:

Datul in nas nu are legatura cu AC-ul. aparea si cu si fara. Subturat nu merg; ff rar ajung sub 2000rpm si doar in decelerare inainte de a schimba in treapta inferioara.

Link to comment

Da se poate cu SCAN 100 dar ma indoiesc ca au facut ei asta.

Alins75 daca chiar au facut rescriere au facut si operatiunea asta? :

TEC (TOOTH ERROR CORRECTION) Learn Procedure

 

When an ECM is reflashed, initialized or replaced, and driveplate of fly wheel has been replaced, follow these procedures to relearn the crankshaft position (CKP) system variation :

 

Caution : To avoid personal injury when performing the TEC learn procedure, always set the vehicle parking brake and block the drive wheels. Release the throttle immediately when the engine starts to decelerate. Once the learning procedure is completed, engine control will be learned to the operator, and the engine will respond to throttle position.

 

Stay the gear parking or neutral.

Install the scan tool and select "TEC (Toth Error Correction) LEARN" menu.

Start the engine with A/C off.

Keep the engine coolant temperature above 65°C (149° F)

Put the acceleration pedal above 4000 RPM until the fuel cut-off occurs.

Wait 10-15 seconds.

Fulfill this procedure again if the scan tool does not display "OK" message.

Turn the ignition switch OFF.

Turn the ignition swtich ON and then clear the DTC code.

Link to comment

Am citit si eu aici despre asta: (http://chevy.mrmax.dp.ua/EN/documents/Nubira-Lacetti/sm-j/5J2_1F02.en.html#J1F0ILP). De fapt am citi foarte mult din manualul ala.

 

Banuiesc ca au facut si TEC. Ultima oara au tinut motorul pornit vreo 15, 20 min.

Un mecanic de acolo care a recunoscut ca el "si-a prins urechile, si a fost nevoie sa cheme ingineru' sa rezolve problema", mi-a spus ca dupa ce au vrut sa schimbe ECM-ul si nu au avut cu ce s-au gandit sa-l rescrie, dar ca asta dureaza putin mai mult pana mai fac inca "o procedura care se cere".

Sigur nu pot sa fiu.

Cert este ca fizic nu au schimbat nimic si dupa ce am plecat din service cu masina nu am mai avut nici o problema.

Link to comment

Poate ca nu e locul aici, dar totusi, parerea mea este ca ar trebui sa fim mai ingaduitori si cu gealatii din service. De fapt, care dintre noi e "brici" in orice imprejurare la serviciul lui? Chiar daca am facut nu-s-cate cursuri, oare chiar "solutia" pe care o oferim e... brici? Daca revenim asupra ei peste o luna, nu ni se pare ca eram... copii?

Asta ar face parte din capitolul "Toleranta si intelegere" al... aderarii la UE :D

Link to comment

Perfidus, multumesc pt. raspunsuri, chiar daca au fost "putin " pe langa tema discutiei. Voi aborda putin o tema pe care am vazut ca o dezbateti cu destula ardoare, dar in cadrul acelui topic: consumul la Lacetti.

Link to comment
  • 1 month later...

Oameni buni,m-am tot uitat pe forum si am incercat sa imi fac o idee despre aceasta problema la lacetti,pentru ca si eu cred ca o am.. :( ..e grava chestia?ce sa le spun alora de la service ca m-am hotarat sa ma duc..

Link to comment
ECM-ul tau a fost resetat vreodata?

M-ai intrebat daca ecm-ul a fost resetat...habar nu am :( ..pot afla?am fost la service in CRAIOVA si mi-au zis ca cica merg eu subturat si recomandat ar fi sa merg intre 3000 si 3500...oare?in carte scrie altceva..si oricum in regim de rodaj stiam ca trebuie mers intre 2000 si 3000..ma insel?Am impresia ca si-au batut joc de mine.. :wallbanger:

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

 

×
×
  • Create New...