tolin Posted June 11, 2006 Share Posted June 11, 2006 Offtopic: Sigur, inginerii de acolo sunt oameni destepti, nu s-a legat nimeni vreodata de ingineri. Romanii au ingineri foarte buni, dar directori prosti si fara scoala. Scaderea dramatica a productiei interne, pana si la Logan si cresterea fara precent a importurilor spune totul. Ontopic: Dar asta nu inseamna sa recomandam solutii de compromis la cel mai important sistem al masinii ! Cu mentalitatea asta ajungem doar colonie automobilistica. Link to comment
alindwar Posted June 11, 2006 Share Posted June 11, 2006 Pai tu crezi ca suntem altceva? Si hai sa-ti mai spun una: la nubira ca e I sau II bucsile la bascula se schimba cu bascula cu tot. Pt ca daca vrei sa schimbi doar bucsile, se rup itr-o saptamana. Dau din astea saptamanal. Pe garantie!!! Eu m-am dus la uzina si am vb cu Toma; directorul pe Romania la piese; si l-am intrebat : cine e tampitul de a spus ca la Nubira se schimba doar bucsile la bascula? Si raspunsul a fost: EU. Ce mai vrei? I-am spus ca acele bucse se pun in uzina la cald. Eu in service am o presa care le scoate si le pune la rece. deci deformeaza bascula. Asa ceva nu exista. SE SCHIMBA BASCULA CU TOTUL LA NUBIRA. Link to comment
ovi_jer Posted June 11, 2006 Share Posted June 11, 2006 Si care e problema uzinei daca service-urile nu au sculele necesare pentru intretinerea si reparatiile in garantie si dupa garantie la masini?Mai nou taximetristii sant expertii uzinei sau ai service-urilor si dau solutii problemelor de fabricatie sau intretinere? Link to comment
alindwar Posted June 12, 2006 Share Posted June 12, 2006 Normal ca nu. Dar de cate ori am intrebat la uzina despre zgomotul de la etrieri spre exemplu nu am primit raspuns. La fel a fost si cu bucsile de bascula de la Nubira si cu casetele de directie de Matiz si cu cutia de viteze de Matiz si cu multe altele. Asa ca am ascultat si in alta parte. Link to comment
tzucumber Posted June 15, 2006 Share Posted June 15, 2006 Buna dimineata! Are cineva nevoie de cartile tehnice (doua) pentru reparatii si intretinere matiz (format pdf)? Nu cred ca pot fi atasate pe forum ( impreuna au cam 30 mb arhivate). Nu stiu daca sunt foarte raspandite printre cei de pe forum, dar eu le-am gasit destul de greu. Link to comment
NFS Posted June 15, 2006 Share Posted June 15, 2006 Sunt, numai ca trebuie cautate in locul potrivit. Vezi aici! Link to comment
tzucumber Posted June 15, 2006 Share Posted June 15, 2006 Gata! M-am edificat. Multumesc. Link to comment
alexino Posted June 23, 2006 Share Posted June 23, 2006 Fratilor, ce se intampla cu masinuta mea? are un zgomot foarte urat la motor...mai ales la turatie (cca 3000 r/m). Are vreo defectiune ceva?; sau asa fac toate. Totusi la o masina noua ma asteptam sa nu "bazaie" asa tare, avand in vedere si capacitatea motorului. Link to comment
tzucumber Posted June 24, 2006 Share Posted June 24, 2006 Salutare! Ciresc forumul asta de ceva timp si, din cate am inteles, matizul este din nascare o masinuta mai bazaitoare. Nu stiu ce zgomot se poate incadra in limitele normale, dar, daca ti se pare foarte ciudat, mergi la un service, asa...macar de constatare, ca sa stai linistit. Link to comment
tolin Posted June 24, 2006 Share Posted June 24, 2006 alexino said: Fratilor, ce se intampla cu masinuta mea? are un zgomot foarte urat la motor...mai ales la turatie (cca 3000 r/m). Da-i un reset la ECM, poate-i trece. Link to comment
blumurgg Posted June 24, 2006 Share Posted June 24, 2006 alindwar said: de unde ideea asta cu idle learn?cum au reglat aia injectia la matiz? cu cicanul? ca cu scanner 100 nu se poate. Scanner 100 iti arata doar defectele si te ajuta sa stergi codurile de defect. la matiz nu ai nici un reglaj cum au reglat aia injectia la matiz? cu ciocanul? ca cu scanner 100 nu se poate. Scanner 100 iti arata doar defectele si te ajuta sa stergi codurile de defect. la matiz nu ai nici un reglaj Exprimarea mea a fost in mod clar, defectuoasa. Cu ajutorul scanerului, au observat ca timpul de injectie este mare; Nicidecum din computer sa o regleze ci de la motor cumva un baiat facea ceva iar celalat era in masina cu scanerul si intr-un final au...brodit-o ca sa zic asa... in alta ordine de idei dupa schimbarea uleiului nu mai tacane tachetii si este nevoie si de o rectificare...cu uleiul vechi aveam 9000 de km, 11500 dupa schimbare. Link to comment
alexino Posted July 10, 2006 Share Posted July 10, 2006 Fratilor, am un bazait ciudat in habitaclu (pare sa fie de la motor) , undeva in dreapta jos. Ciudat e ca pana acum nu s-a auzit nimic. Zgomotul se amplifica in functie de turatie. Iar motorul nu pare sa faca galagie mai mare decat pana acum. Ce ar putea avea? Tin sa mentionez ca intre timp am montat alarma si inchiderea, dar nu vad cum ar putea afecta asta. Link to comment
tolin Posted July 10, 2006 Share Posted July 10, 2006 In dreapta-jos e cureaua de antrenare alternator. Ai trecut prin apa ? Link to comment
blumurgg Posted July 10, 2006 Share Posted July 10, 2006 Fratilor! Din ceea ce citesc aici si ca posesor daewoo realizez faptul ca noi suntem bolnavi incurabil de romanism. Cand spun noi ma refer la noi romanii.Din ce citesc aici imi aduc aminte de faza cu oltcit cand s-a dorit ca piesele sa le facem in romania, asa si cu daewoo sau mai bine spus rodae. Bun. Exista dar, cineva sa-mi spuna si mie care este poveste casetelor de directie matiz de pica asa repede? Si va mai pot confirma un lucru: in garantie mi-au schimbat un brat cu pivot "de origine".Acum, fiind in garantia extinsa am cumparat eu pivotul.Nu este GM dar este corean si va spun ca si la ochi se vede ca este mai de calitate asa ca lucratura.Piesa "de origine " de pe la noi sunt chiar de origine... autohtona(parerea mea!) Daca am reusit sa ajung offtopic imi fac mea culpa dar pe mine personal caseta de directe m-a adus la obsesie. Link to comment
alexino Posted July 10, 2006 Share Posted July 10, 2006 tolin_afc said: In dreapta-jos e cureaua de antrenare alternator. Ai trecut prin apa ? De curand nu am trecut prin apa! Inca bazaie...groaznic!!! Link to comment
tomis Posted July 11, 2006 Share Posted July 11, 2006 Buna dimineata. Am cumparat Matizul la SH si prima masura a fost schimbarea uleiului. S-au turnat cu atentie 2.7 l dar acasa am observat nivelul peste punctul superior pe joja. Mare mirare, sa fie depuneri masive in baie ? Cu o siringa si un furtunas am scos pe la joja cam un pahar de ulei, il tin la pastrare, iar nivelul l-am adus intre punctele jojei si asa a ramas. Am gasit aspecte ale problemei si pe forum : nivelul prea sus, ba ca intra 2.5, 2.8, 3.0 s.a.m.d... ca de obicei problema nelamurita. La 60k cand am schimbat cureaua distributiei, mesterul a zis ca intre puncte inseamna ulei cam putin, iar eu am zis ca nu e bine sa fie prea mult. La lucrare s-a demontat-montat si tubul cu joja, si am vazut si eu ca este curbat la partea de jos. Nu stiu cum a pus la loc tubul, nu vad sa fi putut gresi ceva, dar acasa am vazut ca iar am ulei prea sus. Nu e ca a intrat apa in baie, n-am nicio problema. Eu as trage concluzia ca ansamblul ala cu tub si joja este cam neserios, iar intrebarea ar fi cum sa ma asigur ca e montat sa indice corect. Link to comment
NFS Posted July 11, 2006 Share Posted July 11, 2006 Hai sa mai scriu si eu la jurnalul de bord. Acum vreo luna mi-au "murit" amortizoarele de la hayon, trebuie sa tin portbagajul cu mina! Masina are 3 ani jumate (si aprox 38k km, desi nu cred sa conteze in cazul asta ) Link to comment
Mircea Posted July 11, 2006 Share Posted July 11, 2006 Mai in gluma, mai in serios, acum fie iti schimbi amortizoarele alea, fie plasezi o bata in portbagaj, sa ai cu ce-l propti. Patisem ceva similar la fosta mea masina, iar cauza a fost un joc aparut la prinderea amortizorului de hayon. Din cauza acestui joc, axul telescopului respectiv balabanea in 2-3 pozitii, fapt ce a dus la stricarea semeringurilor si gata. Din momentul in care s-a stricat primul amortizor, al doilea nu mai era in stare sa tina singur hayonul, acesta venindu-mi fara nici cel mai mic regret, de nenumarate ori in freza . Am observat ca unul din amortizoare era inca bun dupa ce le-am demontat pe amandoua pentru a le inlocui. Am pus la loc amortizorul vechi si unul nou, si rezista in continuare. In concluzie, demonteaza intai amortizoarele si apoi vezi care e defect si inlocuieste-l Link to comment
Mircea Posted July 12, 2006 Share Posted July 12, 2006 OK... postez consecutiv dar n-am incotro. Matizul meu a facut-o lata. Pe scurt tot caraia la retrogradare 3-2 si asta de la ultima revizie incoace... Azi m-am trezit cu un zgomot ciudat la motor rece. O pocnitura seaca metal pe metal, acompaniata de un chitait finut la anumite turatii... Inarmat cu o fila CEC, cum aveam vreo 34600 km m-am dus sa-i fac si revizia si sa vad ce e cu belele. So, dupa proba de drum, tentativa de reglat ambreiajul, le-am cerut sa-mi puna ATF22 ( la sfatul Doctorului Pep, caruia ii multumesc inca o data!). Au refuzat. Ok, atunci ce-i facem? Dam jos cutia si schimbam sincroanele si rulmentii la ax. Probleme din cauza uleiului shell pe care ni-l baga pe gat sefii la revizii (citat din mecanic). Bun, cu bataia? Pai hai sa vedem Verificat si gasit cauzele: una bucata scut ce facuse cunostiinta cu o bordura (maine sa-mi amintiti sa omor soferii care l-au zapacit in ultimele doua zile!) si care atingea in ansamblul motor, trepidatii transmise, lovituri mai tari la rece, plus una bucata curea de accesorii slaba, care la o anumita turatie chitaia. Problem solved prin indreptarea scutului si prin intinderea curelei. In plus, am mai schimbat bujiile, axele glisoare care faceau ca niste clopotei, lichidul de frana, filtrele si uleiul. Total de 571 ron Next week astept telefon s-o las doua zile la demontat cutie... operatie pe garantia extinsa. Link to comment
tolin Posted July 12, 2006 Share Posted July 12, 2006 Mircea said: Probleme din cauza uleiului shell pe care ni-l baga pe gat sefii la revizii (citat din mecanic). Exact asta au mai patit si altii pe forum ! Asta e de reclamat la fabrica si la OPC. Nu contreaza ca reparatie e pe costul lor. N-au voie sa bage constient ceva care stiu ca strica. Si inca foarte rapid. Link to comment
costinel Posted July 16, 2006 Share Posted July 16, 2006 @Tolin afc: revin cu problema relantiului neregulat. Am incercat din nou o resetare ECM si pentru procedura de invatare a relantiului am folosit durate de 10 secunde, asa cum mi-ai recomandat. Rezultat: acelasi relanti neregulat, la prima pornire a motorului dimineata. Tremura, scade turatia de zici ca se opreste motorul, iar creste; e foarte aiurea. Ce ma sfatuiesti sa mai incerc? Multumesc! Link to comment
alexino Posted July 16, 2006 Share Posted July 16, 2006 Aceeasi problema o am si eu de cand am cumparat masina si am incercat toate procedurile gasite pe forum si ... nimic! Ciup putin acceleratia si totul reintra in normal! Link to comment
tolin Posted July 16, 2006 Share Posted July 16, 2006 Scoate-i mufa la IAC, porneste motorul scurt, opreste-l, pune mufa la loc si porneste-l din nou. Poate intra asa, singur, in procedura. Motorul tau e euro3, are alt ECM si eu nu stiu alta smecherie, ca la euro2, pentru a recalibra IAC-ul. Link to comment
costinel Posted July 16, 2006 Share Posted July 16, 2006 Multumesc pentru raspuns. Voi incerca si asta si voi comunica rezultatele. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now