Laurycã Posted March 3, 2007 Share Posted March 3, 2007 Revizia de 10 000 de km e cea mai ieftina. Se schimba uleiul si filtrele (de aer, de ulei si de benzina). Eu am fost cu Matizul unei rude si am facut revizia de 10 000 de km acum vreo 7 luni si m-a costat 150 de ron cu tot cu spalat interior+exterior. Daca nu mai ai garantie, poti sa faci revizia la orice service vrei tu si in plus de asta poti sa vii cu consumabilele gata cumparate de tine, de unde gasesti mai ieftin. Link to comment
alexino Posted March 3, 2007 Share Posted March 3, 2007 Ar mai fi de mentionat: schimb ulei cutie de viteze; verificat roti si gresat rulmenti. Ai aici mai multe detalii despre revizia de 10.000. Link to comment
guru Posted March 3, 2007 Share Posted March 3, 2007 Esti sigur ca nu mai ai macar o luna -doua de garantie? Ai verificat din ce luna este? Link to comment
ovidiu88 Posted March 3, 2007 Share Posted March 3, 2007 Garantie nu mai are pt ca este din ian.2004,cel ce a avut-o nu prea a circulat cu ea si din cauza asta dupa 3 ani are abia 9000 de fapt 9200 ca am circulat ceva cu ea.Merci mult,mi-ati fost de mare ajutor,ma duc sa cumpar ulei is restul.cya "> Link to comment
Mircea Posted March 3, 2007 Share Posted March 3, 2007 Vezi graficul de revizii. La 3 ani se schimba multe. Pe langa filtre si ulei se schimba: lichid de frana, antigel - trebuia inlocuit la 2 ani- curea de distributie, bujii etc... Nu-i chiar atat de ieftin... Link to comment
closchkutza Posted March 24, 2007 Share Posted March 24, 2007 Chestie observata ieri in urma ploilor din ultimele zile: In portbagaj imi intra apa . Chestia se intampla pe partea stanga a masinii, am gasit mocheta uda, trusa uda si la fel niste carpe care stateau in coltul ala inghesuite. Am dat masca jos(cea care acopera intalatia electrica) si era apa la greu acolo, pe fire si tot. La fel, am gasit broboane de apa pe suportul boxei, broboane care ieseau de sub masca stalpului din spate. Plafonul nu este ud. De asemenea am observat ca din aripa, impreuna cu un manunchi de fire iese si un furtunas, care avea si el cateva broboane de apa inauntru, furtunas care pleaca apoi spre motor impreuna cu firele. Matizul meu este model SE Power, cu bari pe plafon. S-a mai confruntat cineva cu asa ceva? Link to comment
andreib Posted March 24, 2007 Share Posted March 24, 2007 Din ce stiu eu nu, verifica cehederul de la haion si eventual din interior vezi daca se inchide/calca bine pe cheder. Vezi sa nu fie fisurat/sarit din vreun fiting furtunasul stropitorului de haion si apa aia sa fie defapt lichid de parbriz. Link to comment
closchkutza Posted March 24, 2007 Share Posted March 24, 2007 Sa inteleg ca furtunasul ala este de fapt furtunul ce alimenteaza stropitorul? La mine apa apare ca ar veni de mai sus, de sub plasticul ala care mascheaza stalpul din spate, pentru ca am gasit apa pe suportul boxei din spate. Chederul pare sa calce bine, nu are apa pe partea superioara. Asta chiar mi se pare culmea, la o masina noua sa ploua deja in ea. Link to comment
andreib Posted March 24, 2007 Share Posted March 24, 2007 Furtunul ala urca prin stalp si trece in haion printr-un manson de cauciuc in partea de sus a acestuia. Pune pe cineva sa dea la stropitor de haion sa vezi daca merge sau de acolo iti vine apa. Link to comment
closchkutza Posted March 24, 2007 Share Posted March 24, 2007 (edited) Este si asta o posibilitate, dar eu nu am folosit spalatorul de la luneta de ceva vreme, deci nu avea de ce sa curga de la el. O sa incerc si asta, dar ma indoiesc sincer, mai ales ca aseara am sters pe acolo si azi era iarasi ud. Edited March 24, 2007 by closchkutza Link to comment
Gizmo Posted March 24, 2007 Share Posted March 24, 2007 Salut, Vezi ca am senzatia ca apa pe care o ai tu acolo curge pe la "gaurica" in care intra tubul acela gofrat care are firele electrice in el. Vezi sa nu fie crapat cumva. Numai bine "> Link to comment
closchkutza Posted March 24, 2007 Share Posted March 24, 2007 Pai tubul intra in stalpul din spate. Cum ajunge apa acolo este problema? Link to comment
cristy_pescar Posted March 26, 2007 Share Posted March 26, 2007 Salutare la toata lumea. Sunt nou pe forum. Acum 1 an si 3 luni mi-am luat matiz nou SE, am facut 19.000 km. Pe langa unele mici probleme comune pe care le-am regasit si aici, am una careia nu-i gasesc explicatie si nici la service nu m-au lamurit (ei zic ca e de la etriere). Deci: la plecarea de pe loc (fie cu fata sau cu spatele), din panta sau demaraj mai puternic se aude un singur clinchet (ciocanit) metalic, gen lovitura de ciocan in nicovala. Nu am putut localiza sursa. Multumesc. salut,vezi ca asa imi facea si mie,am lovit o piatra si se strambase un pic teava de evacuare si lovea in podea.Poate e asta problema.Noroc Link to comment
ovidiu88 Posted April 3, 2007 Share Posted April 3, 2007 Nu stiu daca vorbim de acelasi zgomot,dar si la mine se aude un zgomot metalic si cred ca vine din cutie,se aude doar in treapta I si II si doar cand calc pedala de acceleratie tare si masina nu are timp sa raspunda.La plecare normala de pe loc sau in treapta II fara sa accelerez brusc nu se aude.Dar nu cred ca-i ceva grav.In schimb am o multime de greierasi:la torpedo,la plasticul ce acopera ecranele,clema ce deschide usa din interior.Unele se aud la rece iar altele cand in masina se incinge de la soare.Dar nici asta nu ma ingrijoreaza.Mentionez ca am un E a/c cu 10000 km. Link to comment
Mastermind21 Posted April 11, 2007 Share Posted April 11, 2007 Buna. Eu sunt un user mai nou pe forumul acesta si voiam sa va semnalez 3 probleme intalnite de mine la Matiz. Am citit cate ceva pe aici (n-am reusit sa citesc tot topic-ul inca) dar nu am gasit raspunsuri la probleme asemanatoare. Cele 2 probleme ar fi asa: 1. (si cea mai importanta). De ceva vreme (cam de 2-3 saptamani) am observat ca imi scartaie pedala de acceleratie. Pe loc nu am reusit sa reproduc defectul, dar in mers negresit scartie atunci cand eliberez pedala. E ceva de genul: pornesc, ajung intr-a 3, am drum liber in fata, apas sa ajung pentru a-i da a 4-a si cand ating viteza pentru asta, dau drumul la pedala de acceleratie si atunci scartie. Am observat ca scartaie din ce in ce mai pronuntat in ultimul timp (si mai des). Am intrebat un prieten si mi-a spus ceva de genul ca e posibil sa fi intrat apa pe cablul de acceleratie (care am inteles ca e imbracat intr-un fel de camasa/manson). Sunt curios daca a patit cineva ceva asemanator. Poate incep eu sa aud voci, dar mi se pare ca si pedala de ambreiaj incepe sa se comporte la fel. Inca nu am dovezi concludente in acest sens . 2. Cand merg pe un drum mai denivelat se aude ca un scartait/o bataie/un tremurat in bord. Din ce am ascultat eu si mi-am dat cu parerea e posibil sa fie geamul de la cadranele de bord. Ca si cauza m-am gandit eu ca nu au strans cei de la service vreun surub cand mi-au montat casetofonul la inceput. Care ar fi problema? Este ceva ce se slabeste in timp sau e plauzibil ce cred eu ? Exista ceva ce pot sa fac sau trebuie sa merg la service sa imi mai ia o data bani pentru o treaba nefacuta cum trebuie ? 3. Imi intra greu in treapta a doua. Asa s-a comportat de la inceput, dar mi se pare mai grava problema acum dupa revizia de 10.000 km. Am crezut ca e de la mine ca nu tin levierul in pozitia corecta (adica intram din 1 in 2 si nu din 1 pe liber si abia apoi in 2), dar oricum ar fi e deranjant si sunt curios daca e meteahna de-a matizului sau e posibil sa fie alta cauza. Imi cer scuze pentru limbajul poate rudimentar in care am descris problemele. Masina este un Matiz E din septembrie 2006 (in certificat scrie 2007 ). Am cu ea 12500 km, revizii facute la Sermecom/Iasi si sunt multumit de cum se comporta pana acum. Link to comment
tolin Posted April 11, 2007 Share Posted April 11, 2007 Pentru cutia de viteze gasesti raspunsul pe aici: http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showtopic=12220 Probabil ca trebuie sa ridici cursa la la pedala de ambreiaj strangand 1-2 ture piulita de reglaj a cablului. Si la restul de probleme (?) gasesti raspunsurile la sectiunea probleme tehnice Matiz. Spor la citit. Link to comment
brad_b Posted April 11, 2007 Share Posted April 11, 2007 Salutare! Sunt nou pe forum si am un matiz din 2002 cu 61000 km. m-am confruntat si eu cu problema scartaitului la ambreiaj si am constatat ca nu este de la cablu.Acesta s-a rupt pe la 57000 si l-am inlocuit cu unul nou.Problema este de la gheara care agata pedala de cablu. Se greseaza cu ulei(chiar si de motor) si problema dispare. Link to comment
gorbyka Posted April 12, 2007 Share Posted April 12, 2007 Salutare, la 87k km sa rupt cablul de la schimbatorul de viteze, ce am observat, vreo jumatate de an, agata cand schimbam din a 3a in a 2a (am crezut ca am probleme cu cutia de viteze), in rest mergea OK, acuma merge ca si nou cu noul cablu, pretul cablului 155 RON. Link to comment
Mastermind21 Posted April 12, 2007 Share Posted April 12, 2007 Ideea e ca la mine mereu a intrat greu...deci daca e sa fie de la cablu, atunci inseamna ca e din fabricatie. Dupa revizia de 10k merge chiar mai greu. Ei mi-au zis ca la revizie au schimbat uleiul in cutia de viteze pentru ca e mai bine asa. E posibil sa fi "deranjat" cablul si mai tare ? Credeti ca am sanse de reusita sa le zic de problema asta si chiar sa ma rezolve cumva ? Intreb pentru ca v-am zis ce mi-a spus un prieten...ca asa fac toate si ca eu sunt de vina ca nu potrivesc bine la schimbatul vitezei. Merci de raspunsuri. Link to comment
tolin Posted April 12, 2007 Share Posted April 12, 2007 Ti s-a raspuns in postul #641. Link to comment
brad_b Posted April 12, 2007 Share Posted April 12, 2007 Martorul care semnalizeaza purtarea centurii de siguranta nu mai functioneaza.Probabil ca becul s-a ars.Stie cineva ce putere are becul si eventual cum se schimba? Link to comment
Gizmo Posted April 12, 2007 Share Posted April 12, 2007 Salut, Pai daca te duci la un magazin de piese daewoo si ii ceri un bec pt. bord o sa vezi ca are. Ca sa il schimbi vezi ca exista pe undeva (search-ul asta e cam greu pt. noi se pare) un tutorial despre martorul de usi deschise. Acolo o sa ai si niste poze si explicatii. De restul iti dai tu seama ce si cum. Numai bine "> Link to comment
brad_b Posted April 12, 2007 Share Posted April 12, 2007 "multumesc pentru raspuns" In primul rand am cautat cu "search" inainte de a pune aceasta problema si nu e chiar greu(nu am gasit nici o schema sau explicatie). In al doilea rand vb despre martorul de la "centura de siguranta" nu "usi deschise"(matizul meu nu are un astfel de martor). Speram sa gasesc un raspuns nu ironii. scuze pt deranj Link to comment
JMu Posted April 12, 2007 Share Posted April 12, 2007 Becul pentru avertizorul de centura este rosu, la 14V si 1.4W (e standard cu toate celelalte becuri din bord, mai putin cele 3 mari de iluminare a ceasurilor din bord. Becurile difera doar prin culoare, de asta a zis Gizmo ca ai tutorial la avertizorul pentru usi). De schimbat e destul de simplu: 1. Dai masca bordului jos (5 suruburi si putina forta combinata cu grija). E aia nearga care contine si aeratoarele. 2. Demontezi ansamblul indicatoarelor (4 suruburi daca nu ma-nsel), apoi in spate ai 2 conectori, care se scot usor, si cablul de la kilometraj. Asta e putin mai greu de scos. Eu am reusit bagand mana pe sub bord, prin stanga pedalei de ambreiaj. Dupa ce ai demontat asta pe spatele tabloului de instrumente ai becurile pe care le desfaci rotind putin de ele. (vezi imaginea atasata) Link to comment
brad_b Posted April 12, 2007 Share Posted April 12, 2007 Multumesc pentru informatii si desen.Cred ca in weekend o sa incerc. Mi s-a parut ca gizmo e putin ironic. Daca am gresit imi cer scuze. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now