steph Posted May 27, 2007 Share Posted May 27, 2007 Daca tu ai legaturi imperfecte e alta problema, dar crede-ma ca eu am casul montat asa de 2 ani si cheia e absolut rece. Link to comment
Gizmo Posted May 27, 2007 Share Posted May 27, 2007 S-ar putea sa ai dreptate. La asta nu m-am gandit La cate am eu legate prin plusul ala... Link to comment
closchkutza Posted May 28, 2007 Share Posted May 28, 2007 (edited) Ai avut dreptate, Steph. Am facut azi-noapte, pe la 12, o plimbare de vreo ora si cand am ajuns acasa am verificat cheia. Rece ca gheata . Cat de tare se poate incalzi bordul asta si toate cele, nu-mi vine sa cred. Edited May 28, 2007 by closchkutza Link to comment
steph Posted May 28, 2007 Share Posted May 28, 2007 In caldura asta se incalzesc toate subansamblele si mai ales bordul care sta fix in soare. Daca de multe ori volanul e atat de fierbinte incat nu poti sa pui mana pe el e clar ca restul pieselor nu stau la gheata Link to comment
guru Posted May 28, 2007 Share Posted May 28, 2007 Si cheia mea era fierbinte azi, dupa ce am circulat prin canicula din Craiova. Link to comment
ovidiu88 Posted June 15, 2007 Share Posted June 15, 2007 Salutare.Am un Matiz a/c din 2004 cu 12 mii km.De curiozitate dupa ce motorul porneste dupa cat timp martorul care indica presiunea uleiului se stinge?.Eu astept la fiecare pornire pana indicatorul check se stinge.Dupa ce motorul porneste,martorul care indica presiunea uleiului se stinge dar se aprinde pentru o fractiune de secunda si apoi se stinge si ramane definitiv stins.Eu va intreb daca e normal ca dupa pornirea motorului acel martor sa se reaprinda timp de cam o jumatate de secunda. In rest masina merge super si nivelul uleiului pe joja a ramas constant de la ultimul schimb si de atunci sa tot fie aprox 3 mii km.Astept raspuns si dati drumu' la clima ca nu mai merge.Cya!!! "> Link to comment
stryder Posted June 15, 2007 Share Posted June 15, 2007 (edited) O tii cumva parcata pe trotuar sau undeva unde sta usor inclinata? Edited June 15, 2007 by stryder Link to comment
closchkutza Posted June 15, 2007 Share Posted June 15, 2007 Nu prea este normal. La mine martorul ala se stinge in momentul in care dau la cheie, pana sa porneasca efectiv motorul. Se poate ca pentrui o fractiune de secunda sa nu ai presiune, din ce cauze, nu stiu . Link to comment
tolin Posted June 15, 2007 Share Posted June 15, 2007 ovidiu88 said: ... Dupa ce motorul porneste,martorul care indica presiunea uleiului se stinge dar se aprinde pentru o fractiune de secunda si apoi se stinge si ramane definitiv stins. Schimba marca si furnizorul de filtre de ulei. Atat ! Link to comment
nekyro Posted July 4, 2007 Share Posted July 4, 2007 Povestea incepe cam asa: acu cateva luni a ajuns la mine un matiz din 2004 (masina prietenei) care avea pe bord in momentul ala aprox. 6000 de km (nu e o greseala.. masina a stat mai mult prin garaj, dar a fost cat de cat intretinuta) care functiona impecabil. Dupa ce a ajuns la mine, bineinteles ca prietena nu a mai condus prea mult urmand ca eu sa ma ocup de toate cele. Apoi, acu vreo doua zile m-am gandit eu (bine si la cererea ei) sa o las si pe ea sa conduca putin prin Iasi (am uitat sa va zic ca sunt din Iasi) sa se obisnuiasca un pic cu ea, nu de alta dar poate mai vreau si eu vreo bere (aici trebuie sa mentionez ca ea mai condusese un pic prin afara localitatii si se descurca binisor). Dupa un drum la Ciric, inapoi spre casa, intr-o intersectie bineteles ca prietena s-a oprit in prima masina parcata, incurcand pedala de frana cu cea de ambreaj (nici eu nu stiu cum a reusit). Ma dau repede jos, mut masina din intersectie si evaluez pagubele: matizul arata binisor, doar bara de protectie fata era putin gaurita prin unele locuri, cealalta masina nu va povestesc ca nu cred ca conteaza (oricum daune minore). Dupa ce am rezolvat toate problemele la fata locului cu proprietarul masinii parcate, dau sa plec cu matizul si pauza.. motorul nu pornea si am auzit cum s-a ars o siguranta (era siguranta demarorului).. o schimb dau iar cheie si iar se arde.. ma gandesc ca e un scurt pe undeva si n-am ce-i face asa ca am pornit-o impinsa si am dus-o acasa (la service nu puteam ca era duminica). Mentionez ca siguranta cu pricina s-a mai ars odata acu vreo luna.. am intrebat un "meserias" si a zis ca "sigurantele se mai ard"..am schimbat-o si a mers fara probleme in continuare. Dupa o panica si niste plansete din partea prietenii, si tot din partea ei niste acuzatii ca eu sunt de vina desi eram pe scaunul din dreapta , ma pune cel de jos sa o linistesc si ii zic ca a doua zi rezolv totul.. s-a linistit instantaneu fiindca stia ca ma dau de 3 ori peste cap daca e nevoie, fiindca am promis ca repar masina..A doua zi ma apuc sa dau telefoane pe la service-uri si ma programez la unul pe la ora 2.. si zic ca fac si revizia de 10 000 (desi masina are acum 12000.. dar din lipsa de timp si bani n-am facut revizia). La service am schimbat bara din fata intrucat era avariata - 210 RON parca, uleiul + filtru, filtru de aer, filtru benzina si cam atat.. nici o verificare in plus, nimic.. deci am comentat la aia(mentionez ca era autorizat daewoo). Pentru problema cu pornirea au schimbat ceva pe sub volan.. dar n-as putea sa va zic ce ca nu ma pricep. Plec de la service multumit, ajung in parcare, o opresc si vreo sa o verific daca porneste..dau la cheie si pauza..aceeasi problema - siguranta demaror se arsese(desi la service au pornit-o aia de 20 de ori si erau siguri ca au rezolvat). O imping si ma duc din nou la service. Se facuse cam tarziu si cei de acolo imi zic intai ca ma programeaza a doua zi sa-mi dea electromotorul jos ca dureaza vreo 2 ore treaba asta.. Apoi vine un sef de-al lor si imi zice de fata cu restul oamenilor ca ei nu prea se pricem la partea electrica si sa merg in parte.. imping iar matizul si ma duc de urgenta la alt service autorizat la electricianul pe care mi-l recomandase..face ala niste teste pe acolo..ba pornea la cheie, ba nu pornea.. si pune verdictul: bobina de la electromotor defecta.. ma anunta ca un electromtor nou e 650 ron daca vreau, sau ca poate el sa-mi puna altul SH cu 250 RON cu tot cu manopera de 80 RON, fiindca dureaza 2 ore sa-l dea jos. Accept a doua varianta fiind presat de timp. Se apuca omul si intr-un sfert de ora il da jos.. bineinteles il intreb.. sefu' da ai zis 2 ore.. imi explica ca nu a mai dat jos nu stiu ce si ca asa l-a putut scoate mai repede.. se uita la el si zice ca n-a mai vazut un electromotor de tipul ala vreodata..se uita la masina si zice ca e non euro (banuiesc ca a vrut sa zica euro 2). Desface electromotrul si incerarca tot felul de combinatii cu bendix de matiz si bobina de tico, sau invers ca nu pot sti ce a facut el pe acolo.. In final a scos un electromotor care el zicea ca e de tico. Il monteaza si zice sa speram ca merge.. din fericire a mers.. Asadar acuma cica am pe matiz electromotor de tico.. nu ma deranjeaza, insa intr-o saptamana vreau sa plec in concediu cu matizul si n-as vrea sa am neplaceri pe acolo.. Asta e tot.. sper ca nu v-am plictisit prea tare.. si imi fac mea culpa pentru ca desi m-am inscris pe forum de ceva timp.. din lipsa de bunavointa si timp nu m-am informat suficient inainte de a ajunge la service Link to comment
ToPser Posted July 4, 2007 Share Posted July 4, 2007 Mergi linistit ,nu este nici o problema electromotorul asta poate fi mai bun decat cel original ,care banuiesc eu este made in Ro! Link to comment
closchkutza Posted July 4, 2007 Share Posted July 4, 2007 La Matizul din dotare, nici o componenta majora a masinii nu este Made In Ro. Totul, inclusiv cabluri, instalatie electrica, cabluri, stopuri, etc este etichetat in coreeana. Deci ma indoiesc ca ar putea avea componente romanesti. Link to comment
ToPser Posted July 4, 2007 Share Posted July 4, 2007 Ma indoiesc ,insa nu ma indoiesc de scaderea calitatii Matizurilor din ultimii ani,calitate care a scazut dramatic , componentele de Tico sunt mult mai fiabile ! Link to comment
closchkutza Posted July 4, 2007 Share Posted July 4, 2007 Eu pe masina mea nu am vazut piesa pe care sa scrie ceva in romaneste. Ma indoiesc ca este ceva din compartimentul motor fabricat la noi. Legat de scaderea calitatii, sincer, tot ce pot sa-i reprosez masinii este legat de trenul de rulare care este foarte zgomotos atunci cand este pus la treaba, atat. Link to comment
ToPser Posted July 4, 2007 Share Posted July 4, 2007 Masina ta este exceptia care confirma regula ,asta ca sa generalizam insa n-ai sa vezi (sa auzi ) probleme de felul celor descrise mai sus in cazul unui Tico,un Tico va avea probleme de electromotor dupa cel putin 100k km (si altfel de probleme marunte si suparatoare ) acest forum iti poate confirma tot ce am zis eu ! Gata suntem fftopic: cred ca ar trebui deschis un topic Matiz versus Tico - Care este mai fiabila ? Link to comment
closchkutza Posted July 5, 2007 Share Posted July 5, 2007 (edited) Nu cred ca reperezinta o problema, dar nu stiam unde sa postez. Daca nu este bine, rog moderatorii sa mute la locul lui postul. Deci, acum 10 min am avut ocazia sa ma urc in masina unei colege de servici, un Matiz E sau E/AC, nu stiu sigur, ca sa o scot din parcare. Masina ei este tot productie 2006, luata cu 1.5 luni dupa a mea. Am observat cu stupoare ca la ea motorul se aude altfel si la relanti si in sarcina(la relanti abia il auzeam, avea o tonalitate soft), mult mai bland si mai infundat, parca ar fi undeva departe pe cand la a mea este mai zgomotos, mai strident de fapt. Care ar fi explicatia? De ce nu se aud la fel? Multumesc. L.E: Ma refeream la sunetul motorului perceput in interior, cu geamuri inchise si cass-ul oprit. Sa fie oare de la pompa de servo-directie, care scoate un fel de suierat? Edited July 5, 2007 by closchkutza Link to comment
closchkutza Posted July 6, 2007 Share Posted July 6, 2007 (edited) Nu are nimeni nici o idee (ma obsedeaza chestia asta)? Sa fie oare E-urile mai silentioase decat SE-Power-ul sau ceva e aiurea la motorul masinii mele? La mine cand accelerez, se aude un sunet mai nervos, mai puternic decat la E-ul acela. Sa fie din cauza uleiului? Edited July 6, 2007 by closchkutza Link to comment
hyde Posted July 6, 2007 Share Posted July 6, 2007 La 14.000 de km mi s-a rupt cablul de la schimbatorul de viteza. Link to comment
CristiP Posted July 6, 2007 Share Posted July 6, 2007 closchkutza said: ma urc in masina unei colege de servici, un Matiz E sau E/AC, nu stiu sigur, ca sa o scot din parcare. Masina ei este tot productie 2006, luata cu 1.5 luni dupa a mea. Am observat cu stupoare ca la ea motorul se aude altfel si la relanti si in sarcina...L.E: Ma refeream la sunetul motorului perceput in interior, cu geamuri inchise si cass-ul oprit. Sa fie oare de la pompa de servo-directie, care scoate un fel de suierat? Aceiasi impresie a avut-o un prieten cand s-a urcat la mine in masina, "bai la tine nici nu se aude motorul, ai pornit? " el are un E/AC productie 2006. Link to comment
closchkutza Posted July 6, 2007 Share Posted July 6, 2007 Man, ai inteles gresit: la mine(SE-Power) motorul se aude mai tare in habitaclu(si afara) decat la E-ul in care m-am urcat. La E abia auzeam motorul, chiar am tinut contactul pus un pic mai mult decat ii trebuia sa porneasca pentru ca nu se auzea motorul. Asta e problema, al meu e zgomotos, tacanitor, si nu stiu de ce. Link to comment
CristiP Posted July 6, 2007 Share Posted July 6, 2007 Scuze, acum am inteles ce vrei sa zici, la mine era tocmai invers Link to comment
strumfuadi Posted July 6, 2007 Share Posted July 6, 2007 closchkutza said: Ma refeream la sunetul motorului perceput in interior, cu geamuri inchise si cass-ul oprit. Sa fie oare de la pompa de servo-directie, care scoate un fel de suierat? Da, am remarcat si io ca se aude "ceva in plus" la asta de o am acuma (Full) fata de E/AC pe care l'am avut inainte. Se aude ca un suierat, miorlait, asa. Cred ca e de la pompa de servodirectie.. Oricum, overall, mi se pare mai silentios in habitaclu decat E/AC, asta am remarcat din prima clipa. Link to comment
closchkutza Posted July 9, 2007 Share Posted July 9, 2007 (edited) Ok, am pornit oficial vanatoarea de vrajitoare. M-am intalnit ieri cu userul Bishnitzarul sa facem un test-drive cu ambele masini(a mea si Matizul E/E2 al lui). El are restrictorul scos si cand s-a urcat in masina la mine a remarcat imediat ce zgomot infernal poate fi la mine comparativ cu masina lui(poate sa confirme). Am mers si eu cu masina lui si zgomotul motorului in sarcina perceput in habitaclu este mai mult un suierat, iar la mine, parca merg cu motorul pe scaunul din dreapta. La relanti, de afara, cu capota ridicata, ambele masini se aud ~la fel, dar inuntru este alta treaba. Astept orice sugestie legata de chestia asta, de ce este diferenta atat de mare si ce as putea face. Vreau sa ma duc la service dar in prealabil vreau sa-mi dau eu seama care este problema pentru ca aia or sa zica "nu e dom`le nimic, asa face el" asa cum au facut si data trecuta cand m-am dus. Deci, de afara la relanti, ambele se aud la fel, cu capota ridicata, dar din interior zgomotul perceput este mult mai mare, mai ales in sarcina. Edited July 9, 2007 by closchkutza Link to comment
Mircea Posted July 9, 2007 Share Posted July 9, 2007 Probabil tampoane la motor/cutie cu elasticitate redusa, adica proaste, care transmit vibratii in caroserie. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now