strumfuadi Posted February 13, 2008 Share Posted February 13, 2008 Masoara cum ti'am spus. Daca valorile sunt in parametri respectivi atunci de vina este bateria sau vreo conexiune a bornelor. Check engine se aprinde si cand tensiunea in circuit scade sub o anumita valoare. Link to comment
butaby Posted February 13, 2008 Share Posted February 13, 2008 Cand ai scos bujiile, cum se prezentau?Din cele relatate de tine, mie mi se pare ca ai probleme cu aprinderea (verifica capacul distribuitorului - sa nu ai umezeala..., carbunele central, fisele bujiilor). Cati km are masina? Mai verifica si filtrul de aer si cel de benzina. bujiile erau putin ude si mise pare ca miroase un pic a benzina masina are 107 000km am schimbat uleiul si filtru de ulei dar filtrul de benzina si cel de aer nu am umblat la ele.fisele lucreaza,cum scot o fisa se simte...dar carbunele...unde o fi????? merci frumos pt ajutor...esti un domn. Link to comment
tolin Posted February 13, 2008 Share Posted February 13, 2008 ...dar carbunele...unde o fi????? In capul de la delco. Link to comment
p0rumbita Posted February 15, 2008 Share Posted February 15, 2008 Masoara cum ti'am spus. Daca valorile sunt in parametri respectivi atunci de vina este bateria sau vreo conexiune a bornelor.Check engine se aprinde si cand tensiunea in circuit scade sub o anumita valoare. Am fost la electrician si mi-a masurat,pornita avea 14.5 iar daca o acceleram mai crestea iar oprita 13.8 ..cica era de la borna + era slabita si de aceea facea figuri .Oricum inainte sa ajung la electrician i-am dat curent de la alta masina si a mers s-a stins si becul de la baterie si check engine..iar electricianul mi-a spus ca incarca mai mult decat trebuie chiar,nu mai putin .Important este ca acum merge si mi-a spus sa revin peste o sapt sa mai masuram odata sper ca asta sa fii fost problema . ps:Multumesc pt sfaturi! Link to comment
strumfuadi Posted February 15, 2008 Share Posted February 15, 2008 (edited) Nu te mai du sa decartezi bani, e totul ok. Nu incarca mai mult, e fix in parametri. La fel am patit eu cu o conexiune a bornelor, dupa un weekend in care nu am mers cu masina, luni dimineata nu mai palpaia nici ledul de la alarma. Credeam ca e bateria, dar am scapat ieftin, ca si tine. Edited February 15, 2008 by strumfuadi Link to comment
closchkutza Posted February 15, 2008 Share Posted February 15, 2008 (edited) Acum 10 minute am fost pe la masina. Am desfacut finitia laterala de pe partea dreapta, sa vad daca nu cumva zdrangane retractorul centurii din spate dreapta(am un zdranganit ciudat in masina si nu stiu de unde vine). Mare mi-a fost surpriza sa descopar ca in aripa si pe toata partea inferioara a "oalei" de la stop este plin de nisip(noroi uscat). Are cineva cum ar putea ajunge noroiul de la roata acolo, inauntru? S-a mai intalnit cineva cu asa ceva? O idee de rezolvare? Multumesc. M-am dus si am facut niste poze, si cred ca am elucidat "misterul". In ultima poza se observa ca este o gaura. Acea gaura trebuia sa fie ocupata de un surub pentru prinderea barii. Ei bine, surubul nu este. Cine stie ce o mai fii pe acolo. Imi vine sa mor de nervi!! Bara a fost schimbata acum mai mult de jumatate de an. De atunci, eu am mers cu gaura aia acolo prin care a sarit apa in voie. Si ca sa fie totul si mai fain, am descoperit ca la coltul din stanga, cel pe care l-am avut indoit in felul asta la partea "se pupa" cu bara este plin de crapaturi si rugina, asta dupa ce am dat o gramada de bani pentru a iesi bine. Ce optiuni am acum sa repar locul unde a aparut rugina? Edited February 15, 2008 by closchkutza Link to comment
robertinoo Posted February 17, 2008 Share Posted February 17, 2008 (edited) Salut! Am un matiz E, de o luna si am reusit sa ating bine cu partea inferioara a lonjeronului dreapta un bolovan. Am cumparat repede un grund spray de 13 lei si am dat repede cateva straturi. Ti-as recomanda sa freci cu smirghel apoi dai cateva straturi de grund spray si apoi cu vopsea. Edited February 17, 2008 by Mircea Nu mai cita inutil mesajul anterior. Foloseste butonul fast reply din josul paginii Link to comment
orange Posted February 25, 2008 Share Posted February 25, 2008 Mai adaug cate ceva despre matizul meu care face curand 3 ani (si 34000km)Am impresia ca directia se comporta cam ciudat, parca ar avea un fel de joc; iar la viraj lin, in special spre dreapta, se simte in volan un fel de tacanit usor. Tin sa spun ca nu a fost schimbat nimic in ceea ce priveste bucse, amortizoare, etc. Rezolvat partial. Roata stanga fata era ovala, pur si simplu cauciucul s-a tocit doar pe o portiune de ~15 cm, restul fiind mult mai putin uzat. Am pus-o in spate si a disparut trepidatia din volan. Link to comment
kornelush Posted February 25, 2008 Share Posted February 25, 2008 De 2 zile se intampla ceva ciudat.Eram cu benzina pe rosu(becul aprins) si am bagat de 50 ron vreo 14 litri.In mod normal ar fi trebuit sa urce indicatorul pana la jumate, insa abia abia timid a urcat pana la sfert.La 2 ore dupa acesta am facut plinul pana la primul clik al pompei si a mai intrat benzina de vreo 70 roni.Azi dupa 4o km parcursi de la plin imi arata ba jumatate de rezervor ba trei sferturi.Maine o sa fac plinul din nou sa vad daca consuma ca un Hummer sau e bulit indicatorul.ce parere aveti? Link to comment
andrew Posted February 25, 2008 Share Posted February 25, 2008 (edited) 120 de ron la un plin... Eu de obicei cand faceam plinul bagam cam de 90 ron, dar in conditiile in care nu eram pe rosu. Plus ca de cand nu am mai facut un plin a mai crescut un pic pretul la benzina. E posibil sa fie doar defect acul ala indicator, care oricum are variatii mari in functie de pozitia masinii. Edited February 25, 2008 by andrew Link to comment
strumfuadi Posted February 26, 2008 Share Posted February 26, 2008 Rezolvat partial.Roata stanga fata era ovala, pur si simplu cauciucul s-a tocit doar pe o portiune de ~15 cm, restul fiind mult mai putin uzat. Am pus-o in spate si a disparut trepidatia din volan. Daca roata fata s'a uzat neuniform atunci ai unghiurile nereglate si ti se va toci aiurea si noua roata. Fa geometria cat mai repede! Link to comment
kornelush Posted February 26, 2008 Share Posted February 26, 2008 120 de ron la un plin...Eu de obicei cand faceam plinul bagam cam de 90 ron, dar in conditiile in care nu eram pe rosu. Plus ca de cand nu am mai facut un plin a mai crescut un pic pretul la benzina. E posibil sa fie doar defect acul ala indicator, care oricum are variatii mari in functie de pozitia masinii. S-a intamplat vreodata sa faci plinul si acu sa-ti arate juma de rezervor dupa 40 -50 km? Link to comment
nonel Posted February 26, 2008 Share Posted February 26, 2008 La mine dupa un drum de 80 km prin Bucuresti acul statea pe rosu iar a doua zi dimineata dupa ce am pornit motorul si am mers 1 km sa ridicat la un sfert. Link to comment
andrew Posted February 26, 2008 Share Posted February 26, 2008 S-a intamplat vreodata sa faci plinul si acu sa-ti arate juma de rezervor dupa 40 -50 km? Diferente asa de mari nu am vazut. Dar sa imi stea acul cand aproape de rosu, cand la 1/4 am patit. Link to comment
formula_unu Posted February 28, 2008 Share Posted February 28, 2008 sal la toti, sunt nou pe forum, si nou intr-ale forumului, in general. Am un matizan in dotare, 02. 2005, in prezent am 85 mii km si prea putine probleme. Ce m-a mirat cel mai tare a fost faptu ca nu mi-au "cazut" amortizoarele, nici pe la directie, bucsi, pivoti, alea, alea..., deci nimic important. Singura problema a fost acum 2 ani, cand am pornit motorul se tura nebuneste singur, dupa cateva sec scadea turatia pana la subturare la relanti, apoi iar se tura...In acelasi timp se simtea si un miros "rau" la gazele esapate. La service nu au stiut ce are, ziceau ca e o ineptie ce indica scanerul si ca nu puteau sa anuleze eroarea in mod normal..., in fine, s-au chinuit 1 sapt cu masina sa-i dea de cap si nu au reusit. Am apelat la fabrica, la craiova, si am solicitat un expert de acolo, ca astia de la mine sunt incompetenti. A venit omul dupa 2 zile si mi-a facut masina!!! Chestie simpla, benzina nu era buna (petrom de 95), au golit rezervoru, l-au spalat bine - bine, apoi au pus alta benzina (nu de la petrom), i-au dat cheie si mergea perfect ) . Asta a fost atunci, acum am alta problema. De ceva vreme, la rece, cand pornesc motorul (nu intotdeauna), simt ceva trepidatii mai mari la relanti, iar dupa cateva sec. imi palpaie martorul ceck de cateva ori , apoi ramane aprins. Se stinge dupa mai multe reporniri la cald. Pe perioada cat e aprins motorul mere bine, normal, nu simt diferente de functionare. La service mi-au zis ca apare eroare la supape (ceva de genul asta). Bujiile sunt in grafic, schimbate la 60mii, mi-a recomandat sa folosesc o solutie de curatare injectoare - supape ce se pune in combustibil. Am folosit solutie dar nu s-a vazut o ameliorare evidenta. Acum nu s-a mai aprins de vreo sapt. cred ca s-a mai incalzit afara, sau si-a facut efectul solutia respectiva (am folosit-o de o luna). In speranta ca nu v-am plictisit prea mult si cu scuzele de rigoare daca am expus probleme care s-au mai discutat ( nu am apucat sa citesc nimic de aici pana acum), astept pareri - sfaturi. multumesc!! Link to comment
nonel Posted February 28, 2008 Share Posted February 28, 2008 Bujiile sunt in grafic, schimbate la 60mii Bujiile se schimba la 20 mii. Vezi ca in loc de Targoviste ai scris Targiviste. Link to comment
chiper_dan Posted February 28, 2008 Share Posted February 28, 2008 (edited) nu vreau sa par penibil , dar am mers ieri cu matizu si am obs urm. chestiune in trafic la semafor cand calc frana motorul tinde sa scada din turatii nu mult dar destul cat sa il simt cum trepideaza . Repet nu scade mult dar se simte .De la ce ar putea veni aceasta scadere de turatii numai cand apas frana multumesc mult numai bine !! Edited February 28, 2008 by chiper_dan Link to comment
formula_unu Posted February 28, 2008 Share Posted February 28, 2008 @nonel, la mine in carte zice ca bujiile trebe schimbate la fiecare 30 mii km. Asta cu targiviste nu mai stiu cum s-o modific, dar e bn si asa, e mai interesant Link to comment
costinel Posted February 28, 2008 Share Posted February 28, 2008 @chiper_dan: verifica supapa unisens de la servofrana; din ce ai descris aici, s-ar parea ca supapa aceea nu mai inchide perfect. Link to comment
Mircea Posted February 28, 2008 Share Posted February 28, 2008 @nonel, la mine in carte zice ca bujiile trebe schimbate la fiecare 30 mii km.Asta cu targiviste nu mai stiu cum s-o modific, dar e bn si asa, e mai interesant Cum mergi tu cu masina? Cum schimbi vitezele? Profilul ti l-am modificat eu. Link to comment
formula_unu Posted February 28, 2008 Share Posted February 28, 2008 Ms pentru ajutor. Io schimb in felul urmator: II de la 15-20 ; a III-a de la 30 ; a IV-a de la 50 ; a V-a de la 70. Sa conteze asta la functionarea motorului?? De 2 sapt o conduce si nevasta care mere mai turata ca e incepatoare Link to comment
Celtic Posted February 28, 2008 Share Posted February 28, 2008 Tu mergi subturat si mai tarziu o sa ai necazuri pe la supape si injectoare. Schimba treptele la o turatie mai mare. Matizul are un motoras de aspirator pe care trebuie sa-l turezi ceva mai mult pentru a scoate maxim din el. In plus, mersul subturat o sa iti manance mai multa benzina. Link to comment
formula_unu Posted February 28, 2008 Share Posted February 28, 2008 pai cam la ce viteza tre sa schimb? ajuta-ma putin te rog. Link to comment
Celtic Posted February 29, 2008 Share Posted February 29, 2008 Ideea este ca atunci cand schimbi treapta de viteza sa nu 'pici' sub curba de cuplu. Eu schimb cam asa: ll-25 lll-45-50 lV-65-70 V-100 Link to comment
devnulla Posted February 29, 2008 Share Posted February 29, 2008 (edited) II de la 15-20 - aici OK! a III-a de la 40 - si la mine se cam aude motorul dar aste e... a IV-a de la 55 - 60 - in oras rar ajung in a IV (imi place in a III-a ce sprint are matizul peste 50 la ora) a V-a in momentul in care am ajuns cu a IV la viteza de "coraziera" dorita care este peste 85 oricum... P.S: stiu, e cam off-topic raspunsul meu. Exista topic separat... Edited February 29, 2008 by devnulla Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now