Mircea Posted August 15, 2008 Share Posted August 15, 2008 Nu, persoana juridica merge la avocat... Link to comment
closchkutza Posted August 15, 2008 Share Posted August 15, 2008 Mircea, stai sa vad daca am inteles: daca am vreo problema cu vreun service, eu ca si utilizator al masinii ce este in proprietatea BCR Leasing, pot face reclamatie la OPC sau nu? Eu stiam ca doar proprietarul poate face reclamatie iar eu nu sunt proprietar. Link to comment
john Posted August 15, 2008 Share Posted August 15, 2008 (edited) "Mircea, fa-te ca lucrezi" (la OPC), sa nu ne mai obosim sa sunam la telefonul verde cu numarul 0800 080 999 sa aflam adevarul Edited August 15, 2008 by john Link to comment
Mircea Posted August 15, 2008 Share Posted August 15, 2008 Stiai bine Closhcutza. Pot face reclamatie la ANPC doar persoanele fizice, in calitatea lor de detinator sau proprietar al anumitor bunuri care nu respecta standardele de calitate sau (ATENTIE) in calitate de beneficiar al unor anumite servicii. Asadar, ca utilizatori ai unui bun achizitionat in leasing, nu puteti reclama calitatea bunului respectiv (o poate face firma de leasing prin actionarea in instanta a producatorului) dar puteti reclama calitatea unor servicii de service pe care le-ati platit in nume propriu. Link to comment
john Posted August 15, 2008 Share Posted August 15, 2008 Pai nu reclami calitatea bunului respectiv, reclami refuzul/incapacitatea de a repara un defect al bunului, reparatie pe care oricum nu trebuie sa o platesti fiind acoperita de garantie. P.S. Daca societatea de leasing refuza actionarea in instanta a producatorului o puteti reclama la OPC (macar cei cu leasing pe persoana fizica) Link to comment
augustinionut Posted August 15, 2008 Share Posted August 15, 2008 Asta o rezolv pe garantie (rugina in zona prinderii siglei Daewoo pe capota). Link to comment
closchkutza Posted August 18, 2008 Share Posted August 18, 2008 (edited) Ieri, chiar daca a fost extrem de cald, am iesit la masinuta. Am ridicat-o pe cric, pe rand, la ambele roti sa vad daca gasesc vreun joc, ceva. Iata care au fost rezultatele: Roata dreapta fata: - nu are nici un fel de joc, pe nici o axa(nici vertical nici orizontal); - planetara are un pic de joc pe plan orizontal, intre roata si cutie(banuiesc ca este normal, nu?); - placutele de frana, la o rotatie completa, ating de 2 ori de disc, dar foarte putin; Roata stanga fata: - nu are nici un fel de joc, pe nici o axa(nici vertical nici orizontal); - si planetara de pe partea asta are joc in plan orizontal, intre roata si cutie; - placutele de frana, la o rotatie completa a rotii ating de 4 ori de disc; roata se invarte mai greu decat cealalta, abia facand 1.5 rotatii, fata de 3-4 la roata din dreapta; Acum, as niste intrebari la care nu stiu exact raspunsul: - sunt discurile ovalizate? - la franari mai puternice, dar nu suficient de puternice astfel incat sa blocheze rotile, roata din stanga incepe sa scartaie prima, cealalta nu zice nimic. De asemenea, se simte ca trage un pic stanga. Cauza acestei anomalii este faptul ca placutele ating de disc de mai multe ori, fara ca frana sa fie calcata, iar atunci cand franez roata stanga franand mai puternic decat cealalta? - ce Dumnezeu sa mai verific sa incerc sa gasesc sursa troncanelii metalice? Am tras de toate alea pe sub masina, nimic nu se misca, totul este lemn! - cand trageam de o roata, am vazut ca foarte usor se misca si volanul si roata cealalta, care era jos. Este normal? Avand in vedere ca am si directie asistata, ma gandeam ca trebuie sa se miste mai greu rotile. - uneori(azi de dimineata mi s-a intamplat iar), dupa ce iau un viaj la 90 de grade la 20-30km/h, volanul nu mai revine complet la pozitia zero, ramanand bracat cam cu 2/3 dintr-o rotatie de 180 grade. De asemenea, directia se simte mai grea pentru cateva secunde, apoi se inmoaie la loc(dupa ce aduc eu volanul cu mana la puntul zero). Care ar putea fi cauza acestei chestii? Multumesc. Edited August 18, 2008 by closchkutza Link to comment
sabina_moscu Posted August 18, 2008 Share Posted August 18, 2008 Revin in grupul celor cu probleme la matiz. Tot nu am rezolvat problema, am schimbat TPS-ul dar tot nu e in regula. Imi face la fel, cand porneste da in nas, ii cade relantiul mai mai sa moara. Ce ma fac ca m-am cam saturat sa merg la service degeaba. Link to comment
tolin Posted August 18, 2008 Share Posted August 18, 2008 (edited) Nu este suficient sa schimbi acesti senzori (TPS si IAC) ei trebuie si reglati. IAC-ul se "regleaza" prin procedura de Idle Learn, cu motorul rece, nepornit de multe ore, la o temperatura cat mai scazuta posibil. Pana cand vei face asta (la service pot face doar daca lasi masina peste noapte). porneste motorul cu pedala de acceleratie apasata putin si trebuie sustinut ralantiul asa (lipsa aer) pana cand motorul se incalzeste si scade nevoia de benzina, deci, si de aer. Edited August 18, 2008 by tolin Link to comment
surdeanuliviu Posted August 19, 2008 Share Posted August 19, 2008 sal, buburuza mea are un mic zgomot ca o bataie metalica la motor dar numai dupa 3500 -4000 rpm, parca ar fi niste tacheti sau un rulment ??? Link to comment
ToPser Posted August 24, 2008 Share Posted August 24, 2008 (edited) Closchktza verifica si balamalele de la capota (este o sursa de troncaneli foarte puternice si suparatoare ),eu m-am intalnit cu asa ceva ! Edited August 24, 2008 by andreib Posturile au fost sterse toate de la inceputul de offtopic al d-lui ioandi. Deoarece posturile aveau legatura unele cu altele, s-au sters toate pentru a se pastra coerenta si subiectul topicului. Link to comment
closchkutza Posted August 24, 2008 Share Posted August 24, 2008 (edited) Multumesc Topser, dar s-a gasit sursa zgomotelor.: 2 amortizoare cu eficienta zero, pe partea dreapta, caseta de directie cu joc, ce a fost stransa din cepul de preluare a jocului. Edited August 24, 2008 by closchkutza Link to comment
sabina_moscu Posted August 27, 2008 Share Posted August 27, 2008 Dl. Tolin, pe testerul de la service nu mi-a aratat ca nu ar fi in parametrii IAC-UL si TPS-ul. A aparut ca totul ar fi in regula si ar merge ok. Intre timp vad ca masina face mai rar figuri si doar o data cam la 2-3 saptamani. In orice caz nu mi se mai opreste de cand am schimbat TPS-ul. Cand porneste cu relantiul variabil isi revine in cateva secunde singura (o auzi cum isi revine). Sa mai merg oare la service? Mi-e urat de barbatii in salopeta si zoiosi... Link to comment
tolin Posted August 27, 2008 Share Posted August 27, 2008 Dna Sabina, pe scaner au testat functionarea IAC-ului, adica au umblat la nr. de pasi si rezultatul a fost modificarea turatiei de ralanti ori s-au uitat doar la nr. curent si atat ? Apoi, invatarea nr. necesar de pasi la IAC pentru o turatie de ralanti corecta la rece se face doar prin procedura de Idle Learn, care se face din cheia masinii, cu motorul rece. La service nu-ti pot face aceasta procedura, nici nu-i necesar sa apelezi la ei pentru o procedura atat de simpla si la indemana oricui, pentru ca ajungi acolo cu motorul cald. Link to comment
sabina_moscu Posted August 31, 2008 Share Posted August 31, 2008 Explica-mi si mie te rog frumos cum se face reglarea din cheia masinii a senzorului ca sa rezolv problema. Daca se poate in pasi cat mai expliciti, multumesc! Link to comment
EM!L Posted August 31, 2008 Share Posted August 31, 2008 Sper să nu fie cu supărare că postez eu linkul către secţiunea unde se explică procedurile de reset si idle learn: http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showtopic=13923 Totuşi rămâne prima întrebare Dna Sabina, pe scaner au testat functionarea IAC-ului, adica au umblat la nr. de pasi si rezultatul a fost modificarea turatiei de ralanti ori s-au uitat doar la nr. curent si atat ? Link to comment
saka Posted September 1, 2008 Share Posted September 1, 2008 La 78.200 km am schimbat bratul cu pivot dreapta fata. Ar fi trebuit schimbat de la 70.000, dar am uitat. Acum mi-am amintit ca incepuse sa troncane destul de tare. Ca simptome: trancanea cand schimbam din treapta 1 in 2, in curbe la viteze mici. La gropi nu troncanea f tare, si nu intotdeauna. Costul piesei a fost 42 lei. Mai nasol ca acum sta volanul spre dreapta, trebuie sa ma duc sa-i fac unghiurile. Link to comment
m.marcel Posted September 14, 2008 Share Posted September 14, 2008 am o dilema...pe fata la matiz am amortizoare pe gaz iar pe spate pe ulei...uneori cand cobor dupa vreo bordura pe fata se aude un trancanit ciudat...in mers daca dau in gropi am acelasi zgomot si in fata si pe spate..doar la unele gropi de un anumit tip pe care nu il pot explica in cuvinte face acel zgomot ciudat...se datoreaza amortizoarelor pe gaz??? Link to comment
banzay Posted September 15, 2008 Share Posted September 15, 2008 (edited) Si la mine se aude un troncanit cand iau cate o groapa sau cobor o bordura mai violent(dar la mine numai pe fata)...Am inteles ca asa fac toate si ca ar fi nevoie de un opritor/bucsa de cauciuc pentru amortizoare... Edited September 15, 2008 by banzay Link to comment
viv Posted September 16, 2008 Share Posted September 16, 2008 Salutare! Am primit cadou in noiembrie 2007 un matiz nou noutz. Jalnic!!! Jalnic se comporta. Matizu e cumparat din Craiova, euro 4 cu instalatie pe GPL(mergem numai pe GPL din cauza navetei). I se opreste motorul la relanti, in momentul cand se calca ambreiaju pret de cateva sec(5-6 secunde) moare motorul, i se aprinde ledul CHECK pe bord aiurea(apropo, pana sa ajungem cu ea la service daewoo s-a stins ledul CHECK si nu ne-am mai dus la service). I-am facut 2 revizii pana acum : prima la 1500 Km(150 RON) si a 2 a la 10.000 Km (450 RON-o gramada de bani), roata de rezerva nu mai are loc in portbag din cauza instalatiei GPL(o tinem in masina, in spate). Ideea e urmatoarea: eu cred ca ultimele matizuri comercializate sunt jalnice, cred ca sunt rebuturi, altfel nu-mi explic ce drq are masina asta. PS: Nu mai cumparati matizuri noi. PE bune!!!! Link to comment
rapido83 Posted September 16, 2008 Share Posted September 16, 2008 Problemele pe care le-ai enumerat tu sunt datorate in mare parte instalatie de gaz.Lipsa unei calibrari a instalatiei de gaz duce la astfel de simptome.GPL-ul pe o masina e un compromis (acum chiar nu mai renteaza pret gpl:2.6/l, benzina:3.81/l), de care trebuie sa fii constient atunci cand iti achizitionezi o masina cu combustibil auxuliar.Pentru tipul tau de instalatie de gaz BRC SEQUENT 24, cel mai bine e sa faci rost de soft si de interfata si sa iti rezolvi problema singur.Sunt sigur ca o calibrare si un schimb al filtrelor de gaz( in numar de 2 undeva la 110lei) va rezolva problema.Nu ai mentionat care este comportamentul masinii pe benzina...Cat despre parearea ta de final "ultimele matizuri comercializate sunt jalnice, cred ca sunt rebuturi", Matiz a fost o masina corecta petru pretul pe care l-a avut. Link to comment
tolin Posted September 16, 2008 Share Posted September 16, 2008 ... I se opreste motorul la relanti, in momentul cand se calca ambreiaju pret de cateva sec(5-6 secunde) moare motorul, i se aprinde ledul CHECK pe bord aiurea(apropo, pana sa ajungem cu ea la service daewoo s-a stins ledul CHECK si nu ne-am mai dus la service). Cine te-a invatat sa faci asa ceva ? Orice eroare este stocata si oricum, fara sa mergi la service sa-ti regleze instalatia de gaz n-o sa rezolvi ceva. Link to comment
viv Posted September 17, 2008 Share Posted September 17, 2008 Problemele pe care le-ai enumerat tu sunt datorate in mare parte instalatie de gaz.Lipsa unei calibrari a instalatiei de gaz duce la astfel de simptome.GPL-ul pe o masina e un compromis (acum chiar nu mai renteaza pret gpl:2.6/l, benzina:3.81/l), de care trebuie sa fii constient atunci cand iti achizitionezi o masina cu combustibil auxuliar.Pentru tipul tau de instalatie de gaz BRC SEQUENT 24, cel mai bine e sa faci rost de soft si de interfata si sa iti rezolvi problema singur.Sunt sigur ca o calibrare si un schimb al filtrelor de gaz( in numar de 2 undeva la 110lei) va rezolva problema.Nu ai mentionat care este comportamentul masinii pe benzina... Ti-am zis ca am primit masina cadou, nu noi am facut aceasta alegere: matiz cu inst. pe GPL. Oricum multam pt informatiile de mai sus, o sa dau un print si sa merg la service. Referitor la comportamentul pe benzina, ce pot zice, e OK(deocamdata) -am facut Transfagarasanul acum o luna si s-a comportat super(bineinteles, am urcat pe benzina) Link to comment
Yaz Posted October 5, 2008 Share Posted October 5, 2008 Fratilor ajutati-ma ca dau foc la masina in scurt timp, am un Matiz Van care l-am reconditionat complet, banchete, usi, etc este ca unul normal, firele si mufa care intra in pompa de benzina sunt fix sub bancheta, cred ca sa frant vreun fir sau este vreun contact imperfect acolo, nu imi mai porneste masina pur si simplu. Daca umblu putin la mufa aia si misc firele putin porneste. Cei de la service mi-au recomandat sa comand o mufa noua, problema sigur este de acolo, daca las contactul pus si misc de firele alea check-ul ramane aprins in bord, daca le misc iar se stinge si tot asa, de pornit porneste dar trebuie sa umblu la firele alea mereu...ce sa fac? Mufa o schimb dar daca este vreun fir intrerupt...? Link to comment
vlad10 Posted October 6, 2008 Share Posted October 6, 2008 Salutare! Am schimbat cureaua de distributie si de alternator si am o problema : cam pe la 2500 se aude un suierat ( ca de turbo )"> ) .Aveti idee de la ce ar proveni? Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now