Jump to content

Jurnal de bord - ce probleme ati avut la MATIZ?


Recommended Posts

mai baieti vreau sa va intreb ceva! Mie mi se aprinde becu de la frana de pe luneta im momentul cand apas frana si culmea, fara cheie in contact.E normal asa ceva? plus ca becul care ma avertizeaza ca usa e deschisa si care mergea sapt trecuta nu mai merge.Se poate sa fie ceva probleme?Ca sa stiu ca saptamana viitoare ma duc dupa cartea masinii la dealer si sa stiu sa spun.Mersi anticipat!

Link to comment

Nu ma, cand am luat-o de la dealler am ramas moaca, sau poate ca nu am vazut bine, s-a stins un bec in bord cand am inchis usa si cand o deschideam iar se aprindea.Si eu stiam ca nu are asa ceva, dar poate ca ma insel

PS: Nu am baut nimic atunci, si de atunci nu l-am mai vazut...

Link to comment

Salut! Sunt si eu proprietarul unui "matiz" nou.Am citit cu atentie ce s-a scris pe acest forum,este interesant si instructiv.Am deja in doua luni 5000 de km.Am avut o problema cu toba.Atingea de puntea rotilor din spate.Tot lotul ajuns in luna iulie la dealerul din Ialomita a avut aceiasi hiba.S-a rezolvat rapid insa. Acum a inceput sa curga vasul de la spalatorul parbrizului.Sa urmeze si celelalte defecte citite pe forum?Daca cineva are nevoie de un sfat cum sa instaleze un radio-cas in locasul special amenajat fara sa mearga la service,sunt disponibil!

Link to comment

1. Avand in vedere ca masina este noua si banuind ca beneficiezi de garantie, cea mai buna solutie e sa apelezi la un service autorizat.

2. Vor mai urma si alte defectiuni. Tot ce poti sa faci e sa speri ca nu prea curand. :)

Link to comment

Sambata cand am fost la service (pt. rezolvarea apei in portbagaj) i-am intrebat pe mecanici de ce cand merg pe un drum pavat cu dale, fara denivelari am un troncanit (ca de fier pe fier nu ca o tabla pe tabla) pe fata parca pe dreapta, iar cand trec peste un mic damb-ulet de 3-4 cm incet cu a I-a, sau cand cobor o bordura mica (de 7-8 cm) incet se aude ca un zdranganit urat (pe partea dreapta fata) de zici ca se rupe masina, iar ei mi-au spus ca sunt uzate flansele de la amortizor, nu intra in garantie si costa 20 ron/buc iar manopera cam 60 ron/buc. Inca de cand avea masina 150-200 km le-am telefonat si le-am semnalat problema cu zgomotul pe partea dreapta fata si ei mi-au spus ca nu este nici o problema grava ca e posibil sa nu se fi aranjat arcul la locul lui si am mers fara nici o grija pana acum cand am aflat ca sunt duse flansele de la amortizor.

Edited by bebelushu
Link to comment

pt bebelushu:

problema asta cu anuntatul si dupa aceea service-ul se face ca ploua a avut-o un prieten de-al meu dar el era in garantie si cand s-a dus piesa de tot si chiar si asa au incercat sa-l mai plimbe vreo luna pana iesea din garantie dar baiatul a fost inspirat si a dat telefon de la opc si aia i-au zis ca de fiecare data cand reclami o defectiune la masina trebuie sa ceri formular de la service si sa o reclami in scris pentru ca mai tarziu sa ii poti trage de guler ca a fost o defectiune aparuta in perioada de garantie si nu dupa. el a facut asa, aia l-au plimbat ca nu au piesa, ca sa mai astepte si cand a trecut luna si a iesit din garantie: "a venit piesa dar trebe sa o platiti." si asta le-a zis" ba nu trebe ca am o hartie semnata de voi care abia asteapta sa ajunga pe masa la aia la opc" si s-au linistit aia de la service si i-au facut reparatia gratis. Stiu ca acuma nu te ajuta :( cu nimic dar am raspuns ca sa nu se mai friga si altii si ca sa stie ca exista cai legale pentru astfel de marsavii.

Link to comment
pe fata parca pe dreapta, iar cand trec peste un mic damb-ulet de 3-4 cm incet cu a I-a, sau cand cobor o bordura mica (de 7-8 cm) incet se aude ca un zdranganit urat (pe partea dreapta fata) de zici ca se rupe masina, iar ei mi-au spus ca sunt uzate flansele de la amortizor, nu intra in garantie si costa 20 ron/buc iar manopera cam 60 ron/buc

Flansele de amortizor daca sunt uzate fac o troncaneala continua, la cea mai mica denivelare. La mine a fost schimbata cea de pe partea stanga pe garantie, fara a plati nici un leu in service. Trancanitul la denivelari mai mari(gropi, damburi cu margini ascutite si destul de mari) cel mai probabil e din caseta de directie si e din seria ,,asa fac toate''. Singura remediere a problemei gasita pana acum este schimbarea bucsei din caseta cu una din teflon (aceasta opertaiune nu o face daewoo ci o faci pe cont propriu, ajunge la cca 150-200ron). Poti sa ceri de asemeni schimbarea casetei dar te vei confrunta cu aceeasi pb in max 15.000km.

Link to comment

Merci frumos stress si andreib de sfaturi, asa aveam si eu de gand sa fac (sa nu plec de la service fara hartie la mana de cand s-a intamplat prima data in primii 150-200 km) dar m-am gandit si eu ca e totusi DAEWOO nu dacia si nu e dracu' chiar asa negru. In fine m-a pun pe telefoane sa vad ce pot face, partea proasta ca in cursul saptamanii ajung tarziu acasa si nu pot merge la service decat sambata.

Link to comment

Ce implica schimbarea ambreiajului? (placa+rulment+cablu)

 

Cat de mult se demonteaza masina? Si ce altceva mai trebuie schimbat? (ulei, garnituri, altele)

Link to comment

Vezi ca pe prag inspre stalpul din mijloc e un buton ce a ramas blocat (in cazul in care il ai), tragi de el si se va aprinde. Daca nu il ai, inseamna ca ti s-a parut prima data. Si lasa valurile ca a trecut sezonul estival.

Edited by Tommy
Link to comment

Care poate sa-mi confirme o chestie.

Trebuie sa-mi schimbe caseta de directie pe garantie si mi-au spus, cei de la service, ca nu se face schimbarea pina nu se face o noua constatare de catre cei de la Daewoo Craiova.

Link to comment
Ce implica schimbarea ambreiajului? (placa+rulment+cablu)

 

Cat de mult se demonteaza masina? Si ce altceva mai trebuie schimbat? (ulei, garnituri, altele)

 

Se demonteaza filtrul de aer, bateria, demarorul, radiatorul, lonjeronul fata dinspre cutia de viteze, precum si alte maruntisuri. Bineinteles, masina se ridica pe elevator sau se suspenda, se scoate roata stanga fata (din pozitia soferului). Se separa cutia de viteze de motor (prin tragere in jos catre roata stanga), se suspenda motorul in pozitia de lucru. Acum o sa ai in fata privelistea (discul de ambreiaj, placa de presiune, rulmentul de presiune). Trebuia sa le schimbi cand ai reparat motorul (cred ca se vedea uzura)

Atentie la asamblarea ambreiajului, trebuie centrat cu un dispozitiv special. Eu am folosit arborele primar din cutia de viteze (am demontat-o). Daca demontezi cutia de viteze, verifica starea pinioanelor, sincroanelor, etc. (parca spuneai ca ai probleme), schimba neaparat semeringul de la priza, eventual rulmentul de pe arborele primar de langa priza daca are joc excesiv.

Distractie placuta! (si eu m-am distrat asa odata...)

Link to comment

@hyde: din cate am auzit si eu, intr-adevar e nevoie de prezenta unui reprezentant de la Craiova pentru a aproba inlocuirea unui subansamblu mai delicat.

Haideti sa va prezint si eu probleme pe care le ridca Matizul meu (luat in dec '05 si cu 7500km in prezent): la revizia de 6 luni mi s-a inlocuit uleiul motor si cutie viteze. De atunci, am probleme cu introducerea in treapta in treapta a 2-a (avansare sau retrogradare) Problema dispare dupa parcurgerea a 10-20km, cand intra ca unsa. Uleiul folosit la cutie e cel recomandat de producator (Daewoo). Zilele trecute am mai strans (iar) cablul de ambreiaj (deja am micsorat cursa cu vreo 2 cm pe lungimea filetata a cablului si pedala tine foarte sus). Drept urmare acum pot cupla trepata 1 si in mers, chiar la 10km/h. In plus, trecerea 1 - 2 se face foarte usor acum, in schimb mai face figuri la retrogradarea 3 - 2. Mentionez ca in timpul cat am avut uleiurile originale in masina, nu mi-a facut nicio problema cutia (fie iarna, fie vara). As dori niste recomandari de la voi, in special de la "tatucul" Tolin.

A doua problema e cea cu relantiul: dupa schimbarea uleiurilor am resetat ECM-ul si am tot incercat procedura de invatare a relantiu-lui: si cu 5 sec, si cu 10 sec, zilele trecute si metoda "se invarte scurt scurt motorul cu ajutorul electromotorului, se opreste si apoi se porneste motorul lasandu-l pana ajunge la temperatura optima."

Rezultatul: dimineata pe frig porneste motorul turat, merge 3 - 4 sec, se balbaie, se opreste. La urmatoarea pornire, ca si la cele de peste zi, porneste frumos, se tureaza putin si nu mai face figuri. Cred ca va trebui sa ajung neaparat la service. :-?

Scuze pentru lungimea postului!

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...