A.C_MATIZ Posted August 17, 2007 Share Posted August 17, 2007 @closchkutza Ai descoperit de unde vine zgomotul?Ai rezolvat? Link to comment
closchkutza Posted August 17, 2007 Share Posted August 17, 2007 Am impins de cartonul ala, tapiserie sau ce mama ma-sii o fii si se pare ca a tacut, ori a murit ori doarme greierele. De desfacut nu cred ca ma bag, de obicei ce desfac nu prea mai pun la loc. Link to comment
Obi_wan_Kenobi Posted August 17, 2007 Share Posted August 17, 2007 (edited) Scriam despre accelerari necontrolate in diferite trepte de viteza sau chiar la pornirea de pe loc. Motorul se accelera teribil si greu isi revenea, iar la schimbul de viteze, smucea. La ultima revizie, mecanicul meu de la Autonet, mi-a spus ca vara asta au sosit la el o multime de Matizaci cu probleme similare. Concluzia: mufa mama de la TPS, din cauza caldurii, se dilata si nu mai face contact cu plotii de pe senzor. O fi sau n-o fi asa, cert este ca mie nu mi-a mai facut dupa ce am mai strins-o nitel. Edited August 17, 2007 by Obi_wan_Kenobi Link to comment
bishnitzarul Posted August 17, 2007 Share Posted August 17, 2007 Pe unde se afla mufa cu probleme? Link to comment
tolin Posted August 19, 2007 Share Posted August 19, 2007 Pe corpul clapetei, sub IAC se afla senzorul de pozitia al clapetei (TPS). Link to comment
Indigo Posted August 24, 2007 Share Posted August 24, 2007 Atentie la ... neatentie Am 58500 km (Matiz E klasse) - shi papa la ulei de nebun. La ultima revizie (50000 km) mecanicul mi-a atras atentia ca a curs foarte putin ulei - shi sa urmaresc consumul sa vad ce se intampla. In 7500 km am ajuns cu uleiul de la maxim - la minim. Nu curge ulei pe nici unde (am verificat cu masina urcata pe elevator). Stand sa rememorez faptele - mi-am adus aminte ca: 1. La revizia de 20000 desteptii din service nu mi-au schimbat bujiile (protocolul cerea sa las masina - nu aveam voie sa intram in "sala de operatii") - shi eu eram la inceput (proaspat incepator intr-ale masinilor) shi de buna credinta. La putin timp dupa - service-ul cu pricina a pierdut autorizatia de la Daewoo. 2. Neschimbarea bujiilor a fost constatata la revizia de 40000 - eu sincer nu am sesizat nimic care sa ma faca sa suspectez ceva. Una din bujii era fisurata la partea ceramica, iar alta era LOVITA IN CAP si o bucatica minuscula lipsa din electrod. Mecanicul s-a sesizat, a verificat si a constatat ca bucatica cu pricina se plimba bine mersi - prin camera de ardere (scuze pentru idioteniile tehnice pe care le scot - dar sunt afon in ce priveste mecanica auto). Dupa rezolvarea problemei - mi s-a atras atentia ca voi avea probleme in timp (posibil o decompresie accentuata pe pistonul in cauza - dupa cum spunea mecanicul). Nu ma asteptam totusi la un timp atat de scurt si nu la aceasta problema 3. Mi s-a spus ca este necesara o segmentare (care in mod normal se face la 150000 - 200000 km). 4. Intre timp - service-ul care a generat problema a disparut. Prinde orbul - scoate-i ochii. Fiti atenti la revizii - si informati-va exact ce trebuie facut. Insistati sa fie respectate indicatiile din manual - si nu ascultati parerile proprii ale diversilor mecanici - ca sa nu patiti la fel. Am primit asigurari, de exemplu - ca cureaua de la alternator tine 60000 km fara probleme shi nu e nevoie sa o schimb la 40000 cum zice manualul. M-a lasat la 52000. Shi uite asha devine romanu' al dracului. Altfel te iau toti de fraier. Cum tocmai mi-am reamenajat apartamentul - alte patanii - cu meseriashi la cafenea Numai bine Link to comment
DarkAngeL Posted August 28, 2007 Share Posted August 28, 2007 Matiz E/AC LPG(din nastere) din 21.07.07 Am deja 2700 k... Probleme: 1) Pe caldura mare, 40 grade si, se oprea alimentarea cu gaz si trecea pe benzina. 2) Vesnica problema cu ledul "Check", se aprinde si se stinge cand vrea el...dar masina merge impecabil atat pe gaz si pe benzina 3) Mi-a murit de vreo trei ori motorul din cauze necunoscute...cand era la relanti O sa-l puric bine la garantie cand o sa am timp sa ajung pe la service... Consum aproximativ: in bucuresti: 8-8,5 lpg in ac pornit, 7,5-8 pe benzina tot cu ac pornit in afara : cam 6,4 pe lpg si cam 6 pe benzina, cu ac si pe serpentine pe autostrada A2: cam 9 pe lpg la 144 Link to comment
Belbody Posted August 29, 2007 Share Posted August 29, 2007 Vin si eu cu cateva intrebari, scuze ca nu caut, daca vreti sa raspundeti bine, daca nu, nu. Am Matiz fabricat in 2000. 1. Matizul are bec in bord de avertizare pentru benzina? Daca da, cati litri mai ai in rezervor cand se aprinde? In ce pozitie e acul de nivel cand se aprinde becul? Cum iti dai seama daca acel beculet e ars? Am ajuns cu acul pe rosu si nu mi s-a aprins nimic. In aceasta pozitie am facut plinul si au intrat 27L de combustibil. 2. Are cumva in bord bec de atentionare a luminilor aprinse? Adica, cand aprinzi farurile, pe langa luminile obisnuite din bord exista un beculet care inseamna "faruri aprinse"? Similar cu cel de faza lunga, la asta ma refer. 3. Cum scap de zdranganitul placutelor de frana de la roata stanga fata? Scuzati de intrebari care par cretine, dar chiar nu am pe cine sa intreb. Multumesc. Am manual de service, nu manualul utilizatorului. Link to comment
costinel Posted August 29, 2007 Share Posted August 29, 2007 (edited) Draga colega, Matizul are in Bord acel bec avertizor de nivel minim carburant. Acul indicator va fi trecut bine pe zona rosie, cand becul respectiv se va aprinde. Aprinderea sa denota faptul ca mai ai in rezervor aproximativ 5 - 5,5 litri benzina. Referitor la becul martor pentru lumini aprinse, nu exista asa ceva la Matiz, singurul indicator fiind cel pentru faza lunga. Referitor la acest fapt, vezi ca a construit colegul Abramburel un avertizor sonor. Edited August 29, 2007 by costinel Link to comment
Belbody Posted August 29, 2007 Share Posted August 29, 2007 (edited) Multumesc mult. Mi s-a format reflex sa sting luminile cand opresc motorul, multumesc pentru sugestie, eram doar curios. Am consumat de cateva ori bateria si nu mai vreau. Edited August 29, 2007 by Belbody Link to comment
tolin Posted August 29, 2007 Share Posted August 29, 2007 ... 3. Cum scap de zdranganitul placutelor de frana de la roata stanga fata? ... Daca ai manual de service, atunci ai aflat cand trebuie schimbate placutele de pe fata. Daca nu-i de la grosimea placutelor, atunci precis este de la axele glisoare de la etrier, la o masina cu vechimea ei. Daca schimbi placutele, schimba si lamelele de sustinere, sunt un fleac. Link to comment
Belbody Posted August 30, 2007 Share Posted August 30, 2007 Multumesc Tolin, o sa verific. Rectific, e vorba de roata din dreapta. . E buna gargaritza, am facut un drum in Romania si inapoi cu ea, in total 2800km intr-o saptamana. Nu am avut nici cea mai mica problema, cred ca s-a bucurat ca si-a vazut suratele in tara, in numar foarte mare, aici se cam plictiseste si oamenii rai cu masini mari cam rad de ea... dar nu conteaza, micutza giganta da clasa multor autovehicule, mai ales la raportul calitate/pret > Link to comment
biaa2007 Posted September 3, 2007 Share Posted September 3, 2007 hi all Pt toti cei care doresc sa-si achizitioneze un matiz. Am avut un matiz din 2004 (nou) , l-am vandut acum 5 zile(46000km) din dorinta de a mai experimenta si altceva, despre aceasta masinuta nu am decat cuvinte de lauda , niciodata nu am avut ADEVARATE probleme cu ea. Daca faci un raport Pret -Calitate masinuta asta chiar este excelenta. Succes la toti. fftopic: Link to comment
DarkAngeL Posted September 3, 2007 Share Posted September 3, 2007 Subscriu la ce ai zis...si e valabil si pt Ticolino! Link to comment
closchkutza Posted September 3, 2007 Share Posted September 3, 2007 (edited) Astazi am desfacut capacele la toate rotile ca sa curat un pic jantele si pentru ca maine vreau sa ma duc sa echilibrez rotile si nu vreau sa-mi faca o surpriza cei de la vulcanizare. Mentionez ca este prima data in 10.000km cand le dau jos de pe roti. In fata, cum ma asteptam, multa multa mizerie, praf de ferodou la greu. Dar in spate am gasit ceva dubios: partea interioara a jantei plina de vaselina. Este normal asa ceva? La rotile din spate nu s-a umblat niciodata, nici in service, niciunde. Intrebarea este: este ceva anormal, trebuie sa ma ingrijorez? Vineri dimineata urmeaza sa plec la Radauti, drum de 1000km dus-intors. Ce sa fac, sa ma duc la service de urgenta sau este normala sa mai arunce vaselina afara? Cele din fata erau curate, nu parea sa fie vaselina pe ele. Am facut si niste poze, ca sa va dati seama: <-dreapta_1 <-dreapta_2 <-dreapta_3 <-stanga_1 <-stanga_2 Daca poate sa-mi dea cineva un raspuns in seara asta, sa stiu ce sa fac maine ar as fi foarte recunoscator . Edited September 3, 2007 by closchkutza Link to comment
zalmoxis Posted September 3, 2007 Share Posted September 3, 2007 ...Parerea mea e sa te duci la service ca nu i normal sa ai atata vaselina acolo!....Si e ciudat daca zici ca ai facut revizia si la aia de 100o si la cea de 10000 mie unul mi au umblat la rotile din spate... Link to comment
closchkutza Posted September 3, 2007 Share Posted September 3, 2007 (edited) La mine la nici una din revizii nu s-a umblat la roti. La revizia de 1500 s-a schimbat uleiul+filtru, s-au strans diverse suruburi pe sub masina si s-au gresat axele glisoare. La urmatoarea revizie, la ~6500, s-a schimbat uleiul+filtru(a fost initiativa mea sa-l schimb asa devreme), s-a curatat IAC si nu mai stiu ce pe la motor, s-au schimbat axele glisoare si coloana de directie. Nu s-a umblat la rotile din spate nici la cele din fata(decat s-a dat roata jos in fata). Ulltima data cand am fost la Autonet, la telefon i-am spus tipei aleia ca vreau sa schimb uleiul la cutie si sa se faca o verificare a trenului de rulare(articulatii, suruburi, etc). S-a schimbat uleiul la cutie, s-a umblat la axele glisoare si s-au strans suruburi pe sub masina. Am insistat cand am ajuns acolo sa-mi faca o revizie completa, dar nu au vrut ca au zis ca le stric programul. Acuma, chestia asta ar trebui sa fie pe garantie sau cum? De fapt, de ce si cum a ajuns vaselina aia afara? Edited September 3, 2007 by closchkutza Link to comment
Mircea Posted September 3, 2007 Share Posted September 3, 2007 Vaselina aia a iesit din caseta de la rulment. Poate fi din mai multe cauze: 1. Prea multa vaselina bagata in capacul rulmentului la revizie, surplusul a iesit afara. 2. Rulment gripat / frane blocate (mers cu frana de mana eventual) - roata incinsa, vaselina s-a topit si a iesit afara) 3. Vaselina de calitate slaba - prea fluida - sau capacul bagat prost sau scos anterior dupa metoda dacioata cu ciocanul (deformat) In orice caz, nu trebuie sa fie acolo. Si in orice caz, la revizia de 1000 km sau macar la cea de 10k trebuia pusa vaselina acolo. La cele 2 matizuri care mi-au trecut prin mana (cel de serviciu si cel al fratelui meu) la revizia de 1000 km era uscat in caseta rulmentului si s-a bagat vaselina. Link to comment
pusca8600 Posted September 4, 2007 Share Posted September 4, 2007 Salut, sunt nou pe aici, asadar sper sa ma scuzati daca fac vre-o greseala cu postul asta . Am luat de 1 saptamana un matiz din 2003 si ma confrunt cu o problema:-Merg cu masina ... totul perfect ... opresc intr-un loc in care o bate soarele ... cand ma intorc la ea o pornesc si observ cu stupoare ca nu mai sta la relanti ... dupa cateva chei zic ca pot merge si asa ... merg 300m ... mi se opreste motorul de n ori trag pe dreapta si apoi ridic capota ... imediat dupa ce ridic capota totul merge perfect. M-am gandit ca poate fi ceva la filtrul de aer , bujii sau benzina ... Filtrul de aer e alb, bujiile le-am schimbat, benzina am bagat mai nou de la petrom v (Carera 95), sa vedem acum daca sta sau nu la relanti. Ma mai gandeam si ca masina are 27000 km si nu i-a fost schimbat inca filtrul de benzina si ca ar putea fi de la el. Voi ati mai intalnit problema asta ... CE SA FAC ??? Link to comment
closchkutza Posted September 4, 2007 Share Posted September 4, 2007 (edited) Am vorbit acum la service, legat de problema cu vaselina. Mecanicul m-a intrebat daca se aude zgomote de la puntea spate in masina la rulare si daca capacul rulmentului este la locul lui. Mi-a explicat ca de obicei, vaselina iese cand rulmentul este gripat si nu aveam cum sa nu aud asta. Mi-a zis ca cel mai probabil a fost bagata in exces si a iesit afara surplusul. Oricum, a ramas sa ma duc maine pana acolo sa arunce un ochi la ea. Edited September 4, 2007 by closchkutza Link to comment
[i_unit] Posted September 4, 2007 Share Posted September 4, 2007 A trecut ceva timp de cand am facut RK la motor. In general, sunt multumit; mai sunt cateva mici probleme, a caror rezolvare inca nu am gasit-o. Intrucat se apropie clipa in care ma voi desparti de masinuta, as vrea totusi, daca pot, sa-i rezolv si "maruntisurile" astea, pentru ca viitorul proprietar sa se bucure de ea, asa cum eu n-am putut (sper ca va amintiti, unii dintre voi, cum am incercat sa o vand cu motorul aproape stricat, datorita lipsei de presiune ulei, asta acum aproape 2 ani) Iata si problemele: - pornire la rece foarte buna, dar la cald, daca o las mai mult de 10 minute, porneste un pic balbait (adica subturata) si la o cheie mai lunga (sa zicem 1-2 secunde). Daca o opresc si o pornesc in intervalul celor aprox 10 min, porneste mai bine, dar nu asa turata ca la rece (defapt cam la turatia de ralanti) dar acest lucru cred ca este normal. Numai ca am observat la alte masini (de alta marca), chiar daca este motorul cald, porneste intotdeauna cu o turatie mai mare decat cea de ralanti, stabilizandu-se la cald in cateva secunde - agata electromotorul la cele mai multe porniri, un dinte-doi; cand am desfacut motorul pentru RK, am observat ca-mi lipseste protectia metalica dintre motor si cutia de viteza. Nu am gasit atunci ca piesa de schimb. Cand am montat pe banc motorul si cutia de viteza (fara acea tabla intre ele) placa de presiune lovea cu proeminentele in carcasa cutiei de viteze, asa ca m-am vazut nevoit sa improvizez ceva: am introdus saibe distantoare (grosimea nu mi-o amintesc exact dar cred undeva la 1.5mm). La electromotor am dispus la fel saibe distantoare, dar putin mai subtiri (1mm, asa am avut). Deh, improvizatia este de cele mai multe ori solutia definitiva. - musteste ceva ulei pe la garnitura baii de ulei, dar acolo stiu ca nu i-am dat cu pasta din aceea rosie (asa cum nu dadusem nici la capacul culbutorilor, dar intre timp am rezolvat sus). Ramane ca la schimbul de ulei sa dau baia jos si cu o alta garnitura + pasta rosie sa remediez problema. Nu pierde insa ulei (poate max 1-2cm pe joja intre schimburi). -raspunsul la pedala de acceleratie: aici e o poveste de unde am capatat un obicei foarte prost, anume cel de a sta cu piciorul pe ambreiaj. Daca sunt in viteza si iau piciorul de pe acceleratie (brusc sau lin, mai ales in treptele inferioare), masina mai intai face un "hac" ca si cum i s-ar taia brusc benzina, dupa care intra in frana de motor normala. La fel, la reluarea accelerarii, se produce un mic "hac" daca turatia este (presupun) mai mica de 2000rot/min. Daca folosesc insa ambreiajul, scap de problema (nu tocmai placuta) a hacurilor. Un vechi amic spunea ca stii sa mergi cu masina atunci cand, capul celui din dreapta ta nu se balanseaza la fiecare schimbare de viteza. - un cloncanit pe spate, desigur de la amortizoare, nu foarte pronuntat totusi, pe care-l pot omite - la viraj dreapta, se aude un zgomot exact ca atunci cand pornesc masina si agata cativa dinti ai pinionului de la electromotor (un sunet ascutit tac-tac). Presupun ca odata cu repozitionarea electromotorului (cam grea totusi) o sa scap. Poate cineva care stie, imi va spune daca sa-i scot saibele distantoare sau sa le dublez; la ora asta mi-e greu sa ma gandesc... -lipsa de raspuns din partea acceleratiei la turatii sa zicem la 2500 cand apas pedala pana la fund (adica "vuieste"gros, iar masina capata viata pe la turatii mai mari (aici am scos restrictorul in forma de clepsidra, nu-mi amintesc cum era inainte) - ceva defecte pe la tablarie (din cauza mea doar o mica infundatura spate, unde am proptit-o in masina lui vara-miu cand incercam sa dau cu spatele, asta in primele zile de soferie....). Din cauza altora (inclusiv a propr. anteriori) - mai multe, neexistand practic nici un element neafectat (usi cu mici ciobituri (o mai da sotia de gard pe-a ei....), hayon cu o crapatura in vopsea de circa 10 cm lungime de la un amic de-al meu cu dacie, care a crezut ca asa se inchide, fortand (deh, masina vopsita in totalitate, deci vopsea mai slaba calitativ). Noroc ca tabla si-a revenit, fara nici o urma de ondulatie). Apoi praguri valurite pe alocuri, vopsea umflata la rotile de spate, etc.)) Ce-mi place la motor: peste 3000 rot/min nu "bate" cum am observat la alte cateva matizuri, inclusiv sub 5000 km. "Bazaie" continuu pana se taie benzina. Ce nu-mi place la motor: cele de la inceputul postului, plus vibratia parca putin mai mare la ralanti Ce componente (consumabile) sunt verificate/noi: sistemul de aprindere (bujii, fise, capac distribuitor (nu si luleaua, doar curatata), baterie), filtre, ulei, supapa PCV, motoras pas cu pas, senzorii de temperatura, TPS, etc. Ce pot banui si nu a fost verificat/inlocuit: injectoare, catalizator, pompa de benzina. In speranta ca nu v-am plictisit, astept opinii. Link to comment
ovidiuu Posted September 4, 2007 Share Posted September 4, 2007 Buna, am gasit intmplator forumul asta, si as avea nevoie de putin ajutor intr-o problema. Am fost sa mi fac revizia, desi maisna este iesita din garantie si recent am sesizat un troncanit fata dreapta pe denivelari la viteza mica , si mai ales cand virez stanga. Le-am spus de problema si a zis mecanicul :" poi flansa dreapta si pivotul , dar trebuie schimbate si pe stanga desi sunt bune", am intrebat cam cat ar costa informativ, a zis in jur de 600 ron. Ce sa fac? Matizul are 32.000 km nu am mai avut probleme de genu'. Link to comment
Mircea Posted September 4, 2007 Share Posted September 4, 2007 (edited) Schimba mecanicul. Apoi spune-i celuilalt sa verifice intai axele glisoare, problema binecunoscuta la matiz. Pivotul se schimba cu tot cu bascula, iar flansa de care vorbesti, cea din capatul amortizorului e destul de ieftina. Edited September 4, 2007 by Mircea Link to comment
tolin Posted September 4, 2007 Share Posted September 4, 2007 (edited) La revizia de 1500 s-a schimbat uleiul+filtru, s-au strans diverse suruburi pe sub masina si s-au gresat axele glisoare. La urmatoarea revizie, la ~6500, s-a schimbat uleiul+filtru(a fost initiativa mea sa-l schimb asa devreme), s-a curatat IAC si nu mai stiu ce pe la motor, s-au schimbat axele glisoare si coloana de directie. Nu ma mai mir ca unora li se termina axele glisoare pana in 40.000 km. Edited September 4, 2007 by tolin Link to comment
getablonda Posted September 5, 2007 Share Posted September 5, 2007 A trecut ceva timp de cand am facut RK la motor. ... Cu trei ani in urma iesea si Matizul meu din reparatia capitala, tot din cauza presiunii insuficiente a uleiului. Eu l-am cumparat imediat dupa, fiind inca in garantie. Pana atunci "lucrase" la o firma de distributie, avea 85 000 km, iar RK a fost cel mai bun lucru ce se putea face pentru el. Problema cu presiunea uleiului eu as pune-o pe seama stilului gresit in care a fost condus, stil pe care si eu l-as fi adoptat daca nu era Forumul "> Deh, motoarele pe benzina nu sunt pentru mototoi... Stiu pe cineva care la 60km/h schimba a in treapta a V-a (la Matiz de firma). In timpul care a trecut am putut sa observ cum motorul "s-a lasat": la inceput era zgomotos insa de cate ori am avut ocazia, l-am lasat sa se incalzeasca si apoi l-am dus la turatii din ce in ce mai mari. Acum este foarte vioi. Nu a dat niciodata rateuri la pornire si nu s-a balbait decat o singura data dupa ce umblasem la acumulator, problema care s-a rezolvat dupa un "reset" si un "idle learn" pe care uitasem sa il fac. Apropo de restrictor, de multe ori am vrut sa-l scot si de fiecare data am renuntat din cauza ca masina merge mult prea bine ca sa-i fac asta. Faptul intrara sau iese cam brusc din frana de motor la viteze mici nu cred ca este un defect ci se datoreaza intreruperii, respectiv pornirii alimentarii cu combultibil de catre ECM. M-am obisnuit sa o conduc astfel incat sa evit bruscarile apasnd ambreiajul sau manevrand foarte usor pedala de acceleratie. Ce probleme are masina: troncanitul etrierilor, pe care sper sa il rezolv cu kitul pentru etrieri + discurile noi (cele vechi sunt destul de tocite: mai au 0,13 mm conform manualului) + placutele originale, niste gauri din portbagaj ramase de la instalatia de gaz si pierderi (foarte mici: 10-15 ml/an) de ulei pe la caseta de servodirectie. Ar mai fi si problema cu A/C-ul care pierde agentul pe la una din conexiuni (pe asta n-am avut chef sa o repar) si inchiderea centralizata (cea originala) care nu prea mai deschide usile. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now